לגלובס נודע כי לפי ההצעה, החברה תוביל את פרויקט התשתית הגדול בתולדות המדינה, במקום נת"ע שהקימה את הקו האדום של הרכבת הקלה • לפי המתווה, רשות המטרו תהפוך ללא רלוונטית ועשויה אף להתבטל • בכך מממש ינקי קוינט, מ"מ מנהל רשות החברות הממשלתיות, את האיום שהשמיע בשבוע שעבר בכנס התשתיות של גלובס
חילופי האשמות בכנס התשתיות של גלובס, במסגרתם מ"מ מנהל רשות החברות האשים את נת"ע והאוצר בדילים ובעיכוב פרויקטים, חשפו עימות סביב ניהול המטרו • בינתיים, הסדקים במבנה הארגוני של הפרויקט הגדול בתולדות ישראל רק מעמיקים - ונראה שזהו רק קצה הקרחון
לאחר שמנהל רמ"י, ינקי קוינט, כינה בכנס את רשות המטרו "פיקציה בירוקרטית שאין לה תכלית, למעט סידור עבודה לחברים", בנת"ע משיבים אש: "נדהמנו מחוסר המתאם בין ההתבטאויות החמורות למציאות העובדתית. קוינט חוזר על רעיון הוצאת המטרו מנת"ע, ללא דיון מקצועי בנושא כה קריטי לעתיד המדינה"
אחרי הפסקה של כמעט עשרה חודשים, התחדשו הדיונים בתיקון בוועדת הפנים והגנת הסביבה – והם צפויים לכלול כמה סוגיות מורכבות בעלות השפעה רבה הן על כיסם של היזמים והן על קופת המדינה • גלובס עושה סדר לקראת סדרת הדיונים בנושא
אמנם התכנון של המטרו מתקדם, אולם יזמים מזהירים שהיטל ההשבחה הגבוה שנקבע לפרויקטים בשטחים שמסביב לתחנות מהווה חסם לפעילות עסקית • לדבריהם, ניתוח של גיאוקרטוגרפיה מלמד שהתוצאות כבר נראות בשטח
קצת יותר משנה לאחר כניסתה השנייה של מירי רגב לתפקיד שרת התחבורה כבר שולטים מקורביה במרבית חברות התשתית שתחת משרדה • מי הבכירים שעזבו, כיצד נבחרו מחליפיהם ולאן יוביל מכבש הלחצים המופעל בימים אלה על חברת נת"ע
פרויקט המטרו יצא לדרך ואיתו נשלחו כבר אלפי הודעות הפקעה לבעלי נכסים שנמצאים על התוואי של שלושת הקווים המתוכננים • מה צריך לעשות מי שקיבל מכתב, האם יש מה לעשות נגד ההפקעה ולמה זמן התגובה הוא כל כך חשוב? • גלובס עושה סדר
נת"ע פרסמה את נתוני הנסיעות בקו האדום בגוש דן חצי שנה לאחר פתיחתו • הערכות חברת נת"ע לפני פתיחת הקו דיברו על 238 אלף נסיעות ביום, לעומת 120 אלף שנסעו בפועל לפני פרוץ המלחמה • לאחר פרוץ המלחמה חלה ירידה לכ-75 אלף נסיעות בלבד
פיני יעקובי, יו"ר ובעלים משותף של קבוצת התשתיות האחים יעקובי (YSB), אומר כי המחסור בפועלים "עוצר פרויקטים, ועלות העבודה תושפע ותעלה משמעותית" • על המלחמה הוא אומר: "ניקח את האסון הנורא שקרה, ונעשה בעוטף עזה פי 100 יותר טוב - לא שיקום, שדרוג"
11 אלף בעלי נכסים וקרקעות יקבלו בקרוב הודעה על הפקעת הנכס לצורך סלילת המטרו מתחת לגוש דן • איך ייקבע המחיר, איזה תמריצים הכניסה המדינה כדי שהתהליך יעבור מהר ובקלות, ומהן ההערכות לגבי סך הפיצויים שתשלם המדינה • גלובס עושה סדר
