"אני אדם אקלקטי - תמיד חייבת לעשות כמה דברים במקביל, ובקורונה זה הציל אותי"

אדוה אבני, בת 45, מגבעת אולגה, נשואה למוטי, אמא של אסא ועירא, הבעלים של Happy Tables, פלייסמטים מעוצבים לאירועים • "אם עיקר הפרנסה שלי היה מסתמך רק על עיצוב אירועים, הייתי בבעיה, כמו רבים מהקולגות שלי" • גלובס שם את הסיוע לעסקים קטנים ולעצמאים במרכז 

אדוה אבני / צילום: נעמי ים סוף
אדוה אבני / צילום: נעמי ים סוף

"קשה לי להגדיר מה אני עושה כי אני מגיעה מרקע של כמה כובעים", אומרת המעצבת אדוה אבני "המון שנים עסקתי בשזירת פרחים ועיצוב אירועים, ובהמשך למדתי עיצוב תעשייתי בשנקר. את Happy Tables הקמתי לפני כשלוש שנים".

תמיד עבדת כעצמאית?
"בעברי הייתי שכירה. עבדתי בחנות הפרחים של ורד שמיר, שאני עדיין בקשר עסקי איתה. דרכה הגעתי לעיצוב ולכל תחום האירועים. כשסיימתי את הלימודים החלטתי להיות עצמאית. אחת העבודות שלי הייתה עיצוב אירוע לפילהרמונית. ביקשתי מהם את הדף הראשון של התווים, הדפסתי אותו והכנתי מזה גיליונות נייר ענקיים כמו מפה. מה שקרה זה שבסוף האירוע אנשים חיכו שיורידו מהשולחנות את הצלחות והכוסות, גלגלו את הדף כדי לקחת אותו איתם הביתה. גם הנגנים לקחו. ראיתי את ההתלהבות והצד של העיצוב התעשייתי שלי התחיל לחשוב - איך אני מייצרת מוצר שייתן לאנשים להיות מעצבי האירוע של עצמם. שיוכלו גם לעשות את זה לבד, ולארח בסטייל. ככה התחלתי לייצר בלוקים של פלייסמטים. זה מגיע ב-50 יחידות ויש שם שתי גרפיקות שגם 'מדברות' אחת עם השנייה. הכול נייר, נטול עץ, שזה יותר אקולוגי מפלייסמט מפלסטיק או PVC . חשבתי גם על זה שאנשים רוצים לשנות ולא להשתמש תמיד באותו הפלייסמט מקש כמו פעם. ככה אנשים יכולים לעצב אירוע חגיגי בעצמם".

איך פרסמת את עצמך?
"זה התחיל מפה לאוזן, התגלגל, פתחתי אתר והצטרפתי לירידים. היום אני מפרסמת בפייסבוק ואינסטגרם, למרות שאני לא כוכבת שם. קשה למי שעוסק באמנות להשקיע בשיווק. מעניין שדווקא בקורונה האתר שלי עשה קפיצת גדילה משמעותית. אם עיקר הפרנסה שלי היה מסתמך רק על עיצוב אירועים, הייתי בבעיה, כמו רבים מהקולגות שלי. הייתי צונחת צניחה חופשית. אבל הודות לזה שלא שמרתי את כל הביצים בסל אחד, בזמן הקורונה היה מה שהחזיק אותי. אנשים ישבו בבית, התחשק להם להתפנק, לצאת מהטרנינג ולאכול בסטייל, גם אם הם רק עם המשפחה הגרעינית. אם בעבר קנו את המוצר שלי רק לאירועים, ערבי שישי חגים, פתאום היה לו הרבה יותר ביקוש גם בשגרה".

המחשבה שלא לשים את כל הביצים בסל אחד קדמה למשבר?
"אני אדם אקלקטי - תמיד חייבת לעשות כמה דברים במקביל, תמיד כמה פרויקטים יחד. בעבר נלחמתי בזה - חשבתי שזו בעיה שאני לא יכולה להתמקד רק בתחום אחד, שאני מתפזרת מדי. בסוף החלטתי לחבק את זה, והנה זה הוכיח את עצמו בקורונה. אלמלא זה אני לא יודעת איך הייתי מתפרנסת. ברור שבהתחלה הייתי בשוק, כי היו לי הרבה אירועים גדולים עם אורחים מחו"ל שבוטלו אחד אחרי השני. כשזה קרה עבדתי בשזירת פרחים עם ורד שמיר, והגיעה הקפיצה באתר. אנשים נכנסו יותר לרשתות החברתיות כשרצו לפרגן לעצמם, וראו את המוצרים שלי שמאוד התאימו".

ובמה תתמקדי עכשיו?
"הכול ביחד, כמובן. אני מגדילה את הקולקציה של הפלייסמטים, כרגע יש לי כבר 23 דגמים ואני ממשיכה לעצב, וגם ומוסיפה עוד פרטים לשולחן".

עצמאים, בעלי עסקים קטנים ושכירים בעלי שליטה - אנחנו רוצים לשמוע אתכם. להשתתפות במדור אפשר לפנות למייל i-can-help@globes.co.il