הכרזה דרמטית במיוחד של חברת סנאפ, בעלת האפליקציה סנאפצ'אט, הכניסה את מניות הטכנולוגיה בוול סטריט לסחרור • הרשתות החברתיות חתכו אמש כ-135 מיליארד דולר משווי השוק שלהן בעקבות הסערה • מה משמעות ההודעה של סנאפ, מי עוד נפגעו והאם ההתאוששות במסחר תיחלש?
אוון שפיגל, מייסד ומנכ"ל סנאפ, מספר בראיון ל"וול סטריט ג'ורנל" על האופן שבו הוא מגדל את הילדים שלו, על העיצוב המחודש שהיה שנוי במחלוקת ("הוא הצלחה") ועל פייסבוק: "התחרות איתנו גרמה להם להציע יותר ערך ללקוחות"
הכנסות החברה עמדו על 388 מיליון דולר ברבעון השני של השנה, בעוד ציפיות האנליסטים היו ל-360 מיליון דולר • ההפסד הצטמצם ב-28% ל-255 מיליון דולר • המניה מזנקת במעל ל-10% במסחר המאוחר
ההכנסות ברבעון הרביעי הסתכמו ב-390 מיליון דולר, לעומת צפי להכנסות של 377 מיליון דולר • מספר המשתמשים נותר זהה לרבעון השלישי, למרות שהחברה והאנליסטים חזו כי המספר יפחת • המניה מזנקת בכ-19% במסחר המאוחר
אנליסטים צופים כי החברה תדווח על הפסד של 7 סנט למניה, ועל הכנסות של 377 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2018 • השנה החולפת הייתה לא פשוטה בשביל הרשת החברתית, שדיווחה שלושה רבעונים ברציפות על ירידה במספר המשתמשים
מייסד סנאפ אוון שפיגל מתבסס על תחושות בטן ומתעלם מנתונים, מזלזל בדעות של בכירי החברה, ולא מעדכן את חברי הדירקטוריון על החלטות חשובות • סגנונו הרודני של שפיגל הפך את סנאפ לסיפור הצלחה בזמן קצר, אך החלטה פזיזה על עיצוב מחדש התבררה כטעות פטאלית, והמניה השלימה צניחה של 80% מההנפקה
מארק צוקרברג, אילון מאסק ואוון שפיגל הם יזמים מבריקים, אבל ההתנהלות שלהם בחודשים האחרונים מזכירה כי אין סיבה לוותר להם על נורמות תקינות וממשל תאגידי • אחרת, הנורמות הפסולות יילכו וישחיתו את עמק הסיליקון ושוק ההון האמריקאי
מספר המשתמשים היומיים ברשת החברתית ירד, בפעם הראשונה אי-פעם, ועמד על 188 מיליון • הנתונים המעודדים יותר היו ההפסד של סנאפ, 14 סנט למניה, שהיה נמוך מציפיות האנליסטים ל-17 סנט למניה • גם ההכנסות היו מעל הציפיות: 262 מיליון דולר, לעומת ציפייה ל-250 מיליון דולר
במשך חודשים המשתמשים של סנאפצ'ט זעמו על העיצוב החדש שלה, אבל החברה התעקשה שכולם טועים והיא צודקת • רק עכשיו, כשהיא מבינה שהמשבר מאיים עליה כלכלית, היא מתקפלת חלקית • השאלה אם הזיגזג הזה הוא לא מעט מדי ומאוחר מדי
השינויים באפליקציה מפרידים בין צפייה בתוכן מחברים לבין צפייה בתוכן ממותגים, סלבריטאים ודמויות משפיעות ■ כריסי טיגן: "כמה אנשים צריכים לשנוא עדכון בשביל שהוא יישקל מחדש?"
עלות המסיבה מוערכת בכ-4 מליון דולר ■ מדובר בצעד מוזר עבור החברה המנסה לקדם דווקא את פרסומי הסטוריז באפליקציה
בעקבות הדוחות הכספיים המאכזבים של סנאפצ'ט, הודיע אוון שפיגל כי האפליקציה תעבור עיצוב מחדש כך שתהיה קלה יותר לשימוש