גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

חברים יש לא רק בפייסבוק: איך בונים מועדון לקוחות אפקטיבי?

מועדון לקוחות אטרקטיבי הפך בשנים האחרונות לכלי שיווקי אפקטיבי מאוד, שאם עובדים איתו נכון הוא יכול להכפיל את מחזור המכירות ■ כך עושים זאת נכון

הדקלום של הקופאית בסופרמרקט "יש חבר מועדון?" הפך בשנים האחרונות לא רק לבדיחה פופולרית, אלא גם לכלי שיווקי אפקטיבי. יותר ויותר עסקים, קטנים כגדולים, מתהדרים היום במועדון לקוחות אטרקטיבי - כזה שמציע לחבריו שלל מבצעים, הנחות ומתנות - מתוך הבנה כי מדובר בכלי מסחרי שיכול להניב תוצאות גבוהות יחסית להשקעה בו: שימור לקוחות קיימים והגברת נאמנותם למותג, גיוס לקוחות חדשים, וכפועל יוצא מכך - הגדלת מחזור המכירות.

"ההשקעה הכרוכה בהקמה ובתחזוקה של מועדון לקוחות בטלה בשישים לעומת הרווחה העתידית שהיא מביאה עמה לבית העסק", אומר היועץ העסקי ובעלי קבוצת קומליין, עדי פלאוט.

לדבריו, "מועדון לקוחות הוא השקעה לטווח ארוך ששכרה בצדה, לכן חשוב לבצע נכון את כל הפעולות הנדרשות להקמת המועדון וניהולו, לא להסס להשתמש בספק חיצוני כדי לבסס את פעילות המועדון, ולעקוב בשבע עיניים אחרי גרף המכירות העולה/היורד כדי לשפר את פעילות מועדון הלקוחות כל הזמן".

רחלי נטע, מנכ"לית חברת השיווק "פרומו" מקבוצת קומליין, מוסיפה: "המרכיב החשוב ביותר בהקמת מועדון לקוחות מוצלח הוא מערכת ניהול קשרי לקוחות - CRM. מערכת כזאת מבצעת עבור העסק מעקב וניהול אוטומטי של המאגר וחוסכת עשרות שעות כוח-אדם על ניהול, תחזוקה, פילוח, בדיקות ועוד. ככל שהמערכת טובה יותר - כך ניתן להפיק ממנה הרבה יותר".

"המועדון אחראי ל-50% ממחזור המכירות שלנו"

לדעת פיני פרטוק, מבעלי "זברה", בתחרות הגדולה של היום חובה למצוא דרכים לייצר נאמנות לקוח, ואחת מהן היא מועדון לקוחות

פיני פרטוק / צלם תמר מצפי

זברה יונייטד
פעילות: רשת אופנת דיסקאונט לכל המשפחה
שנת הקמה: 1996
בעלים: זאב זינגר (37.5%), פיני פרטוק (37.5%) ויו"ר אקסלנס קופות גמל ופנסיה אבי דויטש (25%)
מספר עובדים: 250
מספר חנויות: 17
מספר חברי מועדון: 150 אלף
מחזור מכירות שנתי: כ-95 מיליון שקל

* הסיבה להקמת מועדון הלקוחות:

"לפני 9 שנים הקמנו את מועדון הלקוחות שלנו כי נמאס לנו שכל רגע חבר, שכן או קרוב משפחה אחר מתקשר ומבקש מאיתנו הנחה", מספר פרטוק. אחרי שהגיעו מים עד נפש, פרטוק ושותפו, זאב זינגר (ב-2007 הצטרף אליהם כשותף שלישי אבי דויטש, יו"ר אקסלנס קופות גמל ופנסיה), הבינו שפתרון הבעיה טמון במועדון לקוחות. "זה התחיל בהנפקת כרטיסי הנחה - והתפתח למועדון לקוחות פעיל המונה כיום 150 אלף לקוחות", אומר פרטוק.

