גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

רונן צור על ההשתלחות ברני רהב: "עושים לו לינץ' נבזי"

יוזמה חדשה בפייסבוק: להחרים את הלקוחות של רני רהב ■ יועץ התקשורת רונן צור יוצא להגנת רהב: "לא אביט מהצד בלינץ' המתבצע בעמית למקצוע"

יועץ התקשורת רונן צור מתייצב לצדו של רני רהב, לאחר שאתמול (ג') פורסמה הקלטה שלו בה הוא נשמע מאיים לכאורה על אחת מכתבות עיתון "הארץ-דה מרקר". במקביל, בפייסבוק מתארגנת יוזמה להחרמת החברות עימן עובד רהב.

"בחודשים האחרונים הולכת ומתעצמת תופעת השתלחות חסרת תקדים, אישית ונבזית כנגד יועצי תקשורת המבצעים נאמנה את מלאכתם בהגנה על לקוחותיהם", כתב צור לאיגוד יחסי הציבור. "נראה כי היוצרות התחלפו, וחלק מעמיתינו העיתונאים, המנהלים מסע ציבורי נגד איש עסקים או איש ציבור, רואים ביועץ התקשורת הפועל להגנת הלקוח מעין אויב אישי שיש לפגוע בו בדרך להשגת היעד".

לדבריו, אתמול "נחצה קו אדום מהותי במערכת היחסים שבין עיתונאים ליועצי תקשורת, עת פורסמה הקלטה של הכתבת שרון שפורר משיחה עם רני רהב. כלל ידוע במערכת היחסים שבין היועצים לבין העיתונאים הוא ששיחות בין הצדדים אינן מוקלטות, אינן מצולמות, אינן מתועדות ואינן משמשות לניגוח הדדי.

"האם מעתה צריכים הצדדים להיזהר אחד מפני השני? האם צריכה מערכת היחסים לעבור למסגרת חשדנית שבה כל קולגה הוא חוקר פרטי בפוטנציה המתעד את עמיתו ובונה עליו 'תיק' לשעת הצורך, כאילו מדובר במעין מאפיה מודרנית?

"שרבוב שמו של רני רהב לטור הביקורתי של שרון שפורר בפייסבוק על לקוחו נוחי דנקנר, משקף את אי-ההבחנה בין מי שעושה את עבודתו (כמו עורך דין, רואה חשבון או סוכן ביטוח) לבין מושא הביקורת.

"איני מצדיק את הטון המאיים של רני רהב, אך באותה נשימה ממש, יש לגנות את הניסיון לפגוע ביועץ התקשורת ולהרתיע אותו בדרך זו מלעשות את עבודתו! לא פלא שרוב מוחלט של עמיתיי למקצוע אינם פוצים פה. רובם חוששים (ובצדק) מנקמה של כלי התקשורת, ושל עיתונאים ספציפיים אשר הפכו את המנדט הציבורי שמכוחו פועל העיתון לכלי חיסול חשבונות אישי כנגד מי שאינו מבטא את עמדתם, או שרחמנא ליצלן, מעז לבקר אותם או את מקורביהם.

"לצערי, חולשת מועצת העיתונות ובתי המשפט באה לביטוי בכך שחלק מעמיתינו הפך את עטו לסכינו, ואת לשונו לחרב חדה הננעצת במי שאינו מתיישר לפי האג'נדה שקבע העיתון".

צור טוען כי עמידתו של רהב לצד לקוחותיו הולידה "שורת ביטויי גנאי מכוערים הנוגעים לחיצוניותו ולדרך התבטאותו, כאילו היה זה הדבר החשוב. מסתבר שהכול כשר בעיני העיתונאי בבואו לפגוע ביועץ התקשורת, אך אבוי לו ליועץ שיעז לפצות פה.

