לגלובס נודע כי האחים שלומי ויוסי אמיר שוקלים להצניע את המותג הפרטי של החברה ועל הפרק ישנה אפשרות לשנות את המותג על ידי מחיקת הלוגו שלו • משופרסל נמסר בתגובה: "אין שינוי במותג הפרטי"
ההתייקרויות במשק מובילות לירידה במכירות המזון והטואלטיקה, ולא מעט ספקים מתלבטים האם להתחרות בעצמם על המדפים בסופרמרקטים • במקרה שיבחרו בכך, יידרש מהם שינוי כואב
בתחילת השבוע נתנה היבואנית שסטוביץ את יריית הפתיחה לגל העלאות מחירים במשק, ולאחר מכן הצטרפו אליה סוגת, בית השיטה ויכין • ההערכות הן שיצרניות ויבואניות נוספות ייקחו חלק במהלך, אך הפעם ללא שטראוס, תנובה ואסם • ברשתות המזון ינסו בתגובה להעלות את משקל המותג הפרטי
אנדרה שולטן, מנהל הכספים של פרוקטר אנד גמבל, פרש את משנתו לגבי ההתמודדות מול המותגים הפרטיים בוועידת השיווק של מורגן סטנלי: "אנחנו רואים שהמותג הפרטי באירופה צומח, אבל בכל קטגוריה שהוא צומח, גם אנחנו צומחים"
כמעט מחצית מהצרכנים מפצלים רכישות בין חנויות ורשתות כדי להוזיל את סל הקנייה, וכ־40% נכנסים גם לקרפור - כך עולה מסקר שנערך באוניברסיטת רייכמן באמצעות פאנל המשיבים האינטרנטי Panel4all • כ־45% מהמשיבים מדווחים כי הם קונים יותר מוצרי מותג פרטי
רשת הבוטיק למכירת תוצרת חקלאית, שעד היום מכרה בעיקר מותגי פירות וירקות ישירות מהחקלאי, תציע מותג פרטי משלה • וגם: החנות החדשה של תמנון ברמלה • אירועים ומינויים
הסעיף בחוק ההסדרים הנוגע לפתיחת סניפים גדולים של רשתות המזון אמור לצמצם את כוחן של השחקניות השולטות בשוק • אבל עד כמה הוא יהיה אפקטיבי אם בשנתיים האחרונות רשתות המזון נוטות יותר ויותר לפתוח דווקא סניפים קטנים במיקומים עירוניים?
בדיון שנערך היום בוועדת הכלכלה בנושא הגברת התחרות בין רשתות השיווק, יו"ר הוועדה ח"כ דוד ביטן דרש מנציגי האוצר מענה בחוק ההסדרים ליוקר המחיה • פרופ' איתי אטר מאוניברסיטת ת"א אמר בדיון כי המחירים עומדים להמשיך לעלות, והוסיף כי העיסוק התקשורתי ברפורמה המשפטית דחק את תשומת-הלב מסוגיית העלאות המחירים
אורי וטרמן, מנכ"ל שופרסל, הודיע כי החברה תזרים כסף להפעלת מחלבות רמת הגולן, המייצרת את מוצרי החלב במותג הפרטי של הרשת • המחלבה הגישה לאחרונה בקשה לבית המשפט למנות נאמן ולהקפיא את ההליכים נגדה באופן זמני • לפי הערכות בענף, שופרסל תעביר למחלבה כמיליון שקל
חמישה חודשים מאז שמוצרי המותג הפרטי של קרפור עלו למדפים בישראל, הנתונים שמגיעים מיינות ביתן ומגה משקפים שינוי מהותי בהתנהגות הצרכנית • שמן הזית מגיע לנתח של 81% מהקטגוריה, טבלאות השוקולד עם נתח של 56% וקפסולות הקפה עם 47%
קשה להוריד מחירי מותגים, אך הניסיון של דקטלון מראה שכניסת מותגים פרטיים יכולה להטיב רבות עם הצרכן הישראלי
המסמכים חושפים כיצד צוות המותגים הפרטיים של אמזון בהודו ניצל בחשאי את הנתונים הפנימיים של החברה כדי להעתיק מוצרים שנמכרו ע"י חברות אחרות ולהציע אותם בזירה של אמזון • העובדים גם העלו את מוצרי המותג הפרטי של אמזון בתוצאות החיפוש
שופרסל שאפה לשבור את הדואופול של מטרנה וסימיליאק בענף, אולם נוכחה לגלות כי הציבור הישראלי לא בשל להיפרד מהמותגים המובילים בקטגוריה • שופרסל: "מהלך זה הוביל להורדת מחירים בכלל הקטגוריה"
שסטוביץ נכנסת לסגמנט צפוף, אך לדברי מנהלת השיווק קרן מושעי, "עדיין יש מקום לעוד מותג" • לשסטוביץ כבר יש מותגים פרטיים בתחום המזון, אך זו הכניסה הראשונה שלה עם מותג פרטי לתחום הטיפוח
שופרסל מתחילה לייצר מותג פרטי לשוק המוסדי • שתי הקטגוריות הראשונות הן רטבים ותוספות כגון פתיתים ואורז • המהלך מתבצע באמצעות חברת אמיגה, ששופרסל רכשה בכ-18 מיליון שקל • שופרסל מציעה ללקוחות מערכת שיכולה לנתח עלויות, וכך לקדם את המותג הפרטי שלה
רשת הקמעונאות החלה לשווק במסגרת מותג פרטי מספר מוצרים, ביניהם סוכר, שמן זית וגבינה צהובה • בכך היא מצטרפת לרשתות כמו שופרסל ורמי לוי, שבהן המותג הפרטי מהווה נתח משמעותי מהמכירות
הסיבה: חשד להימצאות חרקים זעירים • החרקים נמצאו במספר אריזות ממוצרי הפסטה של המותג הפרטי בתוצרת "ברוטו" איטליה
הרשת מבצעת ריקול על ביצים של המותג הפרטי "שופרסל", לאחר שעודכנה ע"י ספק הביצים "מן הטבע" כי קיים חשש להימצאות חיידקי סלמונלה במספר יחידות ששווקו • הציבור מתבקש לא לצרוך את המוצר
תביעה בהיקף של 16 מיליון שקל הוגשה נגד הרשת בטענה כי לא קידמה את מכירות המותג הפרטי עפ"י הסכם עמה • התובעת היא ברנד פור יו, בעלת מניות בשותפות הרשת הרביעית • ויקטורי: "טענות התובעת מבוססות על הנחות שגויות; מטרת התביעה היא ניסיון לשפר את תנאי ההתקשרות"
קמעונאית המזון הגדולה בישראל מתקשה להתחרות ברשתות שמוכרות בשר מוזל בעקבות הגדלת המכסות ליבוא בשר טרי • הבשר הפולני יימכר תחת המותג הפרטי של שופרסל, והוא אמור להציע מחיר תחרותי גם ביחס לספקיות הישראליות