* תקציב מועדון הלקוחות:

"25% מתקציב השיווק והפרסום של 'זברה', העומד על כמיליון וחצי שקל, מוקצה לטובת תפעול מועדון הלקוחות. כמו כן, הקצנו שני עובדים המטפלים, בין היתר, בתפעול השוטף של המועדון. בנוסף, יצרנו תמריצים ובונוסים לקופאיות שמצרפות הכי הרבה חברים חדשים למועדון".

* חשיבות מועדון הלקוחות ותרומתו לשורה התחתונה:

"בתחרות הגדולה של היום, חובה למצוא כמה שיותר דרכים לייצר 'נאמנות לקוח'. הדרך החשובה ביותר בעינינו היא בניית צוות כוח-אדם איכותי שיודע לתת ללקוחות שירות שבא לידי ביטוי במכירות, ואחר-כך מועדון לקוחות שיודע לייצר תנועת קונים חוזרת ולהגדיל את סל הקנייה של חבר המועדון".

עוד לדברי פרטוק, מועדון הלקוחות אחראי לכ-50% ממחזור המכירות של הרשת. "לעניות דעתי, מועדון לקוחות צריך להוות לפחות 40% ממחזור המכירות של העסק. בפחות מזה הוא לא אפקטיבי, ואין היגיון להקים ולתחזק אותו".

* כמה הוא עולה ללקוח:

"40 שקל בשנתיים הראשונות, ואחרי כן 20 שקל לחידוש שנתי. אנחנו גובים כסף עבור ההצטרפות והחידוש, לא כדי להגדיל את נתח ההכנסות שלנו אלא כדי ליצור ערך למועדון ולמנוע זילות שלו. כולנו יודעים שמשהו שניתן בחינם מתקבל אחרת, ביתר זלזול, ממשהו שעולה לנו כסף".

* מה אתם נותנים בתמורה:

"הנחה גורפת של 5% על כל קנייה. בנוסף, מבחר מוצרים בהנחה של 50% ומדי פעם מתנות ממותגות 'זברה' כמו ריחן לרכב, כובעים ומחזיקי מפתחות. בעולם של היצע ותחרות אדירה צריך להתבדל מהמתחרים. אלא שהיום, בניגוד לשנים עברו, לעסקים רבים יש מועדון לקוחות, וקשה להתבדל. לכן, הצלחה של מועדון היא לא בעצם קיומו אלא ברמת האטרקטיביות השוטפת שלו. אנחנו כל הזמן חושבים איך 'לפתות' את חברי המועדון שלנו".

* איך מקימים ומנהלים נכון מועדון לקוחות:

"לא מקימים מועדון לקוחות אם לא מתכוונים לתפעל ולטפח אותו בצורה יסודית ואמיתית. הזנחה של מועדון לקוחות פירושה פגיעה בתדמית ובמוניטין של העסק".

"תקציב המועדון עומד על 14% מהמחזור של הרשת"

כשהפכו לרשת ממותגת בפריסה ארצית, הגיעו בעלי Scoop למסקנה שהם חייבים להקים מועדון לקוחות כדי להגדיל את מחזור המכירות

Scoop
פעילות: יבוא ושיווק נעליים
שנת הקמה: 1992
בעלים: האחים פרדי ורוני אינסאז
מספר עובדים: 170
מספר חנויות: 40
מספר חברי מועדון: 19 אלף
מחזור מכירות שנתי: 50 מיליון שקל

* הסיבה להקמת מועדון הלקוחות:

במארס השנה - 18 שנה אחרי שהקימו את העסק שלהם: Scoop, יבוא ושיווק נעלי נשים - האחים רוני ופרדי אינסאז החליטו שגם הם רוצים מועדון לקוחות.

"מיום הקמתה ועד שנת 2008, הרשת שלנו מנתה מספר חנויות רחוב בודדות ולא התנהלה כרשת ממותגת בפריסה ארצית. בשנת 2008 החלטנו להרחיב את הרשת ולמתג אותה מחדש. אחרי שמיצינו את הפריסה, וכחלק מתהליך המיתוג, הקמנו השנה את מועדון הלקוחות. היתרון בלעשות זאת באיחור, שזה אפשר לנו לראות ולבחון איך ומה מציעים המועדונים של המתחרים שלנו", אומר פרדי אינסאז.

