גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

"אני משתדל להיות במשבצת של 'להבטיח פחות ולהשיג יותר'"

חברת המנועים הסלולריים טליט רשמה בשנה שעברה רווח ראשון אחרי חמש שנות הפסדים ■ עוזי כץ, המייסד והמנכ"ל, נשמע כאילו היא לא מתכוונת לעצור שם

ניסיון תמים להבין באיזו שנה יצאה טליט לדרך והיכן - עלול לבלבל. באתר החברה מצוין כי זו נולדה במהלך 1986, אך הכוונה היא לחברה האיטלקית שנרכשה על ידה לפני 9 שנים. בשנת 1997 החלה טליט לשווק ולהפיץ מכשירי סלולר, ואילו לפני 11 שנים הקים עוזי כץ, מנכ"ל החברה ומבעלי המניות הגדולים בה, את דאי טלקום - מחברות הבת של טליט.

כץ, הרוח החיה מאחורי החברה, החל את דרכו בענף הקמעונות. עד שנת 1999 שימש כיזם וכמנכ"ל אוטו דיפו, רשת אביזרי וחלקי חילוף לרכב. זו נקלעה לקשיי נזילות ונמכרה לאייס קנה ובנה, שהייתה אז בבעלות גד זאבי, וכיום היא בשליטת גאון אחזקות ושלמה זבידה. כץ ניסה את מזלו בעולם המסחר המקוון, אך די מהר התייאש ממנו, ובתחילת המילניום הקים את דאי, שמטרתה הייתה לשווק ולהפיץ מכשירי סלולר בארץ. כץ חבר ליצרנית השבבים הקוריאנית Hyundai (Hynix Electronics לשעבר), שניהלה פעילות מצומצמת של ייצור מכשירי סלולר, והשתיים יצאו לדרך.

זמן קצר לאחר מכן חבר כץ לפולאר השקעות, חברת ההשקעות של הטריו איציק שרם, יאיר פודים ואביגדור קלנר, וקיבל ממנה הלוואה של 300 אלף דולר תמורת רוב הון המניות של טליט. כוכבה של החברה דרך במהירות, והיא פרעה את חובה כלפי פולאר. האחרונה נותרה עם מניות טליט, שנמכרו במהלך השנים האחרונות ברווח של עשרות מיליוני דולרים.

מוצלחת ככל שהייתה, פעילות השיווק וההפצה של טליט לא סיפקה את כץ. "הבנתי שאין לה הרבה עתיד והתחלתי לפזול לתחום של M2M (ראו מסגרת, ט' צ'), וכך הקמתי פעילות שמטרתה הייתה לשתף פעולה עם חברות שמייצרות מנועים סלולריים. היה ברור לי שהתחום של M2M יעבוד בעיקר על תקשורת סלולרית".

תוך כדי הקמת הפעילות זיהה כץ חברה קטנה באיטליה - טליט שמה - שמקור כוחה היה במו"פ סלולרי. טליט האיטלקית הייתה אז חברה כושלת על סף פשיטת רגל, וכץ רכש אותה תמורת אירו בודד. פעילות ייצור הטלפונים הסלולריים של טליט המקורית צומצמה למינימום האפשרי, 240 מעובדיה (כשני שלישים מהסך) פוטרו, וכץ מינף את יכולתה בייצור מנועים סלולריים.

השנים עברו, כץ עבר לא מעט מכשולים בדרך להגשמת חזונו (וכחלק ממנה רכש את מניות השליטה בטליט דרך MBO - Management Buy Out), ובימים אלו הוא כבר יכול להתחיל לחייך.

טליט תקשורת (Telit Communication), שנסחרת בשוק ההון הבריטי לפי שווי של 149 מיליון דולר ונחשבת לאחת החברות הישראליות הטובות שנותרו בו, הפכה לשחקן השלישי בגודלו בעולם בתחום של M2M, ועדיין לא אמרה את מילתה האחרונה. דרך אגב, פעילות השיווק וההפצה של מכשירים סלולריים של החברה כמעט שנכחדה. "הבנתי די מהר שמהפעילות הזו אני לא אגיע רחוק", אומר כץ.

