גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

צבא קבע: בגלגול הזה

בכירי צבא הקבע נהנים ממשכורות גבוהות, מהטבות נאות ומפרישה בגיל חלומי. השאלה היא אם יש קריירה אחרי השחרור

" שכרם ותנאיהם של משרתי צבא הקבע עומדים מעת לעת במרכז העניין הציבורי. אין ויכוח כי השירות בצבא קבע אינו קל, שעות העבודה ארוכות, מתוחות וטומנות בחובן אחריות לחיי אדם וזמינות מלאה 24/7. ביחידות הקדמיות ישנם אלפי משרתי קבע הרואים את משפחותיהם רק בסופי-שבוע ומשרתים בתנאים פיזיים לא קלים, שלא לדבר על סיכוי גבוה מהממוצע לאובדן חיים.

הצבא משתדל לתת למשרתי הקבע תנאי שכר טובים מאוד, שלא לומר מצוינים. השירות בצבא הקבע מאפשר לקבל הטבות משמעותיות בעלות שווי כספי ניכר. החל מיציאה ללימודים אקדמיים על-חשבון המערכת (שווה-ערך למענק של רבע מיליון שקל לכל שנת לימודים) וכלה ביציאה לפנסיה בגיל 45 (הטבה בעלות ממוצעת של 3.5 מיליון שקל). כל זאת בנוסף לשכר גבוה יחסית, שנועד למשוך צעירים לשירות קבע ארוך טווח, ולמנוע בריחה של אנשים מוכשרים לשוק האזרחי.

השכר הממוצע של משרתי הקבע הוא כ-16 אלף שקל. אם נביא בחשבון כי זה שכר ברוטו שאין ממנו הפרשות פנסיוניות, הרי שמשרתי הקבע יכולים להביט בתנאי עובדי חברת חשמל בגובה העיניים בלי למצמץ. עם זאת, מדובר בממוצע. ישנם נגדים שמשתכרים שכר מינימום ויש קצינים בדירוג מחקר המשתכרים עשרות אלפי שקלים. אם ניקח את מרכז פעמון גאוס, אפשר להעריך כי רב-סרן בקבע, בן 35, בעל השכלה אקדמית, ששירת כמה שנים ביחידת שדה, יקבל שכר ברוטו בסך כ-20 אלף שקל.

הצבא אגב, נוהג לפרסם נתונים לגבי השכר הממוצע של משרתי הקבע, תוך שימוש בטריק אופייני: מהילת נתוניהם של משרתי הקבע בשנה הראשונה לשירותם (אלו שחתמו קבע לשנה אחת כהתחייבות מוקדמת ליציאה לקורס קצינים) בתוך נתוני השכר הממוצע. קצינים ונגדים אלו משתכרים בדרך-כלל בסביבות שכר המינימום, והיות שמספרם רב מאוד הם מטים את נתוני השכר כלפי מטה.

אין משא-ומתן ואין אפליה

איך נקבע שכר משרתי הקבע? בצבא אין ועד עובדים ומשרתי הקבע לא מנהלים משא-ומתן על שכרם. פרטיו האישיים של כל משרת קבע מוזנים למערכת השכר במנהל התשלומים (מת"ש), שמחשבת אוטומטית את שכרו. לכן צבא הקבע הוא אחד הארגונים הבודדים בישראל שבהם אין אפליה מובנית בשכר בין נשים לגברים.

חוקת השכר היא מערכת מסובכת המורכבת מעשרות משתנים. נמנה את העיקריים שבהם: דרגת כתף, דרגת תקן, מקצוע, ותק בשירות, ותק בדרגה, אופי פעילות היחידה, ותק בפעילות ביחידות קודמות, השכלה אקדמית, השכלה מקצועית, דירוג מקצועי וכו'.

דרגת כתף - היא הדרגה שאותה נושא משרת הקבע, נגד או קצין. הדרגות מוכרות לנו והקידום נעשה לפי פרק זמן מינימלי בדרגה (פז"מ). מרמת רב-סרן ומעלה העלייה בדרגה נגזרת מהתפקיד שאותו ממלא הקצין.

דרגת התקן - לעיתים קרובות, ובייחוד בדרגות הקצונה הזוטרות והבינוניות (סגן, סרן ורב-סרן), לא ניתן לאייש את התפקידים בקצין הנושא דרגת כתף מתאימה. וכך על תקן המיועד לאיוש על-ידי קצין בדרגת סרן ישב קצין בדרגת סגן, על תקן רב-סרן יהיה קצין בדרגת סרן ולעיתים גם סגן. זוהי אנומליה שהתקבעה כנורמה מאז משבר הקבע של שנת 1985, וכיום מדובר במקצועות מסוימים במחצית מממלאי התפקידים.

