גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

"מבחינתי זו משימה להשמיע קול מהמזה"ת שהוא לא אל-ג'זירה"

פרנק מלול - המנכ"ל ואחד מבעלי ערוץ ‏i24news‏ החדש, שיתחיל לשדר בימים הקרובים מנמל יפו חדשות בערבית, בצרפתית ובאנגלית - אומר בראיון ל"גלובס": "כל ערוצי החדשות הבינלאומיים היום הם תעמולה - פרט לערוץ שלנו"

דסק החדשות של ערוץ i24news בנמל של יפו שוקק. הערוץ, שמוגדר כרשת בינלאומית שתשדר לעולם ב-3 שפות - ערבית, צרפתית ואנגלית, הוקם בתוך פחות מ-4 חודשים, והוא צפוי להתחיל לשדר בימים הקרובים.

מתחם המערכת מרשים ביותר. אורות ניאון כחולים וחדים חותכים אותו לאורכו, ובמרכזו פרוסות 3 בועות אולפן, שמהן ישדרו בכל אחת מהשפות.

לא רק המראה מזכיר מאוד את ערוץ החדשות הצרפתי פראנס 24, גם יושבי הדסק. בין פנים מוכרות כמו של סלימאן אל-שאפעי שינהל את החדשות בערבית, ניתן לראות מתרוצצות דמויות מטורזנות בקפידה, שנראות תלושות לחלוטין מהנוף המזרח תיכוני שלנו, שכאילו נלקחו מחדר החדשות בלב פריז. חלק מאותם עיתונאים צרפתים הגיעו לארץ בעקבות המנכ"ל ואחד מבעלי הערוץ, פרנק מלול.

מלול עזב קריירה מבטיחה בצרפת, ובינואר האחרון עלה לישראל. בתפקידו האחרון שימש כמנהל האסטרטגיה ב-Audiovisuel Exterieur de la France - הגוף הציבורי הצרפתי האמון על השידור הצרפתי הבינלאומי, ובכלל זה על גם על ערוץ פראנס 24. עכשיו הוא נכון ל"אתגר" כפי שהוא מכנה זאת, להקים ערוץ חדשות שמשדר לעולם מהעיניים הישראליות.

"כדיפלומט לשעבר, חשתי תמיד שהפיוס בין צרפת לישראל יכול להתקיים, אם רק יהיה פיוס עם המדיה", הוא אומר בראיון ראשון בתפקידו החדש ל"גלובס". "רוב הבעיה ביחסים בין צרפת וישראל היא בגלל התקשורת. התמונות שהראו בתקשורת הצרפתית היו תמיד חד-צדדיות. אני מכיר היטב את הממשלה הצרפתית, ידעתי שאנחנו לא נגד ישראל בגלל שאנחנו שונאי ישראל או אנטישמים, זה רק בגלל שאנחנו לא יודעים דבר על המדינה הזו.

"אינני עיתונאי או איש עסקים, אני דיפלומט שעוסק בדיפלומטיה ציבורית, וכרגע חייבים לשמוע קול אחר מהמזרח התיכון שאינו 'אל-ג'זירה'. מבחינתי זו משימה. אז עשיתי עלייה בינואר עם המשפחה לטובת הפרויקט הזה, כי מצאתי אישית שאני לא יכול להוביל ערוץ שמשקף את המציאות הישראלית, אם אני לא חלק מהמציאות הזו".

כשהוא מתייחס אל הצרפתים, מלול, צרפתי שמתראיין באנגלית, מדלג בין הכינוי "אנחנו" ל"הם". אבל היום, כתושב תל-אביב, הוא מרגיש שייך לכאן. את העבודה החלומית שהייתה לו הוא עזב עם עליית שלטון פרנסואה הולנד, שהיה סוציאליסטי מדי לטעמו.

