גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

מחאת הנדל"ן: לשכנים יימאס לפני שנתניהו יחשוב על ספין

מתישהו עיר האוהלים תפסיק להיות בומבמלה פינת שנטיפי, יש רק לוודא שזו תהיה תחילת המחאה ולא סופה ■ "מתישהו השכנים יתלוננו ותבוא ניידת - ועימה תבוא האלימות" ■ את הרגעים הגדולים רואים בטלוויזיה - את הקטנים רואים לבד ■ דרור פויר ומשק כנפי ההיסטוריה

אני עיתונאי חסר מזל. מיום חמישי שעבר עד יום שני הזה שהיתי לסירוגין בעיר האוהלים בשדרות רוטשילד בתל אביב והצלחתי להחמיץ את כל הרגעים הגדולים. את הביקור של חולדאי החמצתי כי קפצתי הביתה לאוכל-אמבטיה-סיפור עם הילדים; את הביקור של מירי רגב החמצתי כי הלכתי לרגע הצדה לעשות כמה טלפונים; בכל פעם שהייתי צריך לשירותים, החמצתי חבר כנסת; בכל פעם שעברתי את הפינה כדי לקנות משהו קר לשתות פספסתי עוד נאום חוצב להבות או עימות דרמטי. בכל פעם שהסבתי את מבטי קרה משהו, וכשהסתכלתי לא אירע דבר. נדמה שככל שהייתי שם יותר זמן כך נהיה לי פחות על מה לכתוב.

אבל זה בסדר מבחינתי. את הרגעים הגדולים אולי החמצתי, אבל האמינו לי שהייתי בהמון רגעים קטנים. אחרי הכול, את הרגעים הגדולים תמיד אפשר לראות בטלוויזיה. את הרגעים הקטנים אתה צריך לראות לבד, לתת להם להצטבר ולהתבשל עד לתסיסה בשעות החמות, הארוכות והלחות של יולי תל אביבי.

רגע אחד כזה: אישה מבוגרת בשם אירנה לוקחת את המגפון ביום שני בצהריים. העברית שלה שבורה כמו הגב שלה משנים של עבודות קבלן. את צרותיה היא מספרת בקול נרגש, וצרותיה צרות צרורות, האמינו לי. אני לא עומדת בשום קריטריון, היא אומרת. אין לי ילדים, אין לי כלום. בשבוע שעבר פיטרו אותי מהעבודה ובשבוע הבא זורקים אותי מהדירה. אומרים פריפריה. הייתי בפריפריה. דירת חדר בערד כמו בתל אביב, ואין עבודה. שלא יגידו לי פריפריה, אומרת אירנה, ללא ספק נערת הפוסטר של השמאל הקיצוני עם הרסטות. כזה היה גם הנרי אלקסלסי, פנתר שחור ותיק, שהפליג בזיכרונות על המחאה של אז והפציר במאזיניו הצעירים לצאת ולעשות, לא רק לדבר. כאלה היו גם כמה חברים מבני עקיבא וכמה חרדים שהגיעו בשישי בערב והתפללו ערבית ועשו קידוש, ואחר כך רקדו מין הורה, כמנהג השמאל הקיצוני עם הרסטות מימים ימימה.

אני לא אומר שאין שם שמאל קיצוני עם רסטות, אגב. הם בכל מקום, אלה. יש שלט של אנרכיסטים נגד הגדר ויש דוכן של מאבק סוציאליסטי ודברים כאלה. אבל בגדול זה מאבק חלבי מדי בשביל השמאל הקיצוני.

מחאה של התפשטות

מחאה מהסוג של עיר האוהלים היא מטבעה, ומטבע מייסדיה, מחאה של רגעים קטנים ושל שיאים נדירים. בינתיים זו לא מחאה של לעשות, זו מחאה של להיות. בינתיים זו לא מחאה של התמקדות, זו מחאה של התפשטות. מספר האוהלים חשוב מניסוח מדויק של מסרים. בינתיים זה מאבק שמתנהל ברוח טובה, תולדה של אופי מייסדיו. בתחילת המאבק הסתיים כמעט כל נאום ב"אני אוהב/ת אתכם. אתם אנשים יפים". ככה זה לא יכול להימשך לאורך זמן, זה ברור. ואכן, מתרבים הקולות הקוראים להסלמת המאבק.

