גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

דירוג הקניונים 2013: קניון מלחה שוב בראש, רמת-אביב שני

"גלובס" מדרג זו השנה השישית ברציפות את הקניונים המובילים בישראל ■ מי התחזק השנה, מי נחלש, למי שייכת הפריצה הגדולה של השנה, והאם קריסת חלק מהרשתות הקמעונאיות השפיעה על פדיון הקניונים המובילים?

על רקע קריסתן של לא מעט רשתות קמעונאיות, כשהאחרונות שבהן הן אופיס דיפו ומתאים לי, מרבית הקניונים בישראל מוכיחים עמידות. הנוסחה שלפיה הם פועלים - חלופת פדיון - מבטיחה להם תמיד השתתפות ברווח ויחד עם הדרישות שלהם לביטחונות, ממזערת את הפגיעה בהם כשעסקים קורסים.

דירוג הקניונים של "גלובס" מתבצע זו השנה השישית, וקניון מלחה של קבוצת עזריאלי, שבראשה עומד ארנון תורן, מוביל גם השנה, פעם שלישית ברציפות. קבוצת עזריאלי מכניסה לדירוג 3 קניונים, כשבהם קניון עזריאלי בתל-אביב ששומר על מעמדו וסוגר את השלישייה הראשונה, אך קניון איילון ממשיך להיחלש ומתדרדר למקום ה-11.

קבוצת מליסרון-בריטיש, בראשות משה רוזנבלום, שומרת על 5 קניונים בדירוג, ורובם מתחזקים: קניון רמת-אביב שומר על המקום השני, והקריון על המקום הרביעי, אך הקניון הגדול עולה שלב, גרנד חיפה עולה שניים, וקניון רחובות קופץ 3 שלבים בדירוג.

קניון הזהב בראשון-לציון, שחזר שוב לניהולו של גיל גזית, מתחזק אף הוא ועולה שני שלבים.

קניון מול הים באילת, שרק אשתקד דורג במקום החמישי, רושם צניחה חדה בדירוג ונופל למקום 9-10. הצניחה של הקניון בדירוג עשויה להעיד על עודף מסתמן של שטחי מסחר בעיר הדרומית. גם העובדה שבקניון מול הים גבו תמיד דמי שכירות גבוהים מקשה עליו כעת. את תחילת היחלשותו של הקניון ראינו כבר בדירוג בשנה שעברה.

מי שעושה את הפריצה המשמעותית הוא קניון ביג פאשן נצרת, שנכנס לראשונה לדירוג למקום ה-12, 4 שנים בלבד אחרי שנחנך.

השנה החולפת סימנה עוד שינוי במאזן שבין קבוצות הקניונים לרשתות הקמעונאיות, שעתיד להתחזק עוד יותר. הקניונים מוצאים את עצמם יותר ויותר נאלצים להשתתף בהשקעה בחנויות עבור הקבוצות הגדולות, שגם זוכות לשכר דירה נמוך. מי שמשלם את המחיר על כך הן הרשתות הקטנות והחנויות הפרטיות, שנדרשות לדמי שכירות גבוהים הרבה יותר.

גזית אומר כי העסקים הקטנים מתפוררים, והשוק הופך להיות של הגדולים. הוא אומר את מה שגם האחרים חושבים, אך המציאות אינה חייבת להיראות כך, גם אם מדובר במגמה עולמית, ולקניונים יש ללא ספק תרומה משמעותית להתהוותה: הם באים לקראת השוכרים הגדולים ו"חונקים" את השוכרים הקטנים.

מן הראוי שהקניונים יעשו חשבון-נפש כשהם מחתימים עסקים על דמי שכירות לא ריאליים. עליהם מוטלת החובה לראות לא רק את שורת הרווח של הקניון, אלא גם את השורה התחתונה של השוכר - בעל העסק והעובדים.

1. קניון מלחה בירושלים: נושא הכתר מתחיל לגבות תשלום על חניה

ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, פרסם באחרונה הודעה על פריחת העסקים במרכז העיר, וקניון מלחה בעיר ממשיך להוכיח עמידות ומוביל את דירוג הקניונים של "גלובס" זו השנה השלישית ברציפות.

בקרוב ייפתח בקניון סניף של רשת פוראבר 21, על חשבון חנות אופיס דיפו שנסגרה ו-3 חנויות מקומיות. יחד עם H&M, זארה ואמריקן איגל, פוראבר 21 תסייע להמשך בידולו של מלחה מיתר הקניונים ומרכזי המסחר בבירה. מנכ"ל הקניון, גדעון אברהמי, אומר שהנהלת הקניון קשובה הן לרצונות של השוכרים והן לרצונות של הצרכנים ועושה בהתאם את ההתאמה הנדרשת בתמהיל ובשירותים.

לדבריו, "הקניון משמר את מעמדו האיתן, המבוסס והעוצמתי למרות התפתחות תחרות מצד קניונים ומרכזי מסחר בעיר. אנחנו מעריכים שנמשיך לשגשג ולגדול בפדיונות במהלך 2014".

