גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

דן מרגלית

דן מרגלית הינו עיתונאי ופובליציסט ישראלי.

דן מרגלית נולד בשנת 1938 בתל אביב. בשנים 1964-1991 היה עיתונאי ב"הארץ". התפרסם במיוחד כאשר ב-1977, בעת שהיה שליח "הארץ" בוושינגטון, חשף את פרשת חשבון הדולרים. מרגלית נמנה עם המנחים הקבועים של התוכנית "ערב חדש" בטלוויזיה החינוכית החל מימיה הראשונים ב-1982 ועד לסגירתה באוגוסט 2018. בשנת 1992 מונה לעורך "מעריב", אך פרש לאחר כחצי שנה. בשנת 2001 התפטר מ"הארץ" ועבר לכתוב פובליציסטיקה ב"מעריב". ביולי 2007 עזב מרגלית את "מעריב" לטובת "ישראל היום", שם פרסם טורי דעה עד שפוטר מהעיתון ביוני 2017. לאחר זמן מה חזר לכתוב עבור "הארץ", עד שבאוקטובר 2018 פרסמה רויטל חובל בעיתון "הארץ" תחקיר המייחס למרגלית עבירות של מעשים מגונים בכוח בארבע נשים ובהן חנה קים, והטרדה מינית של אישה חמישית, בשנות ה-80 וה-90. מרגלית הכחיש את הטענות. בעקבות הפרסום העידו שלוש נשים נוספות, בהן העיתונאית אורלי אזולאי כי תקף גם אותן מינית. בעקבות הפרסום התפטר מרגלית מ"הארץ".

עוד כתבות

דן מרגלית / צילום: איל יצהר

עובדי "הארץ" להנהלת העיתון: הפסיקו את העסקתו של דן מרגלית

היום נחשף כי 5 עיתונאיות מאשימות את מרגלית בהטרדה מינית • עובדי ועובדות העיתון הביעו תמיכה בנשים במכתב ששלחו להנהלה

דן מרגלית / צילום:  איל יצהר

חנה קים: "היה לי קשה להתלונן על דן מרגלית, חשבתי על המשפחה שלו"

חנה קים, עיתונאית ופעילה חברתית: "הבנתי שאני לא יכולה להחריג את דן מרגלית אם אני מספרת על חיים רמון; וכששמעתי על תביעת ההשתקה של רמון נגד הסטודנטית שקראה לו עבריין מין, הבנתי שאני לא יכולה להפקיר אותה"

דן מרגלית / צילום:  איל יצהר

סגירת החינוכית היא אמירה בזכות הלשון הבוטה והאטימות

כל המפעל הגדול של החינוכית כבה. "הנינג'ה" ו"האח הגדול" סילקו את "רחוב סומסום", את "זהו זה" ורבים וטובים אחרים מן המסך, לטובת מה שנקרא "ריאליטי". זו אמירה תרבותית, בעיקר אנטי-תרבותית • דן מרגלית, המנחה המיתולוגי של "ערב חדש", בטור פרידה מהטלוויזיה החינוכית

"היועמ"ש מנדלבליט לא היה ואיננו היום כתובת להצעות שוחד"

התגובה הזו של מנדלבליט הועברה בעקבות פניות אליו של כלי התקשורת, שנעשו על רקע פרשת הצעת השוחד לכאורה שהעביר ניר חפץ באמצעות אלי קמיר לשופטת הילה גרסטל ■ "אין בכוונתנו להידרש לשאלות בעלמא או לספקולציות למיניהן על שיחות שניהל או לא ניהל מנדלבליט בעבר"

איילת שקד / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב

שקד: ידעתי על הפגישה של מנדלבליט וחפץ עם דן מרגלית

שרת המשפטים בראיון לגל"צ: אין כל פסול בפגישה הזאת - באותה תקופה העלו עיתונאים רבים הסתייגות ממועמדות מנדלבליט ליועמ"ש בשל קרבתו לכאורה לנתניהו" ■ "מנדלבליט איש ישר, השופטת גרסטל אישה ישרה, אני סומכת על שניהם"

דן מרגלית ואהוד אולמרט / צילומים: איל יצהר ותמר מצפי

מרגלית: אולמרט יהיה פרשן בכיר בניסיון להשכיח את השוחד

מרגלית לגל"צ: "אולמרט עדיין לא עשה חשבון-נפש עם עצמו, מה בכל זאת קרה לו, כי הוא היה לוחם אדיר בשחיתות בתחילת דרכו" ■ "הייתי יושב איתו ברצון, אבל אני לא חושב שזה בקלפים"

בועז ביסמוט/ צילום: אוריה תדמור

ביסמוט: "הסיבה לפיטורי מרגלית וגילת - כלכלית בלבד"

העורך החדש של "ישראל היום": הסיבה לפיטורי דן מרגלית ומוטי גילת לא נבעה מעמדתם כלפי ראש הממשלה נתניהו

דן מרגלית / צילום: איל יצהר

דן מרגלית דואג בעיקר לדן מרגלית

מלחמה על חופש הביטוי? המלצת קריאה לדן מרגלית ולחבריו בתקשורת

דרור אידר / צילום: תמר מצפי

עוד שינויים ב"ישראל היום": דרור אידר מונה לעורך הדעות

העורך החדש בועז ביסמוט ממשיך לבצע שינויים ■ עומר לחמנוביץ יחליף את גונן גינת כעורך המוסף הפוליטי השבועי ■ עקיבא ביגמן מאתר "מידה" יצטרף ככותב לאותו מוסף

