<b>גלובסקול - </b>לומדים מרחוק
השפעות טכנולוגיה ואיקומרס על ענף הקמעונאות / צילום: דיגיטאלנט

הכן עסקך ליום שאחרי! השפעות טכנולוגיה ואיקומרס על ענף הקמעונאות

השפעות טכנולוגיה ואיקומרס על ענף הקמעונאות / צילום: דיגיטאלנט
בתוך הכאוס היומיומי של עסקים בתקופת הקורונה, מורכב להרים את הראש ולהביט אל האופק, אל היום שאחרי ● איך יראו עסקים קמעונאים בעתיד הלא רחוק? ● מהן מגמות שאנחנו מזהים בעולם האיקומרס והקמעונאות והשפעות שוק העבודה העתידי על הקמעונאות
23.04.2020 | מיכל חיון

בימים האחרונים אנחנו עדים להתעוררות השיח ופעולות שעסקים נוקטים להתאמת העסק ליום שאחרי הקורונה. אין ספק ששני מרכיבים מרכזיים הם הגברת השימוש בטכנולוגיה ובמכירה מרחוק - איקומרס.

קמעונאים מפתחים פתרונות למונח שנקרא Contactless Commerce, כלומר האפשרות לבצע מכירה ללא מגע: וולמארט, שמייצרים פתרון באפליקציה לתשלום ללא מגע הצרכנים בשום קופה אוטומטית או כפתור, רק הטלפון הנייד שלהם. דוגמא נוספת היא הסטארט אפ SmartDome של חברת Indyme, המתריע על אי שמירת מרחק בתוך החנות הפיסית. בנוסף עומלים הקמעונאים על סידור החנות מחדש תוך בניית מסלול חד כיווני ללקוחות על מנת לאפשר לשמור על מרחק בקלות.

גם בעולם ה-eCommerce מתפתחים שירותים שיגשרו על יתרונות החנות הפיסית למשל: e-shopping advisors - שימוש בכלי הודעות / מסג'ינג שיאפשרו חיבור בין מומחים אנושיים לקונים על מנת להפחית חוסר ודאות ולתת יעוץ. דוגמא לכך היא חברת Hero שמייצרת כלי לתמיכה בקוני ShopRite ליעוץ דיאטנים.

שירות נוסף בעולם האיקומרס הוא Live shopping sessions - שימוש בוידאו לייב כדי לתקשר עם נציג שמציג את המוצרים ועונה על שאלות בלייב ומאפשר רכישה במקום


בתחום התפעולי, וולמארט מתגברים את הסניפים ברובוטים שימלאו מדפים במלאים, ינקו רצפות ועל ידי כך, יפנו את העובדים לתת שירות, דבר שעלול לייצר סכנה למצבת כוח האדם בסניפים.

בתחום היצור, נראה יותר ויותר התכנסות והתקרבות היצור למרחב הגיאוגרפי המקומי. עוד לפני הקורונה, 17% מהחברות כבר ציינו כי מחפשות מקורות אחרים ליצור מסין או בנוסף. יש להניח כי בעקבות הקורונה חברות רבות יאיצו את החיפוש להקטנת התלות בסין כגורם יצור מרכזי.

כבר היום אנחנו רואים התפתחות מואצת בתחום השירותים מרחוק מהתייעצות עם רופא, רוקח או אחות ללא צורך להגיע פיסית, שיעורי כושר ולימודים מרחוק. כל אלו יקבלו ביטוי של שירותים שינתנו ב- eCommerce. עולם הלימודים עובר שינוי מהותי ויאפשר ככל הנראה הרבה יותר אפשרויות למידה מרחוק בתשלום ויתכן שלצד מנוי פיסי לחדר הכושר ימכרו גם מנויים וירטואליים. דוגמא מעולה לחברה שהמניה שלה קפצה בעקבות הקורונה היא Peleton שמוכרת מכשירי כושר יחד עם מנוי של שיעורי לייב ותכניות כושר של מדריכים על גבי מסך מהבית.

שוק העבודה יעבור גם שינוי מהותי, והעבודה מהבית תאפשר לשירותי משלוחי המזון לחשוב איך משתכללים ומספקים הביתה לעובד היחיד. לא רחוק היום שיציעו גם מוצרים או שירותים נוספים כמו למשל משלוח ציוד משרדי הביתה ועוד. הדוגמא המעניינת בסין לשימוש של ארגונים בפלטפורמות החברתיות כמו we chat work ו - Tencent meeting כדי לחבר בין העובדים.

נראה כי אחת המגמות המרכזיות היא שיתופי פעולה והרחבת העולמות/שירותים/מוצרים שכל עסק מוכר. למשל מסעדות גם הן משנות את המודל העסקי שלהן ומאפשרות להזמין גם חומרי גלם ומוצרי מזון בסיסיים והופכים למעשה לקמעונאי קטן. דוגמא לזה ניתן לראות גם אצלינו, מסעדת האחים בתל אביב וגם בנדיקט, שמספקים גם מוצרי מזון וגם מנות מוכנות עד הבית. יצרנים רבים הופכים לזירה קמעונאית ניתן למנות בחודש האחרון את החברה המרכזית, תנובה, שטראוס שסטובית ועוד.

*הכותבת היא שותפה ומנכ"ל משותף בחברת 2DO! וכן מנהלת מקצועית של קורס איקומרס במכללת דיגיטלנט. מתמחים בעולמות ה-eCommerce , אסטרטגייה מסחרית דיגיטלית, מדפים דיגיטליים, דאטה, טכנולוגיה בנקודת מכירה וחווית לקוח.


לפרטים על הסדנא של מיכל חיון ב-Digitalent LIVE על 10 צעדים להקמת אתר איקומרס לחצו כאן >>

כתבות נוספות:
וירוס הקורונה הביא לפגיעה קשה בפעילות הכלכלית ברוב מדינות העולם / צילום: Shutterstock/א.ס.א.פ קרייטיב

שגרה 2.0: כך תיישמו מודל עסקי דיגיטלי לעידן שלאחר התפרצות הקורונה

מאת: רז הייפרמן, יועץ בכיר לטרנספורמציה דיגיטלית ודירקטור, BDO Digital

המציאות החדשה אליה אנו נכנסים מחייבת ארגונים לערוך מספר צעדים ממוקדים: לאמץ טכנולוגיות דיגיטליות שהתבררו כיעילות במהלך המשבר, ובה בעת להתאים אותן לפעילות בטווח הבינוני והארוך

למאמר המלא>>

אימי

מיתוג ארגוני בעידן של Attention Economy

הסדנה מורכבת משני מפגשים בני שעתיים: "המותג הארגוני 2020" ו-"Thought Leadership" ומיועדת להנהלות וצוותים בכירים עד 10 משתתפים ● במסגרת המפגשים תלמדו איך בונים מנהיגות מקצועית ומעוררת השראה בזירה הדיגיטלית ואיך הופכים את הארגון למותג נחשק בעידן של Attention Economy

  • מרצה: אימי עירון 
  • 2 מפגשי LIVE
  • למידע נוסף והצעת מחיר מותאמת השאירו פרטיכם בעמוד הרישום.
  • 25% הנחה לרשומים לאתר גלובס.
הרשמו לניוזלטר נשים בהייטק
נרשמת בהצלחה לניוזלטר