גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

5 אפליקציות ואתרים שישפרו לכם את ההתנהלות הכספית

הכסף בורח בין האצבעות? "גלובס" מציג 5 אתרים ואפליקציות שיסייעו לכם לעקוב אחר קופת הגמל, הקניות בסופר, השופינג, הנחות מועדון וכלל ההוצאות באשראי

אין כמעט מי שמצליח לעקוב בדקדקנות אחר כל העניינים הכספיים שלו בכל רגע נתון בכל פלטפורמה. זה מתחיל בחוסר הזמן לעשות השוואה אמיתית בין רשתות השיווק השונות כדי לבדוק איפה סל הקניות הממוצע שלו הוא הזול ביותר, ממשיך בחוסר סדר בקבלות של המוצרים שרכש, עובר בשימוש נכון בכרטיסי מועדון הלקוחות שברשותו ומגיע עד לחוסר הבנה פיננסית של מצבו הכספי בקופות הגמל או קרנות הפנסיה וההשתלמות. חמישה פיתוחים ישראליים מנסים לעשות סדר בבלגן הכספי הזה ולפשט את היכולת לעקוב אחר ההוצאות והפעולות הפיננסיות בצורה הרבה יותר נגישה - דרך האינטרנט והסמארטפון.

FeeX - להפחית דמי ניהול בקופת הגמל

ניהול חשבונות פיננסיים אינו חביב על הישראלי הממוצע, שלא תמיד יודע איפה מוחזקת קופת הגמל שלו, כמה כסף הצטבר לו בפנסיה או מתי משתחררת קרן ההשתלמות. חברת FeeX מפזרת קצת ממסך הערפל הזה. נקודת המוצא היא דמי הניהול שכל אחד משלם למוסדות הפיננסיים ולחברות הביטוח והשוני הקיים בין הלקוחות.

איך זה עובד? לאחר הרשמה קצרה, מעלים את הדוח הרבעוני או השנתי של קרן ההשתלמות או קופת הגמל לאתר על-ידי סריקה שלו, הקלדה ידנית של הפרטים הרלבנטיים או צילום באמצעות הסמארטפון ושליחתו לתיבת המייל של החברה. מי שאינו מוצא דוח כזה, יקבל הסבר מפורט באתר של FeeX לאיזו חברה צריך לפנות ומה לבקש.

לאחר משלוח המייל, המערכת מנתחת את הדוח ומשווה את דמי הניהול שהמשתמש משלם מול לקוחות בעל פרופיל פיננסי דומה באותה קרן או קופה באמצעות דוחות שמשתמשים אחרים העלו (חוכמת ההמונים). הניתוח עצמו, שנשלח כעבור מספר דקות למשתמש, מציג את מד הפראייר, שמראה אם דמי הניהול שהוא משלם גבוהים מדי.

אבל זה לא הסוף. האתר מספק את פרטי הקשר של הקרן או הקופה, כולל מכתב מוכן למשלוח במייל או בפקס עם הפרטים הרלבנטיים והבקשה להפחתת דמי הניהול. כל שנותר לעשות הוא לשלוח את המכתב, לוודא שהוא התקבל ואז לבדוק שהחברה ניאותה ליישר קו ולהפחית את דמי הניהול.

בשירות קיימים כבר אלפי דוחות ומשתמשים בו 5,000 אנשים, שהשיגו חיסכון פוטנציאלי של 6 מיליון שקל. בחודשים הקרובים החברה תשיק גם כלי להשוואת דמי ניהול בקרנות פנסיה ובהמשך גם לביטוחים שונים.

אתר: feex.co.il

Feex / צילום: מהאתר

Stuff - מה קנינו און-ליין, וכמה שילמנו?

המסחר המקוון באינטרנט הפך עבור רבים מהישראלים לעניין שבשגרה. אמנם החברות הישראליות לא ממש מיישרות קו, אבל לא מעט ישראלים מרגישים ביטחון רב יותר להזמין דברים באתרים בחו"ל - החל מאפליקציות דרך החנויות של אפל וגוגל, דרך ספרים באמזון וגאדג'טים ב-ebay ועד לחפצים לבית מ-etsy או בגדים או בגדים מ-ASOS. גם החנויות הפיזיות בארה"ב מתחילות להתקדם דיגיטלית ומאפשרות משלוח קבלות וחשבוניות ישירות לתיבת המייל של הלקוח.

