גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

בטר פלייס (Better Place)

מיזם להקמת תשתיות תפעול ותמיכה לכלי רכב חשמליים.

בטר פלייס (Better Place) הוקמה בשנת 2007 על-ידי שי אגסי המשמש כמנכ"ל החברה. החברה הוקמה בעזרת השקעת הון סיכון של 200 מיליון דולר במטרה להקים תשתיות תפעול ותמיכה לכלי רכב חשמליים. השותפה המרכזית במיזם היא החברה לישראל שבשליטת משפחת עופר. מודל Better Place לתחבורה נקייה מבוסס על מודל מוכר מעולם התקשורת הסלולארית. חברות רכב מייצרות מכוניות חשמליות, המתחברות לרשת הטעינה החשמלית של החברה. רשת זו כוללת נקודות טעינה ותחנות להחלפת סוללות. הסוללות הן בבעלות החברה וכך יכול הצרכן לרכוש ולטעון מכונית חשמלית במחיר נגיש לכל כיס. רנו-ניסאן מפתחת את הקו הראשון של המכוניות החשמליות המונעות על ידי סוללה עבור החברה ויצרני רכב אחרים עומדים ללכת בעקבותיה בקרוב. מדינת ישראל הייתה הראשונה להכריז על יישום המהלך להינתקות מהתלות בנפט בתחילת שנת 2008. אחריה החליטו גם דנמרק, אוסטרליה, קליפורניה והוואי להצטרף ליישום הפרויקט ומדינות רבות נוספות מגלות עניין ביישום הפרויקט והקמת התשתית בארצן.

עוד כתבות

שי אגסי / צילום: Reuters, Gil Cohen Magen

קריסת בטר פלייס: התביעה שיכולה להגדיר מחדש את אחריות הדירקטורים

בימים אלה נבחנת מחדש התביעה נגד בכירי מיזם הרכב החשמלי שהתרסק, בטר פלייס • אם תתקבל הטענה שנושאי המשרה והדירקטורים הובילו את החברה לחובות של מיליונים, ביהמ"ש יקבע רף חדש לסיכון העסקי המותר לחברות המתקרבות לחדלות פירעון

אין לנו אלא לחכות לפסיקה יוצאת דופן נוספת של שופטי בית המשפט הכלכלי בישראל / אילוסטרציה: Shutterstock, New Africa

העליון נמנע ממתן בוסטר לדירקטורים: צמצום החלת כלל "שיקול-הדעת העסקי" נמשך

גם פסק הדין המיוחל בעניין בטר פלייס לא הקנה לדירקטורים את ההגנה המלאה לה הם זקוקים במניעת הליכי סרק ועצירת סחף התביעות נגדם

ביהמ''ש העליון. כאשר התנאים מתקיימים, בית המשפט לא יטיל אחריות על מנהלי החברה, גם אם בסופו של דבר פעולותיהם גרמו לחברה לנזקים / צילום: Shutterstock

העליון נתן חיזוק נוסף ליזמות וללגיטימיות של נטילת סיכונים עסקיים מחושבים

בשנים האחרונות מעמדו של "כלל שיקול-הדעת העסקי" מתחזק ומשתרש במשפט הישראלי, וכך גם בהחלטת העליון בעניין בטר פלייס, שקבע כי כשתובע לא מראה טענה מהותית לפיה ההחלטה העסקית של המנהלים לוקה בפן אחד או יותר, ניתן לסלק את התביעה על הסף

שי אגסי, מייסד בטר פלייס / צילום: איל יצהר

8 שנים אחרי הקריסה: העליון מחזיר את הדיון באחריות מנהלי בטר פלייס למחוזי

בשל פגמים בפרוצדורה בוטלה החלטת בית המשפט המחוזי לסלק על הסף תביעה נגד דירקטורים בגין רשלנות שהביאה לקריסת החברה • גם ערעור מפרק רוביקון שהייתה בשליטת אמיר ברמלי התקבל, והדיון יוחזר לבית המשפט המחוזי

עידן עופר. היה היו''ר בעל השליטה בבטר פלייס / צילום: סיון פרג'