"כבעלים של אחד המשרדים הגדולים במדינה, איני מתכוון להביט מן הצד בלינץ' המתבצע בשבועות האחרונים בעמית למקצוע. בגילוי נאות אוכל לומר שרני רהב אינו חבר שלי, מעולם לא נפגשנו לשיחה חברית, בעבר התעמתנו בחריפות על רקע מקצועי, ומי שמכיר את שנינו יודע עד כמה אנו רחוקים בראייה המקצועית אחד מן השני, על אף שעמידתנו התקיפה והנחושה לצד לקוחותינו קוממה עלינו עיתונאים אשר אינם מוכנים להשלים עם העובדה שאנו לא רוקדים לפי חלילם".

לדברי צור, "ראוי היה לאיגוד לפעול להגנה על העוסקים במקצוע, ומוטב מאוחר מאשר אף פעם. לנוכח ההקצנה במערכת היחסים שבין עיתונאים ליועצי תקשורת, הכוללת איומים הדדיים, הקלטות, חרמות, ושימוש בלשון מבזה, אני פונה אליך להסדיר מחדש את כללי הפעולה בענף, למסד את המקצוע ולקבוע יחד עם מועצת העיתונות ואגודת העיתונאים מנגנון חוקי לבירור מחלוקות בין השותפים למקצוע".

יוזמה בפייסבוק: להחרים את לקוחותיו של רהב

"רני רהב? לא קונה" - זהו שם הקבוצה הטרייה שנפתחה בפייסבוק הקוראת להחרים את לקוחותיו של רני רהב. הקבוצה מציגה 119 לקוחות של רהב, כולל מספר לקוחות עבר, לצד הקריאה החד-משמעית להחרים את החברות עימן עובד רהב.

"שנים על גבי שנים שעולה וחוזרת אותה השאלה המתמיהה: איך זה יכול להיות שכולם מכירים את טיב האיש והתנהגותו, ועדיין הוא מצליח להיות מחובר בעטינים לגורמים הכי חזקים במשק? מדוע החברות הגדולות ממשיכות לשכור את שירותיו? התשובה היא די פשוטה: כי אנחנו לא עשינו שום דבר בקשר לזה. עכשיו הגיע הזמן לשים לזה סוף", נכתב בדף הפייסבוק של הקבוצה.

יותר מ-3,000 חברים כבר הצטרפו לקבוצה, שהוקמה רק ביממה האחרונה.

רני רהב / צילום מסך

העובדות מתגייסות

במקביל, עובדות במשרדו של רהב יוצאות להגנתו. "לו הייתי שרון שפורר הייתי קמה היום בבוקר ומכסה את כל המראות בביתי לא הייתי יכולה להסתכל על הדמות הניבטת אלי ולהישיר מבט בידיעה שעשיתי עבודתי נאמנה", כתבה גילי שילה בדף הפייסבוק שלה. "לו הייתי שרון שפורר הייתי עושה עם עצמי חשבון נפש ומחכה בכיליון עיניים ליום הכיפורים (שגם הוא כידוע אינו מכפר על עבירות שבין אדם לחברו).

"עובדים אצלך כל אחת ואחד בממוצע 10 שנים, מכירים אותך איזו דקה וחצי לעומק הספקנו בשנים האלה לטפל איתך באינספור לקוחות, להיות רווקים, נשואים, הורים, לג'נגל בין כל העולמות ולקבל פה בית, וכל יום מחדש ללמוד ממך עוד משהו, להחכים, לצמוח, לגדול להתפעם מהיכולת שלך לנתח, להבין, לצפות את העתיד, לייעץ, החל מדקויות ועד לדברי ענק לצבור אינספור חוויות מקצועיות ואישיות לצידך ולצד רעייתך, מנכ"ל החברה, הילה. לכן אנחנו מרשים לעצמנו בגאווה, הערכה ואהבה לכתוב את אשר על לבנו, בביטחון מלא שהכתבה תחלוף לה כלא הייתה ובעיקר תהווה ריפוד נוח לדגים שנבשל לשבת, שסרחונם הטבעי יהיה בושם לעומתה".

