גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

אם זר קוצים כואב - גרסת האמנית

האמנית מיכל שמיר מציגה פרחים, קוצים, פרפרים וחרקים, שאספה וייבשה במשך שנים

"חשבתי על פורמט של מעין ספר שירה, שנמצא על-יד המיטה ובכל פעם שפותחים יש משהו שנוגע ישר ללב", כך מתארת מיכל שמיר את "אסיף", ספר האמן שהוציאה לראשונה, באמצע הקריירה, שבמהלכה זכתה בפרסים והציגה בתערוכות רבות, אישיות וקבוצתיות. בשנים האחרונות היא עומדת בראש המחלקה ללימודי אמנות במכללה האקדמית ספיר. "חשוב לי להוציא אותו ממגדלי השן של המוזיאון ועולם האמנות", היא אומרת על ספרה, שנועד להיות כלי אינטימי, בלתי אמצעי, למפגש בין אדם לאמנות.

הספר יצא לאור בימים אלה, במקביל לתערוכתה החדשה במוזיאון הרצליה. בתערוכה, "נאסף", היא מציגה עבודות צילום המתחקות אחר מובנו הקלאסי, הראשוני, של המונח "Nature Morte" (המקבילה העברית "טבע דומם" מאבדת משהו מכוחו של הביטוי המקורי). לעומת הספר הקטן והצנוע, העבודות בתערוכה גדולות מידות, מבהיקות ומושכות עין. הן אסתטיות להפליא, ונדרש מבט שני, מתעמק, כדי להבחין במרכיביהן העגומים.

במשך מספר שנים אספה שמיר וייבשה פרחים וקוצים, ולצדם פרפרים ושאר חרקים שגוועו. בעבודותיה היא מסדרת אותם בזרים ובתפזורות, וכך מביאה לידי ביטוי את הסתירה העמוקה בין משיכה ודחייה. היא מעמתת בין היופי החי למרכיביו הפריכים, השבריריים, ורומזת לרומנטיקה של המוות ולעצב ההתכלות.

העבודות נעשו בטכניקה של סריקה ישירה על גבי סורק מדויק, שבאמצעותו היא משמרת את העוצמה התלת-ממדית של הפרטים. פרחים קמלים, זבוב שנלכד, סוכריה נמסה או קורי עכביש ואבק - כולם נראים כמעט אמיתיים, כאילו לבשו חג והתייצבו לצילום למזכרת.

בספר המרכיבים זהים, אך השפה הוויזואלית שקטה ומרומזת. את כנפי הפרפר הדקיקות והפגועות בקצותיהן היא מחברת ברישום קו עדין לדמותו של אביה המתרחק בגבו אל המתבונן. את הפרח הארגמני המיובש היא מציבה ככתם דם ראשוני, מפתיע במיניותו.

בניגוד לקטלוג, המלווה תערוכה במידע ויזואלי ובמאמרים אקדמיים ואוצרותיים, ספר אמן הוא יצירה אישית העומדת בפני עצמה. שמיר מעידה כי היא רואה את הספר כ"עוד עבודה בתערוכה": "בעיניי יש בו את החמלה, האיסוף, הידיים, הנגיעה, הכאב - כל מה שאין בהגדלות העצומות - שם יש את המקום המדעי, המחקרי, המנוכר יותר", היא אומרת.

לדבריה, אף שגם בעבר עסקה בנושאים דומים, הפעם יצרה סדרה הומוגנית, שמקורה הרגשי מתחבר עם העיסוק האינטלקטואלי באמנות: "כל הסדרה משלוש השנים האחרונות היא סביב פטירתו של אבי. הליווי של ההורים במסלול החיים, הבגידה של הגוף, הקמילה האיטית שלו".