8 שנים אחרי הקריסה: העליון ידון היום באחריות מנהלי בטר פלייס

ב-2018 דחה המחוזי את התביעה שהגישו המפרקים בגובה 200 מיליון שקל נגד שי אגסי, עידן עופר, משה קפלנסקי, 19 נושאי משרה ודריקטורים בחברה ורואי החשבון של החברה משרד KPMG סומך-חייקין • לדיון צורף ערעור שהגיש מפרק רוביקון וקרן קלע, שהיו בשליטת אמיר ברמלי, נגד פירמת רוה"ח BDO-זיו-האפט

ההכרעות המשפטיות הכלכליות החשובות של תשפ''ב / איור: גיל ג'יבלי

מהדיבידנדים ועד לפרשיות השחיתות הגדולות: 10 התיקים הכלכליים הבולטים של השנה הקרובה

איך יודעים מתי מונופול גובה מחיר מופרז? מתי בנקים צריכים להתערב בהשקעות של לקוח? מהו גבול האחריות של דירקטורים לחברות שבהן הם מכהנים? ומתי סיקור חיובי יכול להיחשב כשוחד? • גלובס סוקר את השאלות העקרוניות שיעמדו לפתחם של בתי המשפט בשנה הקרובה

רכב משלוחים אוטונומי של חברת Udelv, טכנולוגיה של מובילאיי / צילום: יח''צ Udelv

הנפקות בשווי 6 מיליארד דולר בתוך פחות משנה, זו רק ההתחלה: רכבת ההרים של האוטו-טק הישראלי יצאה לדרך

אחרי הרבה עליות ומורדות בעשור החולף, ומשבר קיומי ערב פרוץ הקורונה, הפך השנה ענף האוטו-טק הישראלי לאחת הסחורות הלוהטות בקרב המשקיעים העולמיים עם שורת הנפקות ענק בוול-סטריט והנפקות נוספות בצנרת • האם זהו הזינוק המיוחל או (עוד) שיא זמני?

סיגל יעקבי, הכנ"ר הממשלתי / צילום: איל יצהר

תקדים בטר פלייס? מהי אחריותו של נושא משרה להחלטה עסקית כושלת

בדיון בעליון הציגו היועמ"ש והכנ"רית עמדות סותרות בנוגע לאחריות נושאי משרה בבטר פלייס ערב כניסתה לחדלות פירעון • לעמדת מנדלבליט, אין שינוי בחובות על נושאי משרה לפני קריסת חברה, ולכן עומדת להם הגנת "שיקול הדעת העסקי" • לעמדתה של יעקבי, אין לנושאי משרה הגנה מתביעות

הרכב של מובילאיי ואינטל. היעד הבא: רכב אוטונומי בסין / צילום: Shutterstock

לתפארת מדינת ישראל, וסין: אנחנו על מפת תעשיית הרכב

למרות שישראל ויתרה בשלבים מוקדמים על החלום לייצר רכב כחול לבן, השאיפה להותיר חותם ולהשפיע לא נעלמה, ובשלושה מקרים בעשור החולף עשינו את זה • המשותף לכולם: המסלול עבר דרך סין

אבות הטיפוס של הדגמים החשמליים של פולקסווגן. מוליכים את השוק האירופי

רכב חשמלי הוא הקטגוריה הצומחת בעולם. כך נותרה ישראל מאחור

ב-2020 צמחו מכירות כלי הרכב החשמלי בעולם במאות אחוזים - למרות, ואולי בגלל, משבר הקורונה • לעומת זאת, המכירות בארץ רחוקות אפילו מהיעדים הצנועים שהממשלה קבעה • כך מחמיצה ישראל את אחת המהפכות הסביבתיות, התחבורתיות והפיננסיות הגדולות ביותר של העת החדשה

מכונית של טסלה ברוסיה. הצלחת החברה גוררת חברות בתחום החשמלי להנפיק בוול סטריט / צילום: EVGENIA NOVOZHENINA, רויטרס

הסחרור במניה של טסלה גורם גם לחברות האוטו-טק הישראליות להתעורר

מניית יצרנית הרכב החשמלי עלתה במאות אחוזים ומשנה את כללי המשחק בשוק ומעניק זריקת מרץ לחברות אוטו-טק ישראליות בתחום החשמלי • מי עשוי לרכוב על הגל אל נאסד"ק, אילו שינויים מתרחשים בתעשיית הרכב הסינית וכיצד טכנולוגיה נשכחת של "בטר פלייס" חוזרת למרכז הבמה?

