עסק ביום | פיצ'ר

"לא יכולנו לשבת ולחכות שיכריעו את גורלנו פעם אחר פעם"

דנה שפירא ורונן מלחן, הורים לעמרי • בעלי "דה סושיאליסט", חברה שמספקת שירותי סושיאל, ו"עסק טעים" למזון ביתי • "גלובס" שם את הסיוע לעסקים קטנים ולעצמאים במרכז 

דנה שפירא ורונן מלחן, הורים לעמרי, בעלי דה סושיאליסט ועסק טעים / צילום: תמונה פרטית
דנה שפירא ורונן מלחן, הורים לעמרי, בעלי דה סושיאליסט ועסק טעים / צילום: תמונה פרטית

כבר שמונה שנים שדנה שפירא ורונן מלחן מראשל"צ הם הבעלים של "דה סושיאליסט", חברה המספקת שירותי סושיאל מדיה לעסקים בתחום הלייף סטייל, בדגש על מסעדות - תחום שלרונן, מסעדן בעברו, יש היכרות מעמיקה איתו. "תמהיל הלקוחות שלנו מגוון", אומרת דנה שפירא, "ממסעדות יוקרה, דרך רשתות ועד מסעדות קטנות".

ואז הגיעה הקורונה. "היינו בדיוק בתנופה מטורפת. העסק שילש את עצמו באותה התקופה, אבל המסעדות היו מהעסקים הראשונים שנסגרו. אלו שעוד עשו משלוחים  נשארו איתנו בהתחלת הסגר הראשון, אבל לאט-לאט התקציבים ירדו. במצב כזה, יש לבעלי עסקים נטייה נכונה ומוצדקת לעשות בעצמם מה שאפשר כחלק מהצמצום.

"כך הגיע עוד ועוד טלפון, עם ההבטחה 'איך שזה נגמר אנחנו חוזרים'. לאף אחד לא היה נעים לעשות את השיחה, אבל מסעדות זה תחום שממילא הרווח בו קטן, ולא היה לי רבע כעס על מי שעשה את זה. אנחנו מקווים מאוד לפגוש מחדש את הלקוחות בצד השני של הדבר הזה. לא כולם עזבו - יש משלוחים וטייק אוויי, אבל רבים בחרו לעשות פאוז. הרבה חזרו אחרי הסגר הראשון. כשהתחלנו להריח את הסגר השני מתקרב, לא חשבתי שזה באמת מה שיקרה. רונן היה בטוח, אבל אני הייתי תמימה. באמת חשבתי שזה ידלג מעלינו".

מכורח הנסיבות בחרו בני הזוג לצאת למסלול עסקי חדש. "היינו חייבים לעשות משהו ולא לשבת ולחכות שיכריעו את גורלנו פעם אחר פעם. רונן היה טבח בעבר, והקורונה הכריחה אותנו לפתוח את הראש. פתחנו עסק ביתי בשם 'עסק טעים', וכשמו כן הוא. אני עושה לנו את הסושיאל ואת שירות הלקוחות, ורונן מבשל ארוחות ביתיות במטבח. אנחנו פונים לאנשים פרטיים - והסגנון תלוי במה שמבקשים - אנשים שמזמינים אוכל לסופ"ש, או למהלך השבוע. המשלוח הראשון היה בתחילת אוקטובר, ועכשיו זה עובד מדהים. אנחנו אלה שעושים את המשלוחים יחד עם אחי הקטן שעוזר. הגענו לתחום הזה בנקודה מהותית שבה אנשים, אפילו הבשלנים שבהם, כבר לא יכולים לראות את המטבח שלהם".

ומה תעשו כשנחזור לשגרה כלשהי?
"בטוח נמשיך גם בעסק הזה, גם אם לא כעסק המרכזי. כשהמסעדות יחזרו לפעילות סושיאל רגילה והחיים יחזרו לנורמליות, נחזור לסושיאל, כי זה הבייבי האמיתי שלנו. אבל במקביל, אני מאמינה שנמשיך עם 'עסק טעים', גם אם ליום משלוחים אחד בשבוע". 

עצמאים, בעלי עסקים קטנים ושכירים בעלי שליטה - אנחנו רוצים לשמוע אתכם. להשתתפות במדור אפשר לפנות למייל i-can-help@globes.co.il