עדות לביטחון הזה ניתן למצוא בהחלטת הקניון לגבות תשלום עבור חניה החל מעוד חודשיים. אברהמי אומר, כי "הבעיה המרכזית שהקניון מתמודד איתה בשנים האחרונות היא מצוקת חניה ולכן מתחילת 2014 יופעל חניון בתשלום כאשר השעתיים הראשונות יהיו בחינם".

- כמה כסף זה יכניס לקניון?

"בשנים הראשונות זה לא יכניס אבל זה יוציא מהקניון את השכנים שחונים בו".

אברהמי אומר, כי שנת 2013 נוצלה לריענון של מספר עסקים על מנת להשביח את הקניון. בימים אלה נפתחת חנות מיני-עוגן של פוקס הום המשתרעת על שטח של 600 מ"ר ורשת קוסמטיקה מוזלת SACARA. פרט לכך, נוספו דוכנים בתחום התכשיטים והקוסמטיקה.

- איזו רשת שפועלת בישראל ולא נמצאת בקניון שלך היית רוצה לראות בו?

"ברשקה, טופ שופ ומנגו".

מלחה

2. קניון רמת-אביב: היהלום בכתר של מליסרון

קניון רמת-אביב ממשיך להוות את היהלום שבכתר של קבוצת מליסרון בריטיש ושומר על מקומו השני בדירוג.

רמת-אביב הוא הקניון היחיד בישראל שמבודל משמעותית מהקניונים האחרים. השנה הוא הצליח לחזק עוד יותר את בידולו כקניון יוקרתי, עם פתיחת חנות של מותג היוקרה הבינלאומי לואי ויטון. למעשה, כרבע מהשוכרים בקניון מפעילים בישראל חנות בודדת. גם החלפת הידיים בבעלות על זיכיון המותג טומי הילפיגר בישראל סייעה לשפר, ויש אף אומרים לשלש, את פדיונות המותג בקניון.

חנויות האיפור MAC ובובי בראון של קבוצת אסתי לאודר הפועלות בקניון רושמות פדיונות גבוהים במיוחד וכך גם מותגים אחרים.

קניון רמת-אביב הוא בין השלושה הבודדים בישראל שעם ישראל מוציא בהם יותר ממיליארד שקל בשנה (לפני מע"מ).

רמת אביב

3. קניון עזריאלי תל-אביב: מעלה את השכירות

קניון עזריאלי לא מצליח לשחזר את הצלחתו בשנת 2010, אז כבש את המקום הראשון בדירוג, אך הוא שומר על מקומו השלישי והמכובד, במיוחד לאור התחרות הקשה שיש לו באזור תל-אביב.

לדברי אופיר אורן, מנכ"ל הקניון, שליש מהקונים בקניון מגיעים דרך הרכבת ולפי נתוני רכבת ישראל, תחנת עזריאלי היא התחנה השנייה בעומס בישראל, אחרי תחנת ארלוזורוב.

לדברי אורן, "הקניון ממשיך להיות בעלייה מתמדת, הן בשכר דירה והן בפדיון העסקים, למרות מצב כללי לא טוב במיוחד. אנחנו ערים למה שקורה בצד של הרשתות כמו אופיס דיפו ומתאים לי. אנחנו לא נהנים לראות את השוכרים שלנו במצב כזה. בצד הרשתות שלא מצליחות, רשתות אחרות מצליחות ואף משפרות את הביצועים. אנחנו מהדקים את שיתוף הפעולה עם השוכרים. לפוקס יש כעת חנות דגל בגודל 800 מ"ר".

- ומעלים את דמי השכירות?

"מעלים בהדרגה ובודקים כל מקרה לגופו. אנחנו לא 'מתחזרים' ולא מנהלים את דמי השכירות במנותק ממה שקורה. גם אנחנו מנהלים עסק, כמו שהשוכרים שלנו מנהלים עסק".

ברבעון האחרון נכנסו לקניון רשת האיפור פלורמר, רשת התכשיטים פנדורה, ריפליי, חנות "קוק סטור" ובקרוב ייפתח בוטיק "אמה". גם מערך המזון המהיר עבר רענון עם כניסתם של דוכני דים סאם, שניצל בר ופסטה בר. בתחילת ינואר הקרוב ייכנס גם אושי אושי.

- איזו רשת שפועלת בישראל ולא נמצאת בקניון שלך היית רוצה לראות בו?

"שילב".

- איזו רשת בינלאומית שלא נמצאת בישראל, היית רוצה לראות בקניון שלך?

"ויקטוריה סיקרט ובננה ריפבליק".

עזריאלי

4. הקריון: חיזוק מצד סניף פוראבר 21

קניון הקריון בקריית ביאליק, שקפץ לפני שנתיים בדירוג למקום הרביעי, שומר על מעמדו האיתן כקניון מוביל בצפון.

לפני ימים אחדים נפתח בקריון סניף של רשת האופנה פוראבר 21 ובימי הפתיחה היה הקניון כמרקחה. בכל יום זרמו אלפי קונים לחנות החדשה, המשתרעת על שטח של 1,400 מ"ר והמעניקה ללא ספק חיזוק נוסף לקריון.

