גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

מונה מפרק למטבחי טופז: "נבחן מכירת הפעילות כעסק חי"

חברת טופז שבבעלות דניאל חורי נקלעה לקשיים ולא סיפקה מטבחים ל-890 לקוחות, שהחוב כלפיהם עומד על 12.5 מיליון שקל ■ המחוזי מינה את עו"ד גיא גיסין למפרק זמני, "כדי לנסות להציל את אשר עוד ניתן להציל"

מטבחי טופז - הסוף? בית המשפט המחוזי בנצרת מינה אתמול (ב') את עו"ד גיא גיסין למפרק זמני לחברת מטבחי טופז שבבעלות דניאל חורי ויצרנית המטבחים שלה, חברת ספייס.

השופט קבע כי גיסין ידאג לכינוס אסיפת נושים לדון בהליכי הפירוק, יבדוק את נכסי החברות, מצבת העובדים, ההתחייבויות והחובות, ויהיה רשאי בהתאם לממצאיו לפטר עובדים, למכור מלאי ולהתקשר בחוזים, באישור בית המשפט.

עו"ד גיסין אמר היום (ג') כי "בימים הקרובים ננסה לבחון אפשרות לייצר מצב שבו נוכל למכור את הפעילות או את החברות כעסק חי, וכך לשמר את מקומות העבודה ולסייע למאות הלקוחות שמחכים למטבחים שלהם".

השופט עאטף עיילבוני ציין כי "הלכה למעשה אין מחלוקת בין כלל המשתתפים, כי בסיטואציה שאליה נקלעו שתי החברות, טופז וספייס, קיים צורך דחוף ומיידי במינוי בעל תפקיד לשתי החברות על מנת לנסות, בדחיפות המחייבת, להציל את אשר ניתן עוד להציל ולבחון את האפשרות שמכירת הפעילות, ככל שעוד קיימת, תיעשה בדחיפות המתבקשת על מנת למקסם את התמורה המתקבלת".

עו"ד גיסין נבחר מבין מספר עורכי דין שהוצעו, בהם גם עו"ד איתי פריימן. השופט ציין כי "לאור התחום שבו עסקו החברות, נראה כי מינויו של עו"ד גיסין, בהינתן ניסיונו בתחום, יכול ויתאים על מנת לנסות למצוא משקיעים בתחום בדחיפות המתבקשת".

כפי שנחשף ב"גלובס" לפני כחודשיים, חברת טופז אמנות המטבח נקלעה לקשיים ולא סיפקה ל-890 מלקוחותיה מטבחים שהוזמנו זה מכבר ושולמה בעבורם התמורה המלאה. הלקוחות נמצאים בסיטואציה לא פשוטה אחרי ששילמו עשרות אלפי שקלים ונותרו ללא מבוקשם. סך כל חובות החברה ללקוחות עומד על כ-12.5 מיליון שקל.

בנוסף, בעקבות הקשיים אליהם נקלעה שתי החברות, כ-100 עובדים שלהן איבדו את מקומות עבודתם, בעיקר עובדים בצפון הארץ. החוב לעובדי החברה, רק בגין דין קדימה, עולה על 3 מיליון שקל.

"ידעתי שאין תרופה"

החברה גם לא פרעה את התשלומים שהיא חייבת למרכיבים העצמאיים שלה. לדברי מיכאל קדושים, שעבד כמרכיב מטבחים עצמאי בחברה, "לא שילמו לנו שום דבר. כרגע לא נראה לי שנוכל לקבל משהו. חייבים לי בסביבות 30 אלף שקל. יש מרכיבים שחייבים להם 80 ו-100 אלף שקל. פשוט לא עבדתי במשך חודש, ולכן הסכום יחסית לא גדול. דיברתי עם חורי פעם אחת במשרד לפני חודש. הוא הבטיח שיעביר לי כסף למחרת, אבל זה היה עורבא פרח".

