גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

בדיקת "גלובס": איזו חבילת סלולר משפחתית הכי משתלמת?

"גלובס" ואתר השוואת המחירים "כמהזה?" יצאו לבדוק מי מבין חברות הסלולר מציעה את הדיל המשפחתי הכי אטרקטיבי - ומצאו פערים של עשרות אחוזים ■ אורנג' ומירס הפתיעו לטובה

יום המשפחה אולי מאחורינו - אבל התחרות בענף הסלולר עדיין כאן: לא מעט משפחות מבקשות להוזיל עלויות באמצעות דיל משפחתי בחברת סלולר אחת. מי מציעה חבילה אטרקטיבית יותר?

בבדיקה שערכו גלובס ואתר "כמה זה?", אתר השוואת מחירי התקשורת בישראל, התגלו פערים של עשרות אחוזים בין החברות - כשאורנג' ומירס מציעות את המחיר הטוב ביותר, ופלאפון בולטת לרעה עם עלות הגבוהה ב-44%.

לצורך העניין נבנה דפוס שימוש אחיד שעל-פיו נערכה השוואת המחירים: משפחה בת 4 נפשות המשתמשות בשירותי הסלולר לפי התפלגות הבאה - הורה א' עם 450 דקות שיחה ו-50 הודעות SMS; הורה ב' עם 300 דקות שיחה ו-40 הודעות; ילד בן 12-13 המנצל 130 דקות ו-100 הודעות עם חבילת גלישה; ומתבגר בגיל 14-16 המנצל 400 דקות שיחה, 150 הודעות וחבילת גלישה.

עוד לקחה הבדיקה בחשבון כי 20% מתמהיל הדקות של כל בן משפחה הם בתוך הרשת שבה בחרה המשפחה ועוד 20% מהדקות הן בן בני המשפחה עצמם - סך-הכול 40% מהדקות הן בתוך הרשת ובתוך המשפחה.

זה המקום להזכיר: מעבר מדפוסי השימוש הנבדקים כאן לדפוסי השימוש שלכם יכול להניב תוצאות שונות - ולכן בטרם תחליטו לאיזה חברה לעבור, חשוב לבדוק היטב את חשבונותיכם ואת דפוסי השימוש שלכם, לקבל הצעות מכל חברות הסלולר ורק אז להחליט בהתאם לנתונים.

מי שיידע לעמוד על שלו יוכל לפעמים לקבל הטבות ומסלולי שימור שהעלות בהם נמוכה מהעלות במסלולים ללקוחות חדשים.

"חשוב גם לציין", מוסיפה ליאת נחום, מנהלת תוכן באתר "כמה זה?", "כי מאז כניסת תקנות הפחתת הקנסות בסלולר ללקוחות קיימים וחדשים, מוקדי המכירות של החברות הפכו לשוק, וניתן להתמקח ולקבל הטבות רבות או מסלולים ייחודיים - הכול תלוי בכושר המיקוח שלכם מול הנציג".

לא את כל המסלולים

באופן מפתיע או לא, אף חברה לא הציעה לנו את המסלולים עם הגבלת התקציב החודשי מראש - המתאימים בעיקר לילדים שהוריהם מעוניינים להגביל להם את התקציב האישי. מסלולים אלה קיימים בפלאפון ובאורנג', אולם גם עבור הילדים קיבלנו מסלולים רגילים.

בפלאפון קיים מסלול הנקרא "חשבון ידוע מראש" - חבילות הכוללות בנק דקות ובנק הודעות בתשלום חודשי קבוע, למשל 100 דקות ו-100 הודעות ב-99 שקל לחודש. כאשר הלקוח מגיע לניצול מלא של החבילה הקו הופך לפריפייד - ורק בהטענת תקציב נוסף הלקוח יכול לשוחח, כשאם לא הוטען תקציב המנוי יוכל לשוחח שוב רק בתחילת החודש הבא אחריו, עם חידוש החבילה.