לפעמים ההתפלגות הזו לתאים ולתתי-תאים שכל אחד מהם נושא את נס המאבק האמיתי מזכירה קצת את בריאן כוכב עליון של מונטי פייתון. אלה אומרים על ההוא שהוא טרמפיסט, ההוא אומר על ההם שהם מתכננים לחבור למפלגה זו אחרת, ההם רדיקליים מדי, אלה לא רדיקליים מספיק. קח מספיק אנשים ותקע אותם יחד, ובתוך יומיים יהיו לך שני דברים: סקס ותככים. בימים הראשונים עבדו המארגנים קשה כדי לשמור על כל העניין א-פוליטי, אבל אין לך דבר שהוא לא פוליטי, ומהר מאוד לא הייתה להם ברירה אלא להבין את זה. מי מחליט על דיור בר השגה - אגודת הציירים האימפרסיוניסטים? מי מפשיר קרקעות, המשוררים? מי יטיל פיקוח על שכר הדירה, חובבי הטיסנאות?

ביום הראשון ישבתי עם כמה מהם, ובסופה של הפגישה לא יכולתי שלא לשאול אותם מה הם חושבים שיקרה - שבעוד שבוע ייפתחו כל חוזי השכירות בארץ וכל אחד יקבל הנחה של 1,000 שקלים לחודש? לא ממש היה להם מושג. בימים הראשונים הם היו בקטע של "אנחנו זועקים שיש בעיה, עכשיו הכדור במגרש שלכם". הו, ילדים, אמרו להם כמה בוגרים של מאבקים חברתיים אחרים, כמו גם חברי כנסת שהיו במקום, אם תיתנו להם את הכדור הם בחיים לא ימסרו לכם אותו בחזרה. המהפכה עוברת בוד"לים (ועדות דיור לאומיות), בהצעות חוק כתובות ביובש, בבריתות לא קדושות. לאט-לאט זה מחלחל. ביום שני כבר היו צוותי תקשורת מסודרים וטנקי חשיבה. בהתחלה הם סירבו להקשיב, לקבל עצות. גם זה השתנה. בטח כשהם הבינו שהצד השני כבר מעסיק יחצנים ויועצי תקשורת. זה מה שמנע מהם ליפול לספין של נתניהו על הפשרת 7,000 יחידות דיור בשטחים.

חבר אתה חופר

הדיבורים. הו, הדיבורים. שמעתי מספיק נאומים ל-19 גלגולי חיים. לפעמים נראה היה שהמחאה נוסדה על מנת לפטפט את עצמה לדעת. בסלון של עיר האוהלים התנהל מין הייד פארק בלתי פוסק עם קודים כמו תנועות של הברגת נורה במקום מחיאות כפיים, תנועת שופט לצעדים בכדורסל במקום לקרוא 'אתה חופר', הצלבת ידיים באיקס במקום לצעוק 'שטויות!', ותנועת תיפוף עם האצבעות כדי לקבל את רשות הדיבור. הקודים האלה הם ממודל השיח הספרדי, הסבירו לי בחשיבות.

זה הלך יופי בהתחלה, כשהגרעין הקשה היה הרוב, אבל ככל שהגיעו למקום יותר ישראלים התאדה מודל השיח הספרדי לטובת מודל השיח הישראלי הישן והטוב. הניסיונות לכפות סובלנות ותרבות דיון היו הרבה פעמים מתישים הרבה יותר מהדיונים עצמם, שברוב המכריע של המקרים התנהלו לעניין ובנימוס. היו גם צעקות, אבל צעקות זה בסדר.