בהתאם למשאלתה של שמיר, ספרה הוא חוויה פואטית, מרירה-מתוקה, כמו זיכרונות ילדות - לא בהכרח הנעימים שבהם - המזדחלים לתודעה ומעוררים רגשות מעורבים, של כמיהה והתרפקות מחד, ושל החמצה ופיכחון מאידך. באמצעים מינוריים, ברגישות ובעדינות אמהית, שמיר מצליחה לשחזר ולגעת בחוויה חשופת הברכיים של ריצה שרוטה בשדות. הידיים המצוירות כמעט תמיד "נדקרות" במשהו או נעקצות, כשהן מעזות לגעת. ברישומיה ובקומפוזיציות המדויקות היא לוכדת את תחושת היופי והכאב החריפים יותר בעוצמתם הראשונית, בילדות, שמתפוררת ברגע שנוגעים בה. היא מעבירה את טעם האבק הנדבק בזיעת הילדה שהייתה, כמו זו שדליה רביקוביץ' היטיבה כל-כך לתאר בשירה.

במקביל, מציגה שמיר בתערוכה קבוצתית בגלריה שלוש בתל-אביב, רישומים מספר האמן. *

"אסיף" ו"נאסף" - מיכל שמיר, ספר אמן ותערוכה במוזיאון הרצליה, תערוכה (קבוצתית) בגלריה שלוש, חיסין 5 ת"א

גרגורי שלא הכרתם

"קבוצת מסגרת" מציגה במוזיאון ינקו דאדא בעין הוד את המיצב הביקורתי "גרגורי" - שם קוד לכל אותם מאבטחים, שומרים ומנקים, שאיננו מבחינים בהם

"גרגורי" הוא שם הקוד שבו מכנים אנשי "קבוצת מסגרת" את השומרים בפתחי הקניונים והחניונים, המנקים במשרדים, העובדים בתחתית הסולם, שאנו כמעט לא מבחינים בהם בעוברנו. "האנשים השקופים", ה"גרגורים" של עולמנו הצר, זוכים לפתע במבט משתהה, במיצב שהציבו אמני הקבוצה במוזיאון ינקו דאדא בעין הוד.

בקבוצת מסגרת, שהתגבשה בחוג לאמנות באוניברסיטת חיפה, חברים סמדר אליאס, ויקטור אללוף, טל דולב, יעלה חזות, ויק יעקובסון פריד ומיכי רוזנפלד. האוצרת, רעיה זומר-טל, מציגה את עבודתם כראשונה בסדרת תערוכות של קבוצות אמנים שיוצגו במוזיאון. העבודה הקבוצתית עצמה היא סוג של "אמנות שקופה". כיוון שהאמנים מחויבים לתוצאה משותפת, הם יוצרים וחותמים יחד על העבודה, ואין אפשרות לזהות איזה פרט ביצירה נוצר על-ידי איזה חבר -מסבירה האוצרת. "זו התערוכה הראשונה של הקבוצה הצעירה, והבחירה להתמקד בביקורת על מחיקת הפרט מעניינת במיוחד".

"גרגורי" מייצג תת-תרבות בשולי החברה. אנשים המתקיימים בתודעה כ"אביזרים אנושיים", היוצרים סביבה נוחה יותר לחברה.

התערוכה מוצבת במרחב המוזיאון כסדרה של "הפרעות" בחלל, המשרתות את האמירה הביקורתית של הקבוצה. יד מושטת בחלוק לבן וכפפות פלסטיק צהובות, אוחזת בדלי וסמרטוט. קבוצת פסלים במידות אדם, ה"עוסקים" בניקיון כתם צבע גדול, באמצע האולם המרכזי. "לתלבושת האחידה אין ראש ואין פרטים מזהים - רק איברים חיוניים לביצוע מטלות", מדגיש טקסט התערוכה ומסב את תשומת הלב לעובדה שכמעט וחמקה מעינינו - אנחנו לא באמת מבחינים בפניהם, בסממני האישי והייחודי של ה"גרגורים" בעולמנו.