המהפך שעברה טליט, שקיבל ביטוי בתוצאותיה הכספיות, כלל רכישת מתחרות וחברות שמשיקות לפעילותה. מתחילת השנה ביצעה החברה שתי רכישות, והשלימה גיוס הון מוצלח בשוק ההון שיתמוך במימונן.

תהליך מכירה ארוך

טליט, בדומה ללא מעט חברות שעובדות מול חברות תשתית, דוגמת חברות חשמל וגז, נאלצת להתמודד עם תהליכי מכירה ממושכים שאורכים בממוצע 3 שנים - מהרגע שבו המנוע הסלולרי מעוצב לפי צורכי הלקוח, דרך תהליך אישור מעמיק שהוא עובר, וכלה בהתאמות אחרונות והתחלה של ייצור המוני במזרח הרחוק. ההכנסות של טליט מתקבלות רק כשהחברה מוכרת את יחידות המנוע סלולרי, לפי ההיקף הנדרש מהלקוח, תמורת 20 דולר בממוצע ליחידה.

אך אליה וקוץ בה. ראשית, בשלב הסיזיפי של העבודה מול הלקוח, לטליט אין הכנסות. לא פעם בעבר קרה שהלקוח נסוג מכוונת הרכישה, והעבודה של טליט, שעלותה יכולה לנוע סביב מאות אלפי דולרים, נזרקה לפח. "זה קרה לנו לא מעט, אך מאז שגדלנו זה קורה הרבה פחות, וגם אם זה קורה - יש לנו כבר מסה קריטית של לקוחות ש'מבטחת' אותנו ממקרים כאלו", מבהיר כץ.

שנית, טליט אינה יכולה לדעת מראש מהי כמות היחידות שיזמין הלקוח. "לכל לקוח יש תחזית, אך צריך לקחת אותה בעירבון מוגבל. כשמדובר בלקוח קיים קל לנו יותר מאשר מול לקוח חדש. בכל אופן, אין כרגע מצב שבשנה הזו או בשנה הבאה יהיה איזשהו לקוח שיזמין ממני יחידות, ואני לא מכיר אותו", אומר כץ. "שיעור הפרויקטים שנכשלים עדיין נמוך משיעור הפרויקטים שמצליחים מעבר לתחזיות".

כדי להמחיש נתון זה מציין כץ כי אשתקד התחזית הראשונית של החברה הייתה שהכנסותיה יעמדו על 92 מיליון דולר, ולבסוף הן עמדו על 132 מיליון דולר - צמיחה שנתית של 48%. השיפור בשורה העליונה חלחל לשורה התחתונה, ונרשם בה רווח ראשון לאחר 5 שנות הפסד מעיקות (החברה הונפקה רק לפני שש שנים) - רווח נקי של 8.4 מיליון דולר, ורווח EBITDA (לפני הוצאות מימון, מס, פחת והפחתות) של 12.4 מיליון דולר.

"אני משתדל להיות במשבצת של 'להבטיח פחות ולהשיג יותר'", אומר כץ.

"מגה-שחקן בעיני המפעילות"

נתוני המחצית הראשונה של השנה תומכים בהצהרה של כץ. טליט צפויה לסיים את המחצית עם הכנסות של 81 מיליון דולר - גידול שנתי של 36% לעומת המחצית המקבילה אשתקד.

כץ מעדיף להמחיש את ההצלחה של טליט לאו דווקא דרך נתוני ההכנסות. "השנה נמכור לפחות 9 מיליון יחידות, וזה אומר שמעל 9 מיליון כרטיסי Sim, כרטיס הזיהוי של המנוי הסלולרי, יוטמעו בתוך המנוע שלנו.