חוקת השכר מאפשרת לתת שכר לקצין, בדרגה אחת הגבוהה מדרגת הכתף, וכך יכול סגן לקבל שכר כאילו היה בדרגת סרן. הכלל הוא, שאם קיבל הקצין לאורך תקופה מסוימת שכר בדרגה גבוהה מדרגת הכתף, הוא ימשיך לקבל שכר זה גם בעתיד.

מקצוע - ישנם מקצועות מסוימים המקנים תוספות בשכר. למשל, טייסים או מקצועות נדרשים. משרתי קבע אלו מקבלים תוספת מקצועית ייחודית הנגזרת מתפקידם וממקצועם.

ותק בשירות - בדומה לכל ארגון, גם בצבא לוותק יש משמעות. הוא מאפשר לקבל תוספת שכר על-פי נוסחה קבועה מראש.

ותק בדרגה - ייתכן מצב, בעיקר בדרגות רב-סרן ומעלה, שבו משרת הקבע תקוע בדרגתו ולא מתקדם. לדוגמה הפז"מ לקידום לסגן-אלוף הוא ארבע שנים, אך מכיוון שסגן-אלוף הוא דרגה תלוית תפקיד, ייתכן שהרב-סרן המועמד לקידום, ישהה שש, שמונה ואפילו עשר שנים בדרגתו. מצב זה ייתכן גם בדרגות הבכירות. כדי לתת לקצינים שלא מתקדמים בדרגתם תוספת שכר, נקבע רה-דירוג. כל שנתיים מקבל הקצין תוספת אחוזית מסוימת לשכרו, עד שיגיע כמעט עד לשכר הנגזר מהדרגה הבכירה הבאה בתור.

אופי פעילות היחידה - השירות ביחידת שדה מקנה תוספת משמעותית לשכר הנגזרת בעשרות אחוזים משכר הבסיס. לכל יחידה בצבא מוגדר אופי הפעילות שלה על-פי רמות. גדוד או טייסת הוא רמה א' פלוס, יחידות ברמת הגולן, למשל, הן רמה א' או ב'. פיקודים מרחביים הם רמה ג' ויחידות עורפיות מוגדרות כרמת דריכות. התוספת הגבוהה ביותר ניתנת למשרתים ברמה א' פלוס, ומכאן התוספת הולכת וקטנה.

ותק בפעילות ביחידות קודמות - מה קורה כאשר קצין עובר מיחידת שדה לתפקיד עורפי? שיטת אפיון היחידות גורמת לשכרו לקטון, והוא ניזוק. מצד שני, הצבא רוצה לעודד מעבר כזה, בייחוד בדרגות בכירות, כדי לאפשר לקצינים ורסטיליות בתפקיד, וכדי להכשיר אותם לתפקידים בכירים יותר המחייבים יכולת ניהולית נוסף לפיקודית.

הפתרון שנמצא הוא גרירת תוספת השדה לתפקידים עורפיים. כל שנה בדירוג המסוים מקנה 10% מהתוספת לאותו דירוג. כך, קצין שהיה חמש שנים בגדוד ברמת הגולן, ועבר לשרת בקריה בת"א, יקבל 50% מתוספת השדה שלה היה זכאי. במקרה זה, שכרו יהיה גבוה משמעותית מעמיתו היושב עימו באותו מסדרון בקריה, אך לא יצא מגבולות תל-אביב. גובה התוספת מוגבל ל-90% מהמקסימום, כדי לא ליצור מצב שבו קצין יושב בקריה, ומקבל בדיוק אותה תוספת כאילו ישב ברמת הגולן.

השכלה אקדמית - הצבא מעודד מאוד אקדמיזציה, ושולח מדי שנה כ-500 קצינים ללימודים על חשבונו. רובם קצינים מצטיינים שאינם משובצים לתפקיד, שממשיכים לקבל משכורת מהצבא, ורק לומדים באוניברסיטה במשך שנתיים עד ארבע שנים. הלימודים הם כלי לקשירת קצינים איכותיים לשירות ארוך טווח, כי בעבור כל שנת לימוד הקצין מתחייב לשתי שנות שירות נוספות. מעבר לכך, הצבא מאפשר, ולעיתים אף מעודד את משרתי הקבע לצאת ללימודי ערב על חשבונם. לתואר האקדמי שמקבל משרת הקבע יש משמעות כספית, והוא מקנה לו תוספת משמעותית לשכר, לעיתים עד כדי 30%. תואר שני מקנה זכאות לרה-דירוג מהיר יותר.

