גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

מותג של גברים: פריטים מעוצבים מקולקציית "דנוור"

דניאלה להבי ויוסי קצב משיקים קולקציית אביזרים משותפת לגברים. ראיון כחול לבן

שבוע התמקמו על המדפים בחנויות של דניאלה להבי ובחנויות המותג Sketch של יוסי קצב פריטי המיני קולקציה שעיצבו השניים יחד. מדובר באחד משיתופי הפעולה המוצלחים שנעשו כאן בין שני מעצבי אופנה מקומיים; תחת הכותרת "דנוור" יצרו השניים מיני קולקציה על טהרת האביזרים לגברים. מדובר באוסף פריטים שסוף-סוף מצליח לשבור את מחסום הישראליות ולהציע לקהל המקומי משהו שמדבר אליו בגובה העיניים ובו בזמן גם נראה אירופי.

הקלחת הרותחת של תעשיית האופנה מספקת מדי פעם שיתופי פעולה מרתקים וחד-פעמיים; החל ברשתות אופנה מסחריות שחוברות למעצבי על, עבור ביצרני מכוניות שחוברים ליצרני שעונים, במותגים מובילים המשתפים פעולה עם אמנים, במעצבים תעשייתיים ומאיירים גרפיים, ועד בתי אופנה יוקרתיים עם סלבריטאים, ועוד ועוד. מאחורי כל שיתוף פעולה כזה עומד סיפור משלו, המלווה בהשראה ובמלאכת מחשבת יצירתית וקפדנית, שמולידה מהדורה מוגבלת. כשמדובר בחיבור של שני מעצבים מקומיים הדברים נראים מעט יותר פשוטים, אך לא פחות מעניינים.

דניאלה להבי ממצבת את עצמה כבר שני עשורים כאחד המותגים המובילים בשוק הקטן של מותגי היוקרה המקומיים. הפריטים שהיא מייצרת עשירים בחומרים איכותיים ובצבעים, ומתעמקים במגמות אופנה אמנותיות; זאת לצד רענון עיצובים קלאסיים, תוך שימת דגש בצבעוניות חמה, בטקסטורות מקוריות ובשילובי טכניקות מלאכת יד שונות.

מותג בגדי הגברים Sketch של המעצב יוסי קצב ממלא בעקביות, עונה אחר עונה, את ההבטחה שעליה נבנה - אופנת גברים מסחרית ואיכותית. קצב, שהיה מעצב בכיר בקסטרו מן ועשה חיל כמעצב בגדי הגברים של המותג האמריקאי DKNY (דונה קארן ניו יורק), העלה את רף הציפיות ולא אכזב. הוא שומר באדיקות על איכות חומרים ועל רמת גימור גבוהה ויוצר קולקציות שמנסות לטפל קודם כול בבעיות ההלבשה היומיומיות של הגברי הישראלי ורק לאחר מכן מתיימרות לענות על צרכיו המיוחדים ("אני רוצה שגבר ייראה גבר, וזה לא חשוב באיזו מידה הוא; מה גם שאחרי הכול, אנשים בארץ מעדיפים נוחות ולא משהו מהודר מדי").

על פניו, לא מדובר באיחוד כוחות שצפוי ליצור היסטריית טור (כדוגמת אלה שיצרו קולקציות שמרכיבות רשתות מסחריות זרות עם מעצבי על), אלא בפרויקט שקט אך פרקטי פי כמה: להבי וקצב יצרו 11 דגמים, ביניהם תיקים ואביזרים נלווים אחרים, כולם שומרים על עקרונות הפרקטיקה המוכרים מעיצוביהם של השניים, אך עדיין מצליחים להטעין אותם באנרגיה חדשה ועכשווית. הדגמים עוצבו תוך שימוש בצורות מלבניות המגדירות את צללית התיק ומבטאים דרך ביניים בין מראה מחויט ומוקפד לבין גזרות נינוחות ונונשלנטיות, תוך שימת דגש רב במשחקי תיפורים ומניפולציות של שילוב חומרים וצבע. הקסם עצמו צפוי להתרחש בעת מפגש התיק עם הגוף - הצורות הסטטיות מחבקות את הגוף, שמצדו מעניק לתיקים נפח מחודש. "הקולקציה משקפת את העולם של הגברים", אומר קצב. "יש תיק נסיעות, תיק צד, תיק דוורים - כל הפריטים מחושבים בפרופורציות גבריות. הדקויות הן קריטיות: אפילו סטייה של סנטימטר אחד, כולל העובי של העורות, וזה כבר מקבל מראה אחר לגמרי".