מתוך הרצון לעשות סדר בחשבוניות שמגיעות למייל - בין אם הוזמנו פריטים דרך האינטרנט או בחנות פיזית - פיתחה לאחרונה ebay, באמצעות מרכז החדשנות הישראלי שלה, שירות אינטרנטי בשם stuff, שמאפשר לסרוק את תיבת המייל של המשתמש ולאתר חשבוניות של רכישות שונות שבוצעו.

לאחר הסריקה, הפלטפורמה של stuff מתחילה לעשות סדר: היא מציגה ניתוח מעמיק של היסטוריית הרכישות של המשתמש וממיינת אותם לפי תחום, סכום, מועד הרכישה ושם החנות או הספק שבהם נעשתה הרכישה. השירות מאפשר לדעת כמה כסף הוצאנו על אפליקציות מובייל, כמה על ספרים וכמה בסבב השופינג האחרון ב-Macy's.

השירות של stuff מאפשר גם להתעדכן על השווי הנוכחי של מוצרים שנרכשו בעבר ובכך אף מקל על האפשרות למכור אותם באיביי בלחיצת כפתור וללא צורך להקליד את המפרט הטכני שלהם.

אתר: stuff.ebay.com

Stuff / צילום: מהאתר

Zollo - להשוות מחירים ברשתות שיווק

אחד הקשיים העיקריים בבחירת רשת השיווק שבה עורכים את הקניות הוא חוסר היכולת לבצע השוואה אמיתית בין מחירי המוצרים בין הרשתות השונות. בתקשורת מתפרסמים מעת לעת (בעיקר בחגים) השוואות של סלי קניות, אך אלה מספקים תמונה כללית של מוצרים פופולריים ולא את רשימת הקניות האישית של המשתמש. ניסיון לברר את המחירים דרך אתרי האינטרנט מעלה תמונה אחרת, שכן המחירים שונים וכך גם המבצעים.

את הנקודה הכואבת הזו מנסה לפתור חברת Zollo עם פלטפורמה לקבלת מחירים על בסיס השוואת קבלות. בשונה מאפליקציות קיימות, שמאפשרות השוואת מחירים על-ידי סריקת ברקוד של כל מוצר ומוצר או הקלדתם, ב-Zollo מצלמים דרך הסמארטפון את הקבלה לאחר ביצוע הקניות, שולחים למייל של החברה ולאחר זמן מה (שנע בין 20 דקות ועד 12 שעות) מתקבלת השוואה לשלוש רשתות שיווק ברדיוס הקרוב לסופר שבו נערכו הקניות. בהשוואה ניתן לראות מה שיעור ההפרש אם אותן קניות היו נערכות ברשתות אחרות, מה המרחק מהסופר שבו נערכו הקניות וכן הצגת טבלת המחירים רשת מול רשת.

בחברה מציינים כי במידה ומוצר מסוים אינו קיים ברשת אחרת, הפלטפורמה מחפשת מוצר תחליפי ובמידה ואין מורידה אותה מהרשימה כדי לייצר בסיס בר-השוואה. בשירות משתמשים כבר למעלה מ-10,000 לקוחות ובקרוב מתוכנן לצאת עדכון לאפליקציה שיאפשר לבצע את השוואת המחירים טרם ביצוע הקניות וכן יכולת לערוך קניות באמצעות רשימת מוצרים מוגדרת מראש, שמתבססת על שקלול המוצרים האחרונים שנרכשו.

אתר: zollo.co.il

Zollo / צילום: מהאתר

כמה שילמתי - לדעת כמה הוצאנו בכל כרטיסי אשראי

לא מעט ישראלים מחזיקים מספר כרטיסי אשראי, ורבים מהם מתקשים לעקוב אחר הפעולות שהם מבצעים באמצעותם, שלא לדבר על חיובים שגויים או אי קבלת זיכויים.

