גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

שוק מוצרי החשמל: יש הוזלות, אבל עדיין לא מחירי רצפה

סוף השנה האזרחית, לצד החשש ממיתון, מביאים את הספקים לצמצם את המלאי בחנויות באמצעות מבצעים על מגוון מוצרי חשמל - ובראשם מסכים דקים ; זאפ: מחירי מסכי ה-LCD ירדו ביותר מ-10% מדצמבר 2007

כמדי שנה, גם בחודש דצמבר השנה, אמצעי התקשורת מלאים במודעות ובפרסומות על חגיגת מחירים במוצרי חשמל. כאן נשאלת השאלה האם השנה, לאור המיתון שעומד בפתח, המכירות אגרסיביות ובוטות מהרגיל.

כיוון שבשלב זה עדיין לא הוכרז רשמית שישראל במיתון, התשובה לשאלה הזו תלויה במשיב. חלק מיבואני ומשווקי מוצרי החשמל מוכנים להישבע כי הם לא חשים, ולו באופן מינורי, במיתון קיים או עתידי, ואילו אחרים מוכנים להודות, גם אם בחצי פה, שאכן ישנה אווירת מתח בשוק. "בתנאי שוק רגילים, המחירים היו אמורים דווקא לעלות בשבועות האחרונים, עקב העלייה בשער הדולר מול השקל", מסביר גרשון פטרושקה, מנכ"ל חברת ניופאן - מהגדולות בין יבואניות החשמל, "אולם עקב חוסר הוודאות הכלכלית, המצב בפועל כמעט הפוך. השוק מושפע כרגע השפעה פסיכולוגית יותר מהשפעה מעשית. היבואנים והסוחרים מקבלים מידע מהעולם, שלפיו צבר ההזמנות במפעלים הסינים ירד משמעותית והביקושים באירופה ירדו, או ממש קרסו בארצות כמו רוסיה, ואין ספק שזה משפיע על האווירה. וכך, למרות שבפועל אין כרגע בישראל מיתון, ברקע מרחפת כל הזמן התחושה שייתכן שהוא יגיע".

עם היד על הדופק

פטרושקה מסביר כי היבואנים וסוחרי מוצרי החשמל בודקים כל הזמן את הדופק ומנסים להעריך בכל רגע נתון את הסיכויים והסיכונים בשוק. "התחושה האופפת את כולם היא של היערכות לקראת המצב שאולי יגיע, וברור שבמצב כזה יפסיד מי שיהיה 'תקוע' עם מלאים במחסנים. זו הסיבה שהשחקנים בשוק שמו לעצמם להם למטרה לצמצם ככל הניתן את המלאים ולהגדיל את הנזילות". כאן בעצם לדעתו, טמון עיקר העניין. "אם בשנים קודמות עיקר מכירות הכאסח בסוף השנה האזרחית היו במטרה להיערך לקליטת דגמים חדשים יותר, השנה כולם מנסים פשוט למכור כמה שיותר ולכן יוצאים במבצעים יותר עמוקים מאלה של השנה שעברה ומשקיעים יותר בהבאתם לידיעת הצרכנים".

פטרושקה מביא כדוגמה את המכירה השנתית של ניופאן, שנערכה בסוף השבוע האחרון, ומספר כי השנה השקיעה החברה הרבה יותר מבשנים אחרות. "המכירה הזו בסוף השבוע הראשון של דצמבר היא מסורת של כמה שנים, וצרכנים רבים מחכים לה כל שנה כיוון שאנחנו מציעים בה מחירים אטרקטיביים מאוד למוצרים שלנו. השנה ,יחד עם המכירה שלנו היו עוד כמה מכירות אגרסיביות, כמו 'קרנבל החשמל' ואחרות, ולכן אם בשנה שעברה הסתפקנו בכמה מודעות בעיתונים, השנה פרסמנו יותר מודעות והוספנו גם פרסום ברדיו ובטלוויזיה, וכך הצלחנו לשמור על כמות זהה של קונים ולמכירות דומות פחות או יותר לאלה שהיו בשנה שעברה, וזה מעודד".