"החנות היא פגז לא נורמלי. על כל מטר יש בן אדם, ואי-אפשר לזוז בחנות. זו תופעת טבע", אומר מנכ"ל הקריון, דודו שגיא.

לפני חודשים אחדים נסגר במפתיע סניף של אופיס דיפו בקריון, במה שהתברר לימים כתחילת מפלתה של הרשת כולה.

את החנות של אופיס דיפו מאיישת כיום רשת ההנעלה גלי ותאייש בנוסף גם רשת The children's place.

- איפה יהיה הענף בעוד עשור? ימשיכו לקנות בקניונים?

"אני חושב שכן. קניון מצליח הוא קניון שנכנס למרקם החברתי, זה לא רק לבוא ולקנות. זה הסוד של הקריון, הוא כיכר העיר. אנשים באים גם לראות ולהיראות, לחיות".

- איזו רשת שפועלת בישראל ולא נמצאת בקניון שלך היית רוצה לראות בקניון?

"אולי את גאפ, למרות שאני בספק אם היא מתאימה לסביבה, וכן את 'לגעת באוכל'. אני לא רוצה לשדר גבוה מדי".

- איזו רשת בינלאומית שלא נמצאת בישראל, היית רוצה לראות בקניון שלך?

"ניו-יורקר".

הקריון

5. קניון הזהב בראשון-לציון: "הגדולים מתחזקים, הבינוניים נחלשים והקטנים מתפוררים"

ברקע חזרת ניהולו של קניון הזהב לידיו של גיל גזית, הקניון מתחזק ועולה שני שלבים בדירוג הקניונים השנתי - מהמקום השמיני למקום החמישי.

הקניון, המשתרע כבר היום על שטח מסחרי של 58 אלף מ"ר, יגדל כבר בסוף 2014 עם חנוכת קומת מסחר נוספת (מינוס 1), שתוסיף לו 10,000 מ"ר.

גזית אומר שבכוונת הנהלת הקניון לגבות דמי שכירות גבוהים בקומה החדשה. "היא תהיה קומה יקרה. יהיו בה בתי קפה, בריכת דגים", הוא אומר.

- גודל כזה של קניון הוא לא חיסרון?

"הוא יתרון. הגדולים מתחזקים, הבינוניים נחלשים והקטנים מתפוררים. זו תופעה שנכונה לגבי הרשתות והקניונים וכך זה ימשיך".

- מה יקרה לעסקים הקטנים בקניון הזהב?

"יהיה להם הרבה יותר קשה בעתיד. אם הם לא יהיו מיוחדים, נישתיים ושונים - יהיה יותר קשה.

"במיינסטרים יהיה להם קשה מאוד. זו תופעה עולמית שהגיעה גם לארץ: המשחק הוא של גדולים וחזקים. הקטנים מתרסקים".

- קבוצת עזריאלי עתידה לפתוח קניון בעיר ראשון-לציון. איך זה ישפיע עליכם?

"יש כרגע התנגדויות חזקות מאוד בנס-ציונה ובראשון-לציון. אני בכלל לא חושש.

"זה יפגע יותר ברחובות ובנס-ציונה, ואני גם לא מאמין שהוא ייפתח כל-כך מהר. ייקח עוד 3-4 שנים עד שזה יקרה".

- איזו רשת שפועלת בישראל ולא נמצאת בקניון שלך היית רוצה לראות בו?

"רשת האופנה פוראבר 21. אני במשא-ומתן מתקדם להכניס את H&M".

- איזו רשת בינלאומית שלא נמצאת בישראל, היית רוצה לראות בקניון שלך?

"פריימרק".

קניון הזהב

6. הקניון הגדול בפתח-תקווה: ממשיך להתחזק

אחרי שבדירוג אשתקד הוא כבש את המקום השישי, הקניון הגדול של מליסרון-בריטיש עושה השנה קפיצה נוספת למקום החמישי, תוך שהוא מדיח את קניון מול הים באילת.

בקניון מבקשים להמשיך לנצל את הקירבה לבית-החולים בילינסון.

בעוד כחודשיים תחל בנייתו של מלון מעל הקניון, שיכלול 100 חדרים ב-6 קומות, ובמקביל יתווספו גם 6 קומות של משרדים ומרפאות.

לדברי מנכ"ל הקניון, ניר ברקן, "המלון ישרת אנשי עסקים ואת התיירות הרפואית שהם קהל שבוי, ולכן אין ספק שזה יעשה טוב לקניון. אני מאמין שרוב השטח יושכר למרפאות".

בשנה החולפת נכנסו לקניון גאפ, מסעדת רוזה, מגה ספורט, נעלי פבלובסקי, פוראבר יאנג (אופנה מקומית לצעירות), מיק מאק, דן קסידי וגאיה קוסמטיקס (איפור מינרלי). בקרוב תיפתח חנות של מותג האיפור בובי בראון.

