הוועדה אישרה את הקמתה של תחנת הכוח ריינדיר במועצה האזורית דרום השרון וכן את הרחבתה של תחנת הכוח OPC חדרה • הממשלה לא אישרה את שתי התוכניות הללו במאי האחרון, ואם חבריה יתנגדו שוב, הצעד יסתום עליהן את הגולל
שרי הליכוד מפעילים לחצים אדירים אבל מנכ"ל מנהל התכנון נחוש לקדם תחנת כוח חדשה במטרופולין גוש דן • עדיין לא ברור האם הצורך למנוע עלטה מאזרחי ישראל יגבר על שיקולים פוליטיים צרים; במשרד האוצר מזהירים מפגיעה משקית של מיליארדי שקלים • וראש מטה התכנון מזהיר "מי שירים את ידו נגד יצטרך לתת הסברים בוועדת חקירה ממשלתית"
ראש עיריית ראש העין היוצא שלום בן־משה טוען כי חתימותיו זויפו במכתבים שקשורים להתנגדות העירייה להקמת תחנת הכוח ריינדיר • האם הוא עירב את המשטרה? תגובתו: "הדבר ראוי לבדיקה משטרתית"
ביום שני, הוועדה לתשתיות לאומיות תתכנס כדי לדון באישור שתי תחנות הכוח • ריינדיר מאזור השרון עדיין לא השלימה קו סולר כנדרש בחוק, ואיגוד ערים לסביבה שרון כרמל באים בטענות על הרחבת תחנת OPC חדרה, במרחב עמוס בתחנות כוח
הוועדה לתשתיות לאומיות העבירה מתווה שיאפשר חזרה לעבודות בפרויקט ההתחדשות העירונית של בוני התיכון בקריית אונו, שנבנה בשטח תחנת מטרו עתידית • "הגענו להבנה כי מדובר במקרה חריג הטעון חשיבה מעמיקה כיצד ניתן לפתור את האירוע תוך צמצום הנזק לתושבים, וזאת אך ורק מטעמים הומניים", כתבה היועמ"שית של הות"ל
אורך הקו 26 ק"מ, והוא ישרת 9 רשויות מקומיות ויכלול 22 תחנות • במסגרת הליכי התכנון הושגה הסכמה כי עבודות הקשורות בפיקוח נפש ייעשו גם בשבת כשגורמים הבקיאים בפרוייקט מסבירים שמדובר בחפירת המנהרות, אך עיריית בני ברק מכחישה
ועדת המשנה לעררים של המועצה הארצית לתכנון ובנייה דחתה היום את העררים שהוגשו על התוכנית להכפלת מסילות החוף של רכבת ישראל משפיים לחיפה, ובכך שמה סוף לסאגה ארוכת-שנים של הליכי התכנון
הוועדה לתשתיות לאומיות אישרה את התוכנית שקידמה חברת נתיבי איילון לחשמול, וכעת היא עוברת לאישור הממשלה • יעדי הממשלה הם שעד שנת 2026 60% מהאוטובוסים העירוניים יהיו חשמליים, ועד שנת 2035 כל צי האוטובוסים העירוניים יהיה מחושמל
הוועדה המקומית ממליצה לוות"ל על קידום מהיר של התוכנית להרחבת שני גשרים מעל איילון בשטח של כ־43 דונם, מול תוכנית מקורית לקירוי מלא בשטח של 2,500 דונם • מומחים: זוהי רק "סנונית ראשונה" בדרך לקירוי המלא
מנכ"ל מינהל התכנון החליט להעביר את התוכנית השאפתנית שנגנזה בעבר בשל חוסר כדאיות כלכלית לטיפול הוועדה לתשתיות לאומיות • על הפרק: בחינת כדאיות חוזרת ובדיקת חלופה לתוואי, בהתאם לשיקולים תכנוניים וסביבתיים