"הייתי בסתירה עם הממשלה הצרפתית החדשה ועם האסטרטגיה החדשה של הערוץ. הרגשתי צורך לעזוב כי הובלתי אסטרטגיה לאחד את הרדיו ואת ערוצי הטלוויזיה, אבל הממשלה החדשה, שנתמכת על-ידי ארגוני הוועדים, עצרה הכול. אני הייתי ראש מערך האסטרטגיה, והולכים נגד האסטרטגיה שלי, מה אני יכול לעשות? עזבתי. דיברתי עם הממשלה הצרפתית ואמרתי שאיישם את האסטרטגיה שלי במקום אחר".

"לא ערוץ של פטריק דרהי"

בשלב ראשון, ערוץ i24news לא צפוי לעלות בישראל. הוא ערוץ שמופק אמנם ברובו ביפו, ומיעוטו בפריז, אך בסיסו ומקור השידור שלו יהיה בלוקסנבורג, בחברה שנקראת "חדשות המזרח התיכון".

הסיבה שבגינה הערוץ עדיין לא עולה בהוט בישראל (ב-yes אין בו עניין כרגע) היא שבמועצת הכבלים והלוויין עדיין בודקים את מעורבותו של בעל השליטה בכבלים, פטריק דרהי, בערוץ.

למרות שמאז שהחל רעיון הערוץ הוא הוגדר "הערוץ החדש של דרהי", מלול מבהיר כי דרהי אינו בעל מניות בערוץ, אלא "תורם". הרחקתו מבעלות על הערוץ אמורה להסיר מהדרך את הקשיים שאמורה מועצת הכבלים להערים על עלייתו בישראל.

"זה לא הערוץ של פטריק דרהי, וזה לא הערוץ של הוט. אני אחד הבעלים, ויש עוד אחד שהוא אדם פרטי שחי בלוקסמבורג. דרהי תורם לערוץ, כי הוא רוצה לעזור", אומר מלול ומסרב להתייחס למידע שהגיע לידי "גלובס", שלפיו על-פי ההערכות התרומה המדוברת עומדת על 20 מיליון אירו.

- חתיכת תרומה.

"זו תרומה חשובה. למען האמת, אם לאנשים יש היגיון, נראה להם שאם הבעלים של הערוץ שלי היה בבעלות ישראלית, הייתי נתפס כמהימן בעולם? אני לא רואה סיבה שבגללה לא נשדר בישראל, כערוץ החדשות היחידי שמשדר את החדשות מנקודת המבט הישראלית. אני חושב שהקהל הישראלי ייהנה מלראות אותנו. יהיה מוזר שיראו אותנו במדינות ערב ולא בישראל".

- מי הבעלים אם כן?

"משקיע פרטי מלוקסמבורג שרוצה להישאר בעילום-שם, ואני". ל"גלובס" נודע כי שמו של המשקיע הוא ניקולה רוטקופף.

- למי שייכת הקומה בנמל יפו שבו הוקם הערוץ?

"לעיריית תל-אביב. הוט קיבלה זיכיון, ואנחנו שוכרים את המקום מהוט".

- לכן יש אנשים של הוט בכניסה?

"הם שם כי הם בונים שם יחידה של הוט, ואנחנו עובדים איתם על ה-IT".

- מה הקו של הערוץ מבחינתך?

"זה מחולק למספר גורמים. עצמאות - אנחנו עצמאיים כי אנחנו בבעלות פרטית, שער לעולם וקירבה. לכן חשוב לנו לשדר מנמל ים, כי זה חלק מתפיסת העולם. הקירבה היא לגעת באנשים שאנחנו מסמנים אותם כקהל היעד ולדבר בשפתם. 70% מהתוכן יהיה על חדשות בינלאומיות, ו-30% חדשות אזוריות ומקומיות".

- מקומיות הכוונה?

"האזור וישראל. זה יהיה אותו תוכן שתראה בצרפת, אפריקה, אסיה, במזרח התיכון ובישראל. יש לנו 20 כתבים בעולם, ויש לנו אולפן בפריז שם נפיק תוכנית מגזין. יש אנשים שהגיעו מחו"ל בעבור הערוץ שעבדו ברשתות גדולות. עד כה שכרנו 150 עיתונאים, ואנחנו מעט יותר מ-200 עובדים".