היה מרשים לראות את זה גדל ומשנה צורה. מכמה אוהלים על הפינה מול הבימה בחמישי בערב ועד לרכבת האוהלים שחצתה את החשמונאים בראשון והגיעה עד לבר-אילן בשני בלילה. כשנגיע להרצל, אמרו שם, תיפול הממשלה.

ביום שישי היו כמה גיטרות, בראשון כבר הייתה מערכת הגברה עם סאונדמן ובחורה שאחראית על הליין-אפ של הלהקות. ביום שישי עוד ביקשו המארגנים מהעיתונאים הספורים שהיו במקום שיכתבו, ביום ראשון כבר סגרו לעצמן רשתות הטלוויזיה מתחם בחלק הכי יוקרתי של העיר והעבירו משם מהדורות, והמקום המה עיתונאים, כולם רושמים את אותם הסיפורים מפי אותם האנשים. שמי כך וכך ואין לי כסף לשכר דירה, שמי זאת וזאת ואנחנו נישאר פה עד שיימצא פתרון.

אני העדפתי, כמו תמיד, לשבת בצד ולראות מה קורה. בכל מקרה, זו הייתה מסיבת עיתונאים של ממש. היו גם המון מפורסמים שבאו להביע הזדהות, לשיר, או סתם לראות מה קורה.

לא פחות מרשים היה לראות את כל העניין שומר על איפוק. ראו איזה פלא, מאות אנשים במהלך היום, עד לאלפים בלילה, דחוקים בשדרה צרה בלחות של 5,000 אחוזים בלי שירותים, מזיעים את עצמם לדעת, ישנים קצת, אוכלים רע, ועדיין - אין אלימות ואין עשיית צרכים בחצרות. בתי העסק באזור נתנו כתף, היו שכנים שתרמו את דירותיהם, ובחניון הבימה הקרוב יש יופי של שירותים.

תבוא ניידת, תבוא האלימות

מסכנים השכנים. ידידותית המחאה ככל שתהיה, הרי שהיא עושה רעש בלתי פוסק. המוזיקה נפסקת ב-11, אבל תמיד יש מישהו שמנגן, מישהו ששר, תאורה, גנרטור, אנשים עוברים במכוניות, צועקים וצופרים במהלך כל היממה, גם בשלוש ובארבע בבוקר. אני די בטוח שלשכנים לא משנה אם הנהגים צועקים "כל הכבוד" או "לכו לעבוד, פרזיטים!". בסופו של דבר, זה מה שיפרק את עיר האוהלים הזאת. השכנים יצאו מדעתם הרבה לפני שתיפתר בעיית הנדל"ן או שראש הממשלה יצליח לחשוב על ספין. מתישהו הם יתלוננו, ואז תבוא ניידת, ועם הניידת תבוא האלימות.

היעדרה של האלימות מרשים גם הוא. ראו איזה פלא - מאות אנשים, בלי מחסומים, בלי שערים, בלי אף שרשרת שוטרים שמקיפה את המתאספים, בלי אף מאבטח שבודק בבגדים ובכלים; ועדיין, הכול מתנהל בשלווה ובנחת. פה ושם צעקות, אי-אפשר לומר שלא, פה ושם מתלהטות רוחות לרגע, אבל שום דבר רציני. אין מי שיאכוף סדר ומשמעת, הם אוכפים את עצמם. אילו היה זה ניסוי שמטרתו להוכיח את ההשפעה המרגיעה ונוסכת הביטחון שיש לאנשי חוק על שומרי החוק, הרי שהניסוי הצליח.

היה מרשים לראות את כל הדבר הזה נאבק על דמותו. לראות את המייסדים מתמודדים עם גדילה מהירה, עם אג'נדות סותרות, מיני אנשים וארגונים שבאים לתפוס טרמפ עם ספינים, עם חיבוקי פוליטיקאים ויציאה משליטה, עם בקשות בלתי פוסקות לראיונות ולוגיסטיקה שלא נגמרת. הם הלב הפועם של כל הסיפור הזה. ראיתי אותם הולכים ומאבדים את הקול, נישאים בין תשישות לאופוריה, לא מצליחים לישון, מנסים להתרכז ומאבדים את זה, ובעיקר משתאים אל מול הדבר שיצרו. שתי בחורות, ארבעה בחורים, זה פחות או יותר. הרשימו אותי יגאל רמב"ם וסתיו שפיר.

