x

שיתוף

סגירה
מייסדי Ermetic / צילום: איל יצהר
02

Ermetic

אבטחת תשתיות ענן

מייסדים: שי מורג, אריק גומנובסקי, סיון קריגסמן ומיכאל דולינסקי

משקיעים: גלילות קפיטל, אקסל, קומרה וטרגט גלובל

שנת הקמה: 2019 עובדים: 170 גיוסי הון: 97 מיליון דולר

למנוע את גניבת המידע הבאה: החברה שמגנה על הפעילות בענן
הסטארט-אפ ארמטיק יצא לדרך ב-2019, והתמקד תחילה בתחום הבתולי יחסית של ניהול הרשאות בענן. אלא שמאז הוא התרחב והחל להציע מוצר כולל להגנת פעילות ארגונים בענן, מה שמציב אותו בתחרות מול יוניקורנים ישראלים כמו וויז ואורקה סקיוריטי
אופיר דור

שי מורג ואריק גומנובסקי מכירים כבר שנים מתוכנית תלפיות ושירות משותף ב-8200. ב-2018, מורג מכר את סטארט-אפ הסייבר שלו, סקדו, בכ-100 מיליון דולר, וטמאסק הסינגפורית רכשה את חברת הייעוץ לסייבר סיגניה, שגומנובסקי בין מייסדיה, ב-450 מיליון דולר. אז, החליטו השניים לשתף פעולה במיזם משותף חדש, אבל חיפשו צלע נוספת שתשלים את המשולש. "גם אני וגם אריק מגיעים מהצד הטכנולוגי, אבל בשנים האחרונות עברנו לתחום של ניהול עסקי", מספר מורג. "אז חיפשנו שותף שלישי שייקח את תפקיד סמנכ"ל הטכנולוגיות בחברה".

המשולש הפך בסופו של דבר לריבוע. דרך חיבור שביצע עופר שרייבר, שותף בקרן הסייבר YL ונצ'רס, הכירו מורג וגומנובסקי את סיון קריגסמן ומיכאל דולינסקי, שהגיעו שניהם ממיקרוסופט, וחיפשו גם הם רק שותף שלישי שינהל את הצד העסקי בסטארט-אפ שיקימו. כך, נולדה ב-2019 ארמטיק (Ermetic), שארבעת השותפים עדיין עובדים בה. "המספר האידיאלי של שותפים להקמת סטארט-אפ הוא כנראה בין שניים לשלושה", מודה מורג, המכהן כמנכ"ל ארמטיק, "ואנחנו לא חשבנו שנגמור ארבעה שותפים. ברור שככל שיש יותר שותפים זה הופך את קבלת ההחלטות ליותר מורכבת, אבל עדיין מבחינתנו היתרונות עולים על החסרונות".

"תחום של 30 מיליארד דולר"

ביחד החליטו הארבעה להתמקד בתחום הצומח ביותר בעולם הסייבר כיום - הגנת הפעילות של ארגונים בענן הציבורי. "היתרון המרכזי של הענן על פני החזקת שרתים עצמאיים הוא לאו דווקא בעלות, אלא בעובדה שמפעילות הענן כמו מיקרוסופט, גוגל ואמזון בנו תשתית שמאפשרת לקבל הרבה מאוד דברים מהמוכן, כך שפיתוח אפליקציה בענן לוקח 6-9 חודשים בהשוואה לשלוש שנים", מסביר מורג. "לכן 95% מהאפליקציות נבנות בענן כיום ומי שלא עובר לענן, נשאר מאחור. תשתית הענן תהיה שוק של חצי טריליון דולר עד סוף העשור והניסיון מראה ש-6% מתוך הסכום ילך לאבטחה, אז יש כאן פוטנציאל לתחום של 30 מיליארד דולר.

אלא שעל אף יתרונותיו, הענן יכול להיות גם כר נרחב למתקפות סייבר. "מכיוון שהענן נבנה עבור מפתחי אפליקציות, הוא גמיש מאוד ומאפשר לשחק עם התצורות של התשתית", אומר מורג. "אבל המפתחים רוצים לעבוד מהר ולשחרר גרסאות מהר, ולכן נוצרות טעויות שנובעות מרשלנות, חוסר תשומת לב ואי-הבנות, שחושפות את הארגון למתקפות. בניגוד לשרתים משלך, שעליהם קל היה לשים תוכנה לניטור התקפות סייבר (אייג'נט), בענן אתה לא המנהל של התשתית וזה מגביל את יכולת ההגנה".

קראו עוד

צלם הפרויקט: איל יצהר

© כל הזכויות שמורות לגלובס