כחיזוק לדבריו מביא פטרושקה את הנתונים המגיעים בשבועות האחרונים מארה"ב, ולפיהם לקראת החגים הנוצריים נרשמה עלייה משמעותית של 8%-10% ברכישת מוצרי אלקטרוניקה לעומת השנה שעברה. "הנתון הזה רק מוכיח עד כמה כל ההתנהלות היא באמת פסיכולוגית. הצרכנים חיכו להוזלות במחירים, ולמרות ששם הוכרז רשמית על מיתון, יצאו וקנו 'מציאות'".

גידול במכירת מסכים

לעומת פטרושקה, יש הגורסים כי עולם כמנהגו נוהג, המכירות הן אותן מכירות ובינתיים לא מורגשת האטה משמעותית ברכישת מוצרי חשמל. אבי דוניצה, בעל חנות חשמל מרשת החנויות הפרטיות סוויץ', טוען כי בהשוואה לשנים קודמות, חודש דצמבר השנה מציג מכירות נאות ודומות מאוד לאלה שהיו בשנה שעברה. "מחירי המסכים בכל העולם ירדו משמעותית בחודשים האחרונים, וכיום הם זולים באחוזים ניכרים מאלה של השנה שעברה.

"הצרכנים מנצלים את הירידה וכיום ניתן לומר שהמסכים מהווים את מרבית המכירות והפרסום בענף. אנחנו חווים בשבועות האחרונים עלייה משמעותית במכירת מסכים. מסכים, כידוע, הם מוצר מותרות, בשונה ממוצרי חשמל אחרים כמו מכונת כביסה או מקרר שהם מוצרי חובה. כיוון שכאמור מרבית המבצעים והמכירות משדרים לכיוון המסכים אני מסיק שהשוק ממש לא באווירת מיתון", מסביר דוניצה.

דעה דומה משמיע גם נדב קרמר, מנהל השיווק של רשת טרקלין חשמל. לדבריו, לאחר שבחודש נובמבר, כמו בכל שנה, הייתה ירידה במכירות, דווקא חודש דצמבר מאופיין בעלייה במכירות. "בכל שנה אנשים מחכים למכירות סוף השנה ועוצרים את הקניות בנובמבר, וכך גם השנה. אנחנו כרשת לא שינינו את מדיניות המבצעים הרגילה שלנו, ואנחנו יוצאים במבצעים שבועיים כרגיל. חלק מהיבואנים באמת עורכים מבצעים, וגם הקונים שלנו נהנים מהם, אבל מעבר לכך אין שום תכונה חריגה. ההבדל היחיד הוא שבגלל ירידת מחירים, המסכים יותר אטרקטיביים השנה. בכל מקרה, בתחום המוצרים הלבנים לא חל כרגע שום שינוי".

ניתן למצוא מבצעי מכירות עמוקים גם ברשתות השיווק, שפינו בשנים האחרונות שטחי רצפה ניכרים לטובת מכירת מוצרי אלקטרוניקה. גורמים בתחום טוענים, כי דווקא רשתות השיווק חייבות להציע מבצעים אגרסיביים אפילו יותר מאלה שמציעות רשתות החשמל. לדברי אותו גורם, רוב הרוכשים מוצרי אלקטרוניקה ברשתות השיווק הם כאלה הנחשפים אל המוצרים במהלך הקניות השוטפות ברשת. כיוון שברשתות השיווק מורגשת בשבועות האחרונים אווירת מיתון, הרשתות חייבות להתאים את עצמן ולהציע מבצעים מאוד ממוקדים, שכן שאלת מחיר המוצרים הפכה להיות הרבה יותר משמעותית".

בשוק הפרימיום לא מרגישים מיתון

מנהל קטגוריית החשמל של רשת השיווק מגה, גבי פרשל, מאשש את התיאוריה. לדבריו, ברשת מרגישים במעבר חזק יותר של הצרכן לקניית מוצרים זולים יותר, והתגברות של רכישת מוצרים ממותגים פחות מוכרים אבל מ"בית טוב" (דוגמת קנייה ברשת גדולה ויציבה או מהחברות ברימאג, ניופאן). ואכן, הרשתות יצאו בשבועות האחרונים במבצעי מכירות "כסאח".