- אילו עסקים יצאו בשנה החולפת מהקניון?

"גריפ, בוניטה, אישה אישה. כל אלה שסוגרים, סוגרים גם אצלנו. גם רשת ההלבשה התחתונה ההולנדית בודיק סגרה את החנות וכן new open. מעבר לכך, הקטנו את חנות Payless לטובת נעלי פבלובסקי ואת המשביר לטובת תמנון ופוראבר יאנג".

- איזו רשת שפועלת בישראל ולא נמצאת בקניון שלך היית רוצה לראות בו?

"פוראבר 21. אנחנו גם במגעים עם The children's place".

הקניון הגדול

7. גרנד קניון בחיפה: "מרכז האופנה של חיפה והצפון"

בשנת 2011 חתם הגרנד קניון בחיפה את דירוג הקניונים במקום ה-12. אשתקד הוא קפץ למקום התשיעי והשנה הוא מבצע קפיצה נוספת למקום השביעי בדירוג.

מנכ"ל הקניון, ישראל סביון, אומר כי "יש לנו תחרות אדירה בעיקר מצד קניון חיפה והסינמול אך גם מצד הפאוור סנטרים בנשר. 35% מהלקוחות באים מחוץ לחיפה ולכן אנחנו מתחרים גם בקניונים הרחוקים. 6%-7% מהלקוחות באים מהקריות. אנחנו מרכז האופנה של חיפה והצפון ויש לנו כמה מותגים שהם רק אצלנו כמו ברשקה, ה.שטרן, פדאני, לגעת באוכל, סאקס ועוד. אנחנו משתדלים כל הזמן להתחדש ולשמור על הסטטוס כמרכז האופנה.

בשנה החולפת הכנסנו את מיק מאק, קסטרו ילדים, נספרסו, דנה אשכנזי, רזילי ובובי בראון, ומספר חנויות גם עברו שדרוג".

לדבריו, "המודל שלי הוא גלרי לאפייט, שהסלוגן שלהם היה 'כל הזמן קורה משהו בגלרי לאפייט'. גם אצלנו כל הזמן קורה משהו. אנחנו עושים הכול כדי להעניק חוויה מעודכנת ומתמשכת. יש לנו 55 אלף חברים בפייסבוק ו-20 אלף לקוחות שמקבלים עדכונים שוטפים במייל".

- איזו רשת שפועלת בישראל היית רוצה לראות בקניון שלך?

"גאפ".

- איזו רשת בינלאומית שאינה בישראל, היית רוצה אצלך?

"את רשת אופנת הקז'ואל הגרמנית לגברים BRAX ואת רשת ETERNA האירופאית, המוכרת חולצות לגברים".


גרנד קניון

8. קניון רחובות: הקפיצה הגדולה ביותר בדירוג

השדרוג שעבר קניון רחובות בא לידי ביטוי גם בקפיצה הגדולה שעושה הקניון בדירוג - מהמקום ה-11 למקום השמיני. לפי שעה, קניון רחובות ממשיך ליהנות מהיעדרה של תחרות ישירה.

מנכ"ל הקניון, יהודה אורן, אומר כי מצבו של קניון רחובות אינו מעיד על הכלל. לדבריו, "יש עודף שטחי מסחר. זה שבונים הרבה שטחים מסחריים עוד לא אומר שהם יצליחו להתמלא. לטנגו צריך שניים והרשתות צריכות לשקול בקפידה לאן להיכנס".

- מי התחרות המרכזית שלך היום?

"אין לי תחרות ישירה. אבל בשנת 2015 ייפתח מרכז מסחרי ביבנה, קניון נוסף של עזריאלי בראשון-לציון ומרכז מסחרי בבאר-יעקב. בכל מקרה לא מדובר בקניונים אזוריים".

לדברי אורן, "ב-4 השנים האחרונות הקניון התחזק ושודרג וגם עשה את שינוי התמהיל הנדרש. הקניון מודרני. מספר העסקים שיצאו בשנה החולפת מינורי, ומצד שני קסטרו ורנואר פתחו חנויות גדולות. במהלך 2013 נפתחו בקניון חנויות של סמסונג, ברשקה, נייקי, מסעדת רוזה, ובקרוב תיפתח חנות של 'לגעת באוכל'".

- איפה יהיה הענף בעוד עשור? אנשים ימשיכו לעשות את עיקר הקניות בקניונים?

"כן, אך אותם קניונים שיהיו להם נקודות שירות כמו מרכז רפואי או מרכז תחבורה יהיו פחות פגיעים. אנחנו הולכים לשפץ את בתי הקולנוע ולמרות מה שחושבים - בתי הקולנוע בקניונים הם לא פאסה".

- איזו רשת בינלאומית שלא נמצאת בישראל, היית רוצה לראות בקניון שלך?

"UNIQLO ו-STRADIVARIUS".

קניון רחובות

9-10. קניון מול הים באילת: לא לעולם חוסן - העיר אילת בירידה, כך גם הקניון

גידול בשטחי המסחר בעיר אילת לצד תיירות שדורכת במקום, נותנים את אותותיהם על קניון מול הים בעיר הדרומית והוא רושם צניחה חדה בדירוג - מהמקום החמישי למקום התשיעי-עשירי.