הרשים אותי גם אלדד יניב מהשמאל הלאומי, שהוא ותנועתו הפגינו נוכחות בשדרה. זו הפעם הראשונה שלי בחברת יניב. חריף ובוטה הוא משרטט את קריסת השלטון המרכזי ודוחה תרחישים קיצוניים על מלחמה. אני בעד פוליטיקאים מסוגו, כמו שאני בעד שאר הפוליטיקאים שבאו שלא על מנת להצטלם: נינו אבסדזה שישנה על מזרן, יוליה שמאלוב-ברקוביץ' ישבה כמה שעות, דב חנין היה לא מעט, כך גם ניצן הורביץ, שהקדיש הרבה מזמנו. הפער ביניהם לבין הפוליטיקאים שבאו להצטלם, כמו מירי רגב, בלט עד למאוד. על מי שנשאר לא התיזו מים ולא צעקו.

משהו אמיתי קורה בשדרה

האמת היא שבפעם הראשונה שהייתי שם הייתי בטוח שבתוך יום-יומיים זה נגמר. הייתי סקפטי. לא בנוגע לאותנטיות של המאבק, בנוגע לשרידותו. זה עבר לי ביום ראשון בערב כשמשהו נפרץ, רכבת האוהלים התחילה לגדול והפסיפס האנושי התחיל להשתנות: יותר מבוגרים, יותר אנשים מחוץ לתל אביב. אם בימים הראשונים דיברו אנשים שלא מצליחים לשכור חדר בדירת שותפים ב-3,000 שקלים, אחר כך כבר דיברו אנשים שמרוויחים 20 אלף בחודש, עובדים כמו חמורים, ומצליחים רק בקושי לגדל ילדים ולשמור על הראש מעל המים. אנשים כמוני.

מעמד הביניים הגיע גם הוא לזעוק. זה היה מרשים, מעורר תקווה. מצבנו, אמרו המבוגרים לצעירים, קשה משלכם. אתם, לפחות, צעירים. גם העדכונים שלא הפסיקו להגיע מערי-אוהלים אחיות ברחבי הארץ רוממו את הרוחות. משהו אמיתי קורה בשדרה, אין ספק. השאלה היא איך זה ייגמר ומתי. האם זה ייגמר בפשרה, בהבטחה להקמת ועדה כזו או אחרת, או בפיצוץ, באלימות משטרתית או בתלונות של שכנים. או שאולי זה יהפוך בכלל לפסטיבל שנתי ממותג נודד - ערי-אוהלים והופעות במרכזי ערים בכל הארץ. איזו חברת משקאות לא תמות על זה?

ואולי זה ייגמר עם ההתפכחות הסופית מרעיון ה"זה לא פוליטי". זעקה כללית נגד השיטה ונגד חוסר הצדק תמיד תקסום להרבה יותר אנשים מאשר הצטרפות לגוף מאורגן עם אג'נדה ברורה ועם היררכיה מסודרת. מתישהו עיר האוהלים תיאלץ להפסיק ולהיות בומבמלה פינת שנטיפי; צריך רק לוודא שזו תהיה תחילת דרכה של המחאה ולא סופה.