רני רהב מסר בתגובה: "חרם הוא דבר פסול. שמעתי על החרם הזה, הפנמתי את הטענות שעולות, ואגיב לנושא באריכות בהמשך בפני בעלי הטענות עצמם. פייסבוק הוא כלי חברתי נהדר לדיון".

עוד כתבות

וול סטריט / צילום: Unsplash, Roberto Júnior

מסחר מסביב לשעון? בוול סטריט שוקלים שינוי קיצוני

בורסת ניו יורק שלחה סקר לסוחרים בנושא מפתיע במיוחד ● על פי דיווח בפייננשל טיימס, הבורסה בדקה מה דעתם על מסחר מסביב לשעון - 24/7, או 24 שעות בשבוע המסחר ● ומי מציע את זה כבר היום?

השופט בדימוס איתן אורנשטיין, לשעבר נשיא בית המשפט המחוזי תל אביב / צילום: דוברות לשכת עורכי הדין

אורנשטיין דחה בקשה להתפטר מבוררות המיליונים גרטנר-גרטלר

המיליארדר דן גרטלר ביקש לפסול את השופט בדימוס איתן אורנשטיין מתיק הבוררות בסכסוך עם האחים גרטנר, בנימוק שאורנשטיין סבור כי גרטלר הוא זה שעומד מאחורי חשיפת השיחות שלו עם יו"ר לשכת עוה"ד לשעבר אפי נוה, מהן עולה חשש ליחסי "תן וקח" בין השניים • אורנשטיין, שכבר כתב את פסק הבוררות, דחה את הבקשה

צבי לנדו, מנכ''ל סולאראדג' / צילום: איל יצהר

מניית סולאראדג' הידרדרה לשפל של 5 שנים בעקבות תוצאות פושרות של המתחרה

דוחות אנפייז האמריקאית לימדו על התאוששות איטית מהצפוי בשוק הסולארי שבו פועלת החברה מישראל ● מניית סולאראדג' צנחה ב-41% מתחילת השנה

מייסדי קרן פיקצ'ר קפיטל מימין לשמאל: ראקש לונקאר, דן אמיגה, מיקי בודאי ומייק פיי./ צילומים: עמרי אראל, קייט רני, MKJ photography, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

המהלך שהפתיע את ענף הסייבר: מנכ"ל איילנד ינהל במקביל גם קרן השקעות

מייק פיי, מנכ"ל איילנד, הספקית הגדולה ביותר של פתרונות סייבר לתחום הדפדפנים, מצטרף כשותף מנהל בקרן ההון סיכון פיקצ'ר קפיטל ● המהלך עשוי ליצור, לכאורה, ניגוד עניינים בין עסקאות השקעה או שותפות בתוך איילנד לבין עסקאות שתערוך הקרן ● "אני מכבד ומקיים את חובות הנאמנות שלי כמנכ"ל איילנד", אומר פיי

טסלה ונטפליקס. תוצאות הפוכות ותזכורת / צילומים: Shutterstock

שתי ענקיות, תוצאות הפוכות ותזכורת לכלל החשוב של עונת הדוחות

טסלה פרסמה ביום שלישי בלילה דוח רבעוני מאכזב, אבל המניה זינקה בפתיחת המסחר ב־13% ● בשבוע שעבר קרה בדיוק ההפך לענקית טכנולוגיה אחרת, נטפליקס, שמנייתה צנחה למרות תוצאות חיוביות ● הסיבה: המלכות האמיתיות של עונת הדוחות הן התחזיות

וול סטריט / צילום: Shutterstock

ירידות בוול סטריט; מטא צוללת ב-10%, אנבידיה עולה ב-3.5%

נאסד"ק יורד בכ-1.2% ● מניות השבבים עולות ●  IBM צוללת ב-9%, רוכשת את האשי קורפ ● ישראליות: מובילאיי וצ'ק פוינט יורדות בעקבות הדוחות ● המניה המועדפת על ביל אקמן מזנקת לאחר הדוחות ● הערב יפרסמו אלפאבית, מיקרוסופט ואינטל את דוחות הרבעון הראשון ● הצמיחה בארה"ב ירדה במפתיע, מחר יתפרסם מדד מחירי ההוצאה הפרטית, מדד האינפלציה המועדף על ידי הפררל ריזרב

