הפעילים בשוק ההון שפשפו היום את העיניים למראה מניית מלאנוקס המזנקת בכ-50%, לשווי של 14.85 מיליארד שקל - הגבוה אף מזה של בנק לאומי. ישנם לא מעט מרוויחים מהזינוק הנחשוני היום; בדומה לחברות היי טק רבות, גם למלאנוקס אין בעל שליטה. בעלת המניות הגדולה בחברה היא קרן ההשקעות הזרה פידליטי, המחזיקה 14.8% מהמניות, ששווי השוק שלהן עלה היום ל- 2.2 מיליארד שקל.

בעלת המניות השנייה בגודלה היא ענקית התוכנה אורקל, שמחזיקה 9.5% מהמניות בשווי נוכחי של 1.4 מיליארד שקל. מבין בעלי המניות הפרטיים בולט המייסד והמנכ"ל, איל וולדמן, שמחזיק ב-4% מהמניות, בשווי של 600 מיליון שקל.

ומה באשר לגופים המוסדיים המקומיים? נוכחותם של אלה אינה בולטת בחברה. מי שבכל זאת זיהו נכונה את ההזדמנות הטמונה בחברה הם מגדל, הפניקס ופסגות, אשר מחזיקות 5%, 4.1% ו-3.9% מההון בהתאמה, באמצעות הנכסים השונים שהן מנהלות.

מול אלה ישנם מנהלי השקעות רבים שרואים היום את הזינוק במניה ותופסים את הראש. מלאנוקס הייתה מתחת לרדאר של אותם מנהלי השקעות, על אחת כמה וכמה לאחר שהמניה כבר השלימה זינוק של 100% מתחילת השנה, ולכאורה הפכה ליקרה.

מבדיקת "גלובס" עולה, כי לא מעט מנהלי תיקים וקרנות נאמנות לא החזיקו כלל במניה, או שהחזיקו בה במשקל נמוך ממשקלה במדד המעו"ף. התוצאה היא, שהם מציגים כעת ביצועי חסר לעומת מדד המעו"ף, שעלייתו נתמכה היום בעיקר בזינוק של מלאנוקס.

בענף קרנות הנאמנות רק 97 מתוך 1,000 קרנות מחזיקות במלאנוקס - מניות בשווי כולל של 180 מיליון שקל. זאת בעוד שבמניות בנק לאומי (שכאמור נסחר בשווי נמוך יותר מזה של החברה) מחזיקות הקרנות מניות בשווי של 330 מיליון שקל.

המחזיקים הגדולים