עוד כתבות

קשת שביט, חוקרת בפרויקט Candle של נאס''א / צילום: שמוליק עלמני

"ניצלתי בנס": הצעירה שהגיעה עד לפרויקט השאפתני של נאס"א

בגילה הצעיר במיוחד קשת שביט הספיקה להיות חתומה על מאמר פורץ דרך בשער מגזין Science היוקרתי, ועובדת בפרויקט של נאס"א על מחקר שעתיד לדייק את המידע שיש לנו על כוכבים ● ב-7 באוקטובר היא הייתה בביתה בקיבוץ בארי, כשמחבלים ניסו לחדור אליו: "הוא ספג הרבה כדורים, ניצלתי בנס" ● 40 עד 40: נבחרת המנהיגות הצעירה של גלובס 

נתיב השייט באוקיינוס הארקטי / צילום: Shutterstock

בהובלת רוסיה וסין: נתיב השיט הימי שעשוי לשנות את חוקי המשחק

התקפות החות'ים בים האדום, במקביל לבצורת במרכז אמריקה, מובילות את העולם לחפש נתיבי סחר ימי חלופיים ● בשנים האחרונות, הסחר באזור הארקטי זינק בחדות נוכח הפשרת הקרחונים ומעורר התעניינות רבה מצד מעצמות העולם, ארה"ב, רוסיה וסין ● האם מפת נתיבי השיט בעולם לקראת שינוי, וכיצד תושפע ישראל?

הצוללת. הילה ויסברג בשיחה עם  ד''ר עדית זכאי–אור / צילום: באדיבות ראוניברסיטת ייכמן

"חתרתי בים בזמן שהבנים שלי בחזית. לא צריך להתבייש במקומות שטוב לנו"

שיחה עם ד"ר עדית זכאי–אור, מנכ"לית מרכז מיטיב לפסיכולוגיה חיובית באוניברסיטת רייכמן ● על איך עצב ושמחה יכולים להשתלב זה בזה, כיצד להחזיק תקווה בזמן משבר והקשר בין חשיבה חיובית לתקיפה האיראנית • האזינו 

הפגנה מחוץ לאוניברסיטת קולומביה / צילום: Reuters, Cristina Matuozzi

"אני זועם, זה לא ייאמן מה שקורה באוניברסיטת קולומביה"

כשהמחאות האנטי־ישראליות בקמפוסים בארה"ב רחוקות מלדעוך, חוקרים יהודים וישראלים מאוניברסיטאות העלית מאחדים כוחות כדי להגיב באופן יצירתי בכל הזירות - האקדמית, המשפטית והכלכלית ● "זו חזית כמו כל חזית במלחמה", הם אומרים בשיחות איתם

ג'רמי סוארד (משמאל) ועידו גונן, מייסדים משותפים Exodigo / צילום: Exodigo

עשרות יוצאי מודיעין ויחידות הנדסה התקבצו לסטארט-אפ אחד, כדי לפצח את הסוד

שירות מיפוי תת הקרקע של הסטארט-אפ הישראלי יכול לעלות מאות אלפי דולרים, אך הלקוחות מפחדים יותר מהלא נודע: "תמיד יש הפתעות באדמה" • אחרי שגלגלה מיליוני דולרים מהרנטגן התת קרקעי, אקסודיגו חולמת גם על התרחבות למיפוי אסטרואידים וירחים • וגם: איך מתפקדים כש-75% מעובדי החברה מגויסים למילואים, ולמה מדובר בעצם בשוק בלתי מוגבל? ● הסטארט-אפים המבטיחים

לוטרה. דגי בריכות הנוי חוסלו כמעט לחלוטין / צילום: Shutterstock

קרבות על טריטוריה, פלישות וחיסולים: משפחות הפשע של סינגפור הן בכלל לוטרות

הסגרים שהונהגו בקורונה נתנו לבעלי חיים רבים הזדמנות להשתלט על שטחים אורבניים ● בתום המגפה הם נדחקו בחזרה לשיפולי הערים, אבל לא הלוטרות בסינגפור: אלה עושות שם שמות אפילו על חשבון קרוקודילים

היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה / צילום: דוברות לשכת עורכי הדין

בג"ץ הגיוס: היועמ"שית אישרה ייצוג נפרד לממשלה בשל פערי העמדות

הממשלה תקבל ייצוג נפרד בבג"ץ הגיוס שיתקיים ביוני בהרכב מורחב של תשעה שופטים ● הסיבה: הפערים הגדולים בין עמדת הממשלה לבין עמדת היועמ"שית בהרב-מיארה ● הממשלה צפויה לשכור עו"ד פרטי 

