"אני לא הורג את עיתון 'הארץ', אם 'הארץ' בדרך למטה זה כי הוא הורג את עצמו", כך אמר איל ההון שלדון אדלסון ל"גלובס" בשיחה שנערכה אתמול (ב') בתל אביב. אדלסון, שהגיע מלווה באשתו ד"ר מרים אדלסון, התייחס לראשונה לרכישת בית הדפוס של "מעריב" על ידי החינמון "ישראל היום" שהוא מחזיק בישראל בעבור 80 מיליון שקל. "אני איש עסקים. עדיף לי לנהל בית דפוס בעצמי מאשר לתת למישהו אחר להרוויח", אמר.

"האם כתוב איפשהו בתנ"ך 'עליך לתמוך בהארץ'?", אמר אדלסון בערב הצדעה מיוחד שקיים אתמול פרויקט תגלית בבית החייל בתל אביב. "אז מה?", ענה אדלסון לאמירה לפיה תמך ב"הארץ" בשנים האחרונות על ידי כך שהעביר לעיתון עשרות מיליוני שקלים בשנה לטובת הדפסת העיתון. "אם אכלתי יותר מדי אוכל רווי קלוריות אתמול, עלי להמשיך לאכול אותו היום?".

שלדון אדלסון, היהודי העשיר בעולם, הגדיל השנה את הונו ב-15 מיליארד דולר והוא מדורג במקום הראשון בדירוג המתעשרים של "פורבס" שהתפרסם היום. לפי פורבס, הונו נאמד כעת בכ-33 מיליארד דולר והוא מדורג במקום ה-5 ברשימת עשירי ארה"ב. הונו של אדלסון גדל השנה ב-41 מיליון דולר מדי יום, בעיקר הודות לבתי הקזינו שפתח במקאו וסינגפור (ראו ידיעה נפרדת).

כפי שדווח כאן לראשונה, "ישראל היום" רכשו מעמוס מימון את מתחם בית הדפוס בבת ים אשר שימש במשך שנים את העיתון מעריב, עד שהשנה החליט שלמה בן צבי, מו"ל העיתון, להפסיק ולהפעילו. אדלסון רכש גם את הזכויות על הקרקע, ועל פי ההערכות בשוק תעבור מערכת העיתון כולה לבת ים בשנים הקרובות.

- אז ישראל היום היא כאן כדי להישאר?

"אני בן 80, אתה תראה את 'ישראל היום' עד שתגיע לגילי".

- באמת, אז העיתון לא כאן רק בכדי לתמוך בראש הממשלה, זה לתמיד?

"זה (נראה כך) רק בגלל שהדיקטטור הלא-רשמי, הלא-נבחר של ישראל, נוני מוזס, אומר לך שזה בשביל לתמוך בביבי".

- אז זה לא?

"נכון, איך ידעת?".

- כי כשקוראים את העיתון זה נראה כך.

"לא, מה שאתה רואה זה את מה שנוני מוזס כותב על ביבי - הגזמות, חצאי אמיתות ושקרים, ומה שאתה קורא אצלנו זה נקודת מבט הוגנת ומאוזנת, לא רק של ביבי אלא של כולם".

- אז כשבישראל היום כתוב על 'אימפריית הרשע' של נוני מוזס אתה עומד מאחורי זה?

"האם אני עומד מאחורי זה?".

ד"ר מרים אדלסון: "הוא עומד מאחורי הכול..."

אדלסון: "אני עומד מאחורי כולם. חוץ מזה, שזה היה הרעיון שלי".

לשאלה שהופנתה לאדלסון באשר למידת מעורבותו בישראל היום, אמר כי "אנחנו לא עונים לשאלה הזו". אולם, רעייתו מיהרה להדגיש כי "אנחנו לא אומרים לעיתונאים מה לכתוב, אנחנו לא אומרים להם תוציאו את המאמר הזה או תכניסו מאמר אחר. הם העיתונאים החופשיים ביותר בישראל". בשלב זה פנתה אדלסון לעיתונאית ישראל היום שעמדה בסמוך ושאלה אותה "האם אי-פעם אמרתי לך מה לכתוב?".

מו"ל "הארץ" עמוס שוקן מסר בתגובה: "שלדון אדלסון צודק. הוא לא בא לתמוך ב'הארץ' כשקנה מאיתנו שירותי דפוס בשנים האחרונות, אלא עשה זאת משיקולים עסקיים שלו. הוא גם צודק שהוא לא הורג את 'הארץ' כשהוא רוכש בית דפוס כדי להדפיס את 'ישראל היום' בעצמו ולא במיקור חוץ, גם זאת משיקולים עסקיים שלו".

מ"ידיעות אחרונות" לא נמסרה תגובה.