לגלובס נודע כי לפי ההצעה, החברה תוביל את פרויקט התשתית הגדול בתולדות המדינה, במקום נת"ע שהקימה את הקו האדום של הרכבת הקלה • לפי המתווה, רשות המטרו תהפוך ללא רלוונטית ועשויה אף להתבטל • בכך מממש ינקי קוינט, מ"מ מנהל רשות החברות הממשלתיות, את האיום שהשמיע בשבוע שעבר בכנס התשתיות של גלובס
מכהונתו של חיים גליק כמנכ"ל נת"ע מצטיירת תמונה מורכבת: מחד, הוא חתום על הפעלת הקו האדום בהצלחה, גם אם באיחור, אך מנגד עומדת לחובתו דחייה של יתר הפרויקטים בחברה • דבר אחד בטוח - המנכ"ל הבא יצטרך להוביל שינוי ארגוני עמוק שישים את פרויקט המטרו בראש סדר העדיפויות, וגם להשיג את אמון הממשלה
כמנכ"ל נת"ע הוביל גליק להשלמת פרויקט הקו האדום של הרכבת הקלה במטרופולין ת"א, קידום הקו הירוק והקו הסגול וכן קידום שלושת קווי המטרו • גליק: "נכון להערכתי להעביר את המקל למנכ"ל חדש"
חיים גליק, מנכ"ל נת"ע, אמר במהלך הרצאה בטכניון כי לעמדתו הפרויקט יחל לפעול רק בעוד כעשור וחצי • גורמים בחברה: "המנכ"ל שלף מהמותן ולא הסתמך על עבודה מקצועית"
בתום שנים של דחיות, חילופי האשמות ותשעה שרי תחבורה, הקו האדום בגוש דן נפתח • חזרנו אל דמויות מפתח בפרויקט התשתית הענק והיוקרתי בתולדות המדינה: מהשר שהוציא אותו לפועל ועד ל"האיש שידע להזיז את כולם"
הרכבת הקלה של גוש דן הייתה אמורה לצאת לדרך בשבוע הבא, אך נכון לעכשיו אין תאריך יעד חדש • בדיקת מבקר המדינה שנערכה באפריל ופורסמה השבוע מצאה עיכובים סדרתיים • מנכ"ל החברה מצהיר כי הקו יושק בחודשים הקרובים, אלא שאין לכך שום תוכנית מבוססת
נת"ע ממשיכה להתעקש שהקווים הירוק והסגול יפעלו במועדים המתכוננים, למרות עיכובים מצטברים של חודשים רבים • אלא שמדיווחי החברות שזכו במכרזי ההקמה עולה שהקווים יתאחרו בשנה לפחות • אז למה המדינה מתחייבת לציבור על יעדים לא ריאליים?
התוכניות שאושרו הן קו M1S (חלקו הדרומי של M1) וקו M3 • מנכ"ל נת"ע, חיים גליק: "מקווה שכלל הרשויות תתגייסנה למען הפרויקט, למרות המחלוקות" • מנכ"לית מינהל התכנון, דלית זילבר: "כעת המשימה מוטלת על גורמי הביצוע"
חיים גליק, מנכ"ל נת"ע, הודיע בוועידת הנדל"ן של גלובס כי "נפתח גם את תחנת קרליבך; הרכבת לא תיסע בשבת, כי זו החלטת הממשלה" • מנכ"ל נמל אשדוד, שיקו ז'אנה: "ישנה עלייה חסרת פרופורציה בעולם ההובלה הימית. זאת הסיבה ליוקר המחיה"
חברת הבקרה מתריעה על עיכוב של חודשים בפתיחת הקו הראשון של הרכבת הקלה במטרופולין תל אביב, שכבר נדחתה לנובמבר • לגלובס נודע כי נוסף לעיכובים בביצוע עבודות הגמר בתחנות, נת"ע מפגרת גם באבני הדרך שנקבעו להטמעת מערכת האיתות, החיונית להפעלה • בנת"ע שבים ומתחייבים כי הרכבת תיפתח לנוסעים בנובמבר 2022
משרדי האוצר והתחבורה שלחו מכתב חריף למנכ"ל נת"ע, חיים גליק, שבו הם טוענים לאיחורים משמעותיים בהקמת הקווים של הרכבת הקלה • המכתב נחתם באיום מרומז: הקמת המטרו תילקח מידי נת"ע אם לא תעמוד בלוחות הזמנים שנקבעו • מנת"ע נמסר כי "מרבית העיכובים המצוינים במכתב אינם בשליטת החברה"
נת"ע הודיעה כי בסיוע משטרת ישראל הושלם הבוקר פינוי ששת המבנים האחרונים שנותרו על שטח התוואי הסגול של הרכבת הקלה בכפר שלם • "הסדר נשמר במהלך הפינוי, ולא נרשמו אירועים חריגים" • האם כעת מעטפות המכרז לשלב השני בפרויקט ייפתחו?