"זה אומר שהפכנו למגה שחקן בעיני המפעילות הסלולריות (MNO - Mobile Network Operator, ט' צ'), כי אין עוד הרבה חברות שמשווקת עבורן מספר כל כך גדול של כרטיסי Sim. זה מספר שגדל בקצב אדיר, והוא יאפשר לי בעתיד למכור ללקוח שלי מנוע סלולרי שיוצר עבורו קישור מול חברת הסלולר (Connectivity, ט' צ'), במקום שהוא יעבוד מולי ומול המפעיל הסלולרי בנפרד", מסביר כץ. "זה כמו להיות מפעיל סלולרי וירטואלי, אך רק עבור M2M".

לטליט יש כבר שיתופי פעולה עם מפעילות סלולריות דוגמת וודאפון ודויטשה טלקום, שיתמכו בחזון זה. ברגע ששיתופי פעולה אלו יקבלו ביטוי בשטח, מודל ההכנסות של החברה במהלך 2012 ישתנה. "מדובר יהיה על מודל של Recruit Revenues, שלפיו הלקוח משלם לי באופן חד פעמי 20 דולר תמורת היחידה, ועוד, נניח, 4 דולר לחודש תמורת הקישור שהכרטיס מספק לו. מודל כזה יפתור ללקוחות שלי הרבה בעיות לוגיסטיות, כי אני אספק להם Sim גנרי".

כץ טוען כי המעבר למודל האמור הוא כמעט בלתי נמנע ("איפה המפעילות הסלולריות ימצאו כל כך הרבה לקוחות"), ולכן גם מתחרותיו יעברו אליו. "כולן תתיישרנה לפיו, ואני מאמין שזה מודל שימצא חן בעיני ציבור המשקיעים".

ונראה שמנכ"ל טליט יודע על מה הוא מדבר. לפי תחזית של חברת המחקר Beecham Research, אשתקד נמכרו 29.2 מיליון יחידות M2M, השנה יעמוד מספרן על 35.6 מיליון, ואילו בשנת 2014 מדובר יהיה על 75.1 מיליון (גידול שנתי ממוצע של 29.2% בשנים 2009 עד 2014 - ראו גרף). נתון זה מוריד את המחיר הממוצע של יחידת M2M, שעמד אשתקד על 28.84 דולר, למחיר של 20.21 דולר עד שנת 2014. עם שחיקת מחיר צפויה שכזו, ניתן להבין מה דוחף את כץ לבצע שינוי במודל העסקי של טליט.

"שילמתי על החטיבה של מוטורולה הרבה פחות מלפני 4 שנים"

לאחר שהצמיחה האורגנית הפכה לעניין שבשגרה עבור טליט, התפנתה החברה לאתר חברות שיתמכו בשיעורי צמיחתה בעתיד הרחוק יותר. במארס השלימה טליט את רכישת חטיבת M2M של מוטורולה תמורת 26 מיליון דולר במזומן, ואילו לפני מספר ימים השלימה את רכישת GlobalConect הישראלית, שמספקת שירותי קישוריות ללקוחות M2M, תמורת 2.9 מיליון דולר במזומן ובמניות.

קופת טליט לא הייתה ממש מרופדת לפני שתי הרכישות הללו, וזו גם הסיבה שבגינה השלימה החברה באחרונה גיוס הון (במסגרת הנפקה משנית לציבור) של 30 מיליון דולר בקירוב. כרגע יש בקופתה 2.4 מיליון דולר בלבד. "ניסינו לרכוש את החטיבה של מוטורולה כבר לפני 4 שנים, כששתי החברות היו פחות או יותר באותו הגודל. הניסיון לא צלח, ובדיעבד הרווחנו מזה. המחיר ששילמתי עכשיו נמוך בהרבה ממה שהייתי משלם לפני 4 שנים. למעשה, שילמתי רק 9.6 מיליון דולר, כי שאר התמורה הייתה עבור מלאי".

