קושי במעבר בין מסילות, דלת תקולה וחדירת גשמים - אלו הן חלק מהתקלות שהתרחשו בקו האדום של הרכבת הקלה מאז שנפתח לפני חצי שנה • לפחות כמה מהתקלות נגרמות בגלל תכנון וביצוע לקויים, וחברת נת"ע תצטרך להפיק לקחים לקראת הפרויקטים הבאים שתוביל
תוכנית "גלילות דרום" על גלגוליה השונים נמצאת במוסדות התכנון כבר כ־20 שנה • כעת היא תקודם בהליך מהיר בוותמ"ל, ובתכנון מעודכן, שאמורים לסייע למימוש מהיר יחסית • "חמש שנים עד לבנייה הראשונה - זה לא בשמיים"
נת"ע פרסמה את נתוני הנסיעות בקו האדום בגוש דן חצי שנה לאחר פתיחתו • הערכות חברת נת"ע לפני פתיחת הקו דיברו על 238 אלף נסיעות ביום, לעומת 120 אלף שנסעו בפועל לפני פרוץ המלחמה • לאחר פרוץ המלחמה חלה ירידה לכ-75 אלף נסיעות בלבד
מאז הכניסה לעזה, קצב הירי על גוש דן הצטמצם, בעוד שבאזור השפלה נותר יחסית גבוה • ההסבר, לדברי מומחים במערך האווירי, הוא הטווח המוגבל של הרקטות והקושי של חמאס לשגר מצפון הרצועה, שנמצאת ברובה בשליטת צה"ל • מה הם צופים שיקרה בהמשך?
בעוד שתחילת המלחמה אופיינה בירי ניכר לעבר יישובי עוטף עזה, לאחרונה דווקא תושבי ראשון לציון ואזור השפלה סובלים ממטחי רקטות כבדים אפילו יותר מיעדים קרובים יותר לעזה • עפ"י הנתונים, בין 24 ל-28 באוקטובר נשמעו באזור השפלה 166 אזעקות, לעומת 114 באזור עוטף עזה
מניתוח קצב השיגורים מעזה עולה כי הוא פחת משמעותית מאז פרוץ המלחמה - עד לכניסת צה"ל לצפון הרצועה • עוד ניתן ללמוד כי רוב האזעקות בגוש דן נשמעות בשעות עגולות או בחצאי שעות בעוד שבעוטף מתפרסות באופן רנדומלי יותר. ואיך מקבל חמאס החלטה מתי לשגר?
בגוש דן כבר החלו החפירות של שני הקווים הנוספים של רשת הרכבת הקלה, וכך גם החלו הדחיות בלוחות הזמנים כאשר הפתיחה זזה משנת 2025 ל־2027 ו־2028 • מקשיים בסגירה הפיננסית של הזכייניות עד לעיכובים בשלב הכנת הקרקע: אלו האתגרים בדרך לעמידה ביעדים
הבוקר יצאה יצאה לדרכה הרכבת הראשונה של הקו האדום בגוש דן • הנסיעה ברכבת במהלך יום הפתיחה (ו') הייתה חינמית, ונחוו ביקושים רבים ועומסים • במקביל התרחשו פעולות מחאה נרחבות על רקע העובדה שהרכבת לא תופעל בשבתות
כוחן של שחקניות וטו הוחלש, שיטת המכרזים שופרה ומיזמי תשתית גדולים יקבלו עדיפות: הלקחים מהקו האדום הובילו לשורה של שינויים עבור הפרויקטים התחבורתיים הבאים • אבל יש טעויות שמתעקשים לחזור עליהן
במהלך השנים שבהן בוצעו העבודות על הרכבת הקלה במרכז, עסקים קטנים רבים שילמו מחיר, ויש הטוענים כי לא פוצו כראוי • אך ניסיון העבר מלמד שפתיחת הקו האדום תחזק את המסחר ואת שוק העבודה באזורים שבהם הוא עובר, ותביא תועלת של מאות מיליוני שקלים מדי שנה
רחוב אלנבי נסגר לתנועה בשל העבודות על הקו הסגול של הרכבת הקלה במהלך שיביא לשינויים שישפיעו על המטרופולין כולו ועד לשרון • בתוך כך, בשבוע הבא צפוי להיפתח רחוב בן יהודה לתנועת כלי רכב, לאחר שנה של עבודות
יותר מ־20 שנה מחכים תושבי מטרופולין דן לרכבת קלה, ובשבוע הבא היא צפויה סוף סוף להיפתח • איך תיראה הנסיעה בקו האדום? איך הוא ישפיע על הפריון וההכנסות של הרשויות המקומיות בתוואי? מה צפוי לקרות למחירי הדיור סביבו והאם הקווים הבאים ייראו אחרת?
