ארקיע, עסקי המלונות, WeWork בישראל, נמל אילת והחנויות בארה"ב - הקורונה הפכה לסערה המושלמת עבור האחים נקש, שנפגעו כמעט בכל תחומי הליבה שלהם • האם האימפריה שהקימו עומדת בפני נקודת משבר? • נציג המשפחה: "הם אופטימיים מאוד ומחפשים הזדמנויות חדשות"
חמישה חודשים לאחר שעובדי ארקיע הוצאו לחל"ת ופעילות החברה שותקה, הגיעו העובדים והאחים נקש להסכמות עם ההסתדרות על הזרמת כספים שיאפשרו את החזרת החברה לפעילות • בין היתר, הוסכם כי החברה תיטול הלוואות מהבנקים בסך 130 מיליון שקל
החברה, שאינה פעילה מאז חודש מרץ, לא בטיסות הפנים ולא בטיסות הבינלאומיות, כבר הודיעה לכ-500 עובדיה שהם יישארו בחל"ת עד לסוף חודש אוגוסט • פרופ' ירון זליכה, העומד בראש מועצת העובדים מסר: "לא יקרה כל עוד זה תלוי בי. נחזור לפעילות מיד עם פתיחת השמיים"
ההצעה, מסביר יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות אבי אדרי, נועדה "לעודד את ארקיע ולעזור לה להשתקם, והיא מותנית בחזרה לפעילות של החברה. כל עוד החברה לא מתחילה לפעול, היא לא תקבל את הכסף"
בשיחה עם יו"ר מועצת העובדים ירון זליכה, העובדים התרשמו כי בעלי החברה - משפחת נקש - לא מתכוונים לערוב להלוואת הסיוע מהמדינה • היו"ר מצידו מנסה להרגיע
הוועד שיגר מכתב חריף ליו"ר ארקיע בו הוא מאשים אותו בהתנהלות שמסבה נזק לחברה • דורש לקבל את המושכות בדיונים מול משרד האוצר • חורמרו: "לא אמרתי פירוק, אם המדינה לא תתעורר מהר ארקיע תישאר בהדממה"
"מה שקורה כיום הפך אותי לפסימי. בארה"ב המדינה מזרימה כסף למשק, אבל בישראל יש ממשלת מעבר שלא יכולה לקבל החלטות", אומר יו"ר ארקיע אבי חורמרו • כשרוב עובדי ארקיע בחל"ת, ו-15 המלונות בראשם הוא עומד סגורים, הוא מעריך: "את המשבר הזה יצליחו לשרוד רק הגדולים"
על רקע משבר הקורונה, ארקיע הוציאה יותר כ-180 עובדים לחופשה ללא תשלום • היו"ר אבי חורמרו ל"גלובס": "המדינה חייבת להתעשת ולעזור מיידית - או שלא תישאר אף חברה תעופה ישראלית אחת"