גילון בק, ריצ'רד פרנסיס, אייל פסו / צילום: תמר מצפי, אלעד מלכה, Gauzy

בדרך לנאסד"ק: הישראלית שמאמינה שהשוק הזה יגיע ל-124 מיליארד דולר ב-2028

במדור השבועי של גלובס בדקנו מה קרה למניות הישראליות הבולטות בוול סטריט במהלך הסופ"ש ● גאוזי, יצרנית הזכוכית החכמה מתל אביב בדרך לנאסד"ק ● טבע משנה את אופן דיווח התוצאות שלה על בסיס גיאוגרפי ● וסנסטאר, חברת הפורטפוליו של קרן פימי הציגה תוצאות חלשות לרבעון

שלומי ויוסי אמיר / צילום: יח''צ, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

כאב הראש החדש של האחים אמיר בשופרסל

‎בבקשה לתובענה ייצוגית, נטען כי האחים אמיר ביקשו לרכוש את השליטה בשופרסל באופן שיפטור אותם מלשלם לציבור את מלא פרמיית השליטה, כדי לא להיקלע לתחרות על השליטה בחברה ● התובעים מעריכים את הנזק בסכום הנע בין 232-146 מיליון שקלים

נשיא ארה''ב, ג'ו ביידן / צילום: ap, Mark Schiefelbein

איזה נשק ישראל תקנה בתקציב של 14 מיליארד דולר?

הסיוע האמריקאי לישראל שאושר בבית הנבחרים עומד על כ-26 מיליארד דולר, מתוכו 14 מיליארד דולר לרכש ביטחוני ● מה יהיה ניתן לרכוש איתו, מה האינטרס האמריקאי הרחב, ועד כמה תהנה ממנו התעשייה הישראלית? ● גלובס עושה סדר

עלי חמינאי נפגש עם משפחות הבכירים שחוסלו בסוריה, אפריל 2024 / צילום: ap, Office of the Iranian Supreme Leader

החישוב הגרעיני של איראן נעשה כעת מסוכן יותר

המנהיג העליון חמינאי בוודאי תוהה אם מצבה של הרפובליקה האסלאמית היה טוב יותר לו כבר היה ברשותה נשק גרעיני ● המערב אינו צריך להמעיט בצורך של חמינאי להשאיר מורשת מפוארת

ח''כ משה ארבל, מפלגת ש''ס / צילום: איל יצהר

"מוכרחים להבין את גודל השעה": ראיון חג עם השר הכי לא שגרתי שיש

שר הפנים משה ארבל מכוון אצבע מאשימה לבג"ץ שיצר תגובת נגד בציבור החרדי לשאלת הגיוס ● בענייני התכנון, הוא מגלה שהוא הודף לחצים להתערבות ומאשים את שרי הליכוד באינטרסים צרים ● את הפועלים הפלסטינים, הוא אומר, צריך להחזיר, "אין שאלה בכלל" ● ולמה הוא משוכנע שזה הזמן להעלות ארנונה

הבורסה בתל אביב / צילום: Shutterstock

נעילה ירוקה בתל אביב: מדד ת"א בנקים 5 זינק בכ-4%

מדד ת"א 35 קפץ ב-1.1% ות"א 90 הוסיף לערכו כ-1.4% ● הדולר חצה רף של 3.8 שקלים ונחלש חזרה בסוף השבוע ● S&P הודיעו על הורדת הדירוג של ישראל מרמה של AA- ל-A+ ● הסיכויים להפחתת ריבית בישראל וארה"ב הולכים ומתרחקים ● בעוד שבישראל יתקיים שבוע מסחר מקוצר לרגל החג, בוול סטריט יפרסמו דוחות כמה מענקיות הטכנולוגיה המשתייכות לשבע המופלאות

הירידות הנוכחיות מגיעות אחרי שנה ורבע חלומיות למשקיעים בשווקים בחו''ל / צילום: Shutterstock

אפריל האדום: וול סטריט יורדת בחדות, וזה מה שצפוי לקרות לחיסכון שלכם ולשקל

הבורסה האמריקאית פתחה את 2024 בסערה עם תשואות מרשימות במדדים המובילים ● אלא שכעת הקערה התהפכה, ומתחילת אפריל נמחקה יותר מחצי מהתשואה ● מי החוסכים הישראליים שייפגעו במיוחד, ומהן ההשלכות של המגמה השלילית על שער הדולר?