מייסדי Deci / צילום: יח''צ

דיווח: אנבידיה בדרך לרכוש חברה ישראלית נוספת

חברת הסטארט-אפ דסי (Deci AI), אחת משלוש החברות הישראליות המפתחות מודלים של שפה, הוקמה לפני ארבע שנים בלבד וגייסה עד כה 55 מיליון דולר ● אמש רכשה אנבידיה את ראן איי.איי (Run:AI) הישראלית, בכ-680 מיליון דולר

מארק צוקרברג / אילוסטרציה: גלובס

הסיבות לצניחה של מניית מטא למרות תוצאות חזקות, והחשש מאפקט דומינו שיגיע עד לגוגל

מטא אכזבה בגדול את המשקיעים עם תחזית פושרת לרבעון הבא, למרות שהכתה את התחזיות בשורת הרווח וההכנסות ● אוראל לוי, מור קרנות נאמנות: "השוק חושש שטרנד ה-AI לא מצליח לייצר הכנסות" ● וגם: למה אחרי פרסום הדוח של מטא צנחה מניית אלפאבית במסחר המאוחר ומי עוד צפוי להיפגע מאפקט הדומינו?

אייל בן סימון, מנכ''ל הפניקס / צילום: יחצ ענבל מרמרי

הכללים השתנו, עכשיו דרוש רוכש: האם הפניקס תהפוך לחברה ללא גרעין שליטה

הקרנות סנטרברידג' וגלטין פוינט, בעלות השליטה בהפניקס, סיכמו עם הרגולטור על מתווה למכירת רוב מניותיהן בתוך שנתיים שיהפוך את חברת הביטוח הגדולה בישראל לחברה ללא גרעין שליטה ● המשמעות: כוחם של היו"ר והמנכ"ל יתחזק עוד יותר

עלי רזא אסגארי, שהיה גנרל במשמרות המהפכה ועקבותיו נעלמו ב-2007 / צילום: ויקיפדיה

האיראנים טוענים: בכיר במשמרות המהפכה ערק לארה"ב. ומה הקשר הישראלי?

סוכנות הידיעות איראן אינטרנשיונל מדווחת כי עלי רזא אסגארי, בכיר לשעבר במשמרות המהפכה שעקבותיו נעלמו ב-2007, מתגורר בארה"ב תחת זהות בדויה ● אסגארי נחשב לדמות קרובה מאוד לראש הזרוע הצבאית של חיזבאללה, עימאד מורנייה, שחוסל ב-2008 בסוריה

חייל אוקראינה מכין כטב''מ פוסידון לשימוש / צילום: ap, Efrem Lukatsky

טילים במקום מטוסים: המדינה שקונה נשק ב-50 מיליארד דולר

בצל היקף השימוש בכטב"מים במלחמת רוסיה־אוקראינה, לטביה תספק לאוקראינה כטב"מים • צבא הפיליפינים קנה טילי שיוט מהודו בעלות של כ-375 מיליון דולר ● פולאריס משיקה אופנועי שלג צבאיים חדשים ● השבוע בתעשיות הביטחוניות 

"מדינה קטנה, הגנה אדירה": בעולם עדיין מתפעלים מישראל

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: נשיא סוריה בשאר אסד מנסה לשדר עסקים כרגיל, איראן ממשיכה לפתח את תוכנית הגרעין, בכירה בריטית קוראת לממלכה ללמוד מירושלים כיצד מפתחים מערך הגנה ראוי, ואונר"א שחלק מאנשיה התגלו כטרוריסטים באה בטענות לישראל ● כותרות העיתונים בעולם