מדובר במקטע באורך כ־14 ק"מ, אשר בממשלה מוגדר "המקטע המרכזי של המטרו, שיהווה את הבסיס והקישור עם קווי המטרו האחרים" • אושרה גם תמ"א 60 המשלימה את התכנון סביב קווי המטרו
הוועדה לתשתיות לאומיות החליטה להעביר לאישור הממשלה את המקטע המרכזי של המטרו - קו M1. מה השלב הבא, אילו קווים עדיין לא אושרו, ומתי המטרו ייסע? • גלובס עושה סדר
ההתרעות על מחסור עתידי בחשמל וסירוב השרים לתמוך בהקמת תחנות כוח, הובילו את החשכ"ל לבחון יציאה למכרז על הקמת תחנה במרכז • זאת, לאחר האישור שניתן בוות"ל ובהתבסס על גורמי המקצוע
כשבועיים לאחר שתעלה המזרימה מי מלח למפעלי כיל דלפה בשטח מניפת צאלים וגרמה לנזק באזור בעל רגישות אקולוגית גבוהה, החליטה החברה להחזיר את התעלה לשימוש מבלי לתקן את הנזק • אף רשות אינה מוסמכת לאסור על כיל את הפעלת התעלה, והיא פועלת כראות עיניה • תכנון התעלה אושר בות"ל ללא הוראות לאיטום מלא שלה, למרות דרישת רשות הטבע והגנים לנקוט במשנה זהירות באזור
הרכב של שלושה שופטים דחה פה-אחד עתירות שהתנגדו להקמת רכבל בעיר העתיקה בירושלים • השופט אלרון: "מטרת התוכנית ראויה והולמת את ערכי המדינה; אין פתרון 'מושלם'" • השופטת ברון: "סברתי כי מוטב היה שהפרויקט ישוב ויישקל, אך הדברים אינם מגיעים עד כדי התערבות בהחלטת הגורמים המוסמכים"
כפי שנחשף באתר גלובס, הוות"ל אישר את בקשת משרד התחבורה ונת"ע לפיצול התוכנית להקמת קו M1 של המטרו • בשלב זה תוגש לאישור רק התוכנית הדרומית - שנגמרת בצומת גלילות ולא עוברת ביישובי השרון • במשרד התחבורה מכחישים כי הפיצול נעשה בעקבות לחץ של עיריות רעננה וכפר סבא
לקראת דיון מכריע בוות"ל בנוגע למיקומן של תחנות הכוח הבאות שיוקמו בישראל, העבירה הרשות מכתב לראש הוות"ל שלומי הייזלר ובו נכתב כי יש לתעדף שחקנים חדשים כחברת קסם אנרגיה (הקמת תחנת כוח בצומת קסם) וחברת ריינדיר • עמדתם אינה עולה בקנה אחד עם עמדת משרד האנרגיה, שם תומכים בהרחבת תחנות כוח קיימות
לקראת דיון בוועדה לתשתיות לאומיות (ות"ל) לגבי המיקומים העתידיים של תחנות הכוח שיוקמו בישראל בשנים הקרובות, העבירה שרת האנרגיה נייר עמדה ממנו עולה כי כמה מאבקים מקומיים נגד תחנות כוח מתוכננות הצליחו, היות שהיא תומכת בהרחבת תחנות כוח קיימות ולא בהקמת תחנות כוח חדשות
מדובר בחלק הדרומי בקו M1 שמחבר בין היתר בין נס ציונה לתל אביב• בעבר אושר במלואו קו M3 של המטרו• קידום התוכנית במוסדות התכנון מתבצע במנותק מקידום חוק המטרו במסגרת חוק ההסדרים
ב-2013 הקימה העירייה מובל ניקוז בניגוד לתוכניות, דבר שהוביל לתסבוכת הנדסית • בעוד שתושבים דרשו להעמיק את המובל כדי לשקע את הכביש בהתאם לרצונם, נת"ע והוות"ל התנגדו לכך נחרצות • ביהמ"ש קיבל את עמדתן וביקר בחריפות את התנהלות העירייה, אך גם הוסיף ביקורת על נת"ע