המעסיקים לנתניהו: "לא נוכל לשלם על יום שבתון בבחירות נוספות"

ראשי ארגוני המעסיקים פנו לראש הממשלה בדרישה כי יימנע מבחירות נוספות אשר יפגעו אנושות במעסיקים • "אין בכוונת מעסיקים להשבית את הפעילות העסקית במערכת הבחירות החמישית בשנתיים האחרונות, או לשלם שכר מוגדל בגין עבודה בשל כשלי המערכת הפוליטית"

בחירות מועד ג' 2020, תל אביב. אנשים ממלאים את הרחובות ביום החופש של הבחירות / צילום: שירי דובר, גלובס
בחירות מועד ג' 2020, תל אביב. אנשים ממלאים את הרחובות ביום החופש של הבחירות / צילום: שירי דובר, גלובס

נשיאות המעסיקים והעסקים בראשות ד"ר רון תומר, נשיא התאחדות התעשיינים, וראשי ארגוני עצמאים נוספים, פנו הערב לראש הממשלה בנימין נתניהו בדרישה כי יימנע מבחירות נוספות, אשר יפגעו אנושות במעסיקים. לדבריהם, המעסיקים לא יצייתו לדרישה נוספת ליום שבתון. ראשי הארגונים התריעו כי הגיעו אליהם פניות רבות של מעסיקים שהודיעו חד משמעית כי אין בכוונתם להשבית את הפעילות או לשלם שכר מוגדל במקרה של יום שבתון נוסף בבחירות, חמישי במספר בתוך שנתיים (ארבע בחירות ארציות ויום בחירות לרשויות המקומיות).

במכתב, שכותרתו "הפסקה מיידית של השתת עלות יום השבתון בבחירות על המגזר העסקי", כותבים ראשי ארגוני העצמאים בארץ לנתניהו: "אנו שוללים מכל וכל את האפשרות של עריכת מערכת בחירות נוספת בעת המשבר הכלכלי, הבריאותי והחברתי החמור ביותר שפקד את המשק הישראלי", נכתב בפנייה.

"לצד זאת", נכתב, "ולנוכח הכאוס הפוליטי המשך, נבקשכם, טרם פיזורה האפשרי של הכנסת, לבטל את נטל עלות יום השבתון המוענק לכלל העובדים בישראל, ובהם גם נעדרי זכות בחירה, המושת על המעסיקים".

ראשי המעסיקים מבהירים כי בניגוד למערכות הבחירות האחרונות אשר נערכו תחת ממשלת מעבר, בידי השלטון לשנות את החוק. "נבקשכם להגיש במשותף
ובתמיכת כל סיעות הכנסת הצעה לתיקון החקיקה תוך ביטול השבתון כליל", נכתב בפנייה.

ראשי ארגוני המעסיקים, בהם רון תומר כאמור; רו"ח איריס שטרק, נשיאת לשכת רוה"ח; עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר ואבשלום (אבו) וילן, מזכ"ל התאחדות החקלאים, כותבים עוד כי "התרעומת בקרב המעסיקים גדולה מאד ואנו מקבלים אמירות רבות לפיהן אין בכוונת מעסיקים להשבית את הפעילות העסקית במערכת הבחירות החמישית בשנתיים האחרונות, או לשלם שכר מוגדל בגין עבודה בשל כשלי המערכת הפוליטית".