בפרטנר קיימת חבילה בעלת דמי מנוי גבוהים יחסית, החל מ-58 שקל ועלות של 59 אגורות לדקה, כאשר הלקוח מראש מגביל את התקציב החודשי בכפולות של 50. כאשר המנוי מגיע לניצול מלא, לא ניתן יותר להוציא שיחות עד תום החודש.

מה בכל זאת הציעו לנו במוקדי המכירות של החברות?

אורנג': הזולים ביותר

כשהצגנו לנציגה את דפוסי השימוש, הוצעו לנו שתי חבילות. הראשונה שבהן כוללת 400 דקות, 400 הודעות ב-168 שקל לחודש, כ-60 אגורות לדקת חריגה.

החבילה השנייה כוללת 150 דקות ו-150 הודעות ב-98 שקל לחודש.

עבור חבילות הגלישה, הנציגה הסכימה לתת לנו חבילות גלישה בסיסית לכל המנויים ללא תוספת תשלום.

הטבות הניוד: זיכוי של 28 שקל לחודש לכל קו מנויד.

* השורה התחתונה: 520 שקל לכל המשפחה.

מירס: הצעה אטרקטיבית

חברת מירס אמנם תופסת כיום נתח קטן (כ-5%) יחסית למתחרותיה, ורחוקה מלהוביל טכנולוגית - כשרק מכשיר חכם אחד קיים במלאי, אולם המצב עתיד להשתנות בחודשים הקרובים בעקבות מכרז התדרים שמנהל משרד התקשורת, כחלק מכוונתה להקים רשת סלולרית מתקדמת מסוג דור שלוש.

כך או כך, גם היום אולי יהיו מי שיוותרו על מכשור מתקדם במיוחד לטובת מחיר אטרקטיבי.

נציג מירס הציע גם הוא שתי חבילות: הראשונה כוללת 500 דקות בתוך רשת מירס, 200 דקות לכל היעדים, 100 הודעותSMS , 47 אגורות עלות חריגה - 139 שקל לחודש, וחבילת גלישה בעלות של 19.90 שקל.

החבילה השנייה שהוצעה לנו כוללת 300 דקות בתוך רשת מירס, 100 דקות, 50 הודעות SMS, במחיר של 15 אגורות לדקת חריגה - בעלות של 99 שקל לחודש.

הטבות ניוד: 30 שקל לחודש לכל קו מנויד, עם הצגת חשבונית מהחברה הקודמת על סך של מעל 200 שקל.

* השורה התחתונה: 521 שקל.

סלקום: חבילה חמה, מחיר פושר

בסלקום הציעו לנו עבור 3 מנויים (הורים ומתבגר/ת) את ה"חבילה החמה": החבילה כוללת 1,200 דקות, 1,200 הודעות וחבילת גלישה בסיסית ב-209 שקל לחודש. עבור הילד/ה הצעיר/ה יותר קיבלנו את חבילת "הכי פשוט" הכוללת דמי מנוי חודשיים של 29 שקל לחודש, 69 אגורות לדקה, 65 אגורות לכל הודעת SMS וחבילת גלישה בסיסית ללא תשלום נוסף.

הטבות טרייד וניוד: זיכוי של 25% עבור כל חשבונית שלישית (לפי גובה כל חשבונית שלישית) בתוספת 30-35 שקל עבור הטבות ניוד.

* השורה התחתונה: 619 שקל.

פלאפון: משלמים על הגלישה

גם בפלאפון ההצעות שקיבלנו כללו שתי תוכניות. הראשונה חבילה הכוללת 200 דקות, 200 הודעות, שיחות חופשיות (עד 3,000 דקות) בתוך רשת פלאפון, וחבילת גלישה בסיסית בעלות של 218.9 שקל לחודש.

החבילה השנייה כוללת 100 דקות, 100 הודעות, 800 דקות בתוך רשת פלאפון, חבילת גלישה בסיסית בעלות של 138.80 שקל לחודש.

כאן חשוב להזכיר כי בפלאפון חובה לשלם עבור חבילת גלישה עבור כל קו, ולכן מכאן נובע חלק מההפרש לעומת המתחרות. הטבות ניוד: 20 שקל לחודש לכל קו מנויד.

