גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

זה היה ערב כתום

בין זיקוקים כתומים להיעדרה של נינט המפרסמת את המתחרה, הבליחו ניצוצות של אהבת מוזיקה טהורה

עושה רושם שהקיץ הזה, לפחות כפי שמסתמן מאז יום העצמאות, הוא הקיץ של אורנג'. לא בגלל תעריפים וכל שאר הדברים שאנחנו מתעסקים בהם ביומיום בנוגע לחברות סלולר, אלא בגלל העובדה שהם אימצו והשקיעו בעבודה עברית 60 שנה למדינה.

אם בפעם הקודמת מדובר היה בפרויקט 50 שנה למדינה שניצן זעירא הרים בעשר אצבעות הרי שהפעם הכיסים של פרטנר נפתחו וכך ההפקה היתה מרשימה יותר, על הדיסק המרובע נכתבו אין סוף תשבוחות וגם המופע הענק בפארק הירקון ביום ה' בשבוע שעבר לא איכזב.

ההתחלה היתה קשה: פאבל, השומר בכניסה לחניון המימדיון, לא השתכנע מתעודת העתונאי, אישור המשטרה, שני סרטי כניסת תקשורת ועוד אינסוף הזמנות ודרש תשלום בכניסה לחניון, קצת מוזר כשמגיעים לביקורת מוזיקה, אבל אם זה הדבר שהכי הטריד אותי באותו ערב, סימן שמדובר היה בחגיגה של ממש.

כבר בשעות הערב המוקדמות החלו הופעות החימום בין השאר הופיעו אורן לוטנברג עם "בלדה לנאיבית" המצוין, ג'נגו עם "בוקר של כיף" ו-Useless ID עם הביצוע המדהים ל"לו הייתי פיראט". לו אני הייתי מפיק הערב, הייתי נותן להם להופיע בשיא ההופעה, אבל גם ככה, היו שם מספיק, והרבה.

הבמה לא היתה מעוטרת צבעים כתומים ועשה רושם שיש הצנעת מותג צעד שיווקי חכם. מסביב למתחם היו עשרות מסכי ענק כשהמופע כולו מועבר מכמה מצלמות בו-זמנית.

מעניין היה לדעת למה אבנר לא מנצל את האירוע בשביל לנאום, כפי שהיו עושים לא מעט מהקולגות שלו - "אני לא בא להעיק על הקהל, הם לא באו לשמוע אותי", אמר. אבל הוא גם מציין:"הזמנתי לארוע גם את עמוס שפירא וגםאת גיל שרון". לגבי שר התקשורת, אריאל אטיאס, עימו מסוכסכות חברות הסלולר אמר אבנר: "אטיאס יבוא רק אם הוא יבחר בזה".

האירוע נפתח במופע זיקוקים - והוא היה בכל זאת, כתום ובהופעה של אברהם טל הנהדר על הבמה עם אדם צובר זכרונות. הקהל כולו משולהב וטל נהנה יותר מהם מתי בפעם האחרונה הוא הופיע לפני כל כך הרבה אנשים? הביצוע היה טוב בהרבה יותר מהדיסק בליווי תזמורת כלי מיתר.

אחריו עלתה לבמה דין דין אביב שכמו בדיסק כך גם בהופעה עשתה עוול לאחד השירים היפים ביותר שנכתבו במוזיקה הישראלית "ימי בנימינה". רמי קליינשטיין מייד אחריה עלה לשיר את "הכעס" אמנם טוב יותר מהביצוע בדיסק אך עדיין, לא חוויה. אולי בשביל להיזכר בימי צעירותו הוא גם שר את "אש על הפנים". הקהל נהנה, כי שואו מול קהל הוא יודע לתת. הקהל כבר התחיל לקפוץ ולשיר.