השכלה מקצועית - בצבא קיימת מערכת הכשרה פנימית של קורסים כמו מפקדי פלוגות, קציני שלישות חטיבתיים, מפקדי גדודים או פיקוד-ומטה. קורסים אלו, שהם לימודים צבאיים טהורים, נספרים לצורך זכאות לגמול השתלמות או לקבלת דירוגים מקצועיים שונים, ומאפשרים תוספת שכר.

דירוג מקצועי - הדירוג המקצועי היא כלי פנימי של הצבא לשיפור שכרם של סקטורים מועדפים. בעלי תואר אקדמי רגיל זכאים לדירוג של המח"ר, ומהנדסים לדירוג מהנדסים. ההגדרות בצבא גמישות מאוד ומותאמות לצורכי המערכת. למשל, לפני שנים רצו בצבא לעודד לימודים כמותיים שאינם הנדסה, כמו כלכלה. לכן, עד סוף שנות ה-90 בוגרי כלכלה קיבלו דירוג מהנדסים. כלומר, תוספת מעבר לדירוג הרגיל שלו היו זכאים עקב השכלתם האקדמית הפורמלית. בשטף האירועים החלו אפילו רבנים צבאיים לקבל, אלוהים יודע למה, דירוג מהנדסים.

דירוג נוסף הוא דירוג מחקר. הצבא שנלחם בציפורניים מול חברות היי-טק כדי להשאיר מהנדסים איכותיים, נזקק לכלי ייחודי כדי לתת לאוכלוסייה זו תוספת שכר מיוחדת. דירוג מחקר מקנה תוספת שכר גבוהה משמעותית מהמקובל, לקצינים מצטיינים ביחידות מחקר, ביחידות מחשבים וביחידות פיתוח אמצעי לחימה. שכרם של בעלי דירוג מחקר גבוה לעיתים אפילו משכרם של אלופים, ובטח מזה של מפקדיהם, משרתי קבע רגילים.

הפנסיה כמלכודת דבש

אחד מתנאי השירות הייחודיים והאטרקטיביים של משרתי הקבע הוא הפרישה המוקדמת. בגיל 45 יכול משרת הקבע לפרוש ולצאת לקריירה שנייה, תוך שהוא מקבל פנסיה חודשית לכל חייו. חלק ניכר מהפורשים יוצאים כבר בגיל 40, והגיל הממוצע עומד על 43-44. הפרישה המוקדמת היא סדין אדום בעיני כל מנגחי צבא הקבע.

מדוע שקצין שאינו בתפקיד קרבי, למשל מהנדס או קצין לוגיסטיקה, יפרוש בגיל כה צעיר? שואלים רבים. גישה אחרת מצביעה על הבזבוז בהכשרת בעלי מקצוע והוצאתם לפנסיה לפני שהחזירו למערכת את שנות ההשקעה בהם. כך או כך, אופציית הפרישה המוקדמת תלך ותתכרסם בעתיד. תוכנית סדורה תגרום בשנים הקרובות להעלאת גיל הפרישה, כך שבעלי תפקידים אזרחיים וסמי-אזרחיים יפרשו בגיל 50-55, ורק קצינים קרביים ובוגרי יחידות שדה יפרשו כבעבר.

אבל פרישה מוקדמת, למרות ההטבות הטמונות בה, היא מלכודת דבש, בייחוד לקצינים בדרגת אלוף-משנה ומעלה. הם יוצאים לפנסיה בגיל צעיר יחסית, לאחר שהתרגלו לנהל מערכות גדולות ולהפעיל עשרות ומאות אנשים. כעת הם נכנסים למעגל העבודה בשוק אזרחי, שאינו כה להוט לקלוט אותם.

הקצין מצפה לקבל תפקיד בכיר שישקף את מעמדו. בתפקיד זוטר הוא אינו מעוניין, קשה לו מבחינת המנטליות ואולי גם האגו, להתחיל מלמטה. כך לעיתים מתברר כי 25 שנות כישורים וניסיון אינם רלבנטיים לצורכי השוק האזרחי. לעיתים, דווקא כישורי הפיקוד והניהול המשימתי שסייעו להצלחתו במערכת הצבאית, עומדים לו לרועץ במערכת אזרחית הבנויה על מו"מ ועל פשרות. התוצאה: פער ציפיות שמסתיים באכזבה.