* השורה התחתונה: 748 שקל.

תגובות

* סלקום: "על-פי דפוסי השימוש בפועל של משפחה ברשת סלקום, החברה מציעה את התוכניות הטובות ביותר בשוק, ובין היתר החלוצה בשוק במודל של תוכניות וחבילות גלישה ללא התחייבות, ללא הגבלה וללא חריגות תוך החזר של % 25 בכל חשבונית שלישית".

* מירס: "חברת מירס, גם הפעם, מציעה לציבור הצרכני הצעות ערך משתלמות בסעיף צריכת התקשורת המשפחתית כחלק ממדיניות החברה".

* אורנג': "החברה פועלת נמרצות להיות הבחירה המועדפת של לקוחותיה במגוון רחב של ערוצי פעילותה לרבות קדמה טכנולוגית,שירות איכותי, חדשנות והיצע רב של שירותים, מוצרים ותוכניות משתלמות לצרכי הלקוח בהתאם לדפוס שימושו".

* בפלאפון בחרו לא להגיב לממצאים.

כך תוזילו את חשבון הסלולר המשפחתי / על-פי ליאת נחום, אתר "כמה זה?"

1. שיעורי-בית: ראשית, אל תתעצלו. שבו ובדקו את דפוסי השימוש של המשפחה שלכם. בשיחת טלפון למוקדי השירות תוכלו לקבל את דפוסי השימוש הממוצעים שלכם. זהו המפתח לבחירת מסלול נבונה.

2. יתרון לגודל: אחד מבני המשפחה שלכם מקרבה ראשונה עובד בארגון גדול כגון: עובדי מדינה, חברות ממשלתיות, חברות הייטק גדולות ועוד? בקשו ממנו שיצרף גם אתכם למסלול. ברוב המוחלט של המסלולים לעובדים אלה, ניתן לצרף גם בני משפחה מדרגה ראשונה (הורים, אחים, אחיות וכו') ושם נמצאים התעריפים האטרקטיביים ביותר - שיוכלו להוזיל לכם את החשבון החודשי עד קרוב למחצית.

3. מלכודת החופש: אל תתפתו לשלם עבור חבילות עם שיחות חופשיות בתוך הרשת. דבר זה מעודד לדבר יותר: מעל פני השטח זה נראה חינם, אך מתחת לפני השטח אתם מגדילים את דפוסי השימוש שלכם. אנחנו ממליצים לקחת מסלולים בעלי שיחות חופשיות רק אם אתם מדברים לפחות 40% מהשיחות בתוך הרשת.

4. עדיף פחות: בחרתם בנק דקות? בחרו בנק דקות במדרגה שהכי קרובה לדפוסי השימוש שלכם, ואם אין כזו, אז עדיפה מדרגה פחות עם תשלום חריגה מאשר מדרגה גבוהה יותר - כך העלות לדקה שתשלמו בפועל לא תעלה. מסלולים ללא בנק דקות מומלצים בעיקר ללקוחות שמדברים מעט מהממוצע.

5. לצה"ל באהבה: הבן/בת שלכם קיבלו צו ראשון? זה הזמן להרים טלפון למוקד השירות ולהעביר אותו למסלול החיילים - שם העלויות לדקה נמוכות מאוד.

6. המעבר משתלם: אל תזלזלו בהטבות ניוד: אם החלטתם לעבור חברה עם המספר שלכם, בדקו אילו הטבות מעניקות החברות. הטבות אלה הן בטווח של 20-30 שקל לחודש ולאורך זמן, זהו סכום לא מבוטל.

7. תורת השימורים: גם אם החלטתם להישאר בחברה בה אתם נמצאים, כדאי ומומלץ להרים טלפון למוקדי שימור הלקוחות של החברות. בעקבות כניסת תקנת הפחתת קנסות היציאה ללקוחות חדשים וקיימים, הוסר החסם לתשלום קנס דרקוני ומאיים, ולכן המעבר שלכם לחברה אחרת אמור להתבצע ביתר קלות. לכן החברות ינסו להשאיר אתכם אצלן ויציעו לכם הטבות נוספות להוזלת החשבון החודשי של המשפחה ואף מסלולי שימור לקוחות - רק תישארו.