שמעון בוסקילה עלה ונתן הופעה נפלאה עם "שושנת פלאים" של שאול טשרניחובסקי. השיר הרטיט ודווקא בוסקילה שלא רגיל בשגרה למעמדים כאלו נתן מופע עצום ונוגע ללב.

מירי מסיקה כהרגלה לא היתה מהנה עם "לאהוב אותך" של ברי סחרוף ואף הוסיפה עוד שיר מהרפרטואר שלה. אמנם אני פחות נהנה אבל הקהל כולו רוקד, עשרות אלפים רוקדים ושרים.

מטרופולין ביצעה את "כל האמת" של "הקליק" בצורה מושלמת ואף נתנה עוד שיר "אין לי מקום". שני הביצועים היו נפלאים אם כי בדיוק ברגע זה התעוררה השאלה על סמך מה נקבע איזה אומן ישיר שיר בודד ואיזה ישיר שניים.

דנה אינטרנשיונל נתנה שואו מדהים כהרגלה והרגלנו, וגרמה לרגליים לזוז בתנועה לא רצונית ב"מקום הכי נמוך בתל אביב". עברי לידר אחריה נתן שיעמומון קל, אבל עדיין, סוחף קהל ומותג בפני עצמו מה גם שלידר היה מזוהה עם חברה מתחרה עד לא מזמן.

ואז הגיע הרגע בו "כאילו" אין פרסום עצמי. מיקי ושירה גבריאלוב עלו לבמה ושרו את "אני ואתה". למה דווקא השיר הזה? הפרסומת היפה בפני עצמה של פרטנר לדיסק ולמופע היתה השיר בביצוע של איינשטיין בליווי הדבקה של אמנים שונים ברקע.

האם גבריאלוב בחר לבדו את השיר והחליט לבצע אותו בערב של עבודה עברית? אני מסופק.

ואז הגיע שיא הערב מבחינתי "תיסלם" עלו ושרו את "פרצופה של המדינה" ואת "עוד פגישה". אין כל קשר בין השירים לבין הדיסק, אבל מופע מחשמל. בסן חזר לתחילת שנות השמונים, ניצני רק חיפש ברז להדביק על הראש, צוף היה כולו אנרגיות ואשדות שכח בן כמה הוא. הקהל בלע אותם ולרגע הרגשתי כאילו אני במופע האחיוד המפורסם שלהם.

הדש נחש השתלבו נפלא עם הקהל ברגאיי הבטלן, וגם בביצוע נוסף לאחר מכן עם אהובה עוזרי ב"לא פראיירים". מאור כהן ריש עם אילנית ב"שיר של יום חולין" והוכיח בפעם המיליון כי מתחת למעטה הילד השובב יש אמן שמחפש את דרך הפריצה הגדולה. יהודית רביץ שרה את "ציפור מדבר" באופן משמים כמו בדיסק אבל ב"באה מהאהבה" היא חזרה לימי האצטדיונים ונכנסה לאקסטזה.

מוש בן ארי הרדים ב"היא יושבה לחלון" ואנשל. האכזבה הגדולה ביותר מבחינתי היתה שלומי סרנגה. הביצוע בדיסק ל"האמנם" הוא הטוב שיש. בהופעה סרנגה זכה לעיבוד מרשים אבל מהבית השני סרנגה זייף, וחבל כי זה היה רגע עם פוטנציאל קסם.

ברי סחרוף ויהודה פוליקר סחפו את הקהל כפי ששניהם יודעים "בכפיים", "רדיו רמאללה", וברי לבד בביצוע מרגש ל"עוד חוזר הניגון" שביצע בעבודה עברית לפני כעשור. והסיום כמובן היה של "אינפקטד משרום" בהקפצת קהל המונית.

בסך הכל האירוע היה מרשים (למרות שנינט לא הגיעה כי היא מפרסמת כיום את פלאפון), מצד אחד היה נפלא לראות את הארגון, ההשקעה, הסדר והשואו שאין רבים כאלו בישראל. מצד שני, שלחתי לחברה שלי SMS בלילה מהנייד שלי (פרטנר) וחשבתי שאולי במקום מירי מסיקה ויהודה פוליקר יכולתי לשלם פחות בחשבון החודשי.