מצד שני, הקצין מקבל פנסיה נאה של 10-15 אלף שקל בחודש. והנה מלכודת הדבש. שוק העבודה קר ומנוכר, אם אין לך מי שימשוך אותך או יארגן לך תפקיד בכיר, אתה בבעיה. עם זאת, יש לך את הפנסיה, סכום נמוך מיכולת ההשתכרות הפוטנציאלית של מנהל בכיר, אך עדיין זה סכום כסף מכובד השקול למשכורת חודשית נאה של אנשים רבים. כלומר, שכר חודשי שאינו מקנה מוטיבציה לחזור לשוק העבודה, שיכול להיות עוין. "

בגלגול הזה

עוד כתבות

טסלה ונטפליקס. תוצאות הפוכות ותזכורת / צילומים: Shutterstock

שתי ענקיות, תוצאות הפוכות ותזכורת לכלל החשוב של עונת הדוחות

טסלה פרסמה ביום שלישי בלילה דוח רבעוני מאכזב, אבל המניה זינקה בפתיחת המסחר ב־13% ● בשבוע שעבר קרה בדיוק ההפך לענקית טכנולוגיה אחרת, נטפליקס, שמנייתה צנחה למרות תוצאות חיוביות ● הסיבה: המלכות האמיתיות של עונת הדוחות הן התחזיות

פרופ' אוריאל אבולוף / צילום: יוסי זמיר

די לפוליטיקה של פחדים: המומחה שמסביר איך ניתן להתמודד עם השסעים בחברה הישראלית

פרופ' אוריאל אבולוף, מומחה לפוליטיקה של הפחד, משוכנע שהחברה הישראלית מונעת מחשש תמידי לגורלה - מה שתורם לשסע הפנימי בה גם היום ● "ברגע שמתעורר הפחד, אנו מתקשים לחשוב ולהושיט יד לאנשים אחרים מחוץ למעגל" ● בראיון לגלובס הוא מסביר איך ניתן לשנות זאת ומה המפתח להשבת האמון בינינו

וול סטריט / צילום: Shutterstock

שבוע המסחר הטוב מנובמבר: נאסד"ק קפץ ב-2%

מניית גוגל זינקה בכ-10%● אינטל איבדה כ-9% ● מדד ניקיי הוסיף 0.8%, מדד שנחאי התחזק ב-1.2%, מדד שנזן עלה ב-2.2% וקוספי הוסיף 1% ● נעילות ירוקות גם בבורסות אירופה ● ה-PCE - מדד האינפלציה המרכזי של הפד - עלה ב-2.8% בחודש מרץ, גבוה מהצפוי

חשיפת הבעלים האמיתיים של חברה בע''מ בזמן גירושים / צילום: Shutterstock

העביר מניות לאחיו ללא תמורה, הגרושה תבעה מחצית. מה קבע ביהמ"ש?

האם מניות החברה שבבעלותו, שהעביר הבעל לאחיו במהלך הנישואים, נעשתה בתום-לב - או שמא מדובר בהעברה פיקטיבית לצורך הברחת החברה מאיזון המשאבים שנערך בין הבעל לאישה בעת הגירושים? בשאלה זאת דן בית המשפט לענייני משפחה בקריות במשך 12 שנה ● מה נפסק בסופו של דבר?

רכב של חברת מובילאיי / צילום: יח''צ

מוביליאיי הציגה דוחות מעורבים; החברה לא צופה שיפור מהותי בהמשך השנה

לאחר שפרסמה בתחילת השנה אזהרת רווח ושלחה את המניה ליום הגרוע בתולדותיה, מוביליאיי מציגה תוצאות מעורבות לרבעון הראשון של 2024 ● מובילאיי נמנעת מלפרסם תחזית לרבעון השני של השנה, אך נראה שהחברה לא צופה שיפור מהותי בשנת 2024 ● למרות אזהרת הרווח, האנליסטים עדיין אופטימיים לגבי ביצועי החברה

רונן דר ועומרי גלר, Run:AI / צילום: Run:AI

היזמים מכרו את הסטארט־אפ לחברה הלוהטת בעולם. כמה יקבלו העובדים?