חברת הייעוץ מקינזי / צילום: Shutterstock, T. Schneider

בגלל פרשת האופיואידים: מקינזי תחת חקירה פלילית בארה"ב

משרד המשפטים בארה"ב חוקר את העצות שנתנה מקינזי ליצרניות אוקסיקונטין ומוצרי אופיואידים אחרים

שי ג'ינפינג, נשיא סין, עם מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן בבייג'ינג / צילום: Reuters, LEAH MILLIS

סין והמערב: בינתיים ממשיכים לדבר ולחרוק שיניים

מזכיר המדינה האמריקאי מגיע לבייג'ינג עם הפתעה לא נעימה: טיוטת סנקציות על בנקים סיניים, התומכים בתעשיית הנשק הרוסית ● איך לדבר עם סין? איך לחזות את מניעיה ומהלכיה? ומה לעשות במרגליה, ביישומוניה ובסטודנטים שלה? הדמוקרטיות המערביות מוסיפות להתלבט

בועז לוי, מנכ''ל התעשייה האווירית לישראל / צילום: יוסף יהושע

בתעשייה האווירית רוצים לחתוך את הדיבידנד למדינה. הבעיה: הבונוס לעובדים ייתקע

אחרי שיא בהכנסות וזינוק ברווח הנקי, לגלובס נודע שבתעשייה האווירית יבקשו מרשות החברות לנצל את הכסף למחקר ופיתוח ● עד שלא יסוכם הדיבידנד למדינה, גם המענקים לעובדים בהקפאה

מחנה פליטים ברפיח, רצועת עזה / צילום: ap, Fatima Shbair

לקראת כניסה לרפיח: מדוע מדובר במוקד משמעותי עבור חמאס?

מה מאפיין את רפיח, מה המשמעות של העיר עבור חמאס, ואיך ארגון הטרור ממשיך לתפקד כלכלית בימי המלחמה? ● גלובס עושה סדר

מאהל המחאה הפרו פלסטיני באוניברסיטת קולומביה (עיבוד: טלי בוגדנובסקי) / צילום: ap, Ted Shaffrey

המוחים הפרו-פלסטיניים עוטים מסכות קורונה כדי להיות חופשיים לבעוט

הלוק החדש של המפגינים מאפשר להם לחרוג מהשורות ● צה"ל נדרש לענות על שאלות קשות ● והאמריקאים מודאגים מהכוח של טיקטוק ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

ריי דליו / צילום: Reuters, Thomas Mukoya

המשקיעים בקרן הגידור המפורסמת לא מרוצים ודורשים את הכסף

משקיעים בקרן של ריי דליו טוענים שהם מתוסכלים מהתשואות בשנים האחרונות ● רבים מהמשקיעים המוסדיים שהשקיעו סכומי כסף גדולים מושכים את כספם ● "יש לנו אכזבה לאורך תקופה ארוכה", מספרת אחת מהמשקיעות בקרן

מערכת הספיידר של רפאל / צילום: רפאל

הפגישה באתונה, החשש מטורקיה ומערכות ההגנה שיוון רוצה מישראל

מערכת ההגנה האווירית "ספיידר" של רפאל מספקת פתרונות הגנה אווירית בטווחים שונים, לרבות מל"טים וטילים בליסטיים לטווחים קצרים ● ההתעניינות מצידה של יוון במערכת הגיעה לאחר שארה"ב הודיעה לאתונה כי אושרה להם מכירת 40 מטוסי קרב מדגם F-35

הדולר מתחזק בחדות מול השקל

השקל נחלש בחדות מול המטבעות הזרים. אלו הסיבות

השקל נחלש בחדות הן מול הדולר והן מול האירו ● הכלכלנים הבכירים מסבירים כי מעבר למתיחות הגיאופוליטית מול איראן ולצד ההסלמה בצפון, גם גורמים בינלאומיים תורמים להיחלשות המטבע המקומי