האפליקציה "כמה שילמתי" מעניקה מבט מלמעלה על שלל כרטיסי האשראי של המשתמש, כך שהוא יוכל לעקוב ביתר קלות אחר ההוצאות ואחר השימושים השונים.

האפליקציה היא פתרון טוב עבור מי שמחזיק מספר כרטיסי אשראי ואינו מעוניין להחזיק אפליקציה ייעודית לכל אחד מהכרטיסים כדי לעקוב אחר הפעולות השונות. לאחר הכנסת פרטי כרטיס האשראי, ניתן להתחיל ולנטר את הפעילות בכולם ואף לסווג לפי כל אחד מהם. בכל כרטיס ניתן לבחון את ההוצאות השונות לפי תחומי כמו תקשורת, מסעדות, סופרמרקט, ביגוד ועוד.

האפליקציה מציגה את סך ההוצאות לכל תחום וכן את מספר העסקאות והאחוז שתופס התחום מתוך כלל ההוצאות של המשתמש באותו כרטיס אשראי.

כמו כן, מספקת האפליקציה מידע על בית העסק שבו בוצעה פעולת החיוב באשראי, מספר הטלפון שלו ומספר התשלומים שלפיהם נעשתה העסקה.

האפליקציה מוצעת בחינם אך מוגבלת רק לשני חשבונות אשראי.

מי שירצה להוסיף יותר משני חשבונות, ייאלץ לשלם 15.9 שקל וכך גם לקבל גרסה ללא פרסומות.

אתר: bit.ly/175CvbO

אפליקציית כמה שילמתי / צילום: מהאתר

Payz - לנצל הטבות בכרטיסי מועדון

הרשתות הקמעונאיות מנסות להפוך את לקוחותיהן ללקוחות חוזרים ונאמנים באמצעות חברות במועדון ומתן הטבות והנחות, אך ברוב המקרים הדבר מסתיים בארנק תפוח בכרטיסי פלסטיק ובהרבה כסף שנשאר על הרצפה מבלי שאף אחד ינצל אותו.

חברת Payz מנסה לעזור למשתמש לנצל טוב יותר את המועדונים בהם הוא חבר ובאמת לנצל את ההטבות שהוא מקבל במקומות הרלבנטיים. הרעיון הוא לבחור את המועדונים אליהם משתייך המשתמש ועל בסיס מיקומו, לראות רשימה של הנחות בבתי עסק שונים.

האפליקציה, שזמינה לאייפון ולאנדרואיד, עובדת לאחר בחירה מתוך 25 מועדוני לקוחות - מחברות כרטיסי האשראי, דרך רשתות שיווק ועד למועדונים לעובדי היי-טק, לאנשי צבא ושוטרים ואפילו לתושבי ירושלים ופתח תקווה.

לאחר מכן, מוצגת רשימה של עשרות ומאות ההטבות בכרטיסים השונים, כשניתן לבצע חיפוש לפי שם או סוג בית העסק, לפי הטבות באזור הגאוגרפי של המשתמש וכן לפי סוג הכרטיס.

בנוסף, ניתן לראות את בתי העסק המעניקים הנחות והטבות על-גבי מפה לצד מיקום המשתמש.

לאחר בחירת ההטבה, ניתן לקבל פרטים על אופן מימושה וכן קישור למידע מורחב באתר של מועדון הלקוחות הרלבנטי. האפליקציה סוקרת אלפי הטבות, כך שניתן למצוא כ-3,500 הטבות למחזיקי כרטיס ישראכרט, 2,850 הטבות למחזיקי לאומי קארד ועוד.

אתר: payz.co.il

Payz / צילום: מהאתר

עוד כתבות

הירידות הנוכחיות מגיעות אחרי שנה ורבע חלומיות למשקיעים בשווקים בחו''ל / צילום: Shutterstock

אפריל האדום: וול סטריט יורדת בחדות, וזה מה שצפוי לקרות לחיסכון שלכם ולשקל

הבורסה האמריקאית פתחה את 2024 בסערה עם תשואות מרשימות במדדים המובילים ● אלא שכעת הקערה התהפכה, ומתחילת אפריל נמחקה יותר מחצי מהתשואה ● מי החוסכים הישראליים שייפגעו במיוחד, ומהן ההשלכות של המגמה השלילית על שער הדולר?

