אפל מתקרבת לעסקה: צ׳אט GPT יוטמע במערכת ההפעלה של אייפון

השיחות מול גוגל עוד לא הסתיימו, אבל אפל ו-Open AI עושות סימנים של סגירת עסקה שתאפשר לאפל להטמיע את צ'אט GPT במערכת ההפעלה הבאה

בשיחות לקראת הוספת ChatGPT לאייפון / צילום: צילום מסך מאתר אפל
בשיחות לקראת הוספת ChatGPT לאייפון / צילום: צילום מסך מאתר אפל

לאחר שיחות עם OpenAI וגוגל על דגמי הבינה המלאכותית שלהם, אפל עושה צעדים לקראת סגירת עסקה עם OpenAI לשימוש בטכנולוגיה באייפון, כחלק מהמאמץ להביא יותר תכונות בינה מלאכותית (AI) למכשירי אפל, כך דווח הבוקר בלומברג.

"היום הגדול ביותר לאייפד": אפל חושפת דגמי טאבלט חדשים וממשיכה להתעלם מה-AI 
לעבור למחשב של אפל: כל הסיבות בעד ונגד 

לפי הדיווח, החברות מסיימות את ניסוח התנאים להסכם לשימוש בתכונות ChatGPT ב-iOS 18 של אפל, מערכת ההפעלה הבאה של אייפון, אמרו האנשים שביקשו להישאר אנונימיים. אם תיסגר עסקה עם OpenAI, אפל תוכל להציע צ'טבוט פופולרי יחד עם תכונות AI חדשות אחרות שהיא מתכננת להשיק כבר בחודש הבא. עם זאת, אין ערובה שהעסקה תתרחש בקרוב, דווח. נציגי אפל, OpenAI וגוגל סירבו להגיב.

אפל מתכוונת לעשות הרבה רעש במהלך ועידת המפתחים העולמית (Apple's Worldwide Developers Conference, WWDC) שלה ביוני, ולהציג התקדמויות בולטות בתחום הבינה המלאכותית. החברה תציג חלק מתכונות הבינה המלאכותית הקרובות שלה באמצעות מרכזי נתונים המצוידים במעבדים פנימיים משלה, כך דיווח בלומברג.

צוין כי בשנה שעברה, מנכ"ל אפל, טים קוק, אמר שהוא משתמש באופן אישי ב-ChatGPT של OpenAI, אך הוסיף כי יש "מספר בעיות שצריך לפתור". הוא הבטיח שתכונות AI חדשות יגיעו למוצרי אפל תוך שיקול זהיר של אתגרים פוטנציאליים. בשיחת ועידת הרווחים של אפל בשבוע שעבר, הוא טען כי לאפל יתרון בתחום הבינה המלאכותית בהשוואה לחברות אחרות. "אנחנו מאמינים בכוח הטרנספורמטיבי ובהבטחה של AI, ואנו מאמינים שיש לנו יתרונות שיבדלו אותנו בעידן החדש הזה, כולל השילוב הייחודי של אפל של שילוב חומרה, תוכנה ושירותים חלקה", אמר קוק במהלך אותה שיחה.

עוד צוין כי הדיונים עם גוגל לגבי רישוי צ'אטבוט ג'מיני של החברה לא הובילו להסכם עד כה, אבל הם נמשכים.