בזמן שהיו דוקטורנטים להנדסת חשמל בתל אביב, הרבה לפני ש-AI הפך לטרנד הלוהט של השווקים, חברו להם יחד עמרי גלר ורונן דר להקמת חברה בתחום - Run:AI ● מי הייתה המשקיעה הראשונה שהביעה בהם אמון, מתי הבינו שבינה מלאכותית תהיה הדבר הבא, ואיך השפיעה עליהם המלחמה ● אתמול החברה נרכשה רשמית ע"י אנבידיה בסכום המוערך בכ-720 מיליון דולר

צילום: רויטרס, IMAGO/Bernd Feil/M.i.S.

אתם לא מספיקים כלום? מחקרים חדשים מגלים - כנראה שזו הסיבה

בשנים האחרונות הפך המושג "עוני זמן" לפופולרי בקרב חוקרים המנסים להבין את יחסינו המורכבים עם פנאי והשפעתם על האושר והבריאות שלנו ● לאט לאט הם מגלים מה אנחנו עושים לא נכון בתכנון הזמן שלנו ואיזה פרדוקס כלכלנים מפספסים כשהם בונים תוכניות רווחה ● מדד חדש שצפוי להיכנס ללשכת הסטטיסטיקה בארה"ב מרגש אותם במיוחד

השופט איתן אורנשטיין / צילום: דוברות בתי המשפט

פסק הבורר של אורנשטיין בתיק גרטנר נגד גרטלר נחשף. כל הפרטים

מאבק משפטי בן 14 שנה בין האחים משה ומנדי גרטנר למיליארדר דן גרטלר הוכרע בפסק בוררות של השופט בדימוס איתן אורנשטיין ● לגלובס נודע כי 95% מהתביעה של האחים גרטנר נדחתה • ערב החג ביקש גרטלר לפסול את אורנשטיין מתפקידו כבורר בתיק, אך נדחה ● הטענות לתרמית ומצגי השווא שטענו האחים נדחו

הבורסה בתל אביב / צילום: Shutterstock

נעילה אדומה בת"א; מניית בית זיקוק אשדוד זינקה בכ-9%

מדד ת"א 35 ירד ב-0.7% ות"א 90 איבד מערכו 0.9% ● התנודתיות בשקל נמשכת ● בלידר שוקי הון מעדיפים את האפיקים הצמודים בטווח קצר-בינוני בשוק האג"ח בישראל ● מטא פרסמה את תוצאותיה הכספיות והמניה צללה במסחר המאוחר ● בבלומברד אודייר חיוביים לגבי המניות אמריקאיות, בדגש על אנרגיה ושירותים ● עונת הדוחות בוול סטריט תופסת תאוצה: הערב יפרסמו דוחות אלפאבית ומיקרוסופט

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP (Daniel Cole, Toby Melville)

״הטיסות יוצאות״, מכריז סונאק, ומוכן לגרש את המהגרים

מנהיג השמאל הקיצוני בצרפת "יודע את ההבדל בין יהודי לבין צלף של צה"ל" ● טראמפ מרשה לקונגרס לסייע לאוקראינה ● "הטיסות יוצאות", מכריז ראש ממשלת בריטניה, ומוכן לגרש מהגרים ● טסלה מאבדת את הדמוקרטים ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם

גיל שויד / צילום: כדיה לוי

צ'ק פוינט הציגה דוח חזק; אך התחזית מאכזבת

צ'ק פוינט עקפה את תחזיות האנליסטים בשורת הרווח וההכנסות ● החברה מפספסת את צפי האנליסטים לרבעון השני של השנה והמניה יורדת ● בחברה עדיין מחפשים מנכ"ל חדש שיחליף את גיל שויד

רחפן Autel EVO 2 Enterprise / צילום: Reuters, Steve Marcus

אלפי רחפנים מתוצרת סין בדרך לצה"ל. אלו החששות

אלפי רחפנים תוצרת DJI ואוטל הסיניות נרכשו כדי למלא את השורות בצבא, לאחר ערב רב של דגמים שהגיעו מתרומות ואנשי מילואים ● למרות האיסור בארה"ב ובעוד שצבאות מערביים חוששים מריגול סיני, בצה"ל מבהירים: "נעשו התאמות כדי לשמור על ביטחון המידע"

מדפי סופר. פתיחת שוק המזון ליבוא התקדמה חלקית / צילום: טלי בוגדנובסקי

פתיחת שוק המזון ליבוא: ההחלטה קודמה, אך הצלחתה חלקית בלבד

מדור "המוניטור", של גלובס והמרכז להעצמת האזרח, עוקב אחר ביצוע החלטות ממשלה משמעותיות, תוך בחינה מפורטת של יישום או היעדר יישום של סעיפי ההחלטה ● הפעם, בשיתוף המכון הישראלי לתכנון כלכלי: הגברת התחרות והסרת חסמי יבוא מזון