הרומן בין להבי לקצב התחיל דרך בנה של להבי, אורי, המשמש כמנכ"ל החברה של להבי ובמקרה הוא גם לקוח של קצב. "עשינו פגישה במתחם התחנה, והסברתי להם את המהות של המותג", מספר קצב. "עברנו על כל הדגמים, ואחרי כמה חודשים נוצר שוב קשר והחלטנו ללכת על מבחר מצומצם של פריטים, שיהיה מאוד איכותי, מוקפד ומדויק, מבחר שחשבנו שישלב בין שני ערכי המותגים. זה קלאסי, אבל זה עדיין מעוצב אחרת. אנחנו מאוד נזהרים שאפילו לבייסיק יהיה טוויסט מסוים שלא יהיה ניתן לחקות". ולהבי מוסיפה, "אנחנו הולכים לכיוון שיש בו יותר אופנה. בגברים זה יותר שקט, והחומר עושה את רוב העבודה".

בפעם השנייה שבה הם נפגשו, קצב הציג את לוח ההשראה שלו לחורף, והפרויקט יצא לדרך. "אני אוהב את הקטע של הריגוש הזה", הוא אומר. "כשאני יוצר קולקציה לבד החוויה היא בתוך-תוכי. כאן יש סוג של חוויה שאתה משתף עם מישהו אחר, כשכל אחד מביא את העולם שלו ואת הניסיון שלו. זה מפרה את שני הצדדים".

"נורא כיף לעבוד עם מעצבים מבחוץ - אני עובדת עם צוות משלי, אבל זה לא אותו הדבר", מוסיפה להבי. "אתה בוחר בן אדם שיש לך איתו ערכים ותפיסת עולם משותפים. לכיוון של יוסי אני פוזלת כבר הרבה זמן, כי אופנת גברים בארץ זה או יבוא או אופנה מסחרית במחיר סביר. יש משהו בשיתוף פעולה שמייצר משהו חדשני. כלומר, זה דניאלה להבי, אבל הבסיס של כל הדבר הזה הוא לייצר משהו אחר, ותוך כדי התהליך חשוב שכל אחד יישאר נאמן לערכים שלו".

השילוב בין ערכי המותגים של להבי ושל קצב יצר קולקציה של פריטים משלימים מדויקים המתאפיינים בניקיון מוצהר לצד איכות לא מתפשרת, וזוכים לשלל דיטיילים מפתיעים ומקסימים. כולם, בלי יוצא מן הכלל, נותנים מענה מוצלח לצורך המקומי של הגבר הישראלי בסגנון קז'ואל קליל אך מעוצב. כבר במבט ראשון בפריטים אפשר למצוא את הקשר בין סגנונם של השניים, ומדובר ביותר ממכנה משותף אחד: היופי בבגדי הגברים שמעצב קצב ובאביזרים המשובחים שמעצבת להבי תמיד יהיה טמון בפרטים הקטנים. לכאורה, בולט היעדר מקדם ההפתעה, אולי מתוך ההבנה שעדיף להציג קולקציה שפחות מושכת באופן מיידי את העין, אך נשארת עמוק בתוך המחשבה. אך במבט שני, המומחיות של קצב ושל להבי מתבטאת בהתעקשות המתמדת שלהם לבסס כל קולקציה על קונספט מוגדר, המגובה במחקר. התוצאה מתבטאת היטב בעושר החומרי ועטור הפרטים של הדגמים האלגנטיים, שמצליח לייצג היטב את החזון הפונקציונלי.