ומה קורה בשוק מותגי הפרימיום? אם להאמין ליבואנים ולסוחרים בענף, כאן לא מרגישים מיתון, אין מבצעים מיוחדים בהשוואה לשנים קודמות, וכרגיל, לא ממש מחזרים אחרי הלקוחות. לדברי גיל לייזר, סמנכ"ל השיווק של חברת פיוניר, דווקא החודש האחרון הוא חודש חזק במכירות כיוון שעל-פי התוכנית עומדת להסתיים בנייתם של כמה פרויקטים יוקרתיים, ועימם ביקושים רבים למוצרי חשמל. לעובדה זו יש להוסיף את ירידת שער האירו מול השקל ואת תנאי הריבית הנוחים כעת במשק, המאפשרים ריבית נוחה על תשלומים.

דוגמאות למבצעים על מוצרי חשמל

טרקלין חשמל: 20% על מסכים דקים של כל המותגים.

Big Box: פלזמה 42 אינץ' של Pioneer - כ-9,000 שקל (במקום 13,000).

באג דיוטי פרי וניופאן: מסכי LCD, מכונות קפה, מעבדי מזון ומגהצים בהנחות ב-18-21.12 (מסך LCD של טושיבה, 32 אינץ', כ-3,000 שקל במקום 4,000; מיקסר של KitchenAid - 1,400 שקל במקום 1,300).

שקם אלקטריק: הנחות על מסכי טלוויזיה, מייבשי כביסה, שואבי אבק ומוצרי חשמל למטבח עד 19.12.08 (מסך 37 אינץ' של פיליפס - כ-4,400 שקל במקום 5,000; שואב אבק של דייסון - 2,800 שקל במקום 3,180).

און ליין: עד 70% הנחה על מוצרים מתצוגה ואחריות מלאה מהיצרן.

שופרסל: מחירים ללא מע"מ לחברי מועדון הלקוחות ב-16-18 בדצמבר (מסך מחשב סמסונג 22 אינץ' - 900 שקל; מסך LCD FULL HD של PILOT, 42 אינץ' - 3,900 שקל; מייבש כביסה אריסטון 6 ק"ג - 1,000 שקל).

מגה: פלזמה 32 אינץ' של דנטקס - 2,190 שקל; LCD 32 אינץ' של טופפילד - 2,400 שקל; מסך LCD FULL HD 42 אינץ' של דנטקס - 4,000 שקל.

ראלקו: מסך LCD של שארפ, 52 אינץ', FULL HD - 23,900 שקל במקום 28,000 שקל; מדיח כלים זנוסי - כ-2,000 שקל במקום 2,800.

טופ אודיו: מכירה מיוחדת ב-20.12 באאוטלט הרצליה (רסיבר ONKYO מ-890 שקל; זוג רמקולים B&W - מ-1,000 שקל; מערכת קולנוע ביתי ONKYO; מ-1,750 שקל; מסכי פיליפס - מ-2,500 שקל).

זאפ: ירידות חדות במחירי מסכים, מצלמות, מקררים, מחשבים ניידים, DVD ו-GPS

הצצה באתר השוואות המחירים "זאפ" (www.zap.co.il) עשויה ליצור תמונה מעט שונה לגבי ההאטה במכירות. לדברי ליאת אלון, מנהלת הפיתוח של האתר, בחודשיים האחרונים נרשמה עלייה של כ-3% בחיפושים של מוצרי האלקטרוניקה. בזאפ מסבירים את העלייה הזאת במודעות גבוהה יותר לנושא המחיר, דווקא על רקע המצב הנוכחי: "הצרכן הישראלי", אומר מנכ"ל האתר איתן זינגר, "רואה במשבר הכלכלי הזדמנות מבחינתו לרכישת מוצרי חשמל במחירים זולים יותר.