לראשונה, ניתן לראות בקניון חנויות סגורות והמתחם, שבשנים הטובות שלו אפילו החזיק ברשימת המתנה של שוכרים שביקשו להיכנס אליו, מחזר אחרי שוכרים אפשריים ואפילו מוכן להשתתף בהשקעה בהקמת חנויות.

אז מה קרה בעיר אילת? בזמן שפארק הקרח נפתח, מרכז ביג הגדיל את השטח המסחרי, והעסקים בטיילת ובבתי המלון הלכו וגדלו - כמות התיירים נותרה על כנה.

בנוסף, שורה של גורמים בשוק הנדל"ן מתכננת פתיחה של מתחמים מסחריים נוספים שצפויים להגביר עוד יותר את התחרות בעיר.

בכיר בענף הנדל"ן בעיר אומר ל"גלובס" כי "כל אילת בצלילה", ומעיד כי דמי השכירות בעיר במגמת ירידה. המגמה הזאת צריכה בהחלט להטריד את שחקני הנדל"ן שמתכננים לבנות בעיר פרויקטים נוספים.

קניון מול הים

9-10. קניון שבעת הכוכבים בהרצליה: עלייה בתנועה, ירידה בפדיון

קניון שבעת הכוכבים של חברת הכשרת הישוב ממשיך להיחלש והוא יורד מהמקום השביעי בדירוג למקומות 9-10, ראש בראש עם קניון מול הים שצונח חדות.

למרות ששבעת הכוכבים פועל בעיר הרצליה, וקניון ארנה בעיר לא הצליח עד כה להתרומם, שבעת הכוכבים נאלץ להתמודד גם עם התחרות בגזרה התל-אביבית. מנכ"ל הקניון, איתי קפלן, אומר שהקניון לא בתחרות ישירה עם קניון רמת-אביב. "אני לא מנסה להתחרות בהם ואני לא מנסה להיות כיכר המדינה. קניון רמת-אביב פחות משפחתי וממותג גבוה. אנחנו רואים תנועת לקוחות מהשכונות הצפוניות של תל-אביב אלינו".

לדבריו, בשנה החולפת רשם הקניון גידול של כ-10% בתנועת הלקוחות אך הפדיון גדל בשיעור נמוך יותר (3%-4%), ייתכן שעל רקע קיטון בסל הקנייה.

- אילו עסקים יצאו בשנה החולפת מהקניון?

"הוניגמן, TNT ו-ml, שיצאו לפני הקריסה".

- איזו רשת הפועלת בישראל, שלא נמצאת אצלך, היית רוצה לראות בקניון שלך?

"זארה, למרות שאין מקום".

קניון שבעת הכוכבים

11. קניון איילון ברמת-גן: נחלש ומתכנן הרחבה

אחרי ההיחלשות אשתקד, קניון איילון של קבוצת עזריאלי רושם שפל נוסף בדירוג ויורד למקום ה-11.

ההיחלשות במעמדו של קניון איילון לא נעלמה מעיניה של קבוצת עזריאלי, שמבקשת לחזק אותו באמצעות הרחבה שתאפשר להרחיב את התמהיל. הקבוצה הודיעה לאחרונה כי תשקיע 200 מיליון שקל בהרחבת הקניון ב-10,000 מ"ר, וכי לאחר ההרחבה יעמוד שטח הקניון על 33 אלף מ"ר.

כיום, למעט בתי הקולנוע, השטח המסחרי של קניון איילון מרוכז בקומה אחת.

בפרויקט המתוכנן תורחב כל הקומה השנייה. בקבוצת עזריאלי מקווים ששורת מותגים ייכנסו לקניון בהרחבה החדשה וביניהם H&M, זארה, ברשקה, אמריקן איגל, Gap, The children's place ועוד. יש לציין כי החוזים טרם נחתמו.

- איזו רשת שפועלת בישראל ולא נמצאת בקניון שלך היית רוצה לראות בו?

מנכ"לית הקניון, רינה טל: "H&M".

- איזו רשת בינלאומית שלא נמצאת בישראל היית רוצה לראות בקניון שלך?

"אברקרומבי אנד פיץ' והוליסטר".

קניון איילון

12-13. קניון ביג פאשן נצרת: נכנס לראשונה לדירוג ונצמד לדיזנגוף סנטר

דיזנגוף סנטר שומר אמנם על מעמדו, אבל קניון ביג פאשן נצרת מזנב בו ונכנס לראשונה לדירוג הקניונים.

הכניסה של ביג פאשן נצרת מגיעה 4 שנים בלבד לאחר שהקניון הושק במאי 2009. אפשר לומר שבביג מרכזי קניות זיהו היטב את הפוטנציאל הטמון בהפעלת קניון בלב-ליבה של האוכלוסיה הערבית. הקניון ממוקם בכניסה לנצרת, המונה כ-90 אלף תושבים, ובצמוד לכביש הגישה לנצרת עלית, המונה עוד כ-60 אלף תושבים.