- ויש נציגויות סביב העולם?

"לא נציגויות, אבל יש כתבי פרילנס. אני רוצה לעשות שימוש בתעודות העיתונאי שלהם במדינות ששם קשה יותר להיכנס כשאתה מטעם ערוץ שמנסה לתת את נקודת המבט הישראלית".

מלול מסרב למסור פרטים על תקציב החברה. "זה פרטי", הוא אומר, אך לדבריו יש כוונה להרוויח מהפעילות, ולא מדובר בפילנתרופיה לטובתה של מדינת ישראל.

"זה מספיק להשקה. אני ממתין שייכנס פרסום, ואז אני מקווה להכנסות נוספות, כי זה ערוץ חדשות בינלאומי שיפנה לשוק הבינלאומי. פרט לפרסום מערוצים בינלאומיים, אני מצפה להכנסות מהפצה. במדינות שבהן יהיו פלטפורמות שירצו למכור את הערוץ, שם אנחנו נהנה מחלוקת ההכנסות מהמנויים. החלק השלישי של ההכנסות הוא חסויות ושיתופי-פעולה. אנחנו כמו סטארט-אפ - אני מקווה לכסות את ההוצאה בשנה הרביעית ולהרוויח בשנה החמישית".

אבל הכסף, לדבריו, הוא לא העניין. "זה עניין של חזון. שמחתי מאוד כי באתי עם אסטרטגיה, וכל מי שעובד איתי יודע שאני לא משנה את האסטרטגיה שלי לעולם. כשאני נפגש עם עיתונאים בינלאומיים שמכירים אותי מתפקידי האחרון, הם מופתעים וחוששים מעט שזה יהיה ערוץ תעמולה".

- זו לא הפעם הראשונה שרעיון לפרויקט כזה עולה. זה יהיה ערוץ 'הסברה' ישראלי?

"מישהו אמר לי שהיו 150 פרויקטים כאלה, זה הראשון שמתממש. אני לא ערוץ תעמולה ממספר סיבות. אני יודע מה זה ערוץ תעמולתי - פראנס 24 הוא ערוץ תעמולה. כל ערוצי החדשות הבינלאומיים היום הם תעמולה, פרט לערוץ שלנו. פראנס 24 שייך ומשרת את הממשלה הצרפתית, BBC הוא של הממשלה הבריטית, רוסיה היום של פוטין, ואל-ג'זירה משרת את אמיר קטאר. ובוא נראה את הערוצים הפרטיים - CNN משרת את הדמוקרטים, FOX משרת את הרפובליקנים. אני לא מקבל שקל מהממשלה הישראלית ולא דולר או אירו ממפלגה פוליטית. אני חופשי מכולם וחף מכל אג'נדה פוליטית".

- אין לך שום אג'נדה פוליטית?

"יש לי רק אחת. מאחר שאני דיפלומט, ואני מכיר את המציאות הגיאו-פוליטית, אני יודע שהאיום המרכזי על ישראל היום הוא לא איראן, אלא הוא קמפיין הדה-לגיטימציה נגדה. יש יותר ויותר אנשים משכילים, יותר אנשים שעושים שימוש ברשתות החברתיות ויותר אנשים שמאמינים היום שלישראל אין זכות להתקיים. אם אתה יהודי - איש ימין, שמאל או מרכז - צריכה להיות לך אותה אמונה שלישראל יש את הזכות להתקיים. זו האג'נדה היחידה שלי".

- איך זה יתבטא בתוכן?

"יהיו לנו חדשות בכל 30 דקות, שיימשכו 10 דקות, וביניהן טוק-שואוז ומגזינים. רצוני הוא לחבר את ישראל לעולם. דרך אחת היא להסביר לישראל שהעולם קיים, והאחרת היא לחבר את העולם למציאות ולחבר'ה הישראליים.