"היום גם בעלי הממון כבר לא יכולים להרשות לעצמם שלא להשוות ואנו עדים לכך שההאטה המשמעותית שהייתה בקניות בחודש האחרון גרמה למנהלי הרשתות הגדולות להקדים את מבצעי סוף השנה ולהיענות ל'דרישת הצרכנים' לבצע הנחות ומבצעים".

לפניכם כמה קטגוריות בהן חלו שינויים בתקופה האחרונה: השינוי נבחן ברמת המחיר מדצמבר 2007 ועד היום, תוך דגש על השינוי במחיר בחודשיים האחרונים - עם תחילת המשבר הפיננסי.

מסכי LCD

מחיר ממוצע דצמבר 07': 8,197 שקל.

מחיר ממוצע דצמבר 08': 7,268 שקל.

שינוי במחיר מתחילת השנה: ירידה של 11.3%.

שינוי במחיר בחודשיים האחרונים: ירידה של 12.2%.

התעניינות: בחודשיים האחרונים ירידה של 1.39% לעומת החודשיים הקודמים.

מותגים פופולריים: טושיבה, LG, סוני, סמסונג, פיליפס.

מחשבים ניידים

מחיר ממוצע דצמבר 07': 7,337 שקל.

מחיר ממוצע דצמבר 08': 6,318 שקל.

שינוי במחיר מתחילת השנה: ירידה של 16%.

שינוי במחיר בחודשיים האחרונים: ירידה של 1.5%.

התעניינות: בחודשיים האחרונים חלה עלייה של 16.8% לעומת החודשיים המקבילים.

מותגים פופולריים: HP,DELL Lenovo.

מכונות כביסה

מחיר ממוצע דצמבר 07': 2,903 שקל.

מחיר ממוצע דצמבר 08': 2,796 שקל.

שינוי במחיר מתחילת השנה: ירידה של 3.6%.

שינוי במחיר בחודשיים האחרונים: ירידה של 1.5%.

התעניינות: בחודשיים האחרונים עלתה ב-8.67% ביחס לחודשיים הקודמים.

מותגים פופולריים: סימנס, בוש קונסטרוקטה.

DVD

מחיר ממוצע דצמבר 07': 2,047 שקל.

מחיר ממוצע דצמבר 08': 1,748 שקל.

שינוי במחיר מתחילת השנה: ירידה של 14.6%.

שינוי במחיר בחודשיים האחרונים: ירידה של 3%.

התעניינות: בחודשיים האחרונים חלה עלייה של כמעט 6% לעומת החודשיים הקודמים.

מותגים פופולריים: פיוניר, טושיבה, LG.

מייבשי כביסה

מחיר ממוצע דצמבר 07': 2,428 שקל.

מחיר ממוצע דצמבר 08': 2,317 שקל.

שינוי במחיר מתחילת השנה: ירידה של 4.5%.

שינוי במחיר בחודשיים האחרונים: ללא שינוי.

התעניינות: בחודשיים האחרונים חלה עלייה של 155% (בהתאם לעונה) לעומת החודשיים המקבילים בשנה שעברה.

מותגים פופולריים: אלקטרולוקס, AEG, בוש.

מקררים

מחיר ממוצע דצמבר 07': 6,559 שקל.

מחיר ממוצע דצמבר 08': 5,882 שקל.

שינוי במחיר מתחילת השנה: ירידה של 10.3%.

שינוי במחיר בחודשיים האחרונים: ירידה של 4%.

התעניינות: בחודשיים האחרונים ירידה של 33% בהשוואה לחודשיים שקדמו להם. ההתעניינות במקררים עם מקפיא עליון ירדה בכ-40%.

מותגים פופולריים: סמסונג, שארפ, LG.

מצלמות

מחיר ממוצע דצמבר 07': 2,272 שקל.

מחיר ממוצע דצמבר 08': 1,908 שקל.

שינוי במחיר מתחילת השנה: ירידה של 16%.

שינוי במחיר בחודשיים האחרונים: כמעט ללא שינוי (כחצי אחוז).

התעניינות: ירדה בחודשיים האחרונים בשיעור חד - 15.6%. ההתעניינות במצלמות דמויות רפלקס דווקא עלתה ב-17.14%.