הביטוי האמנותי אולי בנאלי וישיר למדי, אך התוצאה הומוריסטית ומחלחלת לתודעה. עצם הצבת העבודה, על חלקיה הפזורים במוזיאון - כאן רגליים הבוקעות מהקיר ושם דלי מונח או ארגזים שנתקעו בדרך לשום מקום, יש בה התכתבות עם אסכולת הדאדא שהביא מרסל ינקו לעין הוד. *

"גרגורי" - קבוצת מסגרת, מוזיאון ינקו דאדא, עין הוד, א'-ה' 9:30-15:30, ו' 9:00-14:00, שבת 10:00-16:00, www.jancodada.co.il

מסך של ערפל

הצייר האמריקני-ישראלי ירדן וולפסון מציג ציורי שמן של חפצים מסביבתו הקרובה, שמצוירים באופן מעורפל

ציורי שמן של הצייר האמריקני-ישראלי ירדן וולפסון מתעתעים. חלקם נוגעים במציאות קונקרטית, באמצעות ציור אובייקט קלאסי, אך לצדם אותה המציאות עצמה מצוירת במעורפל, כמבעד לעיניים דומעות או זיכרון מרוחק. הפרטים נותרים מרומזים, כמו משימה להשלמה בראשו של המתבונן - תרגיל בגשטאלט. מה שנראה כאגרטל פרחים צבעוניים בעבודה אחת, הופך לבבואה בשחור-לבן-אפור בציור הסמוך, ולמשיחות מכחול בשכבות של צבע אדום אחיד בשלישי. "אלה הם 'מצבי הוויה' שונים, של אותה סביבה", הוא מסביר, ומכאן גם שם התערוכה שהוא מציג בגלריה רוטשילד פיין ארט בתל-אביב.

וולפסון מצייר את הסביבה האינטימית שבה הוא חי - הסטודיו, הסלון, חפצים ביתיים מחיי היומיום, המשמשים לו כמודל טבע דומם. באופן העברתם אל הבד הוא כמו לוכד את האור הנופל עליהם, או עובר בעדם, ומעיד על הלך רוח או על שעות היום השונות. מה שנותר מהאובייקטים הוא רק טביעת עין, נוכחות שלעתים נעדרת ונותר ממנה רק הד ויזואלי.

*אתה משתעשע במתח בין ציור מסורתי לעכשווי-קונספטואלי?

"אני מתייחס לכל סדרה כעבודה אחת, שיש בה שלושה או ארבעה חלקים. גם החלקים היותר מופשטים וציורי המונוכרום הם קלאסיים, אבל יש משהו מאוד עכשווי בהצבה של יצירות זו לצד זו כיחידה אחת מורכבת, למרות שלכאורה הן יכולות לעמוד כל אחת בפני עצמה. התחביר הזה, יוצר מכלול שמעיד על הוויה פנימית, מצבים משתנים, שמעבר לציור הבודד.

"אם אנסה להסביר את עצמי באופן פילוסופי, זה יישמע מאוד פורמלי, אבל כצייר אני מכוון לחוויה ויזואלית וגופנית. הציור הוא פעולה פיזית וההתבוננות היא חוויה פיזית. אני נהנה לצייר את אותם דברים באופנים שונים. אני חווה את זה כסדרה. כאשר העבודות מוצבות בגלריה הקשר הזה לעתים נעלם, אבל כשהוא מופיע מתרחשת הבנה ברובד עמוק יותר".

וולפסון נולד ב-1960 בלוס-אנג'לס, לאב ישראלי ולאם אמריקנית. לאחר שסיים לימודי אמנות בקליפורניה ובאוניברסיטת ייל, הגיע לישראל והתגורר בירושלים עשר שנים, עד 2002. במהלך שהותו בישראל, לימד בבצלאל ובקלישר, בין היתר. בשנים האחרונות חזר לארה"ב וכיום הוא מתגורר בקולורדו.

לדבריו, לאור הישראלי העז, הבוהק והחד הייתה השפעה רבה על עבודתו והוא ממשיך להיות נוכח גם בעבודות המאוחרות, שנוצרו בארה"ב. עם זאת, דווקא השפעות של ציור אמריקני ניכרות מאוד בצבעוניות האקספרסיבית אך המובלעת. כך, הוא יוצר חיבור בין האמן השכלתן, החוקר והמודע, לבין היוצר הרגשי, העוקב אחר זרם התודעה שלו.

"אני מוצא את עצמי מצייר את חלל הסטודיו או הסלון, והפרופורציות של השטח הן 'רותקו'. זו הגיאומטריה שמתחת לפרטים. כשאני משחק כך עם רותקו אני חוקר את היומיומי. הסלון שלי, הכורסה או השטיח והאור הנכנס - ואני בתוכם, יוצר יחס אינטימי עם המצבים האלה. מעניין אותי לגעת במשהו שמעבר לחפצים".

*זו אופטימיות שפוגשת מלנכוליה?

"זה לא מלנכולי. אולי משהו יותר איטי, פנימי. אפשר לומר אפילו רוחני". *

"מצבי הוויה" - ירדן וולפסון, גלריה רוטשילד פיין ארט, שד' רוטשילד 140 ת"א, ב'-ה' 11:00-18:30, ו' 10:00-13:00, שבת 11:00-13:00

להתראות נעורים, שלום אהבה

קרן גפן מציגה במוזיאון ינקו דאדא את "מעולם לא אהבתי כמו שאהבתי אותה", תערוכת ביכורים חשופה וכואבת. ענת ברמן מציגה מיצב החושף את שפת הסימנים הפרטית שלה

"מעולם לא אהבתי כמו שאהבתי אותה", תערוכת הביכורים של קרן גפן, אף היא במוזיאון ינקו דאדא בעין הוד, היא תערוכה חשופה וכואבת, ממש כמו שמה. גפן, בוגרת המדרשה לאמנות בית ברל וזוכת קרן שרת לאמן צעיר 2008, הציגה בעבודת הגמר שלה לפני כשנתיים ציורי ענק על בדים של 4 מ"ר, והצליחה להותיר רושם של אמנית שעוצמתה עוד תתגלה בהמשך.

בעבודותיה אז שלט הגוון האפור. הן נראו כרמיזות לדיוקן, שנותרה ממנו רק הילת שיער, ברמות שונות של הפשטה. ההעזה שהותירה משטחי בד גדולים "לא מכוסים", יצקה בהן כוח. תזכורת לעבודות אלה מופיעה בתערוכה כעת בציור שהגוון השולט בו הפעם ורוד דווקא. אך בניגוד לקונוטציות המתקתקות המתלוות בדרך-כלל לצבע, גפן לא מותירה מקום למתוק. מבין השורות של ציוריה היא נראית כמי שאמנותה נובעת מתוך חוויית כאב עזה.

בתערוכה, שאצרה אלינור עשת, ניכר ריסון מסוים שכפתה על עצמה גפן במידות העבודות, ולעומתו הציור עצמו הופך לכלי משתלח ומתפרץ, חסר עכבות ובלתי נכנע לתכתיבים חברתיים. מוטיבים מופשטים של קווי מתאר הופכים כאן לדמות בעלת פנים אמיתיות (וגם שם), אך אלה עוותו והושחתו מכוחו של כאב הפרידה, שכן או לא עומדת מאחורי הזעקה המצוירת. את היכולת להתערטל כך מבחינה רגשית בציור אפשר לייחס לאיזו איכות צעירה, כמעט תמימה. כמו שיר אהבה רוקיסטי, גרסת הציירת.