חטיבת M2M של מוטורולה, שהוקמה לפני 11 שנה, מתאימה לטליט כמו כפפה ליד. החטיבה מתמחה בפיתוח מודולי M2M עבור טכנולוגיות של תקשורת ניידת דוגמת GSM (תקן לתקשורת סלולרית דיגיטלית), GPRS (טכנולוגיה להעברת נתונים ברשתות טלפוניה סלולרית מסוג CDMA), וכן WCDMA (גרסת Wideband של CDMA). כץ מתכנן - ואף ביצע צעדים ראשונים לצורך כך - להגדיל את מרכז הפיתוח של טליט בארץ דרך החטיבה הנרכשת. ואם ברכישות עסקינן, טליט היא למעשה חלק מטריאופול, שמחזיק 71.5% מהשוק. טליט ומוטורולה חולשות יחד על נתח של 17.2%, ושתי החברות האחרות הן Cinterion הגרמנית (בעלת נתח של 28%), ו-Wavecom (חלק מהתאגיד Sierra Wireles - 26.3%).

כץ לא פוסל על הסף רכישת שחקנים קטנים יותר, כמו Sagem הצרפתית (בעלת נתח של 2.9%), אך לא ממהר לצאת שוב למסע קניות למרות מגמת הקונסולידציה בענף. Wavecom נרכשה על ידי Sierra, Cinterion נרכשה על ידי Gemalto, ואילו Enfora (בעלת נתח של 5%) נרכשה על ידי Novatel Wireless לפני 8 חודשים. "אין מקום לשחקנים קטנים, ואין סיכוי ששחקן חדש ייכנס, כי חסמי הכניסה מאוד גבוהים. לכן, אני פחות עסוק בלחפש לקוחות חדשים. הם מחפשים אותי", מסכם כץ באופטימיות.

M2M: שוק שצומח בקצב שנתי של 17%

M2M (Machine to Machine) היא טכנולוגיה המאפשרת העברת מידע בין שתי מערכות ממוחשבות מרחוק, דרך תקשורת נייחת או ניידת וללא התערבות אדם. לדוגמה, חיבור בין מכשיר כספומט לשרת המרכזי של הבנק שבו מתנהל חשבון העו"ש נעשה דרך טכנולוגיית M2M, וכך גם המסרונים שאנו שולחים האחד לשני.

לטליט יש למעלה מאלף וחמש מאות לקוחות ממגוון רחב של סקטורים, והחברה נוהגת להציג אותם ואת סיפוריהם במגזין חודשי שיוצא מטעמה. Kamstrup הדנית, למשל, היא חברת קלינטק המתמחה בייצור של מוני חשמל דיגיטליים. בתוך המונה הדיגיטלי יושב מנוע של טליט, והוא זה שמאפשר לחברת החשמל הדנית לקרוא את נתוני המונה ולהפיק חשבון עבור הצרכן הסופי.

"כבר עכשיו באנגליה יש Prepaid Meters - זה הדור הבא של המונים", אומר כץ. "חברת החשמל מתקשרת עם הצרכן הסופי רק דרך המונה, ודרכו היא יכולה לנתק ולחבר מחדש את החשמל בבית שלו. במקרה של Prepaid Meters, הצרכן מקבל הנחה מסוימת על חשבון החשמל, בתנאי שהוא מתחייב לאפשר לחברה לנתק אותו מהחשמל למשך מספר שעות קבוע בשנה. כך אותה חברה, ובעקיפין המדינה, יוצרת חיסכון ענק בבניית תחנות כוח נוספות, שכל מטרתן היא לספק תמיכה בתקופות שבהן תצרוכת החשמל היא גבוהה יותר".

דוגמה נוספת ללקוח של טליט היא Manas הטורקית, שמתמחה בייצור מוני קריאה עבור חברות גז ומים. "מנוע של טליט שמותקן בתוך מונה של Manas, מייעל את ההשקיה תוך יצירת חיסכון כספי. כדוגמה, המנוע מפעיל את הממטרה לפי מידת הלחות של הקרקע", מספר כץ.