מותגים פופולריים: אולימפוס, ניקון, קנון.

מדיחי כלים

מחיר ממוצע דצמבר 07': 3,187 שקל.

מחיר ממוצע דצמבר 08': 3,233 שקל.

שינוי במחיר מתחילת השנה: עלייה של 1.5%.

שינוי במחיר בחודשיים האחרונים: ללא שינוי.

התעניינות: בחודשיים האחרונים חלה ירידה של 7.88% לעומת החודשיים הקודמים.

מותגים פופולריים: בלומברג, בוש, סימנס.

מזגנים

מחיר ממוצע דצמבר 07': 4,475 שקל.

מחיר ממוצע דצמבר 08': 4,485 שקל.

שינוי במחיר מתחילת השנה: כמעט ללא שינוי.

שינוי במחיר בחודשיים האחרונים: ירידה של 2%.

התעניינות: בחודשיים האחרונים חלה ירידה של 73%, בהתאם לעונה, לעומת החודשיים שקדמו - שכללו את תקופת השיא לביקוש למוצר.

מותגים פופולריים: אלקטרה, תדירן, LG.

שואבי אבק

מחיר ממוצע דצמבר 07': 1,011 שקל.

מחיר ממוצע דצמבר 08': 841 שקל.

שינוי במחיר מתחילת השנה: ירידה של 16.8%.

שינוי במחיר בחודשיים האחרונים: ירידה של 13%.

התעניינות: עלתה בחודשיים האחרונים ב-11% לעומת החודשיים הקודמים.

מותגים פופולריים: דייסון, הובר, LG.

מדפסות

מחיר ממוצע דצמבר 07': 3,477 שקל.

מחיר ממוצע דצמבר 08': 3,336 שקל.

שינוי במחיר מתחילת השנה: ירידה של 4%.

שינוי במחיר בחודשיים האחרונים: עלייה של 2%.

התעניינות: בחודשיים האחרונים חלה עלייה של 10% לעומת החודשיים שחלפו, ייתכן שלאור חזרת הסטודנטים לקמפוס.

מותגים פופולריים: HP, Xerox, סמסונג.

תנורי אפייה

מחיר ממוצע דצמבר 07': 4,035 שקל.

מחיר ממוצע דצמבר 08': 3,967 שקל.

שינוי במחיר מתחילת השנה: ירידה של 1.6%.

שינוי במחיר בחודשיים האחרונים: ירידה של 1%.

התעניינות: ירדה בכמעט 10% בחודשיים האחרונים לעומת החודשיים שחלפו.

מותגים פופולריים: סאוטר, בוש, דלונגי.

מסכי מחשב

מחיר ממוצע דצמבר 07': 1,804 שקל.

מחיר ממוצע דצמבר 08': 1,761 שקל.

שינוי במחיר מתחילת השנה: ירידה של 2.3%.

שינוי במחיר בחודשיים האחרונים: כמעט ללא שינוי.

ההתעניינות: עלתה בחודשיים האחרונים בשיעור מתון של 1.73% לעומת החודשיים שלפני.

מותגים פופולריים: סמסונג, LG ו-DELL.

מערכות ניווט GPS

מחיר ממוצע דצמבר 07': 1,776 שקל.

מחיר ממוצע דצמבר 08': 1,550 שקל.

שינוי במחיר מתחילת השנה: ירידה של 12.7%.

שינוי במחיר בחודשיים האחרונים: ירידה של כמעט 6%.

התעניינות: בחודשיים האחרונים חלה עלייה של 12.74% לעומת החודשיים הקודמים.

מותגים פופולריים: MIO, QUE, Fujicom.