באיחור משמעותי ללוחות הזמנים, קרקעות יופקעו במרכז הרשת, לטובת הקמת קו m1 וקו m3 • לפי הודעת נת"ע "בשלב הראשון לא יבוצעו הפקעות של בתי מגורים"
הוועדה המחוזית תל אביב אישרה לחברה לבנות 150 דירות בלבד במקום 300 דירות שביקשה, וקבעה שהדירות שייבנו יוקצו לשכירות למשך 20 שנה • יו"ר הוועדה ערן ניצן: "צריך להסתכל במבט כולל" • מה יזמים אחרים יכולים ללמוד על העקרונות של הוועדה המחוזית להגדלת הצפיפות ובנייה לגובה
מכהונתו של חיים גליק כמנכ"ל נת"ע מצטיירת תמונה מורכבת: מחד, הוא חתום על הפעלת הקו האדום בהצלחה, גם אם באיחור, אך מנגד עומדת לחובתו דחייה של יתר הפרויקטים בחברה • דבר אחד בטוח - המנכ"ל הבא יצטרך להוביל שינוי ארגוני עמוק שישים את פרויקט המטרו בראש סדר העדיפויות, וגם להשיג את אמון הממשלה
ועדת האיתור שהתכנסה אמש לבחירת מנהל רשות המטרו הציעה שלושה מועמדים סופיים לניהול הרשות שתהיה אחראית על ניהול הפרויקט • המנהל שייבחר יהיה אחראי על איוש תפקידים ברשות, הקמת צוותי עבודה וניהול תקציב עתק של 150 מיליארד שקל
שרת התחבורה הציעה השבוע באגביות לדחות את פתיחת המטרו כדי לחסוך בהוצאות. כי מה הוא זרז הצמיחה של המשק לאחר המלחמה לעומת כמה כבישים ומחלפים ב"פריפריה" שתועלתם שנויה במחלוקות • תחת רגב אין דיון מקצועי או פתרון בעיות, ואנחנו כבר משלמים את המחיר
ההצעה הזוכה של דן ודניה סיבוס במכרז הקו הכחול של הרכבת הקלה בירושלים עוררה ביקורת רבה בענף התחבורה על המחיר הנמוך • סיבה נוספת לטלטלה היא האופציה שמאפשרת למדינה להעביר לזוכים את הפעלת הרשת הירושלמית כולה • ואיך כל זה ישפיע על המטרו בגוש דן?
הוועדה לתשתיות לאומיות אישרה את הקמת מוסך הרכבות במקטע הצפוני של קו המטרו, בהתאם למתכונתו המקורית • ההחלטה התקבלה בניגוד להמלצת מומחית שדנה בעניין, לפיה יש להעביר את המיקום המוסך לטירה º המשמעות: תכנון הקו לא צפוי להתעכב כפי שצפו גורמים בענף
התנגדות מספר תושבים ורשויות מקומיות לתוואי המטרו הסתיימה כך נראה, ללא פתרון • המשמעות: תכנון מחדש של קו הרכבת, שיגרור עיכוב ביצוע ואולי גם ביטול בשל חריגה תקציבית
נת"ע חותמת על הסכמים בשווי מיליארדים עם חברות ניהול, אך ועדת האיתור למנהל רשות המטרו עדיין לא קמה • בינתיים, תקנים במשרד התחבורה הוקפאו, וגורמים בענף טוענים כי מדובר במאבק חדש מול משרד האוצר, שמתנה את איושם באיוש התקנים של רשות המטרו
כיממה לאחר שחברת תבל הודיעה כי התחנות התת־קרקעיות יהיו פתוחות 24/7 וישמשו כמקלטים בעת אזעקה, נמסרה הודעה הפוכה לפיה התחנות ייסגרו בלילה • השינוי בוצע בהתאם להנחיות פיקוד העורף, אך לא ברור מה ההבדל בין הפעלת התחנות בלילה לבין הפעלתן בשבת, שכן בשני המועדים הרכבת מושבתת