עכשיו, כששר החקלאות יאיר שמיר והמנכ"ל שלו רמי כהן אינם מייצגים אחד מאגפי הלובי החקלאי, יש הזדמנות היסטורית להיטיב עם הציבור ולהוריד את יוקר המחיה ■ "גלובס" מגיש: 7 דרכים להוריד את המחירים בתחום המזון
(עדכון) - הממשלה מקימה ועדה לקידום יבוא מקביל של מוצרי מזון ■ ראש הממשלה: "בלי פתיחת השוק ליבוא לא תהיה הורדה של מחירי המזון"
ממחקר של הכנסת עולה עוד כי בשנים 2005-2013 עלו מחירי המזון בישראל בשיעור ריאלי של 16%, לעומת 1.8% בלבד במדינות האיחוד האירופי
בנוסף מציעה המועצה להרחיב את מגוון המוצרים שבפיקוח לקטגוריות נוספות בסל הצריכה ולייצר סל "עוגן" שישלב מוצר אחד בכל קטגוריית מזון בסיסית
מנכ"ל כיל, סטפן בורגס, בפאנל "מזון ומים - הזהב החדש" בוועידת ישראל: "לגבי מחירי המזון, אני מאד מודאג מהשלכות של גידול במספר העניים" ■ פרופ' יורם קפולניק: "בישראל אין חקלאי אחד שירצה שהילדים שלו יישארו בתחום החקלאות"
הכנסת צפויה לחדש מחר את דיוניה לקראת אישור חוק המזון - שלדברי בנט "יפרק ריכוזיות, ישנה את מבנה המשק ויאפשר כלכלה צודקת"
האם מתפתח משבר מזון עולמי שעלול להפוך למשבר פוליטי וכלכלי? ומה חשיבותם של משאבי מזון ומים בקביעת מדיניות גלובלית ולאומית בהיבטים ביטחוניים וכלכליים?
יותר משנתיים אחרי המחאה החברתית, השיח על מזון ברשת ממשיך להיות סוער ■ מחקר מיוחד של Buzzilla בשיתוף Wisdom Dot Com מסמן את המגמות העיקריות בשיח במדיה החברתית, בנושא שמגיע אלינו כל יום לצלחת
שגשוג כלכלי מגיע כשלקוח משלם ביוקר ברצון, לא בכפייה
שוק המזון לבעלי חיים מגלגל מאות מיליונים, אבל רובו נמצא מחוץ לרשתות השיווק הגדולות ■ מוצרי הפרימיום מככבים, למרות שהצרכנים לא תמיד מבינים את מהות והרכב המוצר, והקרב האמיתי על השוק מתנהל בין החנויות המתמחות
זאת החל מ-1 באוקטובר ■ בין המוצרים: מיונז היינץ, עוגיות מילקה וחרדל דיז'ון ■ קמעונאי ל"גלובס": "זו חוצפה, ניסיון למחטף של עוד רווח"
מפעלי מזון גדולים יספקו בחינם שירותים למפעלים קטנים ובינוניים בענף בניסיון לאפשר להם להתבסס - זאת במסגרת תוכנית חדשה של איגוד תעשיות המזון
נילסן: 24% מכלל המוצרים בחודש אוגוסט 2013 נמכרו תחת מבצעים מיוחדים ■ הקרבות בין תנובה לשטראוס בקטגוריית השוקו הביאו לעלייה של 5% במכר הכמותי בקטגוריה ■ במוצרי טיפוח הבית והפרט נמשכת התנודתיות במחירים
38.5% מהצרכנים מחליטים היכן לערוך את קניותיהם עפ"י פרסומות, 21% גולשים באתרי השוואת מחירים, ו-16% בודקים באתרי האינטרנט של הרשתות
שנתיים אחרי חרם הקוטג', שהעלה לדיון את פיקוח המחירים על מוצרי המזון - בדיקת המועצה לצרכנות מגלה כי החנויות מתעלמות מהתקנות שמחייבות לסמן מוצרים בפיקוח ■ וכך הצרכנים לא יודעים שהחמאה מפוקחת, ואילו הקוטג' כבר לא
עוד ועוד חברות מוציאות גרסאות מוקטנות של מוצרים מוכרים ■ היתרון: המוצרים נתפסים כמדודים ובריאים יותר ■ החיסרון: המחיר לא מתכווץ ואפילו מתייקר בחישוב ל-100 גרם ■ "גלובס" בודק איזו פרמיה נשלם על אריזה קטנה ונוחה
טואלטיקהיבואיוקר המחיהמחירי המזוןסטורנקסטענף המזוןקמעונאותרגולציהרפורמת היבוארשתות שיווק