בלומברג: שוק ההייטק הישראלי רותח - גייס ב-2021 כמו רבע יבשת אירופה

טירוף הגיוסים בהייטק הישראלי: חברות סטארט-אפ ישראליות גייסו כ-26 מיליארד דולר בשנה החולפת, פי 2.5 מהשיא הקודם ב-2020 וכמעט רבע מההון שזרם לאירופה כולה

טקס פתיחת המסחר של חברת מאנדיי / צילום: נאסד''ק
טקס פתיחת המסחר של חברת מאנדיי / צילום: נאסד''ק

שנת 2021 הייתה שנת שיא ששברה את כל המדדים עם 25.6 מיליארד דולר שהושקעו בסטארט-אפים ישראלים - סכום גבוה בכמעט פי 2.5 מאשר ב-2020 ויותר מפי שלושה בהשוואה ל-2019. ב"בלומברג" פרסמו היום כתבה מקיפה על הגיוסים הישראלים וציינו שההון שגויס בישראל לבדה מגיע לרבע מהיקף הגיוסים באירופה כולה.

"קרנות אמריקאיות ביצעו 266 השקעות בשלבי גיוס מוקדמים בשנת 2021", לפי נתוני סטארט אפ ניישן סנטרל, ארגון ללא מטרות רווח העוקב אחר התעשייה בישראל.

בבלומברג ציינו את ההשקעות המשמעותיות של הקרנות האמריקאיות אינסייט פרטנרס וטייגר גלובל, וכן על פתיחת הסניפים המקומיים של סופטבנק ובלקסטון "כדי לרחרח טוב יותר את ההזדמנויות".

לאינסייט היו 70% יותר עסקאות ישראליות ב-2021 מהמשקיע הכי פעיל אחריה. "בחודש בודד בשנה שעברה, שלוש מחברות הפורטפוליו שלה שנוסדו בישראל - מאנדיי , ווקמי  וסנטינל וואן  - גייסו יותר מ-2 מיליארד דולר יחד עם יציאתן להנפקה בארה"ב", נכתב.

סנטינל וואן זכתה גם לתמיכתה של טייגר גלובל, שהוקמה על ידי המיליארדר צ'ייס קולמן ומנהלת נכסים בהיקף של 3.4 מיליארד דולר, השקיעה ב-16 חברות טכנולוגיה ישראליות לפחות במהלך 2021.

טייגר גלובל הודיעה באוקטובר האחרון על סגירה ראשונה של קרן חדשה בהיקף 8.8 מיליארד דולר, הגדולה ביותר אי פעם שלה. הקרן צפויה לגדול עד ל-10 מיליארד דולר ובטייגר כבר השקיעו בפועל יותר משליש מהסכום. במקביל, אינסייט פרטנרס מגייסת בעצמה קרן ענק של עד 20 מיליארד דולר, לפי דיווחים לא מאושרים. סכומים אלו פחות או יותר מסבירים את הטירוף בהייטק הישראלי (והעולמי) ואולי גם למה השוק הפרטי ממשיך להתחמם בזמן שהציבורי התקרר.