עוד כתבות

רועי קדוש, סמנכ''ל ההשקעות בהכשרה ביטוח / צילום: שירעד שליט

הסמנכ"ל שמזהיר: "להוציא מהתיק את מניות גוגל או מיקרוסופט זו נאיביות"

רועי קדוש מהכשרה ביטוח מודה כי התמחור הגבוה בשווקים "בעייתי", וממליץ להשקיע במדדי וול סטריט במשקל שווה - כדי לנטרל את הדומיננטיות של מניות "שבע המופלאות" ● חלק מהכסף הוא מציע להשאיר כיום במזומן, כדי "לנצל הזדמנויות כשיגיעו ירידות"

נמל אשדוד / צילום: Shutterstock

ועדת האיתור הכריעה: זה המנכ"ל המיועד של נמל אשדוד

ניסן לוי, המכהן כסמנכ"ל ההון האנושי בבנק מזרחי טפחות, צפוי לקבל את תפקיד מנכ"ל נמל אשדוד ● ההמלצה של ועדת האיתור תעלה לאישור דירקטוריון הנמל בהמשך השבוע, ולאחר אישור הדירקטוריון המינוי טעון את אישור ועדת המינויים ברשות החברות

גבול לבנון / צילום: ap, Hassan Ammar

צה"ל חיסל את מפקד גזרת החוף של חיזבאללה

שלושה נפצעו מפיצוץ שני כטב"מי נפץ בבית הלל, בלבנון דיווחו על הרוגים בתקיפת רכבים בדרום המדינה ● באיראן נערכים לתקיפה ישראלית, ומזהירים: "אנחנו מוכנים להשתמש בנשק שמעולם לא השתמשנו בו" ● פיקוד צפון תרגל מעבר משגרה לחירום "במתכונת פתע" ● איזיג'ט בהודעה דרמטית: מבטלת את כל הטיסות לישראל עד אוקטובר ● עדכונים שוטפים

רינת זילברשטיין, סגנית נשיא ומנכ''לית מרכז המו''פ של AT&T בישראל, בכנס TECH IL / צילום: כדיה לוי

סגנית נשיא AT&T העולמית: שלושה אנשים יושבים בחדר וממציאים מוצר שנוגע במיליוני אנשים - זה התבלין הסודי שלנו בישראל

רינת זילברשטיין, סגנית נשיא ומנכ"לית מרכז המו"פ של AT&T בישראל, אמרה בכנס TECH IL של גלובס כי מה שייחודי בדנ"א של ההייטק הישראלי הוא "הפיוז'ן שקיים פה בין סטארט-אפים לחברות גדולות, החינוך לטכנולוגיה, המיקס של חוש הישרדות ומנהיגות שמפתחים בצבא"

ערן רביד, CIO, מקורות / צילום: כדיה לוי

ערן רביד, CIO במקורות: "המשכנו לספק מים גם למוצבים בצפון שנפגעו קשות בלחימה"

בחברת המים הלאומית מקורות מספקים מים, גם בשעות משבר ● ערן רביד CIO במקורות, הוצנח לתפקיד יממה אחרי פרוץ המלחמה ● במהלך כנס TECH IL של גלובס הוא הציג את דרכי ההיערכות הטכנולוגית של החברה לזמני משבר

אנדרו אביר, המשנה לנגיד בנק ישראל, בכנס TECH IL / צילום: כדיה לוי

המשנה לנגיד בנק ישראל: "לשקל הדיגיטלי תהיה השפעה על התחרות בבנקים"

אנדרו אביר אמר בכנס TECH IL של גלובס כי כי בשבועות הקרובים בנק ישראל יוציא לדרך פרויקט טכנולוגי משמעותי, כחלק מתהליך בחינת ההיתכנות להנפקת מטבע דיגיטלי ● לפי התוכנית של בנק ישראל, "השקל הדיגיטלי יהיה פלטפורמה לחדשנות"

שיחה משותפת בין אילנית אדסמן, ר' נבחרת ביטוח ופינטק, KPMG, לבין עופר גולן, מנהל תחום תשלומים, ניהול סיכונים וציות, KLMG / צילום: תמר מצפי, כדיה לוי

הבנקים המרכזיים מול השוק הפרטי: מי ינצח במרוץ על המטבע הדיגיטלי?