עוד כתבות

מפגין מניף שלט עם ''מהפכת אינתיפאדה'' בוושינגטון. תמיכות מפורשות באלימות / צילום: Associated Press, Lindsey Wasson

״אינתיפאדה עולמית״ מתפשטת בקמפוסים של ארה״ב אבל היא עשויה לחזק דווקא את הימין

זה מה שקרה למחאות הענק נגד מלחמת וייטנם ולמרד הסטודנטים בצרפת לפני 60 שנה ● התנועה הנוכחית מעתיקה בהצלחה גוברת את דפוסי הפעולה של המאבק נגד אפרטהייד לפני 40 שנה ● ישראל הופכת למנוף של שינוי

אילוסטרציה: Shutterstock

גבולות אחריות המתווך לספק מידע ללקוחו

האם מתווך יכול להסתפק בנתונים שנמסרו לו על ידי המוכרים, או שעליו לקיים בדיקות עצמאיות לגבי מצב הנכס?

"מדינה קטנה, הגנה אדירה": בעולם עדיין מתפעלים מישראל

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: נשיא סוריה בשאר אסד מנסה לשדר עסקים כרגיל, איראן ממשיכה לפתח את תוכנית הגרעין, בכירה בריטית קוראת לממלכה ללמוד מירושלים כיצד מפתחים מערך הגנה ראוי, ואונר"א שחלק מאנשיה התגלו כטרוריסטים באה בטענות לישראל ● כותרות העיתונים בעולם

עו''ד חגי קלעי / צילום: פליקס רטברג

"משפיל ומקומם": עורך הדין שהצליח לעזור להרבה, רק לא לעצמו

הוא עמד בפני 15 שופטים בבג"ץ הסבירות ההיסטורי, מייצג בעלי מניות נגד תאגידי ענק, ובין לקוחות המשרד שלו אפשר למצוא את אבי חימי ואריה דרעי ● אבל נדמה שהשליחות הגדולה ביותר של עו"ד חגי קלעי היא בקידום השוויון לקהילה הגאה ● אז איך זה שדווקא את בנו הוא נאלץ להביא בפונדקאות בארה"ב? "זה היה משפיל ומקומם"

אילת / צילום: Shutterstock, StockStudio Aerials

אפילו הטילים כבר לא מרתיעים את משקיעי הנדל"ן בעיר הזו

דווקא בזמן מלחמה, המשבר בשוק הנדל"ן והריבית הגבוהה, אילת פורחת נדל"נית ● "המשקיעים חזרו לעיר והם סוגרים עסקאות עם קבלנים"

אזרבייג'אן איירליינס / צילום: Shutterstock

הכירו את חברת התעופה שרוצה להטיס אתכם במקום אלה שברחו

אזרבייג'ן איירליינס (AZAL), חברת התעופה הלאומית של אחת מידידותיה הקרובות ביותר של ישראל, מראה שהיא כאן כדי להישאר ● "בחודשי הקיץ נעלה את תדירות הטיסות, בין יוני לספטמבר AZAL תפעיל 11 טיסות בשבוע", אומר בני קורמאייב, נציג החברה בארץ

מאיר בן שבת, ראש המל''ל לשעבר / צילום: מאיר אליפור

המומחה שמסביר: זה מה שתנסה ישראל לעשות ברפיח

מאיר בן שבת, שכיהן בעבר כראש המל"ל, מתאר בשיחה עם גלובס את מטרות הפעולה הצבאית הצפויה ברפיח, ומסביר כי גם אחריה, תידרש עבודה רבה כדי להביא למציאות אחרת ברצועת עזה ● לגבי המשא ומתן לעסקת החטופים, הוא מודה: "הלחץ על חמאס לא היה בעוצמה שדחקה בו להתפשר על דרישותיו ההזויות"

