חברת תרופות האוזניים אוטיק מתמזגת לשלד בורסאי בנאסד"ק

החברה תתמזג עם שלד בשם Tokai, שבעליו יחזיקו 40% מהחברה הממוזגת ■ המוצר המוביל של אוטיק: תרופה המיועדת לטיפול בדלקות אוזניים באוזן התיכונה

גלי וינרב 25.12.2016

חברת אוטיק פארמה (Otic Pharma), שמפתחת תרופות לתחום האף אוזן וגרון, ובראשן תרופה לטיפול בדלקות באוזן התיכונה בילדים, הודיעה על מיזוג עם חברה בורסאית דלת פעילות בשם Tokai.

בעקבות העסקה, יוחלפו מניות בין הצדדים כך שבעלי המניות של אוטיק, יחזיקו ב-60% ממניות החברה הממוזגת הנסחרת ובעלי טוקאי יחזיקו 40%. החברה הנסחרת תשנה שמה לאוטיק פארמה, היא תפתח את מוצריה של אוטיק ומנכ"ל אוטיק הנוכחי, גרגורי פלשר, ינהל אותה.

חברת טוקאי נסחרת בנאסד"ק לפי שווי של 24 מיליון דולר, לאחר שמניותיה ירדו 10% בעקבות ההודעה. לטוקאי מזומן בקופה בהיקף של 34 מיליון דולר נכון לסוף הרבעון השלישי של 2016. בעלי המניות של אוטיק הסכימו להשקיע בחברה 7 מיליון דולר נוספים. אוטיק היא בבעלות הקרנות הישראליות אורבימד ישראל, פונטיפקס ופרגרין. היא קיבלה בנוסף השקעה ישירה גם מיו"ר טבע לשעבר ומנכ"ל אופקו בהווה ד"ר פיליפ פרוסט, שמושקע יחד עם קרן פרגרין בחממה הטכנולוגית אינסנטיב, בה צמחה החברה.

המוצר המוביל של אוטיק הוא תרופה הניתנת דרך האף ומיועדת לטיפול בדלקות אוזניים באוזן התיכונה, באופן מלא יותר מאשר הטיפול הקיים. תוצאות קליניות ראשונות מהמוצר צפויות להגיע עד אמצע 2017.

החברות מסרו כי הסכום הנמצא בקופת החברה הנסחרת יחד עם ההשקעה הנוספת, צפוי להספיק לחברה הממוזגת להיכנס לניסוי שלב II בטיפול בדלקות אוזניים בילדים.

כמו כן לחברה פלטפורמה למתן תרופות למחלות אוזניים, אף וגרון בתצורה של קצף. מוצר זה היה המוצר המוביל של אוטיק כאשר בוצעה ההשקעה בה, אולם כעת המוצר הנוסף נחשב למוביל עליו, כנראה מתוך ההערכה כי השוק למוצר הקצף תחרותי יותר.

תוצאות לא טובות

עורכי הדין של אוטיק היו יגאל ארנון ו-Dunn & Crutcher. עורכי הדין של טוקאי היו גרוס, קליינהנדלר, חודק, הלוי וגרינברג ושות' יחד עם Wilmer Cutler Pickering Hale and Dorr.

טוקאי פיתחה תרופה לסרטן אולם התוצאות שפורסמו עד כה מהניסויים שערכה החברה, לא היו טובות מספיק לפיתוח תרופה. תוצאות נוספות ממוצר זה צפויות עדיין להתפרסם וייתכן שניתן יהיה לבצע מסחור של הטכנולוגיה ולקבל בעדה תמורה כלשהי.

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
חברות תרופותמיזוגים ורכישותשלד בורסאיתרופות
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.