M2M מיועדת, כאמור, גם עבור תקשורת נייחת, אך בטליט בחרו להתמקד במתן פתרון M2M לתקשורת ניידת (אלחוטית). לדברי כץ, "באופן כללי, בטווח הארוך התקשורת הניידת תופסת את מקומה של הנייחת, והדבר נכון גם כשמדובר ב-M2M".

גיוסי ההון של טליט

תחזית מכירות יחידות מודולי M2M בעולם
המספרים של טליט תקשורת

עוד כתבות

חיים ילין / צילום: פרטי

"אני לא מוצא את עצמי בתל אביב": חיים ילין לא מפסיק להתגעגע הביתה

הוא היה בממ"ד 12 שעות רצופות, שמע את הערבית, ראה את המלחמה ● אבל איכשהו זה המקום היחיד שעדיין נותן לחיים ילין כוח: "אני נמשך לשם כמו מגנט" ● פרויקט מיוחד 

איראן נערכת למתקפת תגמול ישראלית/ עיבוד: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP,shutterstock

כך נערכת איראן למתקפת תגמול ישראלית

ארה"ב ומדינות אירופה לוחצות על ישראל למתן כל תגובה למתקפה שביצעה איראן בסוף השבוע, בתקווה לצנן את המתיחות ● משמרות המהפכה וחיזבאללה צמצמו את נוכחות הקצינים הבכירים שלהם בסוריה ● עפ"י דיווח c"וול סטריט ג'ורנל", ישראל תזהיר את בעלות בריתה הערביות לפני שתגיב, ותגביל את התקפותיה למתקנים בסוריה הקשורים לאיראן

יודר שפריר וגיא ברון, מייסדי סקיילאופס / צילום: בן יצחקי

החברה שחוסכת זמן וכסף לסטארט-אפים: זה חביב הקהל בדירוג המבטיחים של גלובס

סקר חביב הגולשים באתר גלובס זכה בשבועות האחרונים לכ-30,000 צפיות וצבר אלפי הצבעות ● על התואר התחרו השנה 30 חברות צעירות שדורגו במקומות הגבוהים ביותר ע"י עשרות קרנות השקעה הפעילות בישראל ● מי זכתה במקום הראשון?

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי / צילומים: AP, Shutterstock

אוקראינה על סף ייאוש וחור שחור ישאב אותנו ממרחק 2,000 שנות אור

אוקראינה מפתחת קנאת ישראל - גם היא רוצה קואליציה שתציל אותה מטילים באמצע הלילה ● הבריטים קובעים לוח זמנים להפסקה לאומית של העישון ● האקלים יעלה הרבה כסף, והמדינות העניות ייפגעו יותר ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם

הדגם OMODA 5 של צ'רי / צילום: יח''צ

האם הסיניות יתחילו להגיע אלינו מאירופה? צ'רי תייצר כלי רכב בספרד, יצרנים נוספים בדרך

כך מתכוונים הסינים לעקוף את המכס האירופי ● ג'יפ אוונג'ר משיקה בישראל דגם היברידי ● ​נחשף הקרוס־אובר החשמלי החדש של GEELY ● ועוד חדשות מענף הרכב

מתכות / צילום: Shutterstock

החברה שמנסה לחולל מהפכה בתעשייה שלא השתנתה אלפי שנים: Magnus Metal מגייסת 74 מיליון דולר

"מקצרת את תהליכי העבודה, מפחיתה את עלויות היצור והזיהום, ומשפרת את איכות המוצר" ● עם שווי מוערך של כ-160 מיליון דולר, מגנוס מטאל הישראלית יוצאת לסבב גיוס חדש