לדברי מנכ"ל הקניון, גולן איפרגן, "הקניון נבנה בהשקעה מטורפת כדי להביא משהו אחר. הנדל"ניסטים והרשתות לא הבינו את הפוטנציאל של החברה הערבית. הם לקוחות מצוינים. אנחנו פונים לכלל האוכלוסיה ו-65%-75% מהקונים בקניון הם מהחברה הערבית. היופי בקניון הוא שאנחנו חוגגים את כל החגים: הנוצריים, המוסלמיים והיהודיים. בחג המולד ניתן יהיה לראות בקניון חנוכייה ועץ אשוח. אנחנו גם בין הקניונים הבודדים שפתוחים שבעה ימים בשבוע. בעיד אל פיטר הקניון פועל עד 3 לפנות בוקר, כמו בדובאי".

ביג פאשן

12-13. קניון דיזניגוף סנטר בתל-אביב

לעומת ההצלחה של ביג פאשן, דיזנגוף סנטר לא הצליח ליצור לעצמו בידול עם רשתות בינלאומיות שהפכו לאבן שואבת, בדומה לבידול שיצרו קניון רמת-אביב וקניון עזריאלי בעיר, והדבר בא לידי ביטוי גם בדירוג. מאידך, רנואר תפתח במקום את החנות הגדולה ביותר שלה ברשת, שתשתרע על שטח של 1,000 מ"ר.

- איזו רשת שפועלת בישראל ואין אצלך היית רוצה בקניון?

מנכ"ל דיזנגוף סנטר, רונן סלטון: "H&M ופוראבר 21".

דיזנגוף סנטר

כך בוצע הדירוג

דירוג הקניונים של "גלובס" מתבסס על משאל שנערך בקרב 38 קמעונאים, המייצגים יחד מספר כפול כמעט של רשתות קמעונאיות מתחומים שונים הפועלות בקניונים בישראל. אין מדובר בדירוג המתבסס רק על פידיונות הקניונים.

הנשאלים נתבקשו לדרג את 10 הקניונים המובילים בישראל, בהתייחס לפרמטרים כמו פדיון למ"ר, דמי שכירות, תנועת אנשים בקניון, ניהול ופרמטרים נוספים, המגדירים לדעתם קניון מוביל. לאחר קבלת הנתונים, ניתן לכל קניון משקל המשקף את מקומו ברשימה.

בדירוג השתתפו קבוצות הרשתות והרשתות הקמעונאיות הבאות: קבוצת פוקס (פוקס, ללין, אמריקן איגל, פוקס הום, סאקס), קסטרו, קבוצת גולף (גולף, גולף אנד קו, בלו בירד), קבוצת המשביר (המשביר לצרכן, ניו-פארם), קבוצת בריל (לי קופר, סולוג, גלי), קבוצת סקאל, קבוצת זארה (זארה, פול אנד בר, גאפ, ברשקה, מאסימו דוטי), קרייזי ליין, קבוצת רנואר, קבוצת הוניגמן, סליו, אפרודיטה, ZIP, גולברי, קבוצת הודיס (הודיס, טופ טן, קרולינה למקה), S.WEAR, סבון של פעם, ג.ר.א.ס, קדס קידס, אופטיקנה, דלתא, קרביץ, סבנטין, אדידס, מגנוליה, סטימצקי, צומת ספרים, סופר-פארם, ארומה ישראל, ארומה תל-אביב, קפה קפה, קפה גרג, רולדין וקפה ג'ו.

עוד כתבות

פרויקט מתחם אילת של אאורה ברמת השרון / הדמיה: 3dvision ltd טרי די ויז'ן בע''מ

פינוי בינוי: אאורה שילמה היטל חריג עבור הדיירים לעיריית רמת השרון והם נדרשים להחזיר לה את הכסף

פרויקט הפינוי בינוי של אאורה במתחם אילת בשכונת מורשה, נבנה בשני שלבים ויכלול בסופו של דבר 687 יח"ד בשישה מגדלים עם שטחי מסחר ● כדי לא לעכב את הפרויקט וקבלת היתר הבנייה, החברה שילמה לפני כארבע שנים את התשלום וכעת מבקשת את הכסף ששולם בחזרה מהדיירים

מסורק תת קרקעי ועד רחפנים: הכירו את 10 הסטארט-אפים המבטיחים לשנת 2024

גלובס בוחר את הסטארט-אפים המבטיחים של ישראל השנה ה-18 ברציפות: חברות הייטק הצומחות והמסקרנות ביותר, אלה שמייצרות אימפקט על תעשיות וצרכנים רבים, ונמצאות על המסלול הבטוח להנפקה ● הרשימה מתבססת על בחירות של קרוב ל-70 קרנות השקעה מקומיות וזרות מובילות בהייטק הישראלי ● החשיפה המלאה

