x

שיתוף הפרויקט

סגור
11

ליאורה עופר

יו”ר ומבעלי מליסרון, מבעלי בנק מזרחי טפחות

מחזיקה 52% מ’אחים עופר השקעות’, השולטת בחברת הנדל"ן המניב השנייה בגודלה בישראל, שבבעלותה 21 קניונים. הרווח הנקי של החברה ב-2016 עמד על כמיליארד שקל. בנוסף, בבעלותה כ-11% מבנק מזרחי טפחות

 - ליאורה עופר / צילום: ורדי כהנא
49 | נשואה ואם לשלושה | תואר ראשון בכלכלה ומדע המדינה, תואר שני ודוקטורט בכלכלה מהאוניברסיטה העברית

ניהול בעולם משתנה

"במציאות הקיימת צריך בכל יום להסתגל לתנאי שוק ורגולציה משתנים, והניהול חייב להיות אלסטי. אני משתדלת לסמוך על ניסיוני ועל האנשים שאיתי, על קריאה אינסופית של אינפורמציה שוטפת, והתאמה מהירה למציאות המשתנה לנגד עינינו".

המהפכה הטכנולוגית

"בינתיים אני לא רואה רווחיות או ערך מוסף גדול בחברות קניונים שהקימו לעצמן אתר אינטרנט וקניון אינטרנטי. לעתים זה להיפך - הן מייצרות תחרות וקניבליזציה לחנויות שנמצאות אצלן בתוך הקניונים. יש להן בעיות של לוגיסטיקה, החזרות, אחסון ופיזור. לכל הבעיות האלה יש עלויות שמתנקזות, בסופו של דבר, למחיר המוצר".

דברים שעשיתי כמנהלת צעירה, ולא הייתי חוזרת עליהם

"לפני שנים נכנסנו לתחום בתי המלון. כיום ברור לי שלא אתרחב בתחום הזה, כי אין לי בו שום יתרון. עדיין יש בבעלותנו כמה בתי מלון, אבל אנחנו לא מנהלים אותם. אני לא הולכת לעסקים שאנחנו לא מבינים בהם. אני יודעת במה אנחנו טובים באותה מידה שברור לי מה אנחנו לא יודעים. זה לא שאי אפשר 'לקנות' ידע, אבל אני מעדיפה לפתח את מה שיש לנו בו יתרון יחסי".


  

עצה שעבדה בשבילי

"לא להתאמץ להבין את העולם, להתאמץ להתאים את עצמי אליו. אנחנו לא חיים בבועה, ורואים שהעולם משתנה מהר מבחינה פוליטית, עסקית, אקלימית. אינסוף שינויים עוברים עליו, ואינספור איומים עוד לפניו".

לרכישת מנוי האנשים מאחורי הפרוייקט רוצים להשפיע על הרשימה של 2018? איך בחרנו את רשימת הנשים המשפיעות?