2023 הייתה שנת שיא עבור שוק הרכב החשמלי, עם קרוב ל־50 אלף מסירות • אולם בסוף 2024 צפויות ההטבות על רכב חשמלי להתבטל, והמיסוי עליהם יזנק מ־35% ל־83% - ובכך ישתווה לזה המושת על רכבי בנזין ודיזל • איך ניתן לפתור זאת, ואיזו רפורמה חלופית קיימת?
בשלב הראשון היבואנית, קבוצת בליליוס צפויה להביא לארץ את הקרוס-אובר החשמלי NETA U, בתקינה אירופאית לסדרות קטנות, שמוגבלת בישראל לכ-400 יחידות בשנה
"חוק הסוללות" הסביבתי שהתקבל החודש באיחוד האירופי, לצד תקנות הפליטה החדשות יורו 7, עתידים לשנות את ההגדרות של "רכב נטול פליטה" • מהלך כזה מעניק למחוקקים באירופה - וגם בישראל - כלים להטלת מיסוי חדש על רכב חשמלי ונשק נגד יכולת התחרות הסינית
לפי דוח מבקר המדינה, צי הרכב הממשלתי מיושן ומזהם, ולא נאכפות לגביו הנחיות הבטיחות המחייבות את המגזר הפרטי • למרות ההצהרות על מעבר לחשמל, אין תשתית טעינה
היעד הישראלי לכאורה שאפתני אף יותר מהתוכנית שהציגה קליפורניה למעבר מלא לרכבים חשמליים עד 2035 • אך נכון להיום אין השקעה מספקת בתשתיות, התקצוב של המהלך לוקה בחסר, ויעדי הביניים אינם ריאליים
הוועדה למשאבי אוויר של קליפורניה תאשר מספר חוקים שימנעו מכירת כלי רכב מונעים בנזין חדשים עד לשנת 2035 • מדובר במהלך רחב שנועד להביא את המדינה למדיניות של אפס פליטות פחמן דו-חמצני • מכוניות משומשות יורשו להישאר על הכביש
נכון, המכוניות החשמליות מפחיתות פליטה, אבל תהליכי הייצור שלהן תורמים לא מעט להתחממות הגלובלית • וגם: הבנק העולמי מתריע מהגדלת הפערים הכלכליים, כאשר המדינות העשירות נהנות מהטכנולוגיות המתקדמות, בעוד העניות יתקשו להתמודד עם הזיהום
בין השאר ייבחנו תמריצים לכלי רכב חשמליים מסחריים מעל 3.5 טון, יוענק עידוד לאוטובוסים בין עירוניים "ירוקים", תקודם תשתית טעינה לרכבי מימן, ותוגבל התנועה באזורים עירוניים צפופים לרכב חשמלי בלבד
רכבים חשמליים הפכו למוצר בר-השגה שיכול לחסוך למשתמשים כסף רב תוך שמירה על איכות הסביבה • הבעיה היא שככל שעולה הביקוש לרכבים חשמליים, כך עולה גם הביקוש לחשמל מזהם המיוצר משריפת פחם
הגרסה החשמלית של יונדאי קונה היא אחת המרשימות ביותר ביחס למתחרות באותה רמת מחירים • הטעינה איטית, אבל ניצולת הטווח שלה היא מהטובות בפלח
כלי הרכב החשמליים ועתירי התוכנה, שמתחילים לעלות כיום על כבישי ישראל, מציבים שלל אתגרים בפני הרגולציה הוותיקה, שתוכננה עבור רכבי הדור הקודם: מאיומי סייבר ועד עלויות סביבתיות • בינתיים הרגולציה בישראל מגיבה באיטיות
איך מארגנים עמדת טעינה בבית וכמה היא עולה, האם אפשר להשתמש בשקע רגיל, ומה עושים אם אין לכם חניון צמוד? • גלובס עושה סדר בעמדות הטענה לרכבים חשמליים
התשובה של מרצדס לבליץ של טסלה הוא רכב קרוס-אובר חשמלי משפחתי עם עיצוב נאה, תא נוסעים איכותי, אבזור יוקרתי ויחס מתון של טווח/ביצועים • כל זה בתמחור אגרסיבי במונחים של מרצדס
הגרסה החשמלית של העירונית-האופנתית של פיאט מציגה מחיר נגיש, עיצוב שובה עין, ביצועים זריזים וממדים אידיאלים לעיר, אבל טווח שימושי גם מחוץ לה
בשנה רגילה, ההתלבטות האם לקנות רכב חדש עכשיו או להמתין לשנה הבאה מופיעה רק לקראת הרבעון האחרון, אולם השנה חוסר הבהירות בשוק הרכב הקדים אותה כבר לחודש יולי • בשביל לעזור עם ההתלבטות, הנה כמה שיקולים לכאן ולכאן
למרות נתוני המאקרו העגומים, הקורונה והזעזועים הפוליטיים והביטחוניים, שוק הרכב המקומי לועג לתחזיות וקובע רף חדש, הן במסירות והן בשוק החשמליות • איך ישפיעו על השוק רפורמות המס שבדרך, והאם יימשך הקצב המסחרר של צמיחת פלח החשמליות
ב-2020 צמחו מכירות כלי הרכב החשמלי בעולם במאות אחוזים - למרות, ואולי בגלל, משבר הקורונה • לעומת זאת, המכירות בארץ רחוקות אפילו מהיעדים הצנועים שהממשלה קבעה • כך מחמיצה ישראל את אחת המהפכות הסביבתיות, התחבורתיות והפיננסיות הגדולות ביותר של העת החדשה
ג'נרל מוטורס רואה דרך לפשרה על חקיקה בנושא חיסכון בדלק ותתמקד בייצור רכבים חשמליים
למרות הקורונה, המכירות הגלובליות של הרכב החשמלי נסקו בשלושת הרבעונים הראשונים של 2020, והאיצו את התאוששות השוק • בארץ, לעומת זאת, המדינה לא ממהרת להעניק הטבות לחשמליות, ואפילו למקבלי הרכב הצמוד אין מוטיבציה להתחיל להשתמש בהן