* תקציב מועדון הלקוחות:

"תקציב המועדון עומד על כ-20 אלף שקל בחודש, שהם 240 אלף שקל בשנה, המהווים כ-14% מהמחזור השנתי של הרשת".

* חשיבות מועדון הלקוחות ותרומתו לשורה התחתונה:

"התחרות הקשה של היום מכתיבה ומחייבת מועדון לקוחות פעיל ואטרקטיבי כמעט בכל בית עסק. זה חשוב לחיזוק נאמנות הלקוח למותג ושמירתו, לגיוס לקוחות חדשים ולהגדלת מחזור המכירות".

* כמה הוא עולה ללקוח:

"לא עולה. בחרנו לא לגבות כדי להתבדל ממתחרים רבים שכן גובים עבור הזכות להיות חבר מועדון שלהם".

* מה אתם נותנים בתמורה:

"אנחנו לא משהו קבוע. המבצעים, ההנחות והמתנות משתנים. מתנות, למשל, אנחנו נותנים לחברות מועדון שלנו שקונות מעל קנייה בסכום מסוים".

* איך מקימים ומנהלים נכון מועדון לקוחות:

"מנתחים ומפלחים את קהל היעד, ולפי זה מתאימים ומכוונים את הפעילות של מועדון הלקוחות. למשל, אנחנו עושים פילוח לפי גיל הלקוחות והאזור הגיאוגרפי ממנו הן מגיעות".

"מועדון מושקע מתאים רק לעסקים עם מוצרים זולים"

בעלי "רהיטי גבעת ברנר" חושבים שבשבילם הכי מתאים מועדון לקוחות "לייט", כזה שהתפעול שלו לא מצריך יותר מדי משאבים

יוני בן-פורת / צלם תמר מצפי

רהיטי גבעת ברנר
פעילות: ייצור רהיטים
שנת הקמה: 1934
בעלים: האחים יוני ויגאל בן-פורת
מספר עובדים: 40
מספר חנויות: 5
מספר חברי מועדון: 13 אלף
מחזור מכירות שנתי: 15 מיליון שקל

* הסיבה להקמת מועדון הלקוחות:

במפעל "רהיטי גבעת ברנר" מצדדים במועדון לקוחות "לייט". כלומר, בכזה שהתפעול שלו לא מצריך יותר מדי משאבים. לפני 7 שנים - שנה אחרי שהפכה מחברה בבעלות קיבוצית (גבעת ברנר) לחברה בבעלותם הפרטית של האחים יוני ויגאל בן-פורת - הקימה "רהיטי גבעת ברנר", בעצת משרד פרסום, את מועדון הלקוחות שלה.

"מועדון הלקוחות שלנו פועל בפורמט של דיוור ישיר באינטרנט ובדואר, מספר פעמים בשנה", אומר יוני בן-פורת.

* תקציב מועדון הלקוחות:

"10% מתקציב השיווק והפרסום השנתי שלנו, העומד על 600 אלף שקל, מופנה לתפעול המועדון, שנמצא בתחום אחריותו של מנהל השיווק. מועדון מפואר ומושקע מתאים לבתי עסק עם מוצרים יומיומיים זולים, לא לרהיטים. רהיטים לא קונים כל יום, לכן השקעה מאסיבית במועדון לקוחות של עסק כזה לא תצדיק את עצמה".

* חשיבות מועדון הלקוחות ותרומתו לשורה התחתונה:

"בעולם תחרותי ונטול 'נאמנות לקוח', יש חשיבות אדירה לפעילות מועדון לקוחות. עדיין צריך 'לפתות' לקוחות עם מבצעים והנחות, אחרת הם יילכו למתחרים. הפעילות שלנו תורמת לגידול שנתי של 5%-10% במחזור המכירות. למרות התרומה הזאת למחזור, אנחנו לא יוזמים יותר מדי הנחות ומבצעים, כי מדובר ברהיטים ואנחנו לא רוצים להימאס על הלקוחות".

* כמה הוא עולה ללקוח:

"לא עולה".