8. לא רק בנייד: עד כמה שזה ישמע קשה, הרגילו את עצמכם ואת ילדכם לשוחח מהטלפון הקווי כאשר אתם נמצאים בבית. מאז הפחתת דמי הקישוריות העלות לדקה הוזלה מאוד, וזה יחסוך לכם לא מעט כסף.

מסלול סלולר למשפחות

* הנתונים לכתבה זו נאספו על-ידי אתר "כמה זה?" - www.kamaze.co.il - אתר השוואת מחירים בתחומים: סלולר, אינטרנט, שיחות לחו"ל ­ומחו"ל, כבלים ולוויין וטלפון בישראל.

עוד כתבות

פיצוחים / צילום: תמר מצפי

הגרעינים של חממה בדרך החוצה מהבורסה - מי ייכנס במקומם?

חברת חממה סחר קיבלה הצעה להוצאת פעילותה מהבורסה והכנסת פעילות נדל"ן במקומה ● בעקבות מלחמת חרבות ברזל לחברה חובות בהיקף של 1.6 מיליון שקל מתושבים מרצועת עזה

איראן נערכת למתקפת תגמול ישראלית/ עיבוד: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP,shutterstock

כך נערכת איראן למתקפת תגמול ישראלית

ארה"ב ומדינות אירופה לוחצות על ישראל למתן כל תגובה למתקפה שביצעה איראן בסוף השבוע, בתקווה לצנן את המתיחות ● משמרות המהפכה וחיזבאללה צמצמו את נוכחות הקצינים הבכירים שלהם בסוריה ● עפ"י דיווח c"וול סטריט ג'ורנל", ישראל תזהיר את בעלות בריתה הערביות לפני שתגיב, ותגביל את התקפותיה למתקנים בסוריה הקשורים לאיראן

יודר שפריר וגיא ברון, מייסדי סקיילאופס / צילום: בן יצחקי

החברה שחוסכת זמן וכסף לסטארט-אפים: זה חביב הקהל בדירוג המבטיחים של גלובס

סקר חביב הגולשים באתר גלובס זכה בשבועות האחרונים לכ-30,000 צפיות וצבר אלפי הצבעות ● על התואר התחרו השנה 30 חברות צעירות שדורגו במקומות הגבוהים ביותר ע"י עשרות קרנות השקעה הפעילות בישראל ● מי זכתה במקום הראשון?

נשיא ארה''ב ג'ו ביידן / צילום: ap, Jacquelyn Martin

דיווח: ביידן שוקל לספק לישראל נשק ביותר ממיליארד דולר

לפי דיווח בוול סטריט ג'ורנל, ממשל ביידן שוקל לספק פגזי טנקים, מרגמות וכלי רכב צבאיים ● מדובר באחד ממשלוחי הנשק הגדולים מאז 7 באוקטובר

מתכות / צילום: Shutterstock

החברה שמנסה לחולל מהפכה בתעשייה שלא השתנתה אלפי שנים: Magnus Metal מגייסת 74 מיליון דולר

"מקצרת את תהליכי העבודה, מפחיתה את עלויות היצור והזיהום, ומשפרת את איכות המוצר" ● עם שווי מוערך של כ-160 מיליון דולר, מגנוס מטאל הישראלית יוצאת לסבב גיוס חדש

אירוע חציית הביטקוין / צילום: Shutterstock

פעם בארבע שנים: כל מה שכדאי לדעת על האירוע הגדול של הביטקוין

אירוע חציית הביטקוין שמתרחש אחת לארבע שנים צפוי לצאת לדרך היום בשעות הערב (שעון ישראל) ● בפעמים הקודמות זה הוביל לקפיצה גדולה בערכו של המטבע, אך בשוק לא תמימי דעים שזה יקרה גם הפעם ● מה קורה בפועל ולמה הוא כה דרמטי עברו משקיעים הקריפטו?