במסגרת כנס TECH IL של גלובס, אילנית אדסמן ועופר גולן, שני בכירים מפירמת KPMG, דנו במאבק החם על שוק התשלומים העתידי, שכולל מגוון הזדמנויות לצד לא מעט סכנות ● השניים שוחחו על היתרונות והחסרונות של מטבעות דיגיטליים בהנפקת בנקים מרכזיים

בורסת תל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

הבורסה ננעלה בירידות; מדד הבנקים ירד ב-1.2%

מדד ת"א 35 ירד ב-0.3% ● התנודתיות החריגה בשווקים לאור המתיחות בין איראן לישראל ממשיכה, וגם בשאר העולם אי הוודאות מורגשת ● אי.בי.אי מתייחסים לזינוק באגרות החוב הממשלתיות: "ניתן לנצל את עליית התשואות להארכה הדרגתית של מח"מ התיק" ● מדד המחירים לצרכן הפתיע לרעה, והסיכויים להפחתת ריבית הולכים ומתרחקים ● לאומי: "התנודתיות תימשך, בגלל רגישות מחיר הנפט למתיחות באזור"

נתב''ג / צילום: טלי בוגדנובסקי

המתקפה האיראנית יצרה "פקק" בנתב"ג: זה הפתרון של משרד התחבורה

בימי שגרה אין המראות מנתב"ג בשעות הלילה המאוחרות ● בליל המתקפה האיראנית המרחב האווירי של ישראל נסגר, ולמרות ביטולי הטיסות הרבים, עם חידוש הטיסות לישראל וממנה נוצר פקק ● במשרד התחבורה הנחו על פתרון ליומיים הקרובים

מנהלי חברות השבבים הגדולות על במה אחת: כנס TECH IL יוצא לדרך

כנס TECH IL של גלובס, שמתקיים היום, מאגד על במה אחת את היזמים, האנג'לים, קרנות ההשקעה והסטארט-אפים הבולטים בענף ההייטק המקומי ● מה חושבים מנהלי חברות השבבים הגדולות בעולם, העצות של המשקיעות הבולטות בישראל ואיך למקסם את החיבור בין חדשות ותעשיות ביטחוניות?

מודעה המציגה נשק איראני ברחוב בטהרן, השבוע / צילום: Reuters, Majid Asgaripour

סנקציות במקום תגובה צבאית ישראלית: זו התוכנית של אירופה להתמודד עם המשבר במזה"ת

מדינות המערב מנסות בימים האחרונים לגבש בקדחתנות עיצומים חדשים על הרפובליקה האסלאמית ● המטרה: לשלוח מסר מאוחד, אבל בעיקר לשכנע את ישראל למתן את תגובתה הצבאית ● השאלה העיקרית: האם אחרי עשורים של סנקציות טהרן תחדל להעביר כסף לטרור

כנס TECH IL / צילום: תמר מצפי

הסטארט־אפים הישראלים ממשיכים להוביל קדימה

כנס TECH IL של גלובס התקיים בהצלחה, בהשתתפות בכירים רבים מהתעשייה, ממשרדי הממשלה ורגולטורים מובילים ● הכנס הוכיח שדווקא בימים מאתגרים אלו, קהילת ההייטק הישראלית ממשיכה לשגשג, ליזום ולהוביל קדימה

רז בכר, מנהל מיקרוסופט פור סטארט-אפ ישראל / צילום: כדיה לוי

רז בכר, מנהל מיקרוסופט פור סטארט-אפ ישראל: "המלחמה הציבה את ההייטק הישראלי בפני דברים שלא ראו קודם"

רז בכר, מנהל מיקרוסופט פור סטארט-אפ ישראל, אמר בכנס TECH IL של גלובס כי כלי הבינה המלאכותית מנוצלים היטב על ידי יזמים ישראלים ● בהתייחסו למלחמה בישראל סיפר: "במהלך המלחמה ציפינו לראות האטה, אבל נהפוך הוא - ראינו עלייה בקצב הבקשות לתכנית"

מערכת חץ 3 / צילום: דוברות משרד הביטחון

הזמנות בשיא וביקוש מקומי: האם החברות הביטחוניות ירוויחו מהתקיפה האיראנית?

