גם מנהלים טובים לא יודעים כיצד לבנות רשת קשרים איכותית • כאשר השאלה שהכי מטרידה אותם היא על מה אני אמור לדבר במפגשי נטוורקינג? • התשובה היא פשוטה: במפגשי נטוורקינג אתם אמורים לדבר על נושאים מקצועיים
החשיבות של נטוורקינג כמנוף קריירה היא הרבה מעבר למכשיר למציאת עבודה • באמצעותו מגיעים המנהל והארגון לתוצאות טובות יותר
רשת הקשרים היא אחד המשאבים האסטרטגיים למצוי פוטנציאל הקריירה • כיצד מגיעים לתפקידים בכירים ללא נטוורקינג איכותי, ומדוע לפתע נתקעים?
כאשר משיגים משרה נחשבת ונחשקת, שווה בדרך-כלל להחזיק בה תקופה, גם אם היא כרוכה בחוסר שביעות-רצון וסבל מסוים • הבעיה שתיווצר מעזיבת המשרה לאחר תקופה קצרה עלולה להיות קשה יותר מהקושי בעבודה
מי שמעדיף איזון בית-עבודה יתקשה לכבוש עמדות מפתח השמורות למי שמכוון קריירה ולא למי שמכוון משפחה – ולמי שחושב שהוא "גם וגם", אין דבר כזה
בעולם העבודה גיל הוא בעל משמעויות רבות - חברתיות, מקצועיות וכלכליות – ולא כל מה שנחשב לאפליה על בסיס גיל אכן קשור אליו
אין ספק שעבודה במשרד מיטיבה עם מי שמוטה קריירה, בעוד שהעבודה מהבית פוגעת משמעותית בפוטנציאל הקידום הניהולי והמקצועי • לכן, לפני שאתם ממהרים לנטוש מקומות עבודה טובים בגלל החזרה למשרדים, קחו בחשבון גם את הסיכונים בטווח הארוך
רבים מהשינויים המקצועיים שגויים ונעשים מבעיות שקשורות לעובד ולא לעבודה – יותר קל לנו להטיל את האחריות על הסביבה מאשר על עצמנו, וחוסר שביעות-הרצון ממשיך לרדוף אותנו באשר נלך
גם הטובים ביותר עלולים ללכת שולל אחרי תפקידים המתחזים לאטרקטיביים • התוצאה היא נסיגת קריירה בתחפושת של קידום, ומי שלא בורח בזמן נשאר תקוע בתפקידים בכירים בהגדרתם, אך בארגונים נחותים במהותם, וההחמצה גדולה
הפער בין הרצוי למצוי נגרם כתוצאה משתי טעויות אסטרטגיות, והוא איננו תוצאה של אילוצי השעה • רק אנחנו יכולים להחליט האם אילוץ הופך לפער קבוע או לסטייה זמנית בלבד
רבים חושבים שתוספת שכר פירושה קידום. הם טועים • קידום אמיתי ללא תוספת שכר הוא מרשם בטוח לשכר גבוה יותר בטווח הבינוני - אם לא בארגון הזה, בארגון הבא
הלינקדאין אמור להכיל מידע בסיסי בנוגע לחברה, מה שמאפשר להעריך את תדמיתה ומיצובה בשוק העבודה • המיצוב של המעסיקים, עם דגש על המעסיק האחרון, הוא שמגדיר את פוטנציאל הקריירה של עובדים יותר מכל פרמטר אחר, לרבות כישורים ויכולות
קל לזהות את העובדים שיושבים ומחכים שיקדמו אותם • במקום לייצר בולטות על פני המתחרים האחרים, הם מבצעים את מה שאומרים להם ולא מעבר לכך • בשל אשליית האקטיביות, הם ממתינים שיתנו להם את התפקיד, ולא מבינים שקידום צריך לצוד
שתי דרכים לבניית מסלול קריירה אופטימלי: בראשונה קובעים מטרה ריאלית לטווח הארוך ומנתחים 10-20 מסלולי קריירה רלוונטיים. אם אין לכם מטרה, בחנו מספיק קריירות של בוגרי תואר אקדמי זהה לשלכם, ובעזרתן הגדירו מטרה ריאלית ובנו מסלול המתאים לכם • טור שני מתוך שניים
ארבעה פרמטרים מגדירים את ערך המותג שלכם בשוק העבודה ואת פוטנציאל הקריירה, ובראשם המיצוב של החברות בהן עבדתם • טור ראשון מתוך שניים
תכננו את הקריירה שלכם עפ"י המודלים השמרניים שנפוצים בשוק כעת, ובעתיד עשו שינויים לכשיידרשו • רק אל תלכו שולל אחרי תחזיות עולם העבודה העתידי, שעלולות לעלות לכם ביוקר
הייטקניהול וקריירה