מוטי גילת / מתוך יו טיוב

דן מרגלית לא לבד: גם מוטי גילת פוטר מ"ישראל היום"

ניקוי אורוות? העיתונאי הוותיק, הכותב בעיתון מאז 2008, קיבל היום הודעה על פיטוריו מהעורך הטרי בועז ביסמוט ■ גילת למקורביו: "מדובר בחיסול של העיתונות החוקרת והנושכת"

דן מרגלית, בנימין נתניהו / צילומים: איל יצהר

בני הזוג נתניהו: "לא הייתה לנו מעורבות בפיטורי דן מרגלית"

רה"מ ורעייתו דחו את הטענות כי דחפו לפיטוריו של מרגלית מ"ישראל היום": "רעיית רה"מ לא שוחחה עם בועז ביסמוט חודשים ארוכים, לטענות אין אחיזה במציאות" ■ מרגלית טען כי רה"מ רצה בפיטוריו, בתו האשימה כי שרה נתניהו דרשה זאת

בועז ביסמוט ודן מרגלית / צילום: אוריה תדמור ואיל יצהר

מרגלית: "מאבק ענקי של ביבי לדורסנות כלפי התקשורת"

העיתונאי הוותיק הגיב ברדיו 103FM לפיטוריו מ"ישראל היום": "לא הופתעתי, חשבתי שיום אחד זה יגיע" ■ "נגיד שהייתי 'עלה תאנה' - מה זה חשוב? אני את הדעות שלי הבעתי"

דן מרגלית / צילום: איל יצהר

דן מרגלית פוטר מ"ישראל היום": "פרנסתי נפלה על חופש הדיבור"

מרגלית בטוויטר: "זה לא כלכלי, כי ביסמוט לא הציע להפחית משכרי" ■ אמר בראיון ל"גלובס" לאחרונה: "נתניהו נהיה אובססיבי, פועל לפי נוסחה של תכה בהם חזק"

דן מרגלית / צילום: איל יצהר

דן מרגלית: "אני בטוח שניסו להדיח אותי מ'ישראל היום'"

למרות הפיחות במעמדו בעיתון שבו הוא כותב, לעיתונאי דן מרגלית חשוב להשמיע את הביקורת שלו על נתניהו דווקא בפני הקהל של החינמון המושמץ

דן מרגלית / צלם: איל יצהר

דן מרגלית: מירי רגב - שרת השוק וסגנון של פרחחית

לאחר שאתמול הכריזה שרת התרבות כי "הנשיא אובמה הוא היסטוריה", הבוקר צייץ מרגלית בחשבון הטוויטר שלו ביקורת קשה על רגב - ועל הדרך גם על ראש הממשלה

רונן ברגמן ודן מרגלית / צילומים: ח"צ-אורן גולן ותמר מצפי

דן מרגלית ורונן ברגמן לביהמ"ש: לא לזמן את אולמרט לעדות

סא"ל (במיל') בועז הרפז ביקש לזמן את אולמרט כעד בתביעת הדיבה שהגיש נגד מרגלית וברגמן בעקבות פרסום ספרם "הבור" ■ מרגלית וברגמן: זימונו של אולמרט הוא לא יותר מספין מבית מדרשו של היחצ"ן רונן צור

דן מרגלית וזהבה גלאון / צילום: תמר מצפי ואלון רון

גלאון: דן מרגלית טינופת, אתלונן במשטרה; מרגלית: לשון ביוב

יו"ר מרצ ועיתונאי "ישראל היום" בתכתשו ברשתות החברתיות בעקבות הפיגוע בבאר-שבע ■ גלאון האשימה את מרגלית בהסתה לאלימות, על כך שכתב: "שלושה מהפצועים שוטרינו, נו, וזהבל'ה גלאונל'ה שלנו סבורה שידם קלה על ההדק? אולי תבוא לבית החולים להסביר זאת לפצועים מטעם מרצ שלה?"

מירי רגב / צילום: תמר מצפי

מירי רגב גוררת את דן מרגלית להיאבקות הבוץ יהושע-שילוח

רגב בטוויטר: "חידה לשנה החדשה - אם אילן שילוח, אויבו המר של רמי יהושע, נשוי לשירה מרגלית, מה תהיה דעתו של דן מרגלית על שרת התרבות?" ■ דן מרגלית: "דיבה ירודה" ■ שירה מרגלית: "מה, משעמם היום בכנסת?"

דן מרגלית / צלם: איל יצהר

דן מרגלית: "ביבי נהנתן; מהסס יותר מדי ופועל לטווח קצר"

בכיר עיתונאי "ישראל היום" לא חושש להמשיך בביקורת על רה"מ בנימין נתניהו ■ בראיון ל"ליברל" אומר מרגלית: "אמרו לו שדברים מסוימים אסורים, אז הוא עשה ביבי טריק. הטריקיות הזאת מעצבנת אותי"

תתבייש לך, יעקב בורובסקי

בגלל בצע-כסף אתה מסכן את אמון הציבור במוסד המבקר