הטיימינג של השקת הקולקציה אינו מקרי. למעשה, לא מדובר בהמשך של קולקציית הקיץ אלא בהקדמה לקולקציית החורף, כשהאוסף מתבסס על צבעוניות שחורה, מונוכרומטית ואפלה, האופיינית לפריטים קלאסיים בעלי שימוש רב עונתי. "הקולקציה של Sketch לחורף היא מאוד מודרנית מבחינה טכנולוגית", אומר קצב, "ויש בה שימוש רב בשחור ובכסף. אז בתור התחלה יצאנו מהחומר ומהצבע. רק שחור מספיק מבחינתי. אין לי צורך בעוד צבע. אני מאוד ממוקד, וחשוב שיהיה מאוד ברור מה אנחנו מציעים. נשים אפשר לבלבל, אבל עבור הגבר זה צריך להיות ברור. גברים קונים בקיץ המון כחול, ובחורף - בעיקר שחור". מצדה של להבי הדברים נראים מעט אחרת: "לעבוד רק עם שחור זה לא משהו שמוכר לי, אבל כשהתחלנו היה משהו מרגש בלעשות את זה. אני אוהבת את המראה שכולו מאותו צבע ורק החומר משתנה".

מבחינת החומרים, מדובר ביצירת אובייקטים לבישים שבהם נקודת המפגש בין הרכות לנוקשות כה מתוחה, עד שהיא מגדירה את האווירה הכללית שלהם. במילים אחרות, חומרי הגלם והניגודיות שביניהם משחקים תפקיד מרכזי בתהליך היצירה; שילובים מוצלחים של עור וקנבס יצרו פריטים עבים ובעלי נפח אך קלים ונעימים למגע. במקביל, העומס החומרי מעניק להם מראה בעל נוכחות ופלטת גוני השחור מסייעת להם להימנע ממראה אביזרים תקופתיים. "דיברנו המון על טקסטורות, שיוסיפו לאוסף תוקף איכותי", מפרטת להבי. "אנחנו קונים עבור המותג הרבה חומרים המיובאים מהחברה האיטלקית לימונטה, שמייצרת גם לפראדה. במקרה מצאנו את הגליל האחרון של חומר מסוים, שיש בו גסות כזו שאי-אפשר לקבל מחומרים דקים. זה סוג של קנבס, אבל בארץ אי-אפשר למצוא את החומר המדויק הזה, עם הנוכחות ועם היציבות. מבחינת המשקל, זה חומר שעובד קצת כמו עור. החוכמה היא שיהיה תמהיל מדויק גם מבחינת המחיר, הצבעים, הסגנונות. רצינו שגם המחיר יהיה מוצלח, אז דווקא החיבור של האריג עשה לזה טוב".

עבור יוסי קצב זהו בסך-הכול שיתוף פעולה שני מסוגו (בשנה שעברה שיתף פעולה עם מעצבת התכשיטים אלינור אבני לנוריתמי). לדניאלה להבי ניסיון מעט עשיר יותר בתחום. למעשה, רק לפני כחודשיים השיקה את שיתוף הפעולה האחרון שלה, עם המעצב והאמן צורי גואטה. "בשורה התחתונה, כל שיתוף פעולה הוא סיפור בפני עצמו", היא אומרת כשהיא נשאלת על ההבדלים בין שני הפרויקטים. "זה מאוד שונה ומפרה: יד אחרת, מקום אחר. צורי מייצר טכנולוגיה בארט, יוצא דופן, אבל איך מתרגמים את זה למשהו של תיקים מבחינה טכנית ושגם יהיה לזה עתיד? להתפתח עם זה היה תהליך מאוד מורכב".

- מהי חלוקת התפקידים ביניכם?

"זו מערכת קטנה", מצטנעת להבי. "יוסי מחליט מה יהיה בתצוגה. אורי, בני ומנכ"ל החברה אחראים על השיווק ועל המכירות, ואני אחראית על הייצור של המוצרים".

- את מרוצה מהתוצאה?

"אני חושבת שהדברים יצאו מאוד דניאלה להבי וגם מאוד Sketch. תמיד יש משהו בסוף התהליך, בתצוגה, שמפתיע אותי. בסוף, כשזה יוצא ומסתכלים על זה מהצד, זה נראה וואו. עשינו משהו אחר. יצאנו קצת מהמסגרת שלנו".