איילת שקד / צילום: שלומי יוסף

מיליון וחצי שקל על משרה חלקית: איילת שקד מציגה - כך מכינים נקניקיות גם בעסקי הנדל"ן

איילת שקד השוותה בין מינוי בכירים במערכת המשפט להכנת נקניקיות ("מי שלא עומד בחום, שלא ייכנס למטבח") ● מעניין מה הייתה אומרת על מינוי פוליטיקאית לתפקיד בכיר במגזר העסקי

נתיב השייט באוקיינוס הארקטי / צילום: Shutterstock

בהובלת רוסיה וסין: נתיב השיט הימי שעשוי לשנות את חוקי המשחק

התקפות החות'ים בים האדום, במקביל לבצורת במרכז אמריקה, מובילות את העולם לחפש נתיבי סחר ימי חלופיים ● בשנים האחרונות, הסחר באזור הארקטי זינק בחדות נוכח הפשרת הקרחונים ומעורר התעניינות רבה מצד מעצמות העולם, ארה"ב, רוסיה וסין ● האם מפת נתיבי השיט בעולם לקראת שינוי, וכיצד תושפע ישראל?

יהודה זיסאפל ז''ל וזהר זיסאפל ז''ל / צילום: כדיה לוי, איל יצהר

"לא היו להם יאכטות ומטוסי פאר": לאן פניה של אימפריית ההייטק שהקימו האחים זיסאפל

האחים יהודה וזהר זיסאפל היו שניים מאבות ההייטק המקומי ● הם הלכו לעולמם בתוך פחות משנה והשאירו מאחור את קבוצת רד־בינת, שכוללת עשרות חברות, בעיקר בתחום הטלקום ● גלובס שוחח עם מקורבים, בכירים בתעשייה וקולגות של האחים, וצלל להיסטוריה ולעתיד של אחת מאימפריות ההייטק הראשונות בישראל: "הם עבדו עד הימים האחרונים, אבל לא מינו דור המשך מקצועי שיכול לקחת את זה הלאה", אומר אחד מהם

הסופרקמפיוטר של חברת Cerebras בחוות שרתים בקליפורניה / צילום: Reuters, REBECCA LEWINGTON/CEREBRAS

בחסות אלטמן ומשקיעים מישראל, המתחרה באנבידיה יוצאת להנפקה

סריבראס, יצרנית "השבב הגדול בעולם", בה מושקעים מייסדי OpenAI וכן ישראלים ואמירותים רבים, מתקדמת להנפקה ● בינתיים היא גייסה 723 מיליון דולר

אורי ציחור, ראש תחום בלוקצ'יין במחלקת הייטק, טכנולוגיה והון סיכון במשרד עורכי הדין פישר (FBC) / צילום: יונתן בלום

עורך הדין שהכניס את התחום הלוהט לפירמות ענק בישראל

אורי ציחור, ראש תחום בלוקצ'יין במחלקת הייטק והון סיכון במשרד פישר, מלווה חברות קריפטו בעסקאות והנפקות ומסייע להן להכניס מטבעות דיגיטליים לבנקים ● 40 עד 40: נבחרת המנהיגות הצעירה של גלובס  

דיזנגוף סנטר / צילום: גיא חמוי

מעל 3 מיליון שקל בדקה: זינוק בהוצאות בכרטיסי אשראי לעומת ערב פסח אשתקד

לפי נתוני חברת שב"א, בין השעות 8:00-14:00 הוציאו הישראלים סכום של 735 מיליון שקל • מדובר בזינוק של 14% בהוצאות בכרטיסי אשראי לעומת ערב פסח אשתקד • בשנה שעברה בשעות אלו נרשמו הוצאות בכרטיסי אשראי בסכום כולל של 645 מיליון שקל • ומה הייתה הדקה העמוסה ביותר היום?