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

הבורסה ננעלה בעליות חדות אבל ירדה ב-1.1% בסיכום שבועי; מדד הבנקים זינק ב-1.8%

ת"א 35 עלה ב-1.3% ● סיכום השבוע: מדדי ת"א-35 ות"א-90 ירדו בכ- 1.1% ובכ-0.6%, בהתאמה, ירידות שערים אפיינו את מרבית המדדים הענפיים, בראשם מדד ת"א-ביומד שירד השבוע בכ-7.6% ● ב-2 במאי יתווספו למדד ת"א-35 מניות פתאל ושופרסל, יגרעו קבוצת אשטרום ושיכון ובינוי ● תשואת האג"ח הממשלתי ל-10 שנים עלתה השבוע בכ-0.1% והגיעה לכ- 4.8% בסוף השבוע

רה''מ בנימין נתניהו / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

"שחקנית מרכזית במזרח התיכון": למה הבכירים הישראליים מתייצבים לתדרך את התקשורת בארצות הברית?

משעות הבוקר המוקדמות, גורמים ישראליים בכירים מתייצבים בתקשורת האמריקאית כדי לתדרך על התקיפה באיראן ● כך בוחרים את גופי התקשורת מולם הם עובדים בארה"ב ומה הם מנסים להשיג?

ספינה צבאית איראנית נעה במימי איראן לפני תחילת תרגיל ימי משותף של איראן, רוסיה וסין באוקיינוס ההודי / צילום: Associated Press, ASSOCIATED PRESS

בחשש רב: כך נערכה איראן למתקפה הישראלית

בטהרן איימו כלפי חוץ והזהירו מתגובת ישראל, אך ביצעו שורת מהלכים המעידים על החשש מתקיפה ● גם בחיזבאללה ובסוריה נערכו

עלי חמינאי, המנהיג העליון של איראן, בתפילת עיד אל–פיטר בטהרן / צילום: Associated Press

איך בוצעה התקיפה באיראן ומה היה היעד?

מהבסיס הצבאי שהותקף בוצעו במוצ״ש שיגורים לעבר ישראל ● איך ככל הנראה בוצעה התקיפה ומה יקרה עכשיו? ● וגם: התגובה בשווקים והקפיצה במחיר הנפט

עגלת קפה הקבינה בכפר הס / צילום: שני בריל

ארבע הצעות לטיולי יום שרק המקומיים מכירים - ומשהו טעים ליד: מדור מיוחד לפסח

תצפית מרהיבה אל המדבר בשקיעה, פארק שמרגיש כמו ההיי ליין בניו יורק, האחות הקטנה של מקדש הבשרים משוק הכרמל וקרם לימון ומסקרפונה לקינוח ● יצאנו לארבעה מקומות שונים בארץ כדי לשמוע מהתושבים מהי פינת החמד שרק הם מכירים ומה יש לאכול שם, שגם כשר לפסח

אביב ומתיאו שפירא, אדיר טובי ורובי ליאני, חברת XTEND / צילום: כדיה לוי

עפים כמו פרפר, עוקצים כמו דבורה: הרחפנים שמשנים את תורת הלחימה

הרחפנים של אקסטנד הפכו פופולריים במלחמה בעזה, ואף הצילו חיים • עכשיו היא עובדת על מערכת משולבת שתיקח את יכולות הרובוטים קדימה ותסייע להם לפעול בצוות ● הסטארט-אפים המצליחים, פרויקט מיוחד

משפחות חטופים חוסמות את כביש 1 בדרך לירושלים

משפחות חטופים חסמו את כביש 1: "כל חטוף חייב לשוב"

שרי החוץ של מדינות ה-G7: נמשיך לפעול למניעת הסלמה של הסכסוך בין ישראל לאיראן • הקרמלין: "קוראים לצדדים להפגין איפוק" • דיווח: ביידן שוקל לשלוח סיוע ביטחוני בסך מיליארד דולר לישראל • בפעילות סמוך לטול-כרם: ארבעה לוחמים נפצעו בינוני וקל, מפקד גדוד טולכרם של גא"פ חוסל • עדכונים בולטים 