* מה אתם נותנים בתמורה:

"הנחה גורפת של 5%-10% בקנייה, תלוי במוצר הנרכש. בנוסף, מבצעי הנחות שונים, בעיקר בתחום חדרי הילדים והנוער, כי שם ההתמחות שלנו, ושם התחרות הגדולה יותר. יש מבצעים שהצליחו לנו יותר, ויש כאלה שפחות. כמו כן, אנחנו מחלקים קופונים, כמו למשל 200 שקל על קנייה מעל 1,000 שקל".

* איך מקימים ומנהלים נכון מועדון לקוחות:

"בוחנים את כדאיות מועדון הלקוחות לעסק ומשקיעים בו בהתאם".

10 טיפים לתפעול מועדון הלקוחות לטובת השורה התחתונה

על-פי יוסי אירני, מנכ"ל משותף ומבעלי קבוצת "אירני סחר":

יוסי אירני / צלם תמר מצפי

1. יצירת ערך מוסף לחברי המועדון:

כל מועדוני הלקוחות המצליחים מתאפיינים בייצור ערך מוסף ייחודי לחברים. צריך לחשוב מה ירגש את החברים: דיוורים מושקעים גרפית, גימיקים או שפה אישית? זה מגדיל את הסיכוי שהלקוח יתפתה להגיע ולקנות.

2. מתן הטבות ייחודיות ותחושת שייכות:

להטבות הניתנות לחברי המועדון יש עלות. עם זאת, מוכח כי חברי מועדון שמנצלים את ההטבות הם לקוחות מרוצים, נאמנים ורווחיים יותר. הדרך לעודד היא ליצור עבורם הטבות ייחודיות במספר ערוצים ולתת להם תחושה שזכו להיות חלק ממשפחת המועדון.

3. יצירת קשר ישיר עם הלקוחות:

יש לוודא הזנה מלאה של כל פרטי הקשר הרלוונטיים של הלקוח. ערוץ תקשורת ישיר ללקוח הוא יעיל וזול יותר מכל מדיה פרסומית. הפנייה הרווחת כיום היא פנייה אישית בשמו של חבר המועדון, ולכוון את המוצרים, את המבצעים ואת הפריטים לאופי והרגלי הקנייה שלו.

4. מעקב אחרי רציפות הקשר עם הלקוחות:

אפיין כל חבר מועדון במונחי עוצמת ההתקשרות שלו עם הרשת: תדירות ביקורים והיקף קניות. עקוב אחר רציפות הקשר ופעל למניעת שחיקה. במקרים כאלה, טלפון אישי משירות הלקוחות בסגנון "הגיע משהו שתאהב" יעשה את העבודה.

5. לא להגזים בקשר עם הלקוחות:

יש להקפיד על מינון התקשורת עם הלקוח. תקשורת עודפת מוזילה את המועדון ויוצרת התנגדות. קרי, לקוח שמוצף בהטבות לא מגיב. צריך ליצור מצב של נחשקות ומינון נכון.

6. קביעת יעדים למועדון הלקוחות:

הגדר במדויק מהן התוצאות הרצויות ממועדון הלקוחות. לדוגמה, הגדלת תדירות הביקורים, הגדלת סל הקניות, גיוס לקוחות וכדומה.

7. למד את נטיות הצריכה של הלקוחות:

אפיין כל לקוח במונחי העדפות הקנייה שלו, למשל, סוג הפריטים המועדפים, המותגים האהובים וכדומה. באופן זה תוכל לפנות אל הלקוח בהצעות רלוונטיות, להגביר יעילות ולייצר חיבור רגשי.

8. תגמול לקוחות ותיקים:

תמיד קיים תמריץ למבצעי גיוס ללקוחות חדשים. זכור תמיד, כי זול וקל יותר לשמר לקוח קיים מאשר לגייס לקוח חלש. הקפד לא לשכוח את הלקוחות הוותיקים.

9. התמקד בלקוחות פרמיום:

כפי שקורה במקרים רבים, גם במועדון לקוחות אחוז קטן מהלקוחות אחראי על אחוז גבוה מההכנסה. פעילויות מול לקוחות פרמיום נוטות להיות כלכליות ויעילות יותר.

