עסק ביום | פיצ'ר

"יש הזדמנות בכל מצב, גם במשבר עמוק. צריך למצוא את הדבר שאתה טוב בו ולהפעיל אותו לטובתך"

תחיה פידלר, בת 57 מתל אביב, גרושה ואם לבן 17 • מפתחת, מייצרת ורוקחת מוצרי טיפוח על בסיס צמחים, בעלת Tf Natural Cosmetics • "הקורונה עשתה לי טוב לעסק. גם פתאום מצאתי זמן לעצמי" • גלובס שם את הסיוע לעסקים קטנים ולעצמאים במרכז 

תחיה פידלר, בעלת Tf Natural Cosmetics / צילום: תמונה פרטית
תחיה פידלר, בעלת Tf Natural Cosmetics / צילום: תמונה פרטית

החיים של תחיה פידלר (57), מפתחת, מייצרת ורוקחת מוצרי טיפוח טבעיים על בסיס צמחים ו"יסודות האדמה", יכולים בקלות להפוך לתסריט של סרט.

היא מספרת שהייתה ילדה חולנית שעברה ניתוחים וטיפולים רבים וסבלה מעודף משקל, אך בגיל 15 "ריפאה את עצמה" לאחר שגילתה את הטבעונות ורקחה בכוחות עצמה מוצרים טבעיים מצמח האלוורה וצמחים נוספים שגילתה. היא ירדה 45 קילו והקימה כבר אז, כנערה צעירה, את "העסק" הראשון שלה למכירת מוצרים טבעיים. העסק שגשג, אך לאחר שהתגרשה וכשהיא אם טרייה לתינוק, הוא קרס. כשהיא שקועה בחובות, אומרת פידלר, היא המציאה את עצמה מחדש. היא נטלה הלוואות והחלה לייצר ליין קוסמטיקה על בסיס הידע שצברה, ובמקביל העבירה הרצאות ביתיות על קוסמטיקה טבעית ובריאות.

בניגוד לעסקים רבים, דווקא בתקופת הקורונה הצליחה פידלר להרים את עצמה ולהגיע להצלחה. "ביום הראשון של הסגר הראשון, לא התלבטתי ומיד פרסמתי ליין של הרצאות על ריפוי הגוף באמצעות אלוורה, טבעונות והעלאת התדר הרוחני, באמצעות מוצרים שאני רוקחת", היא מספרת.

לפי פידלר, היא הבינה שבמשבר הקורונה הסבל הנפשי שאנשים חווים יתורגם לסבל פיזי, והחליטה שהיא רוצה לסייע לאנשים לטפל בבעיות הללו. פידלר: "התחלתי להעלות תכנים לפייסבוק שלי על איך להתמודד עם זה, ואנשים נרשמו להרצאות שהעברתי בווטסאפ בחינם ובהמשך רכשו מוצרים שסייעו להתמודד עם הבעיות שחוו".

היה ביקוש לקוסמטיקה?
"בתקופת הקורונה התפרצו אצל אנשים כל מיני מחלות. אנשים חיפשו טיפולים לנשירת שער, בעיות קיבה, פטריות ועוד תופעות של לחץ, וגם אקנה שנגרם מהמסיכות ואלרגיות שהתפרצו. הם חיפשו מזור".

פידלר התאימה את עצמה למצב החדש, שבו אין מכירות פרונטליות והקימה מערך משלוחים. "לפני הקורונה אנשים היו מגיעים אלי הביתה ורוכשים מוצרים. בתקופת הקורונה קיבלתי טלפונים של אנשים שרצו לעבוד בשליחויות והם נסעו בכל הארץ".
לדבריה, בעקבות המצב הכלכלי של רבים מלקוחותיה, היא התאימה את המחירים של המוצרים ליכולת של הרוכשים.

"הקורונה עשתה לי טוב לעסק. גם פתאום מצאתי זמן לעצמי כי לא היו מכירות פרונטליות ומפגשים אז יצאתי לריצות ולספורט ודאגתי לגוף ולנפש. לשמחתי לא נדרשתי לסיוע מהמדינה. קיבלתי רק את המענק בפעימה הראשונה".

גם עכשיו פידלר ממשיכה לפתח את העסק. "בקרוב אני מוציאה קרם פרימיום לארץ ולארה"ב שאני מייצרת במפעל בבאר שבע, ומקווה לעוד דברים טובים".

אבל את הדרך להשיג "דברים טובים" פידלר לא שומרת רק לעצמה. במהלך משבר הקורונה פידלר סייעה גם לנשים אחרות להתרומם, לפתוח עסקים ולעמוד בכוחות עצמן. "אני מרגישה זוהרת ואני מעבירה את זה הלאה, ונשים שראו את זה שאלו אותי 'איך מצליחים בתקופת הקורונה', אז לימדתי אותן איך לנצל את הדברים היומיומיים שהן יודעות לעשות כדי לפתוח עסק ולהצליח. למשל אישה שיודעת לבשל, עודדתי אותה לפתוח עסק למכירת אוכל. היא בישלה ואני צילמתי לה את האוכל ופרסמנו את זה, והיא פתחה עסק ביתי למכירת מוצרי מזון.

"ללקוחה אחרת שיש לה שלושה ילדים ואמרה לי שהיא כל הזמן מסיעה אותם ממקום למקום, הצעתי לפתוח עסק להסעות ילדים באזור מגוריה, מהסבתא לדודה, לחוגים וכדומה - והיא פתחה עסק להסעות ואומרת לי שהיא מרוויחה יותר ממה שהרוויחה לפני. ללקוחה אחרת שלי שיש לה גינה מדהימה אמרתי 'תתחילי להכין עציצים מעוצבים, תקני אדניות יפות, תעצבי ותמכרי', והיא שמעה בעצתי ופתחה עסק מקסים לידי".

הפכת את הלימונים ללימונדה.
"אני מאמינה שאפשר למצוא הזדמנות בכל מצב, גם במשבר עמוק, להרים את עצמך, למצוא את הדבר שאתה טוב ולהשתמש בו לטובתך. המילה ליזום היא לקום בבוקר ולהחליט שאתה עושה. צריך לפעול לפי הביטוי 'נעשה ונשמע' ולא נשמע ונעשה. להפסיק עם הפטפטת ולעשות. אני בעד העצמה נשית ואני כל הזמן אומרת לנשים שמתייעצות איתי 'אל תהיי תלותית. תבדקי במה את טובה, אל תפחדי ותמריאי'".

עצמאים, בעלי עסקים קטנים ושכירים בעלי שליטה - אנחנו רוצים לשמוע אתכם. להשתתפות במדור אפשר לפנות למייל i-can-help@globes.co.il