מערכות ההגנה האוויריות בישראל קיבלו חותמת משמעותית כאשר הדפו 99% מהאיומים במתקפה האיראנית ● כעת העניין במערכות מצד ממשלות מסביב לעולם מזנק, והביקושים עולים ● בתעשייה האווירית מרגיעים: "יודעים לתת איזון בין צרכי מדינת ישראל לבין הלקוחות"

שיגור מיירט ה'חץ' במהלך המלחמה / צילום: דוברות משרד הביטחון

"הדבר הכי טוב שאנחנו מכירים בשוק": ההתעניינות במערכות היירוט הישראליות בשיא

ביצועי ההגנה האווירית בשבת זכו לסיקור תקשורתי באירופה, ולגלובס נודע כי בחברות הביטחוניות בישראל נרשמה התעניינות גבוהה מהרגיל בטכנולוגיות שלהן בימים האחרונים ● בגרמניה, המדינה היחידה שרכשה את חץ 3, היוו היירוטים הוכחה לכך שההשקעה הייתה נבונה. כעת עולה במדינה השאלה: "מתי כבר היא תגן עלינו?"

מטוס של EasyJet / צילום: Shutterstock

איזיג'ט מבטלת טיסות עד סוף אוקטובר: איזה קווים יושפעו במיוחד?

ענקית הלואו קוסט רק החזירה פעילות לישראל, ותוך שבועיים ביטלה את כל הטיסות לארץ עד סוף אוקטובר ● המהלך צפוי להשפיע על כ־100 אלף נוסעים, שלדברי החברה יקבלו החזר כספי ● בשוק מעריכים כי הנפגעים העיקריים יהיו הקווים למערב אירופה

מייסדי חברות Ermetic, Snappy ו-Pecan, שדורגו בעבר / צילומים: איל יצהר, אלעד מלכה

רווח במקום צמיחה: תובנות מהסטארט־אפים המבטיחים של השנים הקודמות

לקראת חשיפת 10 חברות הסטארט־אפ המבטיחות של גלובס לשנת 2024 ביום חמישי הקרוב, בדקנו מה אפשר ללמוד מחברות שדורגו פה בעבר וכעת מתמודדות עם מציאות שונה בחוץ ● "המשקיעים נוהרים להשקעה במספר מצומצם יותר של חברות, אך בעלות איכות גבוהה יותר"

ד''ר זיו קציר, ראש התוכנית הלאומית לבינה מלאכותית ברשות החדשנות, בכנס TECH IL / צילום: תמר מצפי

זיו קציר: "בעולם מעריכים מאוד את הערך המוסף שאנו מביאים לתחום ה-AI"

ד"ר זיו קציר, ראש התוכנית הלאומית לבינה מלאכותית ברשות החדשנות, הזהיר בכנס TECH IL של גלובס כי המרוץ העולמי לבינה מלאכותית מחריף: "כל מדינה מנסה לקחת את החלק הארי מהענף הצומח, ומי שלא רץ קדימה, משתרך מאחור"

דירות בשכירות בשדרות וושינגטון, תל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

במקביל לעליית האינפלציה: יש מוקש ושמו מחירי השכירות

העלייה במחירי השכירות מגיעה, ולא במקרה, במקביל לעלייה חדה באינפלציה. מחירי שכר הדירה מהווים כרבע ממשקל מדד המחירים לצרכן ● אבל במשרד האוצר ממשיכים להתעלם מהסוגיה הבוערת

צילומים: מארק ישראל סאלם (ג'רוזלם פוסט), (AP (Jacquelyn Martin, רויטרס, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

אפילו סעודיה עזרה: כך פעלה הברית שסייעה לישראל מול איראן

מזה כמה עשורים, ארה"ב מובילה מאמץ לטובת הידוק הקשרים הצבאיים בין ישראל ליריבותיה הערביות הוותיקות, כדי להתמודד עם האיום המשותף מצד איראן ● המאמץ הזה לא נבדק בקרב, עד שטהרן שיגרה את מטח הטילים והמזל"טים נגד ישראל ● כך הוא נראה מאחורי הקלעים