מנכ"ל נת"ע, חיים גליק: "לא מזלזל באף משפחה ובאף אחד שמרגיש שפגעו בו, אבל המשימה תבוצע ותושלם בקרוב"• "אף אחד מהם לא זכאי לקבל אפילו אגורה אחת, ולכן נאלץ להתפנות" • למשפחות המפונות הסדר לינה בבית מלון, והן גם יקבלו דמי שכירות בסך 50 אלף שקל למשך שנה • במשרד האוצר הורו לחברת נת"ע לא לפתוח את מעטפות המכרז לביצוע השלב השני בקו הסגול ובקו הירוק של הרכבת הקלה עד לפינוי כפר שלם
כבר חודשים ארוכים שלדירקטוריון נת"ע אין יו"ר, וכיוון שנותרו בו רק ארבעה חברים, הוא חסר קוורום - מינימום המשתתפים הנדרש כדי שהחלטותיו יהיו תקפות • בינתיים החברה עושה הכול כדי שהמטרו של גוש דן, שעלותו מוערכת בכ-150 מיליארד שקל, יהיה תחת אחריותה
כחלק מפאנל בנושא תשתיות תחבורה שמתקיים באילת האשים שאמה הכהן את נת"ע בכוחנות ודורסנות מול תושבי העיר • מנכ"ל נת"ע: "אתה מקבל קו אדום וסגול, כל ראש עיר נורמלי היה קופץ על זה" • שאמה הכהן: "כל החוכמה בנת"ע ורק ראשי הערים בר"ג מטומטמים? קצת צניעות לא הזיקה מעולם"
גליק יחליף בתפקיד את יהודה בר-און • גבר בשלב הסופי על מנכ"ל נמל אשדוד לשעבר, יצחק בלומנטל, ועל מנכ"ל חברת התשתיות העירונית של חיפה, יפה נוף אבישי כהן
באוניברסיטה למדו את הלקח מהקדנציה של חיים גליק, שלוותה במחלוקות ובסכסוכים, בעיקר עם הסגל האקדמי הבכיר ■ מה לא נכתב בדרישת התפקיד למנכ"ל? ניהול תקין של המוסד הציבורי
מבקר המדינה מצא כי אף שבאוניברסיטת בר-אילן פועלת ועדה לקביעת שכר בעלי המשרות הבכירות, בפועל פרופ' קווה הוא שקבע את שכר הבכירים
חיים גליק עומד בלב הדוח החריף של מבקר המדינה על חריגות קשות במוסד האקדמי ■ סכום ההשבה מורכב משני רכיבים עיקריים: הטבה כפולה הקשורה לאחזקת רכב ותשלומי שכר גבוהים לעומת אלה שאישר הממונה על השכר
מבקר המדינה, יוסף שפירא, מצא כי אוניברסיטת בר-אילן נקטה במדיניות של הקצאת ריבית עודפת לקרנות צמיתות, במקום "להתכונן לימים קשים"