הרכבת הקלה, שתתחיל לפעול בעוד פחות משבועיים, תייבא כוח קנייה נוסף בעיקר אל מרכז תל אביב, אך פחות מזה אל פתח תקווה ובת ים • היכן כדאי עוד להשקיע בפיתוח, באיזה רחובות ישתלם לרכוש רצף של חנויות, ומהם הלקחים שניתן להפיק מירושלים וחיפה
במפגש בין שלוש הערים תל אביב, רמת גן וגבעתיים מיועד לקום מגדל "בן ערים" • בינתיים דד ליין פרסום המכרז על הקרקע נדחה עד סוף 2023, והשאלה האם במצב הכלכלי הנוכחי ייגשו אליו יזמים, עומדת באוויר
לאחר עיכוב של שנים, הקו הראשון של הרכבת הקלה צפוי להתחיל לפעול החודש • אלא שחוץ מאשר בתל אביב, לא נעשו עד כה מספיק עבודות כדי לחבר את התחנות אל המרחבים העירוניים בצורה שתקל על השימוש, ומי שצפוי לשלם את המחיר הם כרגיל - הנוסעים
לאחר דחיות ועיכובים רבים, הרכבת הקלה צפויה להתחיל לפעול בחודש הבא • הקמת הקו האדום הייתה רצופה במחדלים - החל בחוסר תיאום בין זרועות המדינה, עבור בתכנון מיושן וכלה בריבים על סמכויות שהביאו הנהלה שלמה בנת"ע להתפטר • אך בכל זאת, הוא צפוי לשפר את חייהם של עשרות אלפים מתושבי גוש דן ומייצג פוטנציאל אדיר לשינוי
יו"ר הוועדה המחוזית תל אביב, ערן ניצן, מספר בראיון לגלובס איך התחבורה ההמונית היא שתקבע את אזורי הפיתוח העתידיים של ישראל, ואיפה ייבנו המגדלים שיגיעו לגובה של 100 קומות • האזינו
עפ"י מחקר שערך מכון G City לחקר הנדל"ן באוניברסיטת רייכמן, המבוסס על עסקאות חוזרות בלבד, נרשמה ירידה של 0.53% במחירי הדירות ברבעון הראשון של 2023 • השרון וגוש דן הובילו את הירידות, בשיעור של 1.8% ברבעון האחרון • הלמ"ס דיווחה לאחרונה כי נרשמה עלייה קלה של 0.1% במחירים ברבעון החולף
מחקר שביצע בנק ישראל בודק את שיקולי כדאיות הבנייה המאסיבית של יחידות דיור במסגרת התחדשות עירונית במרכז המטרופולין, לעומת שיקולי הקמת שכונות חדשות בשולי הערים ו"פרבור" גוש דן • לפי המחקר, בניית דירה חדשה בפרויקט חדש עולה 320 אלף שקל יותר מדירה בהתחדשות עירונית
מסביבות השעה 12:50 פסק הזרם בעשרות ערים בארץ, אך הוא מתחיל לחזור בחלק מהמוקדים • מחברת חשמל נמסר בתגובה: "מדובר בתקלה באחת מיחידות הייצור בתחנת הכוח חיפה"