"פגשתי אנשים רבים בקריירה שלי, רבים מהם טיילו במקומות רבים בעולם, ובהם כתבים בכירים - רק מעטים מהם ביקרו בישראל. כשאשים בתוכנית כלכלן שייתן את נקודת המבט שלו על העולם, אנשים באסיה, אפריקה והמזרח התיכון יוכלו למצוא את עצמם מזדהים אתו. נראה מה נעשה פה בתרבות, ספורט, היי-טק".

- איך תסקר נושא כמו ההתנחלויות, למשל?

"לפי העובדות. מה שמטריד אותי זה לא סמנטיקה. מה שמטריד אותי זה טרור. כשהיה הירי בטולוז, בפראנס 24 כינינו את היורה 'טרוריסט', ובערוצים אחרים הוא הוצג אותו כנער שכונות שסובל מבעיות חברתיות".

- תהיו גם ביקורתיים כלפי ישראל?

"אני רוצה להראות את המציאות ואת מגוון הדעות בארץ. יכול להיות דיון על כל דבר".

- יש לכם גם דסק ערבי נרחב, מישהו שאינו ציוני יכול לעבוד כאן?

"לאדם שאינו ציוני יש פחות סיבות לבוא לפה. כי הוא לוקח סיכון. לא כל הציבור הערבי בישראל שמח על כך שערבים עובדים בערוץ שמגן על ישראל. סלימן אמר לי שהוא רוצה להראות לעולם שזכויות אדם יש בישראל ולא בערב הסעודית. ישראל נותנת את ההזדמנות לערבים להיות עיתונאים. הם רוצים להראות לעולם מי הם הערבים החיים בישראל ומה האפשרויות שיש להם".

יעלה גם באו"ם

ערוץ i24news, שמופק בישראל על-ידי סלוצקי אפיקי תקשורת של חיים סלוצקי, כבר חתם על עסקאות שידור ברחבי העולם, ועם השקתו (מיד לאחר התגברות על בעיות טכניות אחרונות) הוא צפוי לעלות על כל הפלטפורמות המרכזיות בצרפת, בבלגיה, בחצי האי האיברי, בכל המדינות דוברות הצרפתית באפריקה, בקניה ובמזרח התיכון.

"המטרה שלי היא האנשים ששונאים אותנו, אבל גם האנשים שמשפיעים על העולם, קובעי המדיניות יראו אותנו", אומר מלול. "לכן הערוץ יעלה במשרדי כל הארגונים הבינלאומיים: בנאט"ו, באו"ם, בפרלמנט האירופי. רק עכשיו קיבלתי אור ירוק מבאן קי מון לשדר את הערוץ בתוך בסיס האומות המאוחדות בניו-יורק".

פרנק מלול

* תפקיד נוכחי: מנכ"ל ערוץ i24news

* גיל: 40

* מצב משפחתי: נשוי+3

* מגורים: תל-אביב

* תפקידים קודמים: בשנת 2001 מונה לתפקיד מנהל לעניינים אסטרטגיים, ביטחון ופירוק הנשק במשרד החוץ הצרפתי, ובשנת 2002 מונה לאחראי תקשורת ועיתונות בלשכת השר לעניינים אירופאים. בין 2002 ל-2005 עבד בתפקידי דוברות במשרד החוץ והפנים הצרפתים, ומאוחר מונה ליועץ לראש ממשלת צרפת. בתחילת 2012 מונה למנהל מחקר ופיתוח עסקי של AUDIOVISUEL EXTERIEUR, מוסד ממשלתי האחראי על שידורי הטלוויזיה והרדיו של צרפת בחו"ל.

* בתפקידו האחרון שימש כמנהל הפיתוח הבינלאומי ומנהל האסטרטגיה של ערוץ הטלוויזיה הבינלאומי פראנס 24.

עוד כתבות

דיזנגוף סנטר / צילום: גיא חמוי

מעל 3 מיליון שקל בדקה: זינוק בהוצאות בכרטיסי אשראי לעומת ערב פסח אשתקד

לפי נתוני חברת שב"א, בין השעות 8:00-14:00 הוציאו הישראלים סכום של 735 מיליון שקל • מדובר בזינוק של 14% בהוצאות בכרטיסי אשראי לעומת ערב פסח אשתקד • בשנה שעברה בשעות אלו נרשמו הוצאות בכרטיסי אשראי בסכום כולל של 645 מיליון שקל • ומה הייתה הדקה העמוסה ביותר היום?

סקטור השבבים יורד / צילום: Shutterstock

אנבידיה יורדת למקום החמישי בשווי שוק: מה עובר על הסקטור הלוהט בוול סטריט?

ביום אחד איבדה החברה הלוהטת של וול סטריט 10% מערכה, והיא רק דוגמה לסגמנט השלילי שאפיין את שוק השבבים כולו ● אנליסטים מנתחים את הסיבות: מנתוני מאקרו בעייתיים שמכבידים על השוק כולו ועד ל"תיקון" בתחום, שנהנה מפריחה משמעותית בשנה האחרונה

נתב''ג בליל התקיפה האיראנית. השמיים נסגרו במפתיע / צילום: Reuters, Nir Keidar

הטיפים והטריקים: איך לקנות ביטוח נסיעות לחו"ל?

עשרות אלפי ישראלים נותרו ללא טיסות אחרי ששורת חברות הודיעו על ביטול הטיסות לארץ וממנה ● האם הכיסוי לביטול נסיעה שמציעות חברות הביטוח יבטיח לכם פיצוי? מה קורה אם גויסתם למילואים? וגם: מתי כדאי לרכוש את הביטוח והטיפ שיחסוך לכם מאות שקלים בהשכרת רכב בחו"ל

ד''ר נטע מימון, מנכ''לית Neuro-Fi, חוקרת מוזיקה ומוח / צילום: יונתן בלום

החוקרת שיכולה להשפיע על המוח שלנו, בלי שנשים בכלל לב

ד"ר נטע מימון משלבת בין מוזיקה לחקר המוח כדי לסייע לחולי אלצהיימר ופרקינסון ● היא גם הקימה חברה שרוצה להפוך את מה שאנחנו שומעים באוזניות לגירוי מוחי שיעזור לנו להירגע ● 40 עד 40: נבחרת המנהיגות הצעירה של גלובס 

קרית שמונה / צילום: אייל מרגולין

בערב החג: רצף אזעקות בגליל העליון והמערבי

מוקדם יותר: מטרה אווירית יורטה באזור קריית שמונה ● יותר מחצי שנה אחרי 7 באוקטובר - ראש אמ"ן חליוה פורש מצה"ל • "לעד אשא איתי את הכאב האיום של המלחמה", כתב לרמטכ"ל • אלוף פיקוד מרכז יסיים את תפקידו בקיץ ● צה"ל פתח במבצע סיכול במסדרון החיץ ברצועה: מחבלים חוסלו, תשתיות טרור אותרו והושמדו • דיווח בניו יורק טיימס: ישראל תכננה מתקפה גדולה יותר נגד איראן, גם בטהראן - אך היא נבלמה ברגע האחרון ● כל העדכונים

הירידות הנוכחיות מגיעות אחרי שנה ורבע חלומיות למשקיעים בשווקים בחו''ל / צילום: Shutterstock

אפריל האדום: וול סטריט יורדת בחדות, וזה מה שצפוי לקרות לחיסכון שלכם ולשקל

הבורסה האמריקאית פתחה את 2024 בסערה עם תשואות מרשימות במדדים המובילים ● אלא שכעת הקערה התהפכה, ומתחילת אפריל נמחקה יותר מחצי מהתשואה ● מי החוסכים הישראליים שייפגעו במיוחד, ומהן ההשלכות של המגמה השלילית על שער הדולר?

היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה / צילום: דוברות לשכת עורכי הדין

בג"ץ הגיוס: היועמ"שית אישרה ייצוג נפרד לממשלה בשל פערי העמדות

הממשלה תקבל ייצוג נפרד בבג"ץ הגיוס שיתקיים ביוני בהרכב מורחב של תשעה שופטים ● הסיבה: הפערים הגדולים בין עמדת הממשלה לבין עמדת היועמ"שית בהרב-מיארה ● הממשלה צפויה לשכור עו"ד פרטי 

בעולם מתפעלים מישראל: "הראתה שהיא יכולה לתקוף מתי שהיא רוצה"

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: בוושינגטון פוסט מתפעלים מהמתקפה שמיוחסת לישראל באיראן, ובאיראן מנסים להקטין את האפקט שלה וגם: אייפ"ק פותח בקמפיין נגד פוליטיקאים אנטי-ישראלים בבחירות בארה"ב ● כותרות העיתונים בעולם 

הסופרקמפיוטר של חברת Cerebras בחוות שרתים בקליפורניה / צילום: Reuters, REBECCA LEWINGTON/CEREBRAS

בחסות אלטמן ומשקיעים מישראל, המתחרה באנבידיה יוצאת להנפקה

סריבראס, יצרנית "השבב הגדול בעולם", בה מושקעים מייסדי OpenAI וכן ישראלים ואמירותים רבים, מתקדמת להנפקה ● בינתיים היא גייסה 723 מיליון דולר

הפגנה פרו־פלסטינית באוניברסיטת קולומביה, אתמול (ש') / צילום: Reuters, Cristina Matuozzi

"ארגון טרור השתלט": גל הפגנות נגד ישראל באוניברסיטת קולומביה

ביום חמישי האחרון, נעצרו מעל מאה סטודנטים שהשתתפו בהפגנה פרו־פלסטינית באוניברסיטת קולומביה, וההפגנות מאז נמשכות במלוא עוזן ● פרופ' שי דוידאי מבית הספר למנהל עסקים באוניברסיטה צייץ בעקבות האירועים: "ארגון טרור השתלט על האוניברסיטה והמדינה צריכה להתערב ולהשתלט על הקמפוס"

מפגינים פרו פלסטינים באוניברסיטת קולומביה / צילום: Reuters, Lev Radin

ההפגנות הפרו-פלסטיניות באוניברסיטאות העלית בארה"ב צוברות תאוצה

כניסתו של פרופסור שי דוידאי, ישראלי המרצה באוניברסיטת קולומביה, נחסמה ● עשרות נעצרו באוניברסיטת ייל לאחר שהקימו מחנה אוהלים בקריאה לשחרור עזה

המספרים מאחורי האופציות לעובדים בחברות ההייטק הישראליות נחשפים / צילום: Shutterstock, Lucky-photographer

נעילה חיובית בוול סטריט; טסלה איבדה כ-3%, אנבידיה עלתה בכ-4.3%

בורסות ארה"ב נצבעו ירוק ● מדד ההנג סנג זינק בכ-1.7% ● טסלה ירדה לאחר שפורסם כי הורידה את מחירי הרכבים החשמליים שלה ברחבי העולם; המניה ירדה מתחילת השנה בכ-40% ● ירידות במחירי הנפט והזהב ● האג"ח הממשלתיות בארה"ב נסחרו בעליות

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילום: Shutterstock

להפסיק לרוץ על הגלגל. מה יקרה לכם אם תרוויחו פחות

המעבר למשרה עם משכורת נמוכה יותר, כרוך בדרך-כלל בקיצוץ בהוצאות ● יחד עם זאת, הוא עשוי להגיע עם עלייה ניכרת בזמן הפנוי ובאיזון בין העבודה והחיים