בית קיץ בשבדיה. המחיר הממוצע במדינה עומד על 840 אלף שקל / צילום: Shutterstock

המטבע התרסק ומחירי הדיור ירדו: בגרמניה מעודדים לקנות בתי קיץ בשבדיה

חופשה בבית נופש נפוצה בצפון אירופה ● תמורת בקתה ללא חימום ומים זורמים, ליד אגם בצפון שבדיה, תשלמו רק 195 אלף קרונות שבדיות, כלומר כ־62 אלף שקל ● הבעלות פתוחה בפני זרים, ולא רק לתושבי האיחוד האירופי

מטבע דני עתיק. האוסף של ברון מוערך בכ-72 מיליון דולר / צילום: Shutterstock, ABARONS

בעשרות מיליוני דולרים: אוסף המטבעות העתיק שעומד למכירה

מתוך חשש לעתיד התרבות הדנית, יצרן החמאה לארס אמיל ברון, שאסף מטבעות, מדליות ושטרות חוב אסר על מכירתם במשך מאה שנים ● כעת האוסף מותר למכירה והוא שווה סכום עתק

מפגינים פרו פלסטינים באוניברסיטת קולומביה / צילום: Reuters, Lev Radin

ההפגנות הפרו-פלסטיניות באוניברסיטאות העלית בארה"ב צוברות תאוצה

כניסתו של פרופסור שי דוידאי, ישראלי המרצה באוניברסיטת קולומביה, נחסמה ● עשרות נעצרו באוניברסיטת ייל לאחר שהקימו מחנה אוהלים בקריאה לשחרור עזה

עמית גל, הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון / צילום: מארק ניימן, לע''מ

המפקח על הביטוח עושה סדר וקובע כללים ברורים לבעלי שליטה לקבלת היתר אחזקה

עמית גל, ממלא מקום הממונה על שוק ההון, מציג מתווה שיאפשר לקרנות הזרות ששולטות בחברת הביטוח הפניקס למכור את השליטה בה בחלקים ● הקרנות סנטרברידג וגלאטין רכשו את אחזקותיהן בחברה ב-2019, ומאז הוכפל שווי הקבוצה

הפגנה פרו־פלסטינית באוניברסיטת קולומביה, אתמול (ש') / צילום: Reuters, Cristina Matuozzi

"ארגון טרור השתלט": גל הפגנות נגד ישראל באוניברסיטת קולומביה

ביום חמישי האחרון, נעצרו מעל מאה סטודנטים שהשתתפו בהפגנה פרו־פלסטינית באוניברסיטת קולומביה, וההפגנות מאז נמשכות במלוא עוזן ● פרופ' שי דוידאי מבית הספר למנהל עסקים באוניברסיטה צייץ בעקבות האירועים: "ארגון טרור השתלט על האוניברסיטה והמדינה צריכה להתערב ולהשתלט על הקמפוס"

נתב''ג בליל התקיפה האיראנית. השמיים נסגרו במפתיע / צילום: Reuters, Nir Keidar

הטיפים והטריקים: איך לקנות ביטוח נסיעות לחו"ל?

עשרות אלפי ישראלים נותרו ללא טיסות אחרי ששורת חברות הודיעו על ביטול הטיסות לארץ וממנה ● האם הכיסוי לביטול נסיעה שמציעות חברות הביטוח יבטיח לכם פיצוי? מה קורה אם גויסתם למילואים? וגם: מתי כדאי לרכוש את הביטוח והטיפ שיחסוך לכם מאות שקלים בהשכרת רכב בחו"ל