לצד גפן, ענת ברמן מציגה את "Backgraound" - מיצב רצפה זהוב, כמו אריחים שעל גביהם היא משרטטת בציור מינימליסטי את שפת הסימנים הפרטית שלה. ברמן, אמנית שכבר הציגה במספר תערוכות בשנים האחרונות, משתמשת בתרשימים סכמטיים של בית, אישה, מכונית וצמח פורח, ואלה חוזרים ומופיעים בעבודותיה בהרכבים שונים, כמו מעניקים לה איזו נקודת אחיזה ויציבות. במיצב זה היא מצליחה להעביר את אותם האלמנטים לקנה מידה גדול, מבלי לפגוע באיכות הקווית הדקיקה שלהם. *

"מעולם לא אהבתי כמו שאהבתי אותה" - קרן גפן; "Backgraound" - ענת ברמן, מוזיאון ינקו דאדא, עין הוד

עוד כתבות

ישראל לשם וקרן כהן חזון / צילום: רמי זרנגר

"לידה אני תלמיד בכיתה א": העורך דין הבכיר והיזמת המצליחה חושפים את השותפות

20 שנה שישראל (רלי) לשם וקרן כהן חזון הולכים יחד, וחברת תורפז תעשיות שהקימו, שמפתחת ומייצרת תמציות טעם וריח, כבר שווה 1.7 מיליארד שקל וחולשת על 17 חברות ● הוא בעל אחד ממשרדי עורכי הדין הגדולים בארץ אבל מרגיש לידה "כמו בכיתה א'" ● היא תעשיינית בנשמה אבל זוקפת לו הרבה מההצלחה ● זה ראיון זוגי ראשון

מדפי סופר. פתיחת שוק המזון ליבוא התקדמה חלקית / צילום: טלי בוגדנובסקי

פתיחת שוק המזון ליבוא: ההחלטה קודמה, אך הצלחתה חלקית בלבד

מדור "המוניטור", של גלובס והמרכז להעצמת האזרח, עוקב אחר ביצוע החלטות ממשלה משמעותיות, תוך בחינה מפורטת של יישום או היעדר יישום של סעיפי ההחלטה ● הפעם, בשיתוף המכון הישראלי לתכנון כלכלי: הגברת התחרות והסרת חסמי יבוא מזון

מתחם אינטל בחיפה / צילום: Shutterstock

"רבעון שהוא תחתית עבורנו": למה אינטל אכזבה כל כך את המשקיעים

בשיחת המשקיעים כינה מנכ"ל החברה, פט גלסינגר, את הרבעון הראשון כ"רבעון שהוא התחתית עבורנו" ● אינטל לא יכולה לערוב לכך שהרבעון הבא ייראה טוב יותר - ההכנסות אף עלולות להיות נמוכות יותר מאלה של הרבעון הנוכחי ● גם בתחום הייצור נראה שהדרך של אינטל עוד ארוכה

צילומים: שלומי יוסף, עמית שאבי (ידיעות אחרונות), עיבוד: גלובס

2,800 שקל לשעה, תיקים מתוקשרים ותיבת פנדורה: החיים החדשים של השופט שבמחלוקת

הדיל שהוביל למינויו לנשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב שב לאחרונה לרדוף את השופט בדימוס איתן אורנשטיין ● גלובס צולל לנבכי הקריירה החדשה שאימץ לעצמו כבורר–על, לחמ"ל שהקים כדי להתמודד עם ההקלטות המביכות ולשאלה המרחפת מעל לכל - איך תשפיע הפרשה על עתידו המקצועי?

גבול לבנון / צילום: Shutterstock

צה"ל: חיסלנו מחבל בכיר בלבנון, שקידם פעולות טרור רבות נגד ישראל

דיווח: במצרים נערכים ב"תוכנית חירום" לפלישה ישראלית לרפיח • פיגוע דקירה ברמלה: צעירה נפצעה קשה • צה"ל תקף מבנים צבאיים ששהו בהם מחבלים של חיזבאללה בדרום לבנון • דיווח בבלומברג: פסגה מדינית בנושא עתידה של רצועת עזה יתקיים ביום שני הקרוב בסעודיה •   ● כל העדכונים

וול סטריט / צילום: Shutterstock

שבוע המסחר הטוב מנובמבר: נאסד"ק קפץ ב-2%

מניית גוגל זינקה בכ-10%● אינטל איבדה כ-9% ● מדד ניקיי הוסיף 0.8%, מדד שנחאי התחזק ב-1.2%, מדד שנזן עלה ב-2.2% וקוספי הוסיף 1% ● נעילות ירוקות גם בבורסות אירופה ● ה-PCE - מדד האינפלציה המרכזי של הפד - עלה ב-2.8% בחודש מרץ, גבוה מהצפוי

טסלה ונטפליקס. תוצאות הפוכות ותזכורת / צילומים: Shutterstock

שתי ענקיות, תוצאות הפוכות ותזכורת לכלל החשוב של עונת הדוחות

טסלה פרסמה ביום שלישי בלילה דוח רבעוני מאכזב, אבל המניה זינקה בפתיחת המסחר ב־13% ● בשבוע שעבר קרה בדיוק ההפך לענקית טכנולוגיה אחרת, נטפליקס, שמנייתה צנחה למרות תוצאות חיוביות ● הסיבה: המלכות האמיתיות של עונת הדוחות הן התחזיות

מחנה פליטים ברפיח, רצועת עזה / צילום: ap, Fatima Shbair

לקראת כניסה לרפיח: מדוע מדובר במוקד משמעותי עבור חמאס?

מה מאפיין את רפיח, מה המשמעות של העיר עבור חמאס, ואיך ארגון הטרור ממשיך לתפקד כלכלית בימי המלחמה? ● גלובס עושה סדר

חייל אוקראינה מכין כטב''מ פוסידון לשימוש / צילום: ap, Efrem Lukatsky

טילים במקום מטוסים: המדינה שקונה נשק ב-50 מיליארד דולר

בצל היקף השימוש בכטב"מים במלחמת רוסיה־אוקראינה, לטביה תספק לאוקראינה כטב"מים • צבא הפיליפינים קנה טילי שיוט מהודו בעלות של כ-375 מיליון דולר ● פולאריס משיקה אופנועי שלג צבאיים חדשים ● השבוע בתעשיות הביטחוניות 

הדולר מתחזק בחדות מול השקל

הדולר בשיא של חמישה חודשים אל מול השקל. מהן הסיבות?

השקל נחלש בחדות הן מול הדולר והן מול האירו ● הכלכלנים הבכירים מסבירים כי מעבר למתיחות הגיאופוליטית מול איראן ולצד ההסלמה בצפון, גם גורמים בינלאומיים תורמים להיחלשות המטבע המקומי

תחנת אוטובוס. מדלגים על תחנות או כלל לא מגיעים / צילום: איל יצהר

על חשבון הנוסעים: השיטה המעוותת שמקפיצה את רווחי חברות התחבורה

הסבסוד הממשלתי של נסיעות אוטובוסים גדל עם השנים, אך בשטח לא תמיד מורגש שיפור בשירות ● אחת הסיבות המרכזיות טמונה בבחירת המפעילות במכרזים לפי פרמטר של מחיר ● כעת, נוכח "המרוץ לתחתית" שמדרדר את איכות התחבורה הציבורית, גוברת הדרישה לשינוי המנגנון

סאטיה נאדלה, מנכ''ל ויו''ר מיקרוסופט / צילום: Associated Press, Mark Lennihan

מיקרוסופט עקפה את הציפיות; המניה מזנקת במסחר המאוחר

הכנסות החברה היו 61.9, ב-19% לעומת הרבעון המקביל אשתקד ● הרווח למניה 2.94 דולר למניה, מעל הצפי ● המניה עולה ב-5% במסחר המאוחר

צבי לנדו, מנכ''ל סולאראדג' / צילום: איל יצהר

מניית סולאראדג' הידרדרה לשפל של 5 שנים בעקבות תוצאות פושרות של המתחרה

דוחות אנפייז האמריקאית לימדו על התאוששות איטית מהצפוי בשוק הסולארי שבו פועלת החברה מישראל ● מניית סולאראדג' צנחה ב-41% מתחילת השנה

