מאז הגעת האייפון לישראל לא היה מכשיר שצרכנים רבים חיכו לו כמו דגם גלקסי S2. תוך שנה בלבד הצליחה החברה הדרום-קוריאנית להפוך את צמד מכשירי הגלקסי S למותג נחשק בעולם הסמארטפונים, והצרכנים מחכים לו כמעט כמו לאייפון. הדגם הקודם מכר בישראל מעל 200 אלף יחידות, נתון כמעט דמיוני עבור דגם אחד שהוא לא אייפון. בנקודת הזמן הנוכחית מצליח הדגם החדש להיות הסמארטפון הטוב ביותר בשוק, כאשר הוא מרכז בתוכו את כל הטכנולוגיות החדשות שהצרכנים מחפשים.

ממשק: מה עושה את הגלקסי S2 לסמארטפון כל כך טוב? הרבה דברים, ובראשם הממשק, המבוסס על-גבי מערכת ההפעלה של גוגל - אנדרואיד בגרסה 2.3.3. מכיוון שאנדרואיד היא מערכת הפעלה נוחה, אבל קצת עמוסה בתתי-תפריטים לא מספיק ידידותיים, בניגוד למערכת ההפעלה של האייפון, שילבה סמסונג את המעטפת שלה - TouchWiz 4.0, שמפשטת הרבה דברים. אחת הדוגמאות הטובות, שגם קיימת במכשירי אנדרואיד אחרים של סמסונג, הוא ווידג'ט (מיני יישום) לסגירת אפליקציות שרצות ברקע בתוך ערכת התכונות הבסיסיות שמגיעות עם הטלפון ולא ככזו שהמשתמש צריך לחפש בחנות האפליקציות של גוגל-מרקט.

הממשק כולל כבר בעמוד הבית 7 עמודים שבהם אפשר להציב מספר רב של ווידג'טים וקיצורים לאפליקציות שיאפשרו למשתמש גישה מהירה לכל היישומים אותם הוא מעוניין להפעיל. יש יכולת פנימית להפעיל שימושים שונים באמצעות הקול, אבל רק באנגלית, בנוסף ליכולת של גוגל להקלדה בקול באנגלית. ביצוע זום אפשרי לא רק באמצעות צביטת האצבעות על המסך, אלא גם באמצעות הצמדת שתי אצבעות, כל אחת בצד אחר של המסך והטייה של הצג קדימה ואחורה לביצוע זום. מובן שניתן גם להשתיק את המכשיר באמצעות הפיכתו.

חומרה: הממשק של סמסונג עובד כל כך טוב בגלל מעבד כפול הליבה במהירות 1.2 ג'יגה הרץ. המכשיר פשוט עובד חלק והוא כנראה מהיר יותר מכל מכשיר אחר בשוק. הזיכרון הפנימי הוא 16 ג'יגה, אבל אפשר להרחיב אותו בעוד 32 ג'יגה באמצעות כרטיס זיכרון.

מסך: המסך הוא אחד הדברים שהופכים את המכשיר למרשים כל כך. מדובר במסך בגודל 4.3 אינץ' בטכנולוגיית Super AMOLED Plus שמציגה צבעים חדים, עשירים וחיים. מסך האייפון 4 הוא רק 3.5 אינץ', שפשוט נראה קטן לעומת הגלקסי. מצד שני, אפל עדיין מציגה פונטים יותר נקיים כאשר משווים בין שני הדגמים.

מצלמה: 8 מגה פיקסל. התמונות מוצלחות ביחס לטלפון סלולרי. צילום בתנאי תאורה חשוכים בעזרת הפלאש לא אכזב. מה שכן, לטלפון אין כפתור ייעודי לצילום. המצלמה תופסת תנועות מבלי שהתמונות ייראו מטושטשות. למרבה הפלא, צילום הווידיאו באיכות 1080p היה חלק ופשוט נעים לצפייה על מסך גדול.

חיבורים: לגלקסי S2 אין חיבור מיני HDMI המקשר בינו לטלוויזיות, אבל יש לו תוכנה בשם AllShare שיודעת לקשר בינו למסך הגדול בסלון בצורה אלחוטית בצורה מאוד נוחה, ללא הגדרות מיוחדות. תוכנה נוספת בשם Kies air יודעת להציג את כל התוכן שנמצא בטלפון החל מהודעות SMS ועד תמונות על-גבי הדפדפן במחשב, והכל דרך חיבור הרשת האלחוטית הביתית.

רגישות: הדבר היחיד הגדול שהפריע לנו היא רגישות המכשיר. המסך נשרט בקלות מנפילה קטנה על המדרכה, מה שכנראה מחייב להדביק מדבקת הגנה.

בשורה התחתונה: גלקסי S2 הוא הסמארטפון הכי טוב שיש היום בשוק, אך חברות הסלולר מוכרות אותו במחיר גבוה מדי, גבוה אפילו מאייפון 4 בעת ההשקה שלו בארץ. נראה שהמפעילות פשוט מנסות לחלוב עוד יותר את הציבור במטרה לבדוק כמה הוא מוכן לשלם עבור סמארטפון.

מחירים: באתר סלקום 4,700 שקל (או 130 שקל ב-36 תשלומים); בפלאפון 4,860 שקל או 135 שקל ב-36 תשלומים. הגלקסי צפוי להגיע לאורנג' ביום שני. עלות הדגם הזה בשוק הפתוח עומדת על כ-3,000 שקל.

ציון: 9.5.