גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

שי אגסי

שי אגסי הינו איש עסקים ומחשבים ישראלי המוביל את המיזם להקמת מערך להנעת מכוניות מונעות חשמל.

שי אגסי נולד בשנת 1968 בישראל. בגיל 15 נרשם לטכניון וסיים תואר אשון במדעי המחשב עוד לפני גיוסו לצה"ל שם שירת בחיל המודיעין. בתום שירותו הקים ביחד עם אביו את חברת קוויקסופט שפיתחה תוכנה למחשבי מקינטוש. בשנת 1995 זכו השניים בחוזה בסך 3$ מיליון לניהול תוכנת לומדה של אפל. בסוף שנות ה-90 הקים את חברת Top Tier שפיתחה טכנולוגיה שקישרה בין נתונים במערכות מידע. חברת באאן ההולנדית השקיעה בחברה 14$ מיליון ומאוחר יותר רכשה 95% ממנה תמורת 110$ מיליון. באפריל 2001 נמכרה Top Tierלחברת SAP הגרמנית תמורת 400$ מיליון. בשנת 1996הקימו אגסי ואביו את חברת טופמנג', שפיתחה את תוכנת מנהל לניהול חשבונות בסביבת חלונות לעסקים. החברה נרכשה בשנת 2001 תמורת 7.5$ מיליון על ידי SAP. בפברואר שנת 2002 צורף אגסי כאחד משבעת חברי הנהלת SAP העולמית והיה לחבר הדירקטוריון הראשון שאינו גרמני ושימש כטכנולוג הראשי של החברה. בשנת 2003 הופיע ברשימה של 20 אנשים שמשפיעים על הכלכלה הגלובאלית ב CNN ו-TIME. במארס 2007 התפטר מ-SAP ובנובמבר 2007 הקים יחד עם עידן עופר את המיזם בטר פלייס.

עוד כתבות

שי אגסי / צילום: Reuters, Gil Cohen Magen

קריסת בטר פלייס: התביעה שיכולה להגדיר מחדש את אחריות הדירקטורים

בימים אלה נבחנת מחדש התביעה נגד בכירי מיזם הרכב החשמלי שהתרסק, בטר פלייס • אם תתקבל הטענה שנושאי המשרה והדירקטורים הובילו את החברה לחובות של מיליונים, ביהמ"ש יקבע רף חדש לסיכון העסקי המותר לחברות המתקרבות לחדלות פירעון

שי אגסי / צילום: Reuters, Gil Cohen Magen

הג'וב החדש של שי אגסי ומיהם הקנטאורים של ההייטק?

שי אגסי חוזר לתעשיית הרכב ומוביל חברת סטארט-אפ מרחובות שמפתחת חיישן לייזר לרכב אוטונומי • וגם: מדוע מציעה קרן בסמר להחליף את השימוש במונח יוניקורן לטובת קנטאור • השבוע שהיה בהייטק ומדע

שי אגסי / צילום: Reuters, Gil Cohen Magen

בלעדי בראש סטארט-אפ מרחובות: שי אגסי עושה קאמבק לתעשיית הרכב

שי אגסי חוזר לשוק האוטו-טק ומוביל חברת סטארט-אפ מרחובות שמפתחת חיישן לייזר מהפכני לרכב אוטונומי • וגם: מנכ"ל זרוע ההון-סיכון של GM מכריז כי החברה ממשיכה לחפש באופן אקטיבי חברות להשקעה בישראל • השבוע בעולם הרכב

שי אגסי, מייסד בטר פלייס / צילום: איל יצהר

8 שנים אחרי הקריסה: העליון מחזיר את הדיון באחריות מנהלי בטר פלייס למחוזי

בשל פגמים בפרוצדורה בוטלה החלטת בית המשפט המחוזי לסלק על הסף תביעה נגד דירקטורים בגין רשלנות שהביאה לקריסת החברה • גם ערעור מפרק רוביקון שהייתה בשליטת אמיר ברמלי התקבל, והדיון יוחזר לבית המשפט המחוזי

עידן עופר. היה היו''ר בעל השליטה בבטר פלייס / צילום: סיון פרג'

8 שנים אחרי הקריסה: העליון ידון היום באחריות מנהלי בטר פלייס

ב-2018 דחה המחוזי את התביעה שהגישו המפרקים בגובה 200 מיליון שקל נגד שי אגסי, עידן עופר, משה קפלנסקי, 19 נושאי משרה ודריקטורים בחברה ורואי החשבון של החברה משרד KPMG סומך-חייקין • לדיון צורף ערעור שהגיש מפרק רוביקון וקרן קלע, שהיו בשליטת אמיר ברמלי, נגד פירמת רוה"ח BDO-זיו-האפט

יונתן מנוחין,?רומי דוידור,?שי אגסי וניר קורן/ צילום: ענבר לוי

הבשורה של שי אגסי: "20 השנים הקרובות צפויות להיות מהפכניות אך קשות לעיכול"

המכון הישראלי לחדשנות ערך אמש את אירוע הסיום של הקורס לניהול חדשנות, לצד ציון "קדם השקה" לקהילת הניהול שלו • הדובר המרכזי? שי אגסי, מייסד ומנכ"ל מיזם הרכב החשמלי בטר פלייס

"בטר פלייס פעלה בסביבת חדלות פירעון, ולכן יש הצדקה לתבוע את בכיריה לשעבר"

כך טוענים מפרקי קבוצת בטר פלייס שקרסה, בערעורם לעליון על סילוק תביעתם נגד הדירקטורים, נושאי המשרה ורואי החשבון של הקבוצה

שי אגסי / צילום: איל יצהר

ביהמ"ש דחה תביעת מפרקי בטר פלייס: "כולנו חכמים בדיעבד"