ברן חוברת לקרן אלומה שמוביל אורי יוגב: תשקיע 5 מיליון שקל בחברת אתרי התקשורת תיבר

מניית ברן זינקה 200% מהשפל בחודש מרץ • נוסף על הסכם שיתוף הפעולה בתיבר מדווחת ברן כי קיבלה דיבידנד של כ-8 מיליון שקל מפירוק בטר פלייס, שהסבה לה הפסדים של עשרות מיליוני שקלים בעבר

מכוניות של בטר פלייס /  צילום: תמר מצפי

המכונית החשמלית תופסת תאוצה בעולם, למה רק בישראל היא מתגלגלת באיטיות?

צרכנים שמרניים, רגולציה מכבידה ומבנה שוק ייחודי שלא תמיד מעודד מעבר לרכב ירוק, הם רק חלק מהסיבות לכך שהמכוניות החשמליות לא פופולריות פה • כיצד קרה שלמרות שמיזם הרכב החשמלי של בטר פלייס היה בין הראשונים מסוגו בעולם, בכל זאת נשארנו מאחור • כתבה ראשונה בסדרה

יובל שטייניץ / צילום: שלומי יוסף

מספר הפראיירים על הכבישים יגדל

מעבר לכלי רכב חשמליים דורש התגייסות מצד המדינה לטובת כל הצדדים

יונתן מנוחין,?רומי דוידור,?שי אגסי וניר קורן/ צילום: ענבר לוי

הבשורה של שי אגסי: "20 השנים הקרובות צפויות להיות מהפכניות אך קשות לעיכול"

המכון הישראלי לחדשנות ערך אמש את אירוע הסיום של הקורס לניהול חדשנות, לצד ציון "קדם השקה" לקהילת הניהול שלו • הדובר המרכזי? שי אגסי, מייסד ומנכ"ל מיזם הרכב החשמלי בטר פלייס

כלי רכב של בטר פלייס / צילום: תמר מצפי

מבחן ההתרשלות של המנהלים יהפוך להיות פרוצדורלי

פסק הדין בפרשת בטר פלייס מגן על "שיקול-הדעת העסקי" של הנהלת החברה

הקאמבק של השטקר: הרכב החשמלי של רנו חוזר לחיינו

ירידת מחיר משמעותית והגדלת טווח הנסיעה הפוטנציאלי הופכות את הזואי המחודשת לאופציה עירונית מעניינת, אם עדיין לא רב תכליתית, לשוחרי תחבורה זולה ונקייה

"בטר פלייס פעלה בסביבת חדלות פירעון, ולכן יש הצדקה לתבוע את בכיריה לשעבר"

כך טוענים מפרקי קבוצת בטר פלייס שקרסה, בערעורם לעליון על סילוק תביעתם נגד הדירקטורים, נושאי המשרה ורואי החשבון של הקבוצה

הפריצה הבאה באוטו–טק הישראלי / צילום:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

ראיית מכונה, סייבר סקיוריטי או הווייז הבאה: מה תהיה הפריצה הבאה באוטו-טק הישראלי

אחרי ווייז ומובילאיי, מתייצבות בקדמת הבמה חברות מזן חדש המבטיחות לשנות את הפרדיגמות הקיימות בענף • שלוש מהחברות האלה ייצאו מבין הצלללים לראשונה בכנס הבינ"ל לתחבורה של משרד ראש הממשלה שנפתח מחר • כתבה ראשונה בסדרה

המכונית החשמלית של בטר פלייס / צילום: אבי שאולי

חשמל באוויר: האם 2019 היא שנת הקאמבק של הרכב החשמלי?

חמש שנים אחרי בטר פלייס, שוב מתעורר באזז הרכב החשמלי • להלן הפלוסים והמינוסים המרכזיים, למי ששוקלים גמילה מתחנות דלק