הגלקסי S4, שיצא בקול תרועה בתחילת החודש, הוא מכשיר הדגל של סמסונג הפועל על אנדרואיד ג'לי בין 4.2.2, שמבחינת החברה הדרום-קוריאנית אמור להוביל את שוק הסלולר ולהביא לה הרבה מזומנים. הציפיות מה-S4 היו גבוהות מאוד לפני ההשקה, וכבר עכשיו אפשר להגיד שמדובר בסמארטפון מוצלח מאוד.

מסך: 4.99 אינץ' באיכות מצוינת ברזולוציית Full HD עם ציפוי הגנה נגד שריטות מסוג גורילה גלאס 3.

מחוות הפעלה: סמסונג חיפשה גימיקים רבים שיוכלו להשתלב ב-S4. כך, אפשר להפעיל פקודות מסוימות באמצעות הנעת היד מעל המכשיר. למשל, הנפת היד לצורך העברת תמונות באלבום הדיגיטלי, מענה לשיחה ומעבר למצב ספיקר בנפנוף היד הלוך חזור מול המכשיר, או החזקת היד לכשנייה כאשר הסמארטפון רדום, להצגת השעון ושיחות ומסרונים שלא נענו.

מדובר ברעיון חביב, כאשר היד מלוכלכת ורוצים לתפעל את המכשיר. אפשר גם לגלול את העמוד בדפדפן המכשיר או בתוכנת המייל הפנימית של סמסונג באמצעות הטיית הראש למעלה ולמטה. הרעיון נשמע טוב על הנייר, אך בפועל הוא מעצבן ולא פועל בדיוק באופן שמתכוונים, כך שעדיף לוותר עליו.

יכולת נוספת ששולבה כאן נוגעת לסרטוני וידיאו: אפשר לעצור את הצפייה ע"י הזזת הראש, ולשוב לצפות באופן אוטומטי כאשר חוזרים להסתכל על הצג. גם כאן, הרעיון נשמע נהדר, אבל בפועל הסרטונים נעצרים ללא הפסקה, גם כשהראש זז קצת במקרה.

מצלמה: 13 מגה פיקסל עם מיקוד אוטומטי ופלאש באיכות מצוינת באור יום. גם במקומות סגורים התוצאות טובות. יש גם מצלמה קדמית עם חיישן 2 מגה פיקסל, המאפשרת - מלבד שיחות וידיאו עם אפליקציות שונות - גם צילום עצמי של הצלם, כאשר הוא מצלם אנשים נוספים. הרעיון נשמע מוזר, והוא אכן כזה: המכשיר פשוט מדביק תמונה עם איור של בול של פניו של הצלם בתמונה.

שלט: ה-S4 משמש גם כשלט רחוק אוניברסלי לטלוויזיה, לממיר, למקרן או לסטרימר, באמצעות משדר אינפרה אדום המשולב בו. בהזנה פשוטה של יצרן הטלוויזיה וספק השידורים הוט או yes, המוגדרים כבר בתוכנה, ניתן לשלוט בכל מוצרי המדיה, בכל חדר בבית (על-פי הגדרת החדרים). הרעיון עובד בצורה טובה, אבל חסרה אופציה לקביעת תסריטים להדלקה או לכיבוי של מספר מוצרים במקביל.

חומרה: החומרה מוצלחת: 2 מעבדים מרובעי ליבות במהירות 1.6 ו-1.2ג'יגה הרץ עם 2 ג'יגה זיכרון. התקן אלחוטי מסוג NFC לחיבור לאביזרים שונים וגם טעינה אלחוטית (מטענים ימכרו בעתיד בארץ). נפח אחסון פנימי של 16 ג'יגה, כולל אפשרות הרחבה באמצעות כרטיס עד לנפח 64 ג'יגה. הבעיה הגדולה הבעיה היא שהמכשיר מתחמם מהר מאוד.

בריאות: S Health הוא יישום פנימי שמיועד לחובבי הבריאות ומאפשר ספירת צעדים במשך היום, ומעקב אחר צריכת הקלוריות באמצעות הזנה עצמאית של המזון הנאכל במשך היום. כל המידע הזה משוקלל כל הזמן, כולל פעילויות ספורט, כאשר בהמשך, סמסונג תמכור משקל אלחוטי היודע לעקוב אחרי נתון זה של המשתמש וגם רצועת דופק לריצות בפארק. מדובר ביישום מוצלח, אך חבל שסמסונג לא בנתה מאגר התחלתי של מוצרים, ויש להתחיל מאפס.

עיצוב: המראה זהה ל-S3, כך שקשה להבין שמדובר במוצר חדש. למרות שהמסך גדל, המשקל דווקא ירד ל-130 גרם מ-133 גרם והעובי הצטמצם ל- 7.9 מ"מ לעומת 8.6 מ"מ.

סוללה: הספק גבוה של 2,600 מיליאמפר, כאשר היא תחזיק עד שעות הלילה.

בשורה התחתונה: אין ספק שה-S4 הוא הסמארטפון הטוב ביותר בנקודת זמן זו בארץ, אולם כדאי להדגיש שקודמו - ה-S3 - נמכר בחלק מהמקומות בפחות מ-2,000 שקל, כאשר ההבדלים לא מצדיקים שדרוג אלא רכישה של המכשיר הקודם, שעדיין מצטיין מאוד ביכולות שלו.

מחיר: 3,600 שקל דרך היבואן הרשמי סאני, כולל שנתיים אחריות.

ציון: 9.5.