עוד כתבות

נמל קרטחנה, ספרד / צילום: Shutterstock, Aleksei Kazachok

ספרד מנעה מאונייה שהובילה חומר נפץ לישראל לעגון אצלה

ספינת המטען הכללי מריאן דניקה, ששטה עם דגל דנמרק, יצאה מהודו ב־8 באפריל, תוך שלפי עיתון "אל פאיס" הספרדי - היא נשאה 27 טונות חומר נפץ ● לפי שר התחבורה הספרדי, האוניה פנתה בבקשה לעגינה בקרטאחנה ב־21 במאי וסורבה

טיילור סוויפט. השפעה של 330 מיליון דולר על ה־NFL / צילום: ap, Lewis Joly

השיעור הכלכלי שחברות המדיה יכולות ללמוד מטיילור סוויפט

שוק המדיה חווה האטה שתחייב את שלושת מנועי הצמיחה הגדולים שלו - רשתות חברתיות, חברות סטרימינג וחברות גיימינג - לשנות אסטרטגיה ולשתף פעולה ביניהם, כך עולה מדוח חדש של פירמת הייעוץ דלויט ● הסיפור של סוויפט ובן הזוג כוכב ה־NFL מוכיח עד כמה מהלך כזה יכול להיות רווחי

עסקאות השבוע / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

ברחוב שקט במרכז העיר: בכמה נמכרה דירת 4 חדרים בכפר סבא?

אחרי חצי שנה על המדף, דירת 4 חדרים בקומה ראשונה בבניין במרכז כפר סבא נמכרה בתמורה ל-2.51 מיליון שקל ● "הדירה הייתה באופן יחסי הרבה זמן על המדף בגלל הקומה שלה ובגלל שאין בה ממ"ד", אומר זיו פלד מסוכנות "ריל קפיטל" שייצג את המוכרים בעסקה ● ועוד עסקאות נדל"ן מהשבוע האחרון 

נשיא מצרים א סיסי וראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו / צילומים: AP, Shutterstock, מארק ישראל סלם (ג'רוזלם פוסט)

קהיר מאיימת על ירושלים, בזמן שהיא זקוקה לגז הישראלי יותר מאי פעם

בעקבות תמרון צה"ל במרחב רפיח בוחנים המצרים מחדש את היחסים עם ישראל, אלא שנראה שבפן האנרגטי, האפשרויות של מצרים מוגבלות ● ישראל אמנם צריכה את צינורות ההולכה המצריים, אבל גם השכנה ממערב זקוקה לנו, נוכח צפי למחסור חמור בגז בקיץ

ד''ר קלאוס בוגסו / צילום: מהאלבום הפרטי

המדען שהמציא את הציפרלקס מודה: "היה רגע שבו התרופה נגד דיכאון כמעט נגנזה"

ד"ר קלאוס בוגסו, כימאי רפואי שנחשב "בעל ידי הזהב" בפיתוח תרופות נוגדות דיכאון, הוא בין האחראים הבולטים למהפכה בטיפול במחלה שלוותה בבושה ובסטיגמות ● רק במלחמה הנוכחית זינק מספר המטופלים בתרופות נוגדות דיכאון ב־10%־20% ● בראיון לגלובס, הוא מספר למה לקח כל כך הרבה זמן להוציא את התרופה לשוק ומדוע קשה לפתח מוצר שיעזור לכולם

עדן גולן בחצי גמר האירוויזיון / צילום: Associated Press, Martin Meissner

אז רוב העולם נגדנו או בעדנו? מסקנות מהמקום החמישי של עדן גולן

האירוויזיון מלמד אותנו פרק חשוב על חוכמת ההמונים מול חוכמת המומחים, ולפיו הקולקטיב יודע יותר טוב ● גם בסוגיית דירוג האשראי של ישראל, האנשים בשטח מיטיבים לתמחר את הסיכונים ● ומה לישעיהו ליבוביץ ולכל זה

דיון בבג''ץ על גיוס תלמידי ישיבות, פברואר 2024 / צילום: דוברות הרשות השופטת

הממשלה לבג"ץ: נשלים את חקיקת חוק הגיוס עד סוף יולי

הממשלה הודיעה לבג"ץ כי חקיקת חוק הגיוס תושלם עד לסוף מושב הקיץ של הכנסת, כלומר עד לסוף יולי ● לפי תגובת הממשלה לבג"ץ, אחרי ה-7 באוקטובר נוצרה שעת כושר ייחודית לקידום הסדרים שקודם לא היה להם סיכוי 