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP (Daniel Cole, Toby Melville)

״הטיסות יוצאות״, מכריז סונאק, ומוכן לגרש את המהגרים

מנהיג השמאל הקיצוני בצרפת "יודע את ההבדל בין יהודי לבין צלף של צה"ל" ● טראמפ מרשה לקונגרס לסייע לאוקראינה ● "הטיסות יוצאות", מכריז ראש ממשלת בריטניה, ומוכן לגרש מהגרים ● טסלה מאבדת את הדמוקרטים ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם

עסקאות השבוע / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

בכמה נמכרה דירה לפינוי בינוי ברמת גן?

דירה בת שישה חדרים בבניין ישן משנות ה־60, המתפרשת על פני שטח של 158 מ"ר ובעלת שני מפלסים, נמכרה תמורת 2.9 מיליון שקל ● המתווך בעסקה: "לנכס יש פוטנציאל השבחה גדול"

מוריס צ'אנג / צילום: Associated Press, Aaron Favila

הוא חגג 55. ואז הקים את יצרנית השבבים הגדולה בעולם

מוריס צ'אנג צבר עשורים של ניסיון לפני שהקים עסק שהפך חיוני לכלכלה הגלובלית ● מה יכולים ללמוד ממנו יזמים אחרים בגיל העמידה?

השופט איתן אורנשטיין / צילום: דוברות בתי המשפט

פסק הבורר של אורנשטיין בתיק גרטנר נגד גרטלר נחשף. כל הפרטים

מאבק משפטי בן 14 שנה בין האחים משה ומנדי גרטנר למיליארדר דן גרטלר הוכרע בפסק בוררות של השופט בדימוס איתן אורנשטיין ● לגלובס נודע כי 95% מהתביעה של האחים גרטנר נדחתה • ערב החג ביקש גרטלר לפסול את אורנשטיין מתפקידו כבורר בתיק, אך נדחה ● הטענות לתרמית ומצגי השווא שטענו האחים נדחו

סונדאר פיצ'אי, מנכ''ל גוגל / צילום: Associated Press, Tsering Topgyal

גוגל את היכתה את הציפיות ותחלק לראשונה דיבידנד; המניה מזנקת ב-13% במסחר המאוחר

הכנסות החברה היו הרבה מעל הציפיות, 80 מיליארד דולר לעומת צפי של 78.6 מיליארד ● הרווח היה 1.89 דולר למניה, ב-20% מעל הצפי ● החברה תחלק לראשונה בתולדותיה דיבידנד ותבצע רכישה חוזרת של מניות

פרופ' אוריאל אבולוף / צילום: יוסי זמיר

די לפוליטיקה של פחדים: המומחה שמסביר איך ניתן להתמודד עם השסעים בחברה הישראלית

פרופ' אוריאל אבולוף, מומחה לפוליטיקה של הפחד, משוכנע שהחברה הישראלית מונעת מחשש תמידי לגורלה - מה שתורם לשסע הפנימי בה גם היום ● "ברגע שמתעורר הפחד, אנו מתקשים לחשוב ולהושיט יד לאנשים אחרים מחוץ למעגל" ● בראיון לגלובס הוא מסביר איך ניתן לשנות זאת ומה המפתח להשבת האמון בינינו

ג'ו ביידן ובנימין נתניהו / צילום: צילומים: AP, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

הבית הלבן: ביידן חזר על עמדתו הברורה בנוגע לרפיח

חייל צה"ל נפצע קל מירי שני טילי נ"ט אמש למנרה • תיעוד מתקיפות צה"ל ברצועת עזה ביממה האחרונה: מחבלים חמושים חוסלו, אתרי שיגור הושמדו • היערכות בישראל להוצאת צווי מעצר בין-לאומיים כבר השבוע נגד נתניהו, גלנט והלוי • עשרות מפגינים, בהם קרובי חטופים, חסמו אמש את איילון צפון והדליקו כתובת אש עם הכיתוב "חלאס" ● עדכונים בולטים 

