דליה השיגה מימון לתחנת הכוח אשכול

חברת דליה חברות אנרגיה בע"מ, בשותפות עם חברות נוספות, חתמו על הסכם למימון רכישת תחנת הכוח אשכול בהיקף כולל של כ־9.15 מיליארד שקל לא כולל מע"מ • רכישת האתר, שממוקם בחלקו הצפוני של אזור התעשייה באשדוד, כוללת את תחנת הכוח הקיימת וגם שטחי נדל"ן עבור מסחר ותעשייה באזור מבוקש בין נמלי אשדוד

תחנת כוח אשכול / צילום: יוסי וייס חברת החשמל
תחנת כוח אשכול / צילום: יוסי וייס חברת החשמל

חברת דליה חברות אנרגיה בע"מ (75%), בשותפות עם חברת יוניון תשתיות בע"מ (20%), משק אשכול בע"מ (2.5%) וברק אלקטרוניקה רפואית (2.5%), חתמו אמש (ה') על הסכם למימון רכישה של תחנת הכוח אשכול בהיקף כולל של כ־9.15 מיליארד שקל לא כולל מע"מ. הסכם המימון אורגן במשותף על ידי בנק הפועלים ומזרחי טפחות, והשתתפו בו גופי מימון נוספים.

רכישת האתר, שממוקם בחלקו הצפוני של אזור התעשייה באשדוד, כוללת את תחנת הכוח הקיימת בעלת היקף יצור של כ־1,606 מגה וואט (כ־10% מכושר הייצור בארץ), שטחי נדל"ן עבור מסחר ותעשייה באזור מבוקש בין נמלי אשדוד. בה בעת, כחלק מתנאי המכרז לרכישת תחנת הכוח, רשות החשמל העניקה לקבוצת דליה אופציה להקים יחידת כוח נוספת בהספק של עד 850 מגה וואט, תעריף הזמינות עומד על 6.45 אג' לקוט"ש צמוד למדד (כיום). מדובר בתחנת הכוח היחידה בארץ עם הסדרה רגולטורית וכן סקר חיבור מאושר ומקום שמור ברשת.

סך המימון שאורגן על ידי בנק הפועלים ומזרחי טפחות לרכישת התחנה, בתוספת מסגרות תומכות נוספות, עומד על יותר מ־8.5 מיליארד שקל. משתתפים בסינדיקציה כלל ביטוח, מנורה, עמיתים קרנות הפנסיה, הראל, מיטב דש, הפניקס והבנק הבינלאומי.

נזכיר כי תחנת הכוח אשכול נמכרה לדליה תמורת 9 מיליארד שקל, בתום תהליך ממושך. בתחילה, דליה זכתה במכרז תמורת 12.4 מיליארד שקל, נסוגה מההצעה, המכרז נפתח מחדש למשתתפות הקיימות עם מחיר מינימום של 9 מיליארד שקל - ובו החליטה רק דליה להגיש הצעה חוזרת. כעת, מגיעה החברה בתום תהליך של שנה אל הסגירה הפיננסית.