יו"ר רשות השידור, אמיר גילת, מקים צוות לבדיקת הכשל של ערוץ 1 בסיקור הסערה בסוף השבוע. "האופן שבו סוקרה הסופה מתחילתה ועד סופה הוא יום הכיפורים של הטלוויזיה הישראלית, ואיני מוכן לעבור על כך לסדר היום", אמר גילת.

לדבריו, בכוונתו "לבדוק את הנושא עד תום, להפיק לקחים ולבדוק מדוע לא קיבלו משלמי האגרה תמורה ראויה של הסיקור החדשותי בעת חירום שכזו".

ערוץ 1 עלה לשידור ביום שישי בבוקר, שעות רבות אחרי הערוצים המסחריים. בעוד רשות השידור היא גוף שידור ממוסד בירושלים - השידורים כולם התנהלו מתל-אביב. בבירה הנצורה הייתה פרוסה מצלמה אחת בלבד שהוצבה בפתח בניין הרשות בשכונת רוממה.

בזמן שנתיבי איילון נסגרו שודר הסרט "עיניים גדולות", ובמהלך התדריך עם ראש הממשלה, שהועבר בשידור חי בשני הערוצים המסחריים, שודר בערוץ 1 שידור חוזר של תוכנית אירוח בהגשתו של יענק'לה מנדל. אותה תוכנית שודרה גם ביום שישי לפני "יומן" - במקום לאפשר לאילה חסון לפתוח מוקדם יותר את השידורים.

גילת יביא את הצעתו לוועדת התוכן ברשות השידור שמתכנסת היום (א') בתל-אביב, ולדבריו, בכוונתו להטיל על צוות הבדיקה לבדוק את הערכות הנהלת הרשות לשידורים לקראת הסופה ובמהלכה, וכן את השיקולים המקצועיים שהביאו להחלטה על אופי השידורים ומועדיהם. הוא ידרוש לקבל את הממצאים בעוד 10 ימים.

"הערוץ הראשון חייב להיות ערוך בכל עת לשידור, קל וחומר במצבי חירום, כאשר מצופה מן הערוץ בין השאר להעביר מידע בזמן אמת ולספק מענה לצופים", אמר גילת. "לא ייתכן שבזמן שאלפי משפחות מנותקות, ומיליונים רתוקים בבתיהם, השידור הציבורי יהיה דומם. אין לי ספק שהעובדים המסורים של הרשות היו נכונים, כתמיד, לפעול בכל עת, ואין סיבה בעולם שהייתה אמורה למנוע מהם זאת".

"גילת עובר מצד לצד לפי צו הנוחות"

מדוברות רשות השידור נמסר בתגובה לדברי גילת: "ראשית, מנכ"ל הרשות ומנהליה רוצים להודות למאות העובדים אשר עבדו כמעט ברציפות במשך 3 ימים ללא תנאים, בעוד שגילת ככל הנראה ישב מול תנור וטלוויזיה והגיע למסקנותיו המופרכות המשוללות כל יסוד והרחוקות מלהבין בתוכן חדשות והפעלת מערכות טלויזיה והפקה.

"כמו כן, ניסיונותיו של גילת לעורר מהומות ולעבור מצד לצד לפי צו הנוחות ולנסות להציל את הקדנציה הכושלת שלו מעוררים גיחוך במצב הטוב ושאט-נפש במצב הרע. ניסיונותיו לפעול בתחומים אשר אינם בסמכותו גוררים את הרשות למדרון חלחלק. הוראות על קיצוצים או הוראות תוכן שבינן לבין הבנה בתוכן אין ולא כלום - שלא לדבר על נושאים חדשותיים וניסיונות כושלים בדרך-כלל להתערבות בתכני חטיבת החדשות - מציגים אותו באור שלילי ולצערנו גם משפיעים על מקצת מהסובבים אותו.

"מנכ"ל הרשות יוני בן-מנחם מביע מורת-רוח על כך שגורמים אינטרסנטיים מנסים לגרור את ראש הממשלה למגרש אשר אין לו חלק בו, על-ידי הצגת העניין כאילו דבריו של ראש הממשלה לא שודרו בשידור חי. לו היו טורחים לראות כפי שטענו שראו, היו רואים שדבריו של ראש הממשלה אכן שודרו. אילו היה גילת היה טורח לבדוק ולא לעסוק בהטחת טענות-סרק בלתי מקצועיות, קולותיהם של אותם גורמים לא היו נשמעים. חבל שבהתנהלותו זאת הוא נותן להם גילת רוח גבית.

"כמו כן, עדיף לו גילת היה עוסק בליכוד השורות לטובת השידור הציבורי, ולא נוהג בסכסכנות ופלגנות. ברשות השידור מצפים בכיליון-עיניים לוועדה שתבחן את תפקודו בארבעת השנים האחרונות ועיסוקיו בהוצאת תלונות, פעם על תפקודו המקצועי של נושא משרה כזה ופעם על אחר".