חנות Hַ&O kids בקניון עזריאלי מודיעין / צילום: יח''צ

רשת H&O משיקה תת־רשת חדשה לאופנת ילדים, עם כ־20 סניפים

הרשת תאגד את המותגים האמריקאים Carters ,Oshkosh ו־Skip Hop ואת מותג הבית H&O Kid, ותציע אופנת ילדים מניו בורן ועד גיל 12 ● הקבוצה מתכננת לפתוח כ־20 חנויות בקונספט החדש, בעיקר בקניונים ובמרכזי קניות

אביב ומתיאו שפירא, אדיר טובי ורובי ליאני, חברת XTEND / צילום: כדיה לוי

עפים כמו פרפר, עוקצים כמו דבורה: הרחפנים שמשנים את תורת הלחימה

הרחפנים של אקסטנד הפכו פופולריים במלחמה בעזה, ואף הצילו חיים • עכשיו היא עובדת על מערכת משולבת שתיקח את יכולות הרובוטים קדימה ותסייע להם לפעול בצוות ● הסטארט-אפים המצליחים, פרויקט מיוחד

רה''מ בנימין נתניהו / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

"שחקנית מרכזית במזרח התיכון": למה הבכירים הישראליים מתייצבים לתדרך את התקשורת בארצות הברית?

משעות הבוקר המוקדמות, גורמים ישראליים בכירים מתייצבים בתקשורת האמריקאית כדי לתדרך על התקיפה באיראן ● כך בוחרים את גופי התקשורת מולם הם עובדים בארה"ב ומה הם מנסים להשיג?

שאריות של טיל בליסטי שאיראן שיגרה לעבר ישראל / צילום: Reuters, Amir Cohen

בהשראת רוסיה: גילויים חדשים על התקיפה האיראנית וההצלחה הישראלית

הכתבה הזו היתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● התקיפה של איראן תוכננה באופן ששיחזר במובנים רבים כמה מן התקיפות הרוסיות הגדולות באוקראינה, וכללו תחילה נחיל כטב"מים שנועדו להציף את ההגנה האווירית ● החולשה של היכולת הצבאית הקונבנציונלית של איראן עלולה להוביל את מקבלי ההחלטות באיראן לאופציה הגרעינית

וול סטריט / צילום: Unsplash, lo lo

נעילה מעורבת בוול סטריט; S&P 500 ירד זה היום החמישי ברציפות

נאסד"ק ירד ב-0.5% ● סולאראדג' בשפל של 5 שנים ● מחיר הקקאו זינק לשיא כל הזמנים ● למה טראמפ מדיה זינקה ב-22% ● ליתיום אמריקס צללה ב-25% ● טסלה בשפל של שנה, מתחת ל-150 דולר, בדויטשה בנק צופים לה ירידה נוספת של 30% ● נטפליקס ניפצה את התחזיות, אבל תחזית מאכזבת מפילה את המניה במסחר המאוחר

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

הבורסה ננעלה בעליות חדות אבל ירדה ב-1.1% בסיכום שבועי; מדד הבנקים זינק ב-1.8%

ת"א 35 עלה ב-1.3% ● סיכום השבוע: מדדי ת"א-35 ות"א-90 ירדו בכ- 1.1% ובכ-0.6%, בהתאמה, ירידות שערים אפיינו את מרבית המדדים הענפיים, בראשם מדד ת"א-ביומד שירד השבוע בכ-7.6% ● ב-2 במאי יתווספו למדד ת"א-35 מניות פתאל ושופרסל, יגרעו קבוצת אשטרום ושיכון ובינוי ● תשואת האג"ח הממשלתי ל-10 שנים עלתה השבוע בכ-0.1% והגיעה לכ- 4.8% בסוף השבוע

פס ייצור החרפנים של XTEND / צילום: כדיה לוי

שורות הצבא התמלאו ברחפנים וברובוטים ואלה המרוויחים הגדולים

שורות צה"ל התמלאו במהלך המלחמה ברחפנים וברובוטים מתוצרת סטארט־אפים ישראליים קטנים, שעד כה נדחקו מהתחום הביטחוני על ידי השחקניות הגדולות ● כעת, משקיעים פרטיים שבעבר נרתעו מהרגולציה הכבדה ומהיקף האקזיטים הנמוך, מגלים עניין בטכנולוגיה צבאית