רה''מ בנימין נתניהו / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

ההצעה החדשה: 20 חטופים תמורת חזרה לצפון

גורם בכיר בממשל ביידן: יש עסקה על השולחן, בקרוב נדע יותר ● בכיר בזרוע המדינית של חמאס ל-AP: נניח את נשקנו אם תקום מדינה פלסטינית בגבולות 67' • צה"ל תקף הלילה מטרות חיזבאללה במרחב מרון א-ראס • דובר צה"ל: סרטון החטוף מהשבי - קריאה דחופה לפעולה • עדכונים שוטפים

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

השר בן גביר נפגע בתאונת דרכים: מצבו קל-בינוני

בן גביר הגיע לזירת הפיגוע ברמלה, התראיין וכשעזב את המקום - היה מעורב בתאונת דרכים • רכבו של השר התהפך והוא פונה לטיפול רפואי • לפי עד ראייה: רכב השר חצה באור אדום • ארבעה בני אדם נוספים נפצעו בתאונה, מצבם קל-בינוני

רחפן Autel EVO 2 Enterprise / צילום: Reuters, Steve Marcus

אלפי רחפנים מתוצרת סין בדרך לצה"ל. אלו החששות

אלפי רחפנים תוצרת DJI ואוטל הסיניות נרכשו כדי למלא את השורות בצבא, לאחר ערב רב של דגמים שהגיעו מתרומות ואנשי מילואים ● למרות האיסור בארה"ב ובעוד שצבאות מערביים חוששים מריגול סיני, בצה"ל מבהירים: "נעשו התאמות כדי לשמור על ביטחון המידע"

ריי דליו / צילום: Reuters, Thomas Mukoya

המשקיעים בקרן הגידור המפורסמת לא מרוצים ודורשים את הכסף

משקיעים בקרן של ריי דליו טוענים שהם מתוסכלים מהתשואות בשנים האחרונות ● רבים מהמשקיעים המוסדיים שהשקיעו סכומי כסף גדולים מושכים את כספם ● "יש לנו אכזבה לאורך תקופה ארוכה", מספרת אחת מהמשקיעות בקרן

עלי רזא אסגארי, שהיה גנרל במשמרות המהפכה ועקבותיו נעלמו ב-2007 / צילום: ויקיפדיה

האיראנים טוענים: בכיר במשמרות המהפכה ערק לארה"ב. ומה הקשר הישראלי?

סוכנות הידיעות איראן אינטרנשיונל מדווחת כי עלי רזא אסגארי, בכיר לשעבר במשמרות המהפכה שעקבותיו נעלמו ב-2007, מתגורר בארה"ב תחת זהות בדויה ● אסגארי נחשב לדמות קרובה מאוד לראש הזרוע הצבאית של חיזבאללה, עימאד מורנייה, שחוסל ב-2008 בסוריה

"מדינה קטנה, הגנה אדירה": בעולם עדיין מתפעלים מישראל

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: נשיא סוריה בשאר אסד מנסה לשדר עסקים כרגיל, איראן ממשיכה לפתח את תוכנית הגרעין, בכירה בריטית קוראת לממלכה ללמוד מירושלים כיצד מפתחים מערך הגנה ראוי, ואונר"א שחלק מאנשיה התגלו כטרוריסטים באה בטענות לישראל ● כותרות העיתונים בעולם

משרדי גוגל / צילום: Shutterstock

בדרך לשווי של שני טריליון דולר: זו המנצחת הגדולה של עונת הדוחות

גוגל הפתיעה לטובה בדוחות, מה שהוביל לזינוק חד בשווי המניה - החברה צפויה להגיע לשווי שוק של שני טריליון דולר, ולעקוף את אנבידיה ● בנוסף, החברה הכריזה לראשונה על חלוקת דיבידנד רבעוני ● "השוק פחד נורא מזה שגוגל תצטרך להגדיל את ההשקעה שלה ללא צמצום ממשי בהוצאות", אומר גורם בשוק