זכיינית ערוץ 2 קשת השעתה הבוקר (ד') את פעילותו של אייל גולן בתוכניותיה, עם זימונו לחקירה. קשת וגולן הודיעו על השעייתו של הזמר המצליח מתוכנית הכישרונות "הכוכב הבא", ובמקביל הודיעה הזכיינית כי גם הפקת התוכנית "אייל גולן קורא לך" תיעצר. עונתה השלישית של התוכנית המיועדת לשידור בערוץ 24 כבר נכנסה לשלבי הפקה, והחל הליך הליהוק.

איש יחסי הציבור של גולן, רני רהב, ימשיך להשתתף בתוכנית "הכוכב הבא" כרגיל. רהב לא מגיב לפי שעה לענייני החקירה.

במשרדים המייצגים את גולן החליטו שלא לבטל בינתיים את הופעותיו המתוכננות, ובהן מופע חורף רחב-היקף אותו הוא משיק בימים אלה. החלטה בנושא זה תתקבל לאור ההתפתחויות בחקירתו של גולן.

רייטינג שיא

בסוף השבוע שעבר, עם התפוצצות הפרשה, זומן גולן לבירור בנושא במשרדי קשת, שם הכחיש את הדברים שיוחסו לו, שהיו אז עדיין בגדר שמועות. לאור הכחשתו ולאור העובדה שלא נפתח אז עדיין כל הליך ספציפי נגדו, הוחלט להמשיך את השתתפותו בתוכנית "הכוכב הבא" כשופט. הסיכום מול גולן היה כי ברגע שיזומן לחקירה, הוא יושעה מיידית מהתוכנית.

קשת ספגה ביקורת על ההחלטה להמשיך ולשתף את גולן בתוכנית "הכוכב הבא", והסתכנה בפגיעה בתוכנית ובתדמיתה. ואולם בהיעדר מניע חוקי מוחשי להשעייתו של גולן, הוחלט להתיר לו להופיע בתוכנית גם אתמול (ג').

בפתח התוכנית ביום ראשון השבוע - שהגיע לנתון רייטינג שיא בשבועות האחרונים - שודרה שקופית, אותה הקריא המנחה אסי עזר, בזו הלשון: "בימים אלה התפרסמו ידיעות, שמועות והדלפות. הודעה זו אינה אישוש או הכחשה של השמועות. אנו לא יכולים לפעול על סמך שמועות ובוודאי לא לחרוץ דין על-פיהן. אנו פועלים רק על-פי החוק, כי זו הדרך היחידה והנכונה".

1,000 שקל בדקה

לצד הכתם התדמיתי שעלול לדבוק בגולן - בין אם ינוקה או לא - משמעותה של פרשייה כזו היא גם נזק כלכלי משמעותי. הכנסותיו השנתיות של גולן, על שלל עסקיו, מוערכות בשוק בסכום של בין 15-20 מיליון שקל לפני תמלוגים על שירים, דיסקים והורדת רינגטונים. בכתבה שנערכה ב-2011 בחדשות ערוץ 2 הוגדר גולן כזמר שמרוויח 1,000 שקל בדקה.

לפי ההערכות, גולן מרוויח כ-60 אלף שקל להופעה באירוע פרטי כמו חתונה. הכנסותיו מהופעות בפני חברות או ועדי עובדים יכולות להגיע לכ-120 אלף שקל. גולן הוא מהאמנים היחידים שמצליחים להרוויח סכום משמעותי מהופעות מסחריות כמו בקיסריה, שם הכנסתו יכולה להגיע ל-200 אלף שקל.

גולן גם מבוקש ביותר במוסדות ממשלתיים, מערכת הביטחון וארגונים ציבוריים. אלה עשויים להרהר כעת אם להזמינו להופעות.

"תעשיית אייל גולן" כוללת גם הופעה בתוכניות טלוויזיה של קשת, בהן "הכוכב הבא" ו"אייל גולן קורא לך" (ערוץ 24), בעבורן הוא מקבל מאות אלפי שקלים לעונה. כמו כן, גולן מחזיק בחברת הפקות "ליאם", שם מיוצגים אמנים אחרים. בשנים האחרונות תחומי ההשקעה של גולן התרחבו אף לייצור בושם בשם "אגו".