הפגנה פרו־פלסטינית באוניברסיטת קולומביה, אתמול (ש') / צילום: Reuters, Cristina Matuozzi

"ארגון טרור השתלט": גל הפגנות נגד ישראל באוניברסיטת קולומביה

ביום חמישי האחרון, נעצרו מעל מאה סטודנטים שהשתתפו בהפגנה פרו־פלסטינית באוניברסיטת קולומביה, וההפגנות מאז נמשכות במלוא עוזן ● פרופ' שי דוידאי מבית הספר למנהל עסקים באוניברסיטה צייץ בעקבות האירועים: "ארגון טרור השתלט על האוניברסיטה והמדינה צריכה להתערב ולהשתלט על הקמפוס"

חופית באטה, חוקרת בינה מלאכותית ב-AI21 / צילום: יונתן בלום

היא התגייסה ליחידת מודיעין, צוללת עם כרישים ועובדת בתחום הכי חם בעולם

היא שובצה במודיעין אך התעקשה להתגייס לקרבי, שימשה אלגוריתמאית במובילאיי ויש לה תואר במתמטיקה ● כיום חופית באטה היא חוקרת ב-AI21 Labs, שנתמכת בידי ענקיות הטכנולוגיה ● 40 עד 40: נבחרת המנהיגות הצעירה של גלובס

נשיא ארה''ב, ג'ו ביידן / צילום: ap, Mark Schiefelbein

הסנאט אישר את חבילת הסיוע לישראל, הנשיא ביידן בירך

פגיעה ישירה בלול במרגליות, חיזבאללה: "שיגרנו עשרות קטיושות" • אלפי בני אדם מחו יחד עם משפחות החטופים מחוץ לקריה בת"א • הרצוג והאריס שוחחו, סגנית הנשיא הדגישה את מחויבותה לגינוי גילויי אנטישמיות בארה"ב • הותר לפרסום: רס"ל במיל' סאלם אלכרישאת נפל בצפון רצועת עזה • עדכונים שוטפים

מטוס B-52 שנושא עליו את טילי המיקרו־גל / צילום: Reuters, Michael Clevenger / Courier Journal / USA TODAY NETWORK

חודר בונקרים ומשבית כורים גרעיניים, ללא פגיעות בנפש: הנשק האמריקאי שיכול לשנות את מאזן הכוחות מול איראן

לפי חשיפת "דיילי מייל" הבריטי, ארה"ב פרסה בחשאי מערכת טילי מיקרו-גל, שהפעימות האלטקרו-מגנטיות שהם פולטים יכולים להשבית כל מכשיר אלקטרוני – כולל מתקני גרעין תת קרקעיים ● איך היא עובדת?

מסילת 431. 6 ק''מ של גשרים / צילום: ענת דניאלי לב

30 ק"מ ב-4 מיליארד שקל: זה יהיה אחד הפרויקטים התקדימיים בישראל

מסילת הרכבת 431, שאמורה לחבר את ערי השפלה ומישור החוף הדרומי עם מודיעין וירושלים, הולכת ונבנית בימים אלה מעל המכוניות הנוסעות בכביש ● האתגרים הטכנולוגיים והמחסור בפועלים מחייבים פתרונות יצירתיים

הפגנה פרו פלסטינית באוני' קולומביה, ניו יורק / צילום: ap, Yuki Iwamura

האוניברסיטה שהפכה למוקד הפגנות פרו פלסטיניות סגרה את שעריה: "הקמפוס נראה כמו בסיס צבאי"

השיעורים בקולומביה שבניו יורק הופסקו עד הודעה חדשה בשל מחאות פרו פלסטיניות ● סטודנטים יהודים קיבלו המלצה שלא להגיע למקום ונמנעה כניסתו של פרופ' שי דוידאי לקמפוס ● עומר לובטון גרנות מבית הספר למדיניות ציבורית: "האוניברסיטה נכנסה ללחץ. הכול מגודר שוטרים מסביב כל השערים נעולים, בריקדות, עשרות ניידות ומסוקים באוויר"

נשיא ארה''ב, ג'ו ביידן / צילום: ap, Mark Schiefelbein

סיוע הענק האמריקאי אושר רשמית: איזה נשק תקנה ישראל במיליארדים?