עיבוד: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP (Denes Erdos, Jacob King, Brendan Smialowski)

מה יציל את אוקראינה מתבוסה ומה יעשו דגלים פלסטיניים לעצמאות סקוטלנד

אוקראינה מתחננת לשבע סוללות פטריוט ובלינקן פורט על גיטרה ● האם האינפלציה בארה"ב יורדת מאוחר מדי ● במרחק 17,000 ק"מ מצרפת, המחוז הצרפתי עולה באש ● לאומנים סקוטיים עם דגלי פלסטין ● ראש ממשלה אחד נורה, השני יצא לפנסיה לאחר 20 שנה ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם

יו''ר המחנה הממלכתי, בני גנץ / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

גנץ באולטימטום לנתניהו: "תוכנית פעולה חדשה עד ה-8.6 או שנפרוש מהממשלה"

יו"ר המחנה הממלכתי תקף את רה"מ בהצהרה ואמר: "בתקופה האחרונה דבר מה השתבש. החלטות חיוניות לא התקבלו. מעשים מנהיגותיים הנדרשים כדי להבטיח ניצחון לא נעשו" • ראש האופוזיציה לפיד: "גנץ צריך להודיע הערב שהוא פורש מהממשלה האיומה בתולדות המדינה, שהוא לא יסייע עוד לנתניהו להישאר בשלטון, ושהוא קורא לבחירות"

גידול קקאו בשמורה בניגריה. הבצורת הקשה זה 20 שנה / צילום: Associated Press, Sunday Alamba

לשלם הון או להסתפק בתחליף זול? העתיד המריר של תעשיית השוקולד

גל התייקרויות הקקאו, על רקע היבול העגום במערב אפריקה, אולי התחלף בירידות חריפות - אך המחסור צפוי להימשך והמומחים לא מעריכים שהמחירים ישובו לקדמותם ● בינתיים יצרניות הממתקים הגדולות כבר מקטינות אריזות, משנות מתכונים ומשלבות יותר תוספות בחטיפים

טורטליני מלוחייה. מנה מזיכרונות הליקוט של הילדות / צילום: חיים יוסף

המסעדה התל אביבית שמציגה אלגנטיות אירופאית עם טוויסט מקומי

חברי הילדות שגדלו בעמק יזרעאל עומדים מאחורי המטבח הקלאסי המשודרג של אלנה, ומציעים מנות שהן בול מה שצריך למפלט מושלם

אתר בנייה. ''יותר מ־90% מכוח האדם במקצועות 'הרטובים' היו בידי עובדים פלסטינים'' / צילום: Shutterstock

חומרים תוצרת הארץ ושימוש בטכנולוגיה: איך להוציא את ענף הבנייה לעצמאות

אירועי מלחמת "חרבות ברזל" הבהירו היטב עד כמה היה ענף הבנייה תלוי שנים בגורמים לא יציבים ● האתגר העצום שאיתו הוא מתמודד עשוי לסייע בשינוי החשיבה: "המדינה צריכה להיות עצמאית גם בבנייה"

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: (AP (Vincent Thian ,Armando Franca ,Steve Helber

״השוק מתפוצץ״: 8 מניות מומלצות בזמנים של מלחמה

מסוקים, סימולטורים ומערכות תקשורת: בבנק ההשקעות מורגן סטנלי הצביעו לאחרונה על 8 מניות של יצרניות ביטחוניות בחו"ל שצפויות ליהנות מהעלייה בביקושים בעקבות חוסר היציבות הגיאו-פוליטית ● בבית ההשקעות הורייזן טוענים כי המלחמה באוקראינה משפיעה על הביקושים בשוק הביטחוני יותר מאשר המערכה בעזה: "מדינות באירופה מגדילות את תקציבי הביטחון בגלל האיום הרוסי"

סניף של ביטוח לאומי בבאר שבע / צילום: טלי בוגדנובסקי

המשבר בביטוח לאומי: "צריך בעיקר להעלות מסים ואת גיל הפרישה"

לראשונה ההכנסות של ביטוח לאומי נמוכות מההוצאות על קצבאות, ודוח שפרסם מזהיר: מועד הקריסה הוקדם בשמונה שנים, לשנת 2036 ● אלא שמומחים סבורים שהסוגיה פחות חמורה ממה שעושים ממנה: "שאנשים יפסיקו לעבוד מתי שבא להם"