סלט קרעי לחם ב''נעה אפייה מקומית'' / צילום: חיים יוסף

רגע לפני שנפרדים מהחמץ: מסעדה מעולה בהרי ירושלים שמנסה לחבר את כל המנות ללחם

"נעה אפייה מקומית" של אלדד שמואלי רק התחילה לרוץ והשף גויס למילואים ● עכשיו היא מתרוממת, והקו המנחה: מנות שהולכות טוב עם לחם, והלחם מצוין

ספינה צבאית איראנית נעה במימי איראן לפני תחילת תרגיל ימי משותף של איראן, רוסיה וסין באוקיינוס ההודי / צילום: Associated Press, ASSOCIATED PRESS

בחשש רב: כך נערכה איראן למתקפה הישראלית

בטהרן איימו כלפי חוץ והזהירו מתגובת ישראל, אך ביצעו שורת מהלכים המעידים על החשש מתקיפה ● גם בחיזבאללה ובסוריה נערכו

מסורק תת קרקעי ועד רחפנים: הכירו את 10 הסטארט-אפים המבטיחים לשנת 2024

גלובס בוחר את הסטארט-אפים המבטיחים של ישראל השנה ה-18 ברציפות: חברות הייטק הצומחות והמסקרנות ביותר, אלה שמייצרות אימפקט על תעשיות וצרכנים רבים, ונמצאות על המסלול הבטוח להנפקה ● הרשימה מתבססת על בחירות של קרוב ל-70 קרנות השקעה מקומיות וזרות מובילות בהייטק הישראלי ● החשיפה המלאה

מייסדי טורק. מימין: אלדד לבני (CINO), לאוניד בלקינד (CTO) והמנכ''ל עופר  סמדרי / צילום: גיא חמוי

הטייס האוטומטי שרוצה להחליף את צבא מומחי הסייבר

האנליסטים במרכזי בקרת הסייבר של הארגונים הגדולים נאלצים להתמודד עם אלפי התרעות מדי יום, והטכנולוגיה של טורק מאפשרת להפוך את התהליכים לאוטונומיים למחצה • האם ה"טייס האוטומטי" של החברה יצליח לשלול איומים חמורים? ● הסטארט-אפים המבטיחים

עגלת קפה הקבינה בכפר הס / צילום: שני בריל

ארבע הצעות לטיולי יום שרק המקומיים מכירים - ומשהו טעים ליד: מדור מיוחד לפסח

תצפית מרהיבה אל המדבר בשקיעה, פארק שמרגיש כמו ההיי ליין בניו יורק, האחות הקטנה של מקדש הבשרים משוק הכרמל וקרם לימון ומסקרפונה לקינוח ● יצאנו לארבעה מקומות שונים בארץ כדי לשמוע מהתושבים מהי פינת החמד שרק הם מכירים ומה יש לאכול שם, שגם כשר לפסח

חיים ילין / צילום: פרטי

"אני לא מוצא את עצמי בתל אביב": חיים ילין לא מפסיק להתגעגע הביתה

הוא היה בממ"ד 12 שעות רצופות, שמע את הערבית, ראה את המלחמה ● אבל איכשהו זה המקום היחיד שעדיין נותן לחיים ילין כוח: "אני נמשך לשם כמו מגנט" ● פרויקט מיוחד 

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי / צילומים: AP, Shutterstock

אוקראינה על סף ייאוש וחור שחור ישאב אותנו ממרחק 2,000 שנות אור

אוקראינה מפתחת קנאת ישראל - גם היא רוצה קואליציה שתציל אותה מטילים באמצע הלילה ● הבריטים קובעים לוח זמנים להפסקה לאומית של העישון ● האקלים יעלה הרבה כסף, והמדינות העניות ייפגעו יותר ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם