בתוך רבעונים ספורים הפך שוק הרכב ישראלי משוק של קונים, שמחוזרים על ידי המוכרים, לשוק של מוכרים עם זמני המתנה הולכים ומתארכים והנחות מזעריות • איך זה קרה, על מי זה משפיע ומה עושים • גלובס עושה סדר
הצרכנים ירכשו באשראי מוצרים כמו מוצרי חשמל ויוכלו להחליפם במוצרים חדשים עם תקופת תשלומים חדשה, כשהכוונה היא להרחיב את סל המוצרים בהמשך גם לעולמות נוספים • הרכישה לא תתפוס מסגרת אשראי קיימת לצרכנים • המיזם הוא בשיתוף עם קבוצת יזמים בראשות מנכ"ל המכללה למינהל רפי גמיש
מהגבלות קילומטרים לאי ודאות על ערכי הגרט - הרכב החשמלי משבש באופן יסודי את המודל העסקי של חברות הליסינג • היבואנים וציי הרכב מפעילים לחצים על חברות הליסינג להכניס את המכוניות החשמליות לשוק, שבתגובה יושבות על הגדר ומסרבות להיכנע
המחסור העולמי המתמשך בשבבים פוגע משמעותית באספקת הרכב החדש לישראל, שחווה ביקוש שיא • האם ומתי נתחיל לראות הקלה, ואילו דפוסי התמודדות מאמצים הצרכנים, חברות הליסינג והיבואנים כדי להתמודד עם המשבר
הרכב החשמלי צובר תאוצה בישראל במכירות וברמת העניין, אבל המספרים עדיין קטנים, ורוכשים פוטנציאליים רבים יושבים על הגדר • אם גם אתם מתלבטים: הנה כל מה שאתם צריכים לדעת על ההווה והעתיד של שוק הרכב החשמלי
בלי פעילות ליסינג עצמאית משלה ועם שני מותגי מכוניות שבקושי מפגינים נוכחות בשוק, המתחרים של דלק רכב עושים לה בית ספר • אבל לא היינו ממהרים להכניס את החברה לדפי ההיסטוריה - לדלק רכב ולבעלים אגמון יש מוניטין של שליפת שפנים מהכובע
החברה בוחנת להציע את כלי הרכב ישירות ו/או באמצעות חברות הליסינג המקובלות • במקביל היבוא של טסלה מסין עשוי להתרחב בשנה הבאה בעקבות הסכמי הסחר של ישראל
אמדוקס והתעשייה האווירית, שהצי שלהן כולל אלפי כלי רכב, החלו לתמרץ את העובדים שלהן לעבור לכלי רכב חשמליים, והן לא היחידות • בענף מעריכים כי התהליך יואץ בשנה הבאה בעקבות הגדלה משמעותית במספר הדגמים החשמליים שיוצעו בארץ
למרות הקורונה, שוק הרכב הישראלי הפגין בחודשיים הראשונים של השנה שיעורי צמיחה גבוהים בהשוואה למדינות המפותחות • אבל דלילות מקורות המימון של השוק המוסדי, ותחזיות המאקרו הקודרות של האוצר ביחס למשק, מעמידות בסימן שאלה את סיכויי המגמה להימשך
בזמן שלטסלה יש כבר צבר הזמנות מכובד בישראל, ישנם סימני שאלה בנוגע לתנאים שיוצעו למשתמשי הליסינג ולגבי תשתית הטעינה והשירות בפריפריה
כמעט 50 אלף כלי רכב חדשים עלו על כבישי ישראל בחודש החולף, וחברות הליסינג "פתחו את ברז ההזמנות"
כלכלני מידרוג מעריכים שהתאוששות ענף המלונאות צפויה להימשך מספר שנים, שבעלי המשרדים יתקשו לאכלס שטחים פנויים ושתחום האנרגיות המתחדשות ימשיך בצמיחה משמעותית • ומה צפוי בבנקים ובחברות האשראי ב-2021?
ציי רכב בישראל אמורים לחדש בחודשים הקרובים את חוזי הליסינג של יותר מ-100 אלף כלי רכב, אבל לא בטוח שכל חברות הליסינג יוכלו לממן את רכישת כלי הרכב החדשים • החברות מנסות לשדר עסקים כרגיל, אבל בשוק מעריכים כי 2021 תהיה שנה מאתגרת
ענף הרכב נפגע קשה בתחילת משבר הקורונה, אבל בחודשים האחרונים נראית התאוששות בשוק • הקורונה מקצינה את הפערים בין אלה שנפגעו לבין אלה שממשיכים לחיות כרגיל - כמה זמן זה יימשך? תשאלו את האוצר ובנק ישראל
אחת התעלומות הגדולות ביותר של ענף הרכב המקומי היא הדיווחים הטובים של ענף הליסינג בישראל • רוב מקורות מימון החיצוניים התייבשו כליל מאז החל משבר הקורונה, ועדיין, השחקנים בענף טוענים שרמת הסיכון נותרה יציבה והענף חסון כתמיד
הירידה הצפויה בפעילותן, לצד המינוף הגבוה שבו הן פועלות, הובילו בשבועות הראשונים של המשבר לצניחה בערך האג"ח שהנפיקו חברות הליסינג הישראליות • מאז חזרו האג"ח לתשואות חד-ספרתיות, והחברות רשמו רווחים במחצית השנה, למרות ירידה בהכנסות • בעקבות הדוחות הרבעוניים
אלדןטסלהיבוא רכבמכונית חשמליתמכירות כלי רכבצי רכברכב חברהרכב חדששבביםשוק הרכב