מותג משקאות האנרגיה BLUE / צילום: Shutterstock

יצרנית משקאות האנרגיה "בלו" ופרשת זיוף נתוני המיחזור

המשרד להגנת הסביבה שוקל אי הכרה בדיווח על יעדי האיסוף והמיחזור של חברת בלו לשנים 2019-2020, וקביעת תשלום כפל פיקדון בהיקף של כ-100 מיליון שקל ● זאת, לאחר שהחברה לא סיפקה אסמכתאות מספקות לאימות דיווחיה על עמידה ביעדי האיסוף והמיחזור לשנים 2019-2020 ובהמשך לחקירה המתנהלת ברשות המסים ובמשטרה

בית קיץ בשבדיה. המחיר הממוצע במדינה עומד על 840 אלף שקל / צילום: Shutterstock

המטבע התרסק ומחירי הדיור ירדו: בגרמניה מעודדים לקנות בתי קיץ בשבדיה

חופשה בבית נופש נפוצה בצפון אירופה ● תמורת בקתה ללא חימום ומים זורמים, ליד אגם בצפון שבדיה, תשלמו רק 195 אלף קרונות שבדיות, כלומר כ־62 אלף שקל ● הבעלות פתוחה בפני זרים, ולא רק לתושבי האיחוד האירופי

אילוסטרציה: Shutterstock

יותר מחצי מהתשואה נמחקה: הסיבות לירידות החדות בוול סטריט, ומה קרה לאנבידיה?

מדד הפחד מתקרב לשיא, S&P 500 נמצא ברצף הירידות הארוך ביותר מאז 2022, והשבוע האחרון היה הגרוע ביותר של הנאסד"ק מאז 2022 ● מה עומד מאחורי המגמה? האינפלציה, המצב הגיאו-פוליטי המורכב וגם הפסימיות בנוגע לענף השבבים

שלומי ויוסי אמיר / צילום: יח''צ, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

כאב הראש החדש של האחים אמיר בשופרסל

‎בבקשה לתובענה ייצוגית, נטען כי האחים אמיר ביקשו לרכוש את השליטה בשופרסל באופן שיפטור אותם מלשלם לציבור את מלא פרמיית השליטה, כדי לא להיקלע לתחרות על השליטה בחברה ● התובעים מעריכים את הנזק בסכום הנע בין 232-146 מיליון שקלים

לוטרה. דגי בריכות הנוי חוסלו כמעט לחלוטין / צילום: Shutterstock

קרבות על טריטוריה, פלישות וחיסולים: משפחות הפשע של סינגפור הן בכלל לוטרות

הסגרים שהונהגו בקורונה נתנו לבעלי חיים רבים הזדמנות להשתלט על שטחים אורבניים ● בתום המגפה הם נדחקו בחזרה לשיפולי הערים, אבל לא הלוטרות בסינגפור: אלה עושות שם שמות אפילו על חשבון קרוקודילים

במשרד המשפטים סבורים כי התיקון יעודד הגשה של תובענות ייצוגיות ראויות / אילוסטרציה: Shutterstock, Morakot Kawinchan

הסוף למסחרה? משרד המשפטים מקדם חוק שמבקש לטלטל את מוסד התובענות הייצוגיות

ברקע הסערה הציבורית בנוגע לתובענות ייצוגיות, משרד המשפטים הפיץ תזכיר חוק בנושא ● בתזכיר מוצע להגביל את מספר התובענות הייצוגיות שיכול אדם להגיש בשנה, לקבוע תקרות ברורות לגמול ושכר הטרחה, וגם לאפשר לשופטים לפסוק הוצאות משפט אישיות לחובתם של עורכי הדין במקרים של תביעות סרק

פליקס בייקר / איור: גיל ג'יבלי

האחים שהמתינו 20 שנה עד שהשקעה של מיליונים הפכה ל־8 מיליארד דולר

משקיעים בקרן גידור של האחים פליקס וג'וליאן בייקר זכו לאחרונה להכנסה מפתיעה, מהגדולות ביותר שחולקו אי פעם בתעשייה, בעקבות עסקת ביוטק ● זה קרה כשהאחים מכרו החזקה היסטורית בחברת הטיפול לסרטן, סיג'ן, לענקית התרופות פייזר