10. למי כל זה כדאי:

לעסק עם מגוון מוצרים מצומצם או עם מוצרים בעלי ערך כספי לא גבוה - לא שווה להשקיע במועדון לקוחות. כך גם אם מדובר בעסק עם תדירות ואינטראקציה לא גבוהה עם הלקוח. לעסק שיש לו מספיק רווחיות ויכול לצ'פר את הלקוח - כדאי להקים מועדון לקוחות.

עוד כתבות

קלאודיה שיינבאום, שנבחרה לנשיאה החדשה של מקסיקו / צילום: ap, Eduardo Verdugo

המועמדת היהודייה נבחרה לנשיאה הראשונה בהיסטוריה של מקסיקו

הנשיאה הנבחרת של מקסיקו היא ד"ר להנדסת אנרגיה, שעומדת בראש מפלגת שמאל ● לפני מלחמת העולם השנייה סבה וסבתה היגרו למקסיקו בעקבות רדיפות אנטישמיות ● היא התחייבה להמשיך במידה רבה במדיניות של הנשיא היוצא וקיבלה את תמיכת מפלגת השלטון

רשת PRET A MANGER. בעיגול: הראל ויזל / צילומים: AP-Matt Dunham, איל יצהר

רשת המזון שביטלה הגעה לישראל, ההפתעה של פוקס והסיכוי לקרב משפטי

הקבוצה של הראל ויזל וירזין סלע תכננו לפתוח סניף ראשון של Pret A Manger השנה, אך רשת המזון ביטלה במפתיע את הסכם הזיכיון עמם ● התכנון היה להקים עשרות סניפים ולא ברור מה יעלה בגורל הלוקשיינים המיועדים ● פוקס: בידינו טענות טובות כנגד ביטול ההסכם

האחים אבי, רפי וג'ו נקש / צילום: אביב חופי

אבי נקש תובע את המנכ"ל אבי חורמרו: "נטל זכויות בשווי עשרות מיליוני שקלים תוך ניצול האמון"

נאמנות אבי נקש הגישה בקשה לתביעה נגזרת בשם שמונה חברות נגד אבי חורמרו, יו"ר וכמנכ"ל בחברות בקבוצה עשרות שנים, בסכום של "מעל 2.5 מיליון שקל" ● בבקשה נטען ל"התנהלות פסולה ומקוממת של חורמרו" באמצעות חברה בבעלותו ולניצול האמון שניתן בו ● חורמרו בתגובה: "טענות סרק מופרכות"

אוניברסיטת בר-אילן / צילום: אוניברסיטת בר-אילן

תרומה אנונימית של מיליארד שקל צפויה לשנות את פניה של אוני' בר אילן

יהודי מארה"ב, שנפטר לפני מספר חודשים, תרם את סכום העתק לאוניברסיטה וביקש ששמו לא יפורסם ● התרומה ניתנה במזומן וכבר נמצאת בידי האוניברסיטה ● לפי הצוואה התרומה מיועדת להשקעה במדע עמוק, והיא צפויה לשנות את פניה של בר אילן

בנימין נתניהו וג'ו ביידן / צילום: ap, Alex Brandon

ביידן ונתניהו משתתפים במשחק מסוכן: ניצול הדדי של חולשות פוליטיות

נאומו של נשיא ארה"ב בסוף השבוע היה מחושב, נועז, רב–סיכונים — וערמומי ● הוא מעמיד את ראש ממשלת ישראל בפני בחירה: בין המשך המלחמה, קרע מדיני וזיהוי מלא של ישראל עם הרפובליקאים, לבין המשך התמיכה הדו–מפלגתית הרחבה, פוליסת הביטוח של ישראל באמריקה

שמואל אברמזון, הכלכלן הראשי / צילום: יוסי זמיר

הכלכלן הראשי באוצר מאותת על הגזירות הצפויות בתקציב

תוך פחות מחודש ובאופן חריג, פרסם הכלכלן הראשי שמואל אברמזון שלושה מחקרים על סוגיות שעומדות כעת על שולחן הדיונים באוצר ● נתונים על תעסוקת בוגרי החינוך החרדי, רווחי השיא של יבואני הרכב והיקף הטבות המס במשק, מתכתבים עם שאיפות המשרד לקראת תקציב 2025 ● המהלכים עוד ייבחנו מול מציאות פוליטית מורכבת