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

הבורסה ננעלה בעליות חדות אבל ירדה ב-1.1% בסיכום שבועי; מדד הבנקים זינק ב-1.8%

ת"א 35 עלה ב-1.3% ● סיכום השבוע: מדדי ת"א-35 ות"א-90 ירדו בכ- 1.1% ובכ-0.6%, בהתאמה, ירידות שערים אפיינו את מרבית המדדים הענפיים, בראשם מדד ת"א-ביומד שירד השבוע בכ-7.6% ● ב-2 במאי יתווספו למדד ת"א-35 מניות פתאל ושופרסל, יגרעו קבוצת אשטרום ושיכון ובינוי ● תשואת האג"ח הממשלתי ל-10 שנים עלתה השבוע בכ-0.1% והגיעה לכ- 4.8% בסוף השבוע

בנק ישראל מכר 8 מיליארד דולר, אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת AdobeFirefly)

הדולר מזנק לשיא של חמישה חודשים. אלה הסיבות

המתיחות הביטחונית בין ישראל לאיראן לצד התחזקות הדולר בעולם הובילה לתיסוף חד מול השקל ● שער הדולר-שקל נסחר ברמה של כ-3.8 שקלים, שיא של חמישה חודשים

רונית אשל, לירון ישראלי ושי כהן, בשיחה עם גלית חתן, גלובס / צילום: כדיה לוי

המומחים שקוראים: יש להגדיר יעדי ייצור בחקלאות כדי להפחית את התלות ביבוא

במסגרת כנס ביטחון המזון של גלובס ותנובה, התקיים פאנל מומחים בנושא פתרונות הביטחון התזונתי הלאומי ● "אנחנו חייבים גם לתמוך בייצור מקומי בצורה הרבה יותר משמעותית, לרבות תמיכה ישירה בחקלאים ובתעשיינים", קרא שי כהן, מנהל החדשנות של תנובה

ייפוי-כוח מתמשך. זה ההליך שיחליף אותו / אילוסטרציה: Shutterstock, REDPIXEL.PL

חקיקה חדשה: תומך החלטות לקשיש או בעל מוגבלות - במקום אפוטרופוס

השבוע נחקק המוסד של "תומך החלטות" ● מה זה אומר, מה ההבדל בין התומך לבין אפוטרופוס, ולמה בעצם צריך מינוי פורמלי מבית המשפט רק כדי לסייע לאדם קשיש או מוגבל?

איראן נערכת למתקפת תגמול ישראלית/ עיבוד: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP,shutterstock

כך נערכת איראן למתקפת תגמול ישראלית

ארה"ב ומדינות אירופה לוחצות על ישראל למתן כל תגובה למתקפה שביצעה איראן בסוף השבוע, בתקווה לצנן את המתיחות ● משמרות המהפכה וחיזבאללה צמצמו את נוכחות הקצינים הבכירים שלהם בסוריה ● עפ"י דיווח c"וול סטריט ג'ורנל", ישראל תזהיר את בעלות בריתה הערביות לפני שתגיב, ותגביל את התקפותיה למתקנים בסוריה הקשורים לאיראן

נטפליקס / צילום: Shutterstock, Vantage_DS

נטפליקס עקפה את הציפיות; המניה יורדת במסחר המאוחר

ענקית הסטרימינג דיווחה על הכנסות של 9.37 מיליארד דולר לעומת צפי של 9.28 מיליארד דולר ● הרווח זינק ב-86%, לעומת צפי לעלייה של 56% ● החברה הוסיפה כ-9.3 מיליון מנויים ברבעון, ב-80% יותר מהצפי ● למרות התוצאות המדהימות, התחזית המאכזבת של החברה מפילה את המניה במסחר המאוחר

יו''ר בית הנבחרים, מייק ג'ונסון / צילום: ap, J. Scott Applewhite

4 מיליארד דולר לכיפת ברזל: חבילת הסיוע האמריקאית בדרך להצבעה

בוושינגטון, סוגיית חבילת הסיוע לישראל, אוקראינה וטייוואן עשויה להתקדם כבר בימים הקרובים ● יו"ר בית הנבחרים מייק ג'ונסון בשיתוף רפובליקנים נוספים הציגו אמש חבילת סיוע הכוללת 26.4 מיליארד דולר לישראל ● דיווח: ארה"ב הסכימה לתמרון ישראלי ברפיח, בתמורה לתגובה לא נרחבת נגד איראן

השקל נחלש אל מול הדולר והאירו | עיצוב: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת AdobeFirefly)

לאחר התקיפה הישראלית באיראן: הדולר מזנק ל-3.82 שקלים

הדיווחים על תקיפה ישראלית באיראן שלחו את בורסות אסיה לירידות: הניקיי מאבד כ-2.5% ● הזינוק במחירי הנפט מתמתן: מחיר חבית ברנט עומד על 88 דולר ● מחיר הזהב בשיא של כל הזמנים

בית חולים חדש ייבנה בבאר שבע / אילוסטרציה: Shutterstock

בית חולים ראשון בבעלות הקופות הקטנות: לאומית ומאוחדת יפעילו את בית החולים בבאר שבע