ג'נסן הואנג, מנכ''ל אנבידיה / צילום: Shutterstock

החברה הלוהטת בעולם יצאה למסע רכישות בישראל. ויש גם חדשות רעות

ענקית השבבים אנבידיה משלימה בימים אלה רכישה של שתיים מהחברות המובילות בפיתוח מוצרי בינה מלאכותית בישראל ● בה בעת, מחקר חדש של סטנדפורד מסמן מגמה מדאיגה: קצב ההגירה השלילית של מוחות בתחום ה־AI מישראל שני רק להודו ● אז למה המומחים אופטימיים?

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

השר בן גביר נפגע בתאונת דרכים: מצבו קל-בינוני

בן גביר הגיע לזירת הפיגוע ברמלה, התראיין וכשעזב את המקום - היה מעורב בתאונת דרכים • רכבו של השר התהפך והוא פונה לטיפול רפואי • לפי עד ראייה: רכב השר חצה באור אדום • ארבעה בני אדם נוספים נפצעו בתאונה, מצבם קל-בינוני

נועם זילברשטיין, מנכ''ל HP Indigo / צילום: רמי זרנגר

מהמפעל של טנק מרכבה לניהול אלפי עובדים ברחבי העולם

כשהציעו לנועם זילברשטיין להצטרף לחברת הדפוס הדיגיטלי HP אינדיגו הוא לא ממש התלהב ● אך ביקור אחד במפעלי החברה שינה את הכל: "ידעתי שיש פה הזדמנות אדירה למהפכה שעוד לא קרתה"

צילומים: שלומי יוסף, עמית שאבי (ידיעות אחרונות), עיבוד: גלובס

2,800 שקל לשעה, תיקים מתוקשרים ותיבת פנדורה: החיים החדשים של השופט שבמחלוקת

הדיל שהוביל למינויו לנשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב שב לאחרונה לרדוף את השופט בדימוס איתן אורנשטיין ● גלובס צולל לנבכי הקריירה החדשה שאימץ לעצמו כבורר–על, לחמ"ל שהקים כדי להתמודד עם ההקלטות המביכות ולשאלה המרחפת מעל לכל - איך תשפיע הפרשה על עתידו המקצועי?

ישראל לשם וקרן כהן חזון / צילום: רמי זרנגר

"לידה אני תלמיד בכיתה א": עורך הדין הבכיר והיזמת המצליחה חושפים את השותפות

20 שנה שישראל (רלי) לשם וקרן כהן חזון הולכים יחד, וחברת תורפז תעשיות שהקימו, שמפתחת ומייצרת תמציות טעם וריח, כבר שווה 1.7 מיליארד שקל וחולשת על 17 חברות ● הוא בעל אחד ממשרדי עורכי הדין הגדולים בארץ אבל מרגיש לידה "כמו בכיתה א'" ● היא תעשיינית בנשמה אבל זוקפת לו הרבה מההצלחה ● זה ראיון זוגי ראשון

אלי אביסרור, מנכ''ל אביסרור משה ובניו ויו''ר ארגון קבלני הנגב / צילום: דיאגו מיטלמן

הממשלה, החרם הטורקי ומחירי הדירות: הקבלן שבונה אלפי יחידות דווקא אופטימי

אלי אביסרור, מנכ"ל אביסרור משה ובניו ויו"ר ארגון קבלני הנגב, סבור שהממשלה אינה מסייעת לקבלנים בהתמודדות עם המצב, אך מנבא שהענף יצא מהמשבר ● הוא לא חושב כרגע על הנפקה, סבור שטורקיה היא שתפסיד בסופו של דבר מהחרם על ישראל ובטוח שהנגב הוא העתיד של ישראל