איל וולדמן / צילום: פרטי

איל וולדמן מגלה: "עברו עליי ימים כואבים וקשים מאוד"

"אני כל הזמן חושב מה דניאל הייתה עושה, איך זה היה אם היא הייתה פה עכשיו", מספר איל וולדמן על בתו דניאל שנרצחה בנובה. מאיפה הוא שואב כוח? ● פרויקט מיוחד 

מאחורי הציפייה לאירועים שליליים / צילום: Shutterstock

מדעי האימה: מה קורה למוח שלנו כשאנחנו מחכים לטיל איראני, או אפילו לזריקה

לא נרדמתם בציפייה לטילים האיראניים? מחקרים שעוסקים בציפייה לאירועים שליליים מגלים מה מתרחש במוח בזמן המתנה מורטת עצבים, מה הקשר בין ציפייה לזריקה להתנהגות כלכלית לא רציונלית, וגם איך מתמודדים עם תחושת האימה וחוסר השליטה

פיצוחים / צילום: תמר מצפי

הגרעינים של חממה בדרך החוצה מהבורסה - מי ייכנס במקומם?

חברת חממה סחר קיבלה הצעה להוצאת פעילותה מהבורסה והכנסת פעילות נדל"ן במקומה ● בעקבות מלחמת חרבות ברזל לחברה חובות בהיקף של 1.6 מיליון שקל מתושבים מרצועת עזה

שכונת עומרים באופקים. 45 דירות בפרויקט של בראל־סלעית בשכונה נמכרו מאז ה־7 באוקטובר / הדמיה: אול אין

הנתונים מגלים שהמסר ברור: התותחים לא עוצרים את המרוץ לדירה

אלפים ממשיכים להאמין בהשקעה בארבעה קירות שעומדים במוקד העימות והסכנה הכי גדולים כרגע במזרח התיכון, ומאות עסקאות נרשמו גם על הגבול עם עזה, בשדרות ובאופקים ● סיבות כלכליות יש, אך יותר מכל, החלום הנדל"ני של עם ישראל עדיין בועט

מייסדי טורק. מימין: אלדד לבני (CINO), לאוניד בלקינד (CTO) והמנכ''ל עופר  סמדרי / צילום: גיא חמוי

הטייס האוטומטי שרוצה להחליף את צבא מומחי הסייבר

האנליסטים במרכזי בקרת הסייבר של הארגונים הגדולים נאלצים להתמודד עם אלפי התרעות מדי יום, והטכנולוגיה של טורק מאפשרת להפוך את התהליכים לאוטונומיים למחצה • האם ה"טייס האוטומטי" של החברה יצליח לשלול איומים חמורים? ● הסטארט-אפים המבטיחים

וול סטריט, ניו יורק / צילום: Shutterstock

מגמה מעורבת בוול סטריט; נאסד"ק מאבד 2.2%, נטפליקס יורדת בכ-9%

הדיווחים על תקיפה ישראלית באיראן שלחו את בורסות אסיה לירידות: הניקיי ננעל בירידה של כ-2.5% ושנזן ננעל בירידה של אחוז ● הזינוק במחירי הנפט התמתן ● בורסות אירופה ננעלו במגמה מעורבת

נטפליקס / צילום: Shutterstock, Vantage_DS

נטפליקס עקפה את הציפיות; המניה יורדת במסחר המאוחר

ענקית הסטרימינג דיווחה על הכנסות של 9.37 מיליארד דולר לעומת צפי של 9.28 מיליארד דולר ● הרווח זינק ב-86%, לעומת צפי לעלייה של 56% ● החברה הוסיפה כ-9.3 מיליון מנויים ברבעון, ב-80% יותר מהצפי ● למרות התוצאות המדהימות, התחזית המאכזבת של החברה מפילה את המניה במסחר המאוחר