בית החולים שיבא יהיה שותף של הקופות בהקמת בית החולים ● הלו"ז להשקה מוערך בלפחות 8-6 שנים ותקציב ההקמה בלפחות מיליארד שקל ● בשבועות הקרובים צפויה להתקבל החלטת ממשלה התומכת בהחלטת משרדי הבריאות והאוצר שהתקבלה היום

מטוס אל על / צילום: Shutterstock

אחרי הצניחה בתחילת המלחמה: התאוששות בענפי התיירות והבילויים

חג הפסח שיחול בקרוב מחולל רכישות בתחום החופשות והמופעים ● אתר KSP מרחיב את שיתוף־הפעולה עם שטראוס לצד מותגים כמו ויסוצקי ולוואצה ● הדירוג החודשי של אתרי האונליין

טיל בליסטי שנורה מאיראן בשבת ונפל בים המלח / צילום: N12

הממשלה נדרשת להחלטה לא פופולרית - הבלגה היא הדבר הנכון

ארה"ב שבה ומדגישה שהיא לא תהיה שותפה למהלך התקפי ישראלי נגד איראן, הגם שלישראל שמורה הזכות לפעול, ושארה"ב אף שתמשיך לסייע לה בהגנה ● אפשר לפעול. השאלה היא אם זה הדבר הנכון לעשות ● מבקרים יגידו שההמלצה להבליג היא חזרה על הטעויות שהובילו ל-7 באוקטובר, ולא כך ● הנסיבות השתנו מאז לטובה ולרעה ● דעה

יודר שפריר וגיא ברון, מייסדי סקיילאופס / צילום: בן יצחקי

החברה שחוסכת זמן וכסף לסטארט-אפים: זה חביב הקהל בדירוג המבטיחים של גלובס

סקר חביב הגולשים באתר גלובס זכה בשבועות האחרונים לכ-30,000 צפיות וצבר אלפי הצבעות ● על התואר התחרו השנה 30 חברות צעירות שדורגו במקומות הגבוהים ביותר ע"י עשרות קרנות השקעה הפעילות בישראל ● מי זכתה במקום הראשון?

איך המוסדיים מחליטים איפה תשב הפנסיה שלכם / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת adobe firefly)

הבכיר שחושף באופן נדיר את הסודות על איך משקיעים את הפנסיה שלכם

הצצה אל מאחורי הקלעים של דיוני ועדת ההשקעות של גוף מוסדי: היכן להגדיל סיכון, כמה פיצוי נדרש עבורו, עד כמה משפיעים השווקים העולמיים על החוסך הישראלי, ואילו אתגרים ייחודיים עומדים בפני מנהלי קופות הגמל וקרנות הפנסיה וההשתלמות המקומיים

עלי חמינאי, המנהיג העליון של איראן, בתפילת עיד אל–פיטר בטהרן / צילום: Associated Press

שאלות ותשובות: איך בוצעה התקיפה באיראן ומה היה היעד?

מהבסיס הצבאי שהותקף בוצעו במוצ״ש שיגורים לעבר ישראל ● איך ככל הנראה בוצעה התקיפה ומה יקרה עכשיו? ● וגם: התגובה בשווקים והקפיצה במחיר הנפט

פיצוחים / צילום: תמר מצפי

הגרעינים של חממה בדרך החוצה מהבורסה - מי ייכנס במקומם?

חברת חממה סחר קיבלה הצעה להוצאת פעילותה מהבורסה והכנסת פעילות נדל"ן במקומה ● בעקבות מלחמת חרבות ברזל לחברה חובות בהיקף של 1.6 מיליון שקל מתושבים מרצועת עזה

מייסדי טורק. מימין: אלדד לבני (CINO), לאוניד בלקינד (CTO) והמנכ''ל עופר  סמדרי / צילום: גיא חמוי

הטייס האוטומטי שרוצה להחליף את צבא מומחי הסייבר

האנליסטים במרכזי בקרת הסייבר של הארגונים הגדולים נאלצים להתמודד עם אלפי התרעות מדי יום, והטכנולוגיה של טורק מאפשרת להפוך את התהליכים לאוטונומיים למחצה • האם ה"טייס האוטומטי" של החברה יצליח לשלול איומים חמורים? ● הסטארט-אפים המבטיחים

לקסוס LBX / צילום: יח''צ

לרכב הזה יש עיצוב אטרקטיבי ומוניטין יוקרתי

לקרוס–אובר הקומפקטי ביותר שהשיקה לקסוס יש עיצוב אטרקטיבי ומוניטין יוקרתי. השאלה אם מיתוג הפרימיום יחפה על הפשרות בשימושיות

איל וולדמן / צילום: פרטי

איל וולדמן מגלה: "עברו עליי ימים כואבים וקשים מאוד"

"אני כל הזמן חושב מה דניאל הייתה עושה, איך זה היה אם היא הייתה פה עכשיו", מספר איל וולדמן על בתו דניאל שנרצחה בנובה. מאיפה הוא שואב כוח? ● פרויקט מיוחד