מדובר בתביעה בסך 200 מיליון שקל שהגישו מפרקי בטר פלייס, מיזם הרכב הכושל של שי אגסי ועידן עופר, נגד אגסי ושורת מנהלים בחברה, בטענה כי התרשלו בניהולה • השופט עופר גרוסקופף: "בדיעבד, כולנו חכמים, כולנו נבונים, וכולנו יודעים את התורה, ואולם החלטות עסקיות אינן מתקבלות בסיוע חוכמה שבדיעבד"

גרוסקופף. מפסקי הדין של השופט שהתמנה לעליון / צילום: שלומי יוסף

מפרקי בטר פלייס ביקשו להחליף את גרוסקופף מלדון בתביעתם

מפרקי בטר פלייס, שתבעו 200 מיליון שקל משי אגסי ומבכירים נוספים בחברה, נימקו את בקשתם להחלפת המותב בשלב המקדמי בו מצויה התביעה וכן במינויו של השופט עופר גרוסקופף הדן בתיק לכהונה בביהמ"ש העליון

קרסו מוטורס זכאית לפיצוי של עשרות מיליוני ש' מבטר פלייס

העליון ביטל את החלטת המחוזי: הורה למפרקי בטר פלייס לדון שוב בתביעת חוב של 60 מיליון שקל שהגישה קרסו מוטורס לקופת הפירוק של בטר פלייס שקרסה, ולקבוע סכום פיצוי שלו היא זכאית בגין הסכמי שיתופי-הפעולה ביניהן

שי אגסי וג'ון ליאו/ צילום: הכשרת מנהלים, הבינתחומי

אחרי בטר פלייס: שי אגסי מלמד את הסינים על עליות ומורדות

וגם: יגאל דמרי רוכש מניות י.ח דמרי ביותר ממיליון שקל; ורוחה לוין מתמנה לדח"צית בנייר חדרה

שי אגסי עידן עופר משה קפלינסקי בטר פלייס  / צלם: סיון פרג`

"התביעה נגד מנהלי בטר פלייס מחפירה; עונת הצייד בעיצומה"

מקורבים לבכירי בטר פלייס לשעבר בתגובה לתביעת המפרקים: "אם בכל סטארט-אפ שנכשל התוצאה תהיה הגשת תביעות נגד הדירקטורים ונושאי המשרה, הסטארט-אפים יברחו מישראל"

שי אגסי עידן עופר משה קפלינסקי בטר פלייס  / צלם: סיון פרג`

מפרקי בטר פלייס תובעים ממנהלי החברה 200 מיליון שקל

טוענים כי המנהלים התרשלו בניהול ונטלו התחייבויות במאות מיליוני שקלים ללא רשת ביטחון מתאימה, וכי משרד רוה"ח KPMG סומך-חייקין לא הצמיד בזמן הערת "עסק חי" לחברה

שי אגסי מרצה על מוסר, שאול מופז מקדם צעירים מהפריפריה

וגם: מה חגגו יחד אנשי העסקים עמוס לוזון ודוד פתאל?

קריסת בטר פלייס: המפרקים יחקרו את שי אגסי ועידן עופר

כ-3.5 שנים לאחר קריסת מיזם המכונית החשמלית, נפתח שלב החקירות בנוגע לאחריות למפולת ■ המפרקים צפויים לזמן לחקירה גם גורמים בחברה לישראל, בהם עידן עופר ואמיר אלשטיין ■ בהמשך יזומן גם מנכ"ל בטר פלייס ישראל לשעבר, משה קפלינסקי

החזון החדש של שי אגסי אחרי כישלון בטר פלייס

אחרי התנזרות ארוכה מחשיפה בינלאומית עם פרופיל גבוה, הרצה שי אגסי בחודש שעבר בתערוכת האלקטרוניקה סביט ■ בתפריט: התחליף לבעלות על רכב פרטי שיפתור אחת ולתמיד את בעיית הפקקים

"להטעין סלולרי בדקה? הייתי מאוד נזהר מהצהרות כאלה"

פרופ' דורון אורבך, ראש המרכז להנעה חשמלית באוניברסיטת בר אילן: בטר פלייס נכשלה בגלל קיבולת הסוללה

שי אגסי, כנס TED / צילום: תמר מצפי

קודם יכבוש את לונדון: שי אגסי מעדכן את חזון הרכב החשמלי - מה הסיכוי שלו להצליח הפעם?

בחודש שעבר הוקמה רשמית בלונדון החברה החדשה של היזם שי אגסי, שעשויה להתמקד בתחום התחבורה הציבורית האוטונומית ■ אילו רמזים הוא מפזר לגבי עתידה, ומאין יבוא הכסף?

כלי רכב של בטר פלייס / צילום: תמר מצפי

לפני כולם קבורת חמור: רנו משמידה מאות מכוניות בטר פלייס

המכוניות, שריד למיזם הרכב החשמלי הכושל, היו מאופסנות בנמל אשדוד, וככל הנראה נגרם להן נזק בשל עמידה ממושכת שם ■ מיזם בטר פלייס שרף יותר מ-3 מיליארד שקל, כשליש מהסכום הגיע מקופת החברה לישראל

שי אגסי, הפגנת המיליון / צילום: תמר מצפי

לפני כולם יש חיים אחרי בטר פלייס: שי אגסי הקים חברה חדשה

החברה של אגסי, שתוכרז רשמית כנראה עוד הקיץ, מכונה "NEWRGY" ■ מקורות בענף: החברה החדשה עשויה להתמקד בתחום התחבורה הציבורית החשמלית באירופה ■ שי אגסי סירב להגיב