נוסעים ממתינים בתחנת אוטובוס. התעריפים יעלו / צילום: מץ 76

גל ההתייקרויות לא מפסיק: מחירי התחבורה הציבורית צפויים לעלות ב-5%

לגלובס נודע כי התעריפים יעלו בכל אמצעי התחבורה הציבורית, כשמחירו של כרטיס נסיעה בודד יעלה אף יותר ● במקביל, עיריית תל אביב הודיעה על עלייה במחירי החניונים והחניה בכחול לבן

הדיון בבג''ץ על חוק הגיוס, היום (א') / צילום: ניצן שפיר

שופטי בג"ץ מאותתים: נחייב את המדינה לגייס חרדים לצה"ל

בג"ץ עומד להכריע בשאלת גיוס החרדים לאחר שנים של דחיות ● נראה כי השופטים תמימי-דעים שבהיעדר חקיקה ונוכח המצב יש להתחיל בגיוס בהתאם ליכולת צה"ל: "המדינה במלחמה, והצורך זועק" ● ארבע הערות על הסערה שמעסיקה את מקבלי ההחלטות מאז קום המדינה

עמית גל / צילום: מארק ניימן, לע''מ

אחרי שנה וחצי: עמית גל נבחר לממונה הקבוע על שוק ההון

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' החליט להעניק לגל את המינוי הקבוע, אחרי שוועדת האיתור העבירה לו שני שמות – גל והמשנה למנכ"ל חברת הביטוח ווישור, זיו כהן ● סמוטריץ רמז לו: "2.5 טריליון שקל שמנוהלים בגופים המוסדיים צריכים למצוא אפיקי השקעה במשק הישראלי"

עזה / צילום: Reuters, Anadolu

החמולה מעזה שהייתה אמורה להיות הפתרון ל"יום שאחרי", והסתבכה עם חמאס

חמולת דורמוש מלב עזה עלתה לכותרות השבוע לאחר דיווח כי חמאס חיסל את מנהיגה בעקבות מגעים שקיימה עם ישראל ● בעבר המשפחה, שעוסקת גם בפעילות פשע ענפה, שימשה כ"קבלנית טרור" של חמאס והייתה אחראית בין היתר לחטיפת גלעד שליט

המיליארדר ביל אקמן / צילום: ap, Richard Drew

מנורה מבטחים משקיעה כ-70 מיליון דולר בקרן הגידור של ביל אקמן

ההשקעה, שנעשית מכספי העמיתים, הינה בחברת הניהול Pershing Square, כחלק ממכירת 10% מהחברה שביצע אקמן בהיקף של מיליארד דולר • לפני שמונה חודשים, השקיעה מנורה מבטחים כ-80 מיליון דולר בקרן הגידור הסחירה של אקמן - החזקה ששווה היום 120 מיליון דולר

צ'ו קוק במהלך עצרת לקראת הבחירות בפרלמנט באפריל / צילום: ap, Ahn Young-joon

השר הדרום-קוריאני שהתפטר בגלל שערורייה חוזר כדי להפיל את הנשיא

עלייתו, שקיעתו וכעת הקאמבק של הפוליטיקאי צ'ו קוק מרתקים את דרום קוריאה ● שנים לאחר ששערורייה הכניסה את אשתו לכלא ואילצה אותו להתפטר מהממשלה, הוא נבחר לפרלמנט

מנכ''ל ביולוג'יק דזיין, ד''ר ינאי עופרן / צילום: איל יצהר

חברת הביומד הישראלית שחתמה על הסכם עתק עם ענקית התרופות מרק

ביולוג'יק דזיין תקבל ממרק מספר דו־ספרתי של מיליוני אירו בעבור פיתוח אחד הנוגדנים שלה, עם אפשרות לקבל עד 346 מיליון אירו נוספים, בהתאם לעמידה באבני דרך ● החברה משתמשת בבינה מלאכותית ובביולוגיה חישובית כדי לפתח נוגדנים חכמים לתעשיית התרופות