מאהל המחאה הפרו פלסטיני באוניברסיטת קולומביה (עיבוד: טלי בוגדנובסקי) / צילום: ap, Ted Shaffrey

המוחים הפרו-פלסטיניים עוטים מסכות קורונה כדי להיות חופשיים לבעוט

הלוק החדש של המפגינים מאפשר להם לחרוג מהשורות ● צה"ל נדרש לענות על שאלות קשות ● והאמריקאים מודאגים מהכוח של טיקטוק ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

סונדאר פיצ'אי, מנכ''ל גוגל / צילום: Associated Press, Tsering Topgyal

גוגל את היכתה את הציפיות ותחלק לראשונה דיבידנד; המניה מזנקת ב-13% במסחר המאוחר

הכנסות החברה היו הרבה מעל הציפיות, 80 מיליארד דולר לעומת צפי של 78.6 מיליארד ● הרווח היה 1.89 דולר למניה, ב-20% מעל הצפי ● החברה תחלק לראשונה בתולדותיה דיבידנד ותבצע רכישה חוזרת של מניות

אייל בן סימון, מנכ''ל הפניקס / צילום: יחצ ענבל מרמרי

הכללים השתנו, עכשיו דרוש רוכש: האם הפניקס תהפוך לחברה ללא גרעין שליטה

הקרנות סנטרברידג' וגלטין פוינט, בעלות השליטה בהפניקס, סיכמו עם הרגולטור על מתווה למכירת רוב מניותיהן בתוך שנתיים שיהפוך את חברת הביטוח הגדולה בישראל לחברה ללא גרעין שליטה ● המשמעות: כוחם של היו"ר והמנכ"ל יתחזק עוד יותר

וול סטריט / צילום: Shutterstock

וול סטריט ננעלה בירידות; מטא צללה ב-10%, אנבידיה עלתה ב-4%

נאסד"ק ירד בכ-1% ● הערב יפרסמו אלפאבית, מיקרוסופט ואינטל את דוחות הרבעון הראשון, מה צפוי? ● מיזוג ענק בשוק כריית הנחושת ● מניות השבבים עולות ● IBM ירדה ב-9%, רוכשת את האשי קורפ ● המניה המועדפת על ביל אקמן זינקה לאחר הדוחות ● הצמיחה בארה"ב ירדה במפתיע, מחר יתפרסם מדד מחירי ההוצאה הפרטית, מדד האינפלציה המועדף על ידי הפררל ריזרב

עלי רזא אסגארי, שהיה גנרל במשמרות המהפכה ועקבותיו נעלמו ב-2007 / צילום: ויקיפדיה

האיראנים טוענים: בכיר במשמרות המהפכה ערק לארה"ב. ומה הקשר הישראלי?

סוכנות הידיעות איראן אינטרנשיונל מדווחת כי עלי רזא אסגארי, בכיר לשעבר במשמרות המהפכה שעקבותיו נעלמו ב-2007, מתגורר בארה"ב תחת זהות בדויה ● אסגארי נחשב לדמות קרובה מאוד לראש הזרוע הצבאית של חיזבאללה, עימאד מורנייה, שחוסל ב-2008 בסוריה

בארה"ב שואלים: איך "יהודים הם נבלים ומחבלי חמאס הם גיבורים"?

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה ● והפעם: איראן חותמת על שמונה הסכמים כלכליים וביטחוניים עם פקיסטן ● התקשורת בלבנון דנה בשאלה איך תיראה המדינה ביום שאחרי הלחימה ● והמחאות נגד ישראל בקמפוסים תופסות את הכותרות בארה"ב ● כותרות העיתונים בעולם

גבול לבנון / צילום: Shutterstock

צה"ל: חיסלנו מחבל בכיר בלבנון, שקידם פעולות טרור רבות נגד ישראל

דיווח: במצרים נערכים ב"תוכנית חירום" לפלישה ישראלית לרפיח • פיגוע דקירה ברמלה: צעירה נפצעה קשה • צה"ל תקף מבנים צבאיים ששהו בהם מחבלים של חיזבאללה בדרום לבנון • דיווח בבלומברג: פסגה מדינית בנושא עתידה של רצועת עזה יתקיים ביום שני הקרוב בסעודיה •   ● כל העדכונים