זאת בעקבות חשיפת "גלובס" ■ איציק שמולי: "השיטה של הקטנת הכמות והעלאת המחיר היא להטוטנות שיווקית שמפילה בפח צרכנים רבים" ■ בדיקת "גלובס": יוניליוור הקטינה גם את מארזי שלגוני מגנום - והמחיר עלה ב-10%
בחלק מהמוצרים המחיר זינק בעשרות אחוזים ■ קמעונאי בכיר ל"גלובס": "הקטנת המוצר אינה פסולה כל עוד המחיר יורד באותו שיעור. הבעיה שאף אחד לא מספר על כך, והצרכן לא שם לב. הוא חושב שהוא קונה במחיר זול יותר"
קרמבו שטראוס הוא המותג המוביל בקטגוריה, האחראי לכמעט כל מכירותיה ■ קמעונאי: "האריזה של 32 יחידות מטעה כי היא נראית כמו האריזה של 40 יחידות. הצרכן הרגיל לא ישים לב לשינוי" ■ יוניליוור: אין תגובה
פרוקטר הכריזה על הפחתת תכולת חיתולי פמפרס בסדרת "אקטיב בייבי דריי" ב-6-10 חיתולים לחבילה ■ אסם הקטינה חלק ממוצרי פרפקטו מ-500 ל-450 גרם
מבין הרשתות שנבדקו, רק בשופרסל המחיר של פיירי עודכן בהתאם לגודל האריזה
הסתיימה בפשרה תביעה ייצוגית בגין מכירת מוצר שתכולתו 900 מ"ל ולא ליטר
המוצרים של פרוקטר מתייקרים: אריזת ג'ל הכביסה נותרה בגודל זהה - אך התכולה בפנים פחתה מ-3 ליטר ל-2.8 ליטר, כשהמחיר נותר ללא שינוי ■ פרוקטר בתגובה: "המחיר ירד בהתאמה. הרשתות הן שקובעות את המחיר"
מבחוץ אריזת הפרינגלס זהה, וגם המחיר זהה. מה השתנה? התכולה ■ בדיקת "גלובס" מגלה כי גם בקבוקי שמפו הד אנד שולדרס קטנו ■ מי גורף את הרווחים?
עוד ועוד חברות מוציאות גרסאות מוקטנות של מוצרים מוכרים ■ היתרון: המוצרים נתפסים כמדודים ובריאים יותר ■ החיסרון: המחיר לא מתכווץ ואפילו מתייקר בחישוב ל-100 גרם ■ "גלובס" בודק איזו פרמיה נשלם על אריזה קטנה ונוחה
נבדקו 70 אלף טבליות של התרופה, ולא התגלו מקרים נוספים של החלפת אריזות
טבע שיווקה בצרפת תרופה לטיפול בנדודי שינה באריזות של תרופה לאי-ספיקת לב - ושלשום כבר דווח כי אדם בן 92 נפטר במארסיי כתוצאה מהטעות
(עדכון) - מדובר בתרופה בשם Zopiclone ששווקה בטעות באריזות של התרופה furosemide ■ ככל הנראה, האדם מת כתוצאה מהצטברות נוזלים שהובילה לקריסת הריאות ודרכי הנשימה בגופו ■ טבע: "בוחנת את נסיבות המקרה על מנת לקבוע האם ניתן לבסס קשר בין האירועים"
ערך תזונתי של סלט שלם בקפסולה אחת, עוגייה שמספקת מנת חלבון יומית ותה קר בפחית שיכול בסיבוב כפתור להפוך לרותח ■ בתערוכת המזון Health Ingredients בפרנקפורט הוצגו הטרנדים החדשים שנוכל למצוא בעתיד על המדף
ראש השנה עבר, אך בחנויות עדיין נמכרים מארזים של מוצרי טיפוח, שוקולד וכלי בית ■ "גלובס" פירק כמה מארזים לרכיבים בודדים - וגילה כי רובם מגלמים מחיר משתלם ביחס למחיר המלא של המוצרים שבמארז, וחלקם לא בהכרח
לטענת התובעים, יוניליוור מטעה את צרכניה ומשווקת מוצרים בתוך אריזות סגורות ואטומות, כאשר תוכנן ממלא לעיתים אף פחות ממחצית גודלן
אינפלציהכלכלת אקלים וסביבהחוק האריזותיוקר המחיהמחירי המזוןמיזוגים ורכישותמיחזוראינפיניה (נייר חדרה)פלסטיקקמעונאות