עוד תחום בולט לרעה הוא ענף התיירות, שבו צמח מספר התלונות ביותר מ-10%, וכמובן חברת איקיוטק ■ המתלוננים קיבלו חזרה 5.7 מיליון שקל - עלייה של 11% לעומת 2013 ■ ובתיירות: מבטלים ובוכים
בזמן שרוב הצרכנים מסתפקים בלשחרר קיטור, יש צרכנים שלא מוותרים ומגישים תביעות נגד בתי העסק שפגעו בהם ■ דוח המועצה לצרכנות, המסייעת בהגשת תביעות קטנות, מגלה כי העקשנות אכן משתלמת
טוענת כי החברה עשתה שימוש מבלבל במונח "מחיר מטרה" בקמפיין לפרויקט כרמי גת ■ גינדי: "לא נתקלנו באי-הבנה הנובעת מאזכור המושג מחיר מטרה"
סקר שביצע מכון גיאוקרטוגרפיה עבור המועצה לצרכנות מראה כי הצרכנים משווים מחירים, יוותרו על מוצר יקר ויתמכו במחאות ■ עם זאת, בבחירת הסניף בו יבצעו את הקניות, הצרכנים ישימו דגש קודם כל על המיקום
לטענת המועצה, האיורים - המציגים תרנגולות מדושנות ושמחות באחו ירוק - עלולים להטעות את הצרכנים לחשוב שמדובר בביצים שהוטלו ע"י תרנגולות שאינן כלואות בכלובים צפופים אלא נהנות מתנועה חופשית
צרכנים רבים שהשקיעו את מיטב כספם בריהוט חדש, מקבלים מוצר פגום או שונה ממה שהזמינו ■ אלא שמרגע הגעת הריהוט וירידת התשלומים הם לקוחות שבויים, וביטול העסקה מתאפשר רק בעזרת המועצה לצרכנות או ביהמ"ש
תקציב ההכנסות המתוכנן של העירייה מחניה לשנת 2014 עומד על כ-208 מיליון שקל, מתוכו תכננה העירייה להשקיע רק כ-60 מיליון שקל בתכנון, תחזוקה והשקעה ביצירת מקומות חניה נוספים ■ העירייה: אנחנו מקדמים אלטרנטיבות לרכב הפרטי
הפורום באתר האינטרנט של המועצה לצרכנות יסייע בשאלות בנושא זכויות צרכניות עליהן ישיבו מומחים מטעם המועצה
פנתה לממונה על הגנת הצרכן בבקשה להרחיב את חובת הסימון הקיימת, כדי שניתן יהיה להשוות מחירים ביחס למוצר דומה - וכך להתמודד טוב יותר עם יוקר המחיה ולבצע קנייה מושכלת
מנכ"ל המועצה לצרכנות, עו"ד אהוד פלג, מבקש ממועצת הכבלים להורות להוט להפחית זמנית את מחירי החבילות, כפיצוי על השירות הגרוע והפגיעה בצרכנים ■ הוט: "אנו בעיצומו של תהליך השקעה מאסיבי בשיפור השירות"
הציבור עדיין לא מכיר את רוב המוצרים שבפיקוח, כי אין שילוט
עו"ד אהוד פלג, מנכ"ל המועצה לצרכנות, בראיון ל"גלובס": "מהפכת הסלולר הוכיחה שכאשר יש שר נחוש - אפשר לכופף את התאגידים הגדולים"
זה ההסבר שקיבלו שני לקוחות סלקום ששילמו כ-1,500 שקל במפתיע, ובדיקת "גלובס" מגלה שכך זה גם בחברות הסלולר האחרות ■ לא כל החברות מציינות מה נחשב "שימוש לא סביר", ובמשרד התקשורת עדיין מסדירים את הנושא
פעמים רבות הרשתות מתאימות נקודתית את המחירים למוצרים הצפויים להיבדק ולהתפרסם בכלי התקשורת - ולאחר מכן מזניקות אותם חזרה מעלה
מדד ההגינות של המועצה לצרכנות בדק את חוויית הקנייה ברשתות ובחנויות החשמל ■ המסקנה: חנויות החשמל הפרטיות הוגנות יותר מהרשתות הגדולות ■ הרשתות הנתפסות כפחות הוגנות: מחסני חשמל ואבי סופר ■ מדריכים בתחום
הממשלה אמנם מפקחת על מחירי 22 מוצרי מזון בסיסיים - אלא ש-70% מהצרכנים אינם יודעים לומר מהם אותם מוצרים, ובחנויות רבות לא מסמנים את המוצרים שבפיקוח ■ המשמעות: הפסד של כ-1,000 שקל בשנה למשפחה
אהוד פלגביטול עסקההחזר כספיועדת הכלכלהחברות תעופהחופשהטיסותמינוי בכיריםשופרסלתביעה ייצוגית