אורי יהודאי, לשעבר נשיא ומנכ''ל פרוטרום / צילום: שלומי יוסף

אורי יהודאי, מנכ"ל פרוטרום המיתולוגי: "במשטרה אפילו לא טרחו להגיד טעינו, או סגרנו את התיק מחוסר אשמה"

6 שנים לאחר שהוביל את פרוטרום לאקזיט בשווי כ־7 מיליארד דולר, אורי יהודאי מספר בראיון ראשון ובלעדי על החקירה שנפלה עליו בהפתעה, עד לסגירתה לאחרונה: "אני שלחתי את המידע ל־IFF וצחקתי כמו מטומטם" ● וגם: על העסקים המוצלחים עם בן הדוד ישי דוידי והתסכול מהמצב במדינה: "אם היו קוראים לי להיות שר האוצר, הייתי הולך מחר בבוקר" ● הראיון המלא יפורסם בסוף השבוע

ירושלים / צילום: Shutterstock

ירושלים הפכה לעיר הראשונה בישראל עם יותר ממיליון תושבים

לכבוד יום ירושלים, הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה נתונים שונים על עיר הבירה - בנשואי ילודה, בנייה, חינוך ואבטלה ● מהנתונים עולה בין היתר כי למרות גודלה ומיקומה המרכזי, ירושלים היא עיר בעייתית למדי מבחינת תעסוקה

תחנת הכוח אשכול באשדוד / צילום: Associated Press, Tsafrir Abayov

סוף לסאגה: הושלמה העברת תחנת הכוח אשכול לדליה אנרגיה

אשכול היא הגדולה מבין התחנות שנמכרו ע"י חברת החשמל במסגרת מתווה הרפורמה שנחתם בשנת 2018 ● תמורת העסקה עמדה על סך כ-9.1 מיליארד שקל ותשלומים נוספים, לאחר שבמכרז הראשון הציעה דליה 12.4 מיליארד שקל אך חזרה בה

תקיפה אוקראינית על אדמת סוריה / צילום: ערוץ היוטיוב הרשמי של Kyiv Post

באוקראינה מדווחים: כוחותינו פועלים נגד רוסיה בגולן הסורי

כוחות אוקראינים תוקפים בסוריה, בשיתוף פעולה עם המורדים בממשל אסד ● המטרה: לפגוע במורל הרוסי, ובכוחות סורים שנשלחים להלחם באוקראינה

טרמינל 1 בנתב''ג / צילום: Shutterstock, Roman Yanushevsky

טרמינל 1 נפתח מחדש לטיסות בין־לאומיות: האם מחירי הטיסות יירדו?

טרמינל 1 נפתח מחדש לטיסות בין־לאומיות, לאחר שנסגר עם פרוץ המלחמה ● חברת התעופה ריינאייר חזרה לישראל, לאחר חודשים ארוכים בהם השהתה את פעילותה בארץ ● איזה חברות חדשות מצטרפות לפעילות בטרמינל שנפתח, והאם יש סיכוי לירידת מחירים?

הנפקת טוקספייס בנאסד''ק / צילום: צילום מסך מתוך אתר נאסד''ק

המניה הפסיכולוגית שייסדו ישראלים קפצה בכ-360%. אך יש בעיה אחת בדרכה

בתחילת 2023 עמדו משקיעי טוקספייס בפני שוקת שבורה, כששווי פלטפורמת הטיפול הנפשי הווירטואלי התרסק ביותר מ־90% ● מאז, נסקה המניה, ותוצאותיה השתפרו, אבל יונתן בן ארצי, מהמשקיעים המוקדמים בחברה, סבור כי היא זקוקה למשקיעים מוסדיים

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

הקיצוצים בדרך: באוצר מזהירים מחריגה של 55 מיליארד שקל בתקציב 2025

משרד האוצר פרסם היום את הנומרטור העדכני - תוכנית התקציב התלת-שנתית לשנים 2025-2027 ● סך המחויבות של הממשלה לתקציב 2025 עומד כבר על 600 מיליארד שקל, חריגה של 55 מיליארד מהיעד שנקבע בחוק ● הגירעון בשנת 2025 יעמוד על 5.2%, יפחת ל-4.4% בשנת 2026 ויגיע ל-3.7% רק עוד 3 שנים