דב קוטלר בכנס הפוטנציאל והתשואה של החברה הערבית בישראל / צילום: כדיה לוי

דב קוטלר מדבר לראשונה על הפרישה, בריחת גופים מממנים זרים והפוטנציאל של החברה הערבית

מנכ"ל בנק הפועלים הפורש השתתף בכנס הפוטנציאל של החברה הערבית של גלובס והתייחס למצב הכלכלי של ישראל ● "יחסית למלחמה אנחנו בהחלט במצב סביר, אבל השאלה היא התשקיף קדימה ואותי הוא מטריד", אמר דב קוטלר ● "יש לבנק 20 סניפים בחברה הערבית. אין ספק שבהרגלי הצריכה של עולם האשראי, יש הבדלים משמעותיים אבל יש גם התקדמות וצריך להשקיע גם בחינוך"

חצי שעה של השראה. ערן גפן בשיחה עם רמי שביט / צילום: יונתן לוי, מנחם רייס

רמי שביט: "בדיעבד לא הייתי קונה את המשביר. אבל בסוף הפכתי את הטרגדיה לאסטרטגיה"

כשרמי שביט רכש את המשביר אחרי פשיטת רגל, הוא חשב שעשה את עסקת חייו • אלא שאז הוא הבין שמדובר ב"כאוס מוחלט" • נגד כל הסיכויים הוא הצליח לצאת מהבור, לייצב אותה וגם להנפיק • כעת הוא מספר לערן גפן על התלאות בדרך, חשבון הנפש שנשאר איתו וגם התוכניות לכבוש את אירופה עם המותג קנת קול

יחידת המודיעין של צה''ל וסימני השאלה / צילום: איל יצהר

התחקיר עוד לא הושלם אבל המינויים כבר מעוררים סערה: מה עובר על היחידה היוקרתית של חיל המודיעין

יחידת המודיעין מתמודדת עם לא מעט סימני שאלה שטרם זכו למענה מאז 7 באוקטובר ● בכירים לשעבר בצבא מתארים אותה כחבולה ומפולגת ברקע הכישלון המודיעיני הקשה והפרסומים על אודותיה בתקשורת הזרה ● בשלב זה, תחקיר רשמי ומלא טרם נערך ובכירי 8200 לא הודיעו על פרישתם בעקבות המחדל, אולם כבר כעת זהות יורשיהם מעוררת סערה חדשה בצמרת הצבא

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' / צילום: נועם מושקוביץ', דוברות הכנסת

סמוטריץ' רוצה להחריב את קשרי הסחר עם טורקיה, אך עלול לדרוס הסכם עם האיחוד האירופי

סמוטריץ' הודיע על כוונתו להחיל מכס של 100% ממחירו של כל מוצר המיובא מטורקיה, בנוסף למכסים הקיימים ● המשמעות של המהלך: דריסה של הסכם PAN-EURO-MED CUMULATION שבו חברות ישראל וטורקיה, אבל גם האיחוד האירופי ומדינות נוספות

הטריוויה השבועית / צילום: Shutterstock

כמה פעמים הפועל ת"א כבר ירדה לליגה הלאומית?

מי יזם את הענקת פרס ישראל,  מה משמעות המילה סייבורג ובאיזה פסטיבל מעניקים את פרס "כד החלב"? ● הטריוויה השבועית

רכבי טויוטה חונים בשכונת מגורים. מכת גניבות רכב / צילום: טלי בוגדנובסקי

עלייה של 64% במחירי הביטוח: זה הרכב הנגנב ביותר בישראל מתחילת המלחמה

פוסט שפורסם ברשתות החברתיות גילה כי כדי לבטח את אחד הרכבים הגניבים בישראל, טויוטה RAV4, נדרשה בעליו לשלם סכום המגיע כמעט לשישית משווייו ● "זו אמירה חד משמעית ללקוח, שאת הדגם הזה החברה לא רוצה לבטח", אומרים בלשכת הסוכנים ● בשוק ממליצים לרוכשי מכוניות לכלול את עלות הביטוח בשיקולים בעת רכישת רכב חדש