אחרי בית הנבחרים, גם הסנאט האמריקאי אישר את הסיוע לישראל. חבילת הסיוע עומדת על כ-26 מיליארד דולר, מתוכם 14 מיליארד דולר לרכש ביטחוני ● מה יהיה ניתן לרכוש איתו, מה האינטרס האמריקאי הרחב, ועד כמה תהנה ממנו התעשייה הישראלית? ● גלובס עושה סדר

הבניין ברחוב גורדון 22 בתל אביב / צילום: דנה אטיאס

2.5 מיליון שקל לדירת 2 חדרים בבניין לשימור מחמיר בת"א

דירה במבנה היסטורי ברחוב גורדון בתל אביב, שתכנן האדריכל שלמה גיפשטיין נמכרה לאחרונה ● לדירה זכויות בנייה נוספות בשטח של כ־40 מ"ר, אולם המחיר אינו משקף אותן ● המתווכת בעסקה: "עסקאות במחירים של 2.3 מיליון שקל עד 3.1 מיליון שקל קיבלו "בוסט" בשלושת החודשים האחרונים

קשת שביט, חוקרת בפרויקט Candle של נאס''א / צילום: שמוליק עלמני

"ניצלתי בנס": הצעירה שהגיעה עד לפרויקט השאפתני של נאס"א

בגילה הצעיר במיוחד קשת שביט הספיקה להיות חתומה על מאמר פורץ דרך בשער מגזין Science היוקרתי, ועובדת בפרויקט של נאס"א על מחקר שעתיד לדייק את המידע שיש לנו על כוכבים ● ב-7 באוקטובר היא הייתה בביתה בקיבוץ בארי, כשמחבלים ניסו לחדור אליו: "הוא ספג הרבה כדורים, ניצלתי בנס" ● 40 עד 40: נבחרת המנהיגות הצעירה של גלובס 

רס''ן דור זימל ז''ל / צילום: דובר צה''ל

הותר לפרסום: מת מפצעיו רס"ן במיל' דור זימל, שנפצע מכטב"ם הנפץ בצפון

דור זימל שנפצע אנושות מהתפוצצות הכטב"ם בערב אל-עראמשה מת מפצעיו ● ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס למבוי הסתום בסוגית העסקה לשחרור חטופים ● השר בני גנץ תקף את השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר והתייחס בדבריו לציוץ שלו שלשום ● חיל האוויר תקף יעדי טרור של חיזבאללה, מחבל חוסל ומבנים צבאיים הושמדו ● הקונגרס אישר חבילת סיוע של מיליארדי דולרים לישראל, גלנט בירך ● עדכונים שוטפים

מטבע דני עתיק. האוסף של ברון מוערך בכ-72 מיליון דולר / צילום: Shutterstock, ABARONS

בעשרות מיליוני דולרים: אוסף המטבעות העתיק שעומד למכירה

מתוך חשש לעתיד התרבות הדנית, יצרן החמאה לארס אמיל ברון, שאסף מטבעות, מדליות ושטרות חוב אסר על מכירתם במשך מאה שנים ● כעת האוסף מותר למכירה והוא שווה סכום עתק

פליטים עזתים ברפיח / צילום: Reuters, IBRAHEEM ABU MUSTAFA

וול סטריט ג׳ורנל: כך תיראה הפעולה הישראלית ברפיח

בוול סטריט ג'ורנל מדווחים כי ישראל נערכת לפעולה ברפיח ומפנה אזרחים לקראת מבצע צבאי ● על פי ההערכות, מבצע הפינוי צפוי להימשך כשבועיים עד שלושה שבועות ויתבצע בתיאום עם ארה"ב והלחימה תיארך כשישה שבועות

תערוכת הרכב בבייג'ינג, לפני שנתיים / צילום: ap, Andy Wong

החל מ-170 אלף שקל: הרכבים שיוצגו השבוע על הבמה החשובה בעולם ובקרוב יגיעו לישראל

כלי רכב חדשים יוצגו על בימת התערוכה הבין־לאומית מהחשובות בעולם שנפתחת השבוע בבייג'ינג, ואמורים לבסס החל מהשנה את אחיזתה של סין בשוק הרכב האירופי והישראלי ● בדקנו מי עשויים להגיע לישראל כבר בעתיד הנראה לעין