נדמה שהכול נאמר כבר על שוק הפרסום הישראלי מאז המחאה בקיץ 2011. על עצירת הקמפיינים, הבהלה של המפרסמים, הירידה בהכנסות בטלוויזיה, אבל יש פרסומאית אחת שנדמה שהכל עובר לידה, מאז ראשית ימי ערוץ 2 יפית גרינברג, או כפי שאנחנו מכירים אותה ג' יפית, לא עוזבת את מקבץ הפרסומות שלנו. גם חברות ענק בתחום התקשורת והביטוח שבעבר השקיעו סכומי עתק על קריאייטיב, פשוט הולכות היום על המילה של ג'.

בראיון לתוכנית "קלוז-אפ" בגלובס TV מדברת יפית על ההאטה במשק, תחקיר "כלבוטק" על "אדום אדום", נוחי דנקנר ועוד.

- המיתון באמת פוסח על החברה שלך?

"כששואלים אותי וכבר עברנו כמה תקופות כאלה, כמה משברים כלכליים בעולם ובארץ, כשטוב ויש פרוספריטי טוב לכולם וטוב גם לנו, מטבע הדברים. כשרע טוב יותר לנו, משום שיש משהו בפרסומות שלנו, גם אפקטיביות יותר, זאת אומרת ברמת הזכירה אתה צריך להשקיע פחות במדיה, זה לא שההפקה שלהם יותר זולה, כי היא לא, ההפקה שלנו ממש לא יותר זולה".

כאמור, יפית התייחס גם לתחקיר "כלבוטק" על ההתעללות בחיות במשחטת "אדום אדום" של תנובה, ואמרה כי "הרי אנחנו אוכלים בשר ובשביל שנאכל בשר שוחטים פרות. מה לעשות, שוחטים פרות. אלא מה? אנחנו מנסים לעשות את השחיטה כמה שפחות מכאיבה. אפרופו כשרות, בכל העולם תנאי הכשרות הם לא מוכרים בארץ, כי השחיטה, כל הקטע של שחיטה בשכיבה, בעמידה... יש משהו שהוא לא הומני, מה שכשר בקנדה לא כשר פה בארץ כי שיטת השחיטה שם היא יותר הומנית, וזה לא מוכר פה בארץ".

- ראית את התחקיר הזה ולמחרת הלכת לסופר והרשית לעצמך לקנות "אדום אדום"?

"קודם כל אני לא אוכלת הרבה בשר. אם הייתי צריכה לקנות בשר, הייתי קונה את 'אדום אדום' בשקט. המוצר עצמו הוא לא נפגע. לומר לך שאני מסכימה עם מה שנעשה שם? ממש לא. לא רק שאני לא מסכימה עם מה שנעשה שם... זה לא בסדר שהמנכ"ל לא ידע. הארגון צריך לקחת אחריות, וזה לא לפטר את הסגן".

בהתייחסה לנוחי דנקנר ויחסיו עם הרב איפרגן אמרה יפית: "הוא מאוד אוהב אותו ומאוד סומך עליו. אני בטוחה שהרב איפרגן לא אמר 'תעשה ככה או תעשה ככה'. הוא יכול לבוא לבקש ממנו ברכה על מהלך כזה או אחר... ברכה תמיד תועיל, להזיק היא לא יכולה. ברגע שאתה מבקש עזרה מרב והרב נמצא בקשר עם אישיות כזו או אחרת - אז זה לגיטימי. זה בדיוק כמו שאתה תבקש ממני: 'את מכירה אותו, תסדרי לי קשר איתו'".

*** צפו בראיון המלא בסרטון המצורף.