דוד, שעבד במטבחי טופז 22 שנה, לא כועס על חורי. "בתוך תוכי ידעתי לאן זה הולך, כי ידעתי שאין לזה תרופה", הוא אומר ל"גלובס". "אי-אפשר לרפא מצב שבו כל-כך הרבה לקוחות לא קיבלו מטבחים, ואי-אפשר לייצר להם בלי כמות של כסף. אין לי שום דבר נגד חורי. יש מה ללמוד ממנו, למעט ניהול העסקים. כאדם - הוא גדל מכלום".

חשש לחדלות פירעון

בדצמבר אשתקד הוגשה לבית המשפט המחוזי בנצרת בקשה לפירוק החברה וכן בקשה דחופה למינוי מפרק זמני לחברה. את הבקשה הגישו לקוחות החברה, אורלי וניר גושן, וכן חברת הרכב ראובן.

בבקשה צוין כי בני הזוג גושן שילמו למטבחי טופז כ-30 אלף שקל בעבור מטבח, שהיה אמור להיות מותקן בביתם עד סוף ספטמבר אשתקד, אך עד דצמבר הוא לא הותקן. לטענתם, הם קיימו מסכת התדיינות ארוכה עם החברה, שבמהלכה מסרה להם מזכירת סניף החברה בחיפה כי "החברה מצויה בקריסה מוחלטת ואינה יכולה לספק את מכלול המטבחים המוזמנים".

חברת הרכב ראובן טענה בבקשה כי השכירה למטבחי טופז נכס בחיפה תמורת דמי שכירות בגובה 22 אלף שקל לחודש, בתוספת מע"מ, וכי החברה חייבת לה דמי שכירות בעבור החודשים נובמבר ודצמבר. בבקשה נטען כי "קיים חשד ממשי שחברת מטבחי טופז היא חדלת פירעון".

בהמשך הצטרפו גם כ-25 מעובדי החברה לבקשת הפירוק לרשת המטבחים, בטענה כי לא הועברו אליהם משכורות ותנאים סוציאליים במשך כמה חודשים.

בינואר השנה, לבקשת החברה, נמחקו בקשות הפירוק, בכפוף להתחייבות החברה לתשלום חוב השכירות בתוך שבועיים מהדיון, ותוך שנשמרת לעובדי החברה הזכות לבקש שוב צו פירוק. ואולם, החברה לא עמדה בתנאי זה, והדיון בבקשות לפירוקה חודש.

ביטול הזמנות

במהלך הדיון אתמול בבקשות הפירוק טען עו"ד עדי בראונשטיין, המייצג את טופז ואת חורי, כי ממועד הגשת בקשות הפירוק כשלו כל ניסיונותיו של חורי "לתקן" את העסק. לדבריו, "נוצרה בהלה המונית, כל מזמיני המטבחים החלו לפעול בכל דרך לבטל את ההזמנות".

לטענתו, הדרך להציל את הלקוחות והחברה ולצמצם נזקים היא למכור את כל תיקי הלקוחות שהזמינו מטבחים, לגורם אחר בענף שייצר את המטבחים עבורם.

"סך כל עלות ייצור המטבחים היא בסביבות 14 מיליון שקל, וסך ההכנסות הצפויות עומד על 16 מיליון שקל", אמר עו"ד בראונשטיין. "במשרדי החברה כבר ארגנו את כל החומר, כל בעל תפקיד שיבוא יקבל תיק מסודר של לקוחות והתשלומים, הכול ממתין לביצוע".

עו"ד ליזה חדש, המייצגת את חברת ספייס, טענה כי "לא צריך לוותר על האפשרות למכור את העסק כעסק חי", כפי שהיא ועו"ד גיא גיסין עשו בתיק הפירוק של אייס.

המותג מטבחי טופז נרכש ב-2010 בידי חברת "היי סיין - מרכז הציוד לבית ולגן" שבבעלות חורי, ששינתה את שמה ל"טופז אמנות המטבח". לחברה יש מפעל בראש-פינה, והיא מפעילה 5 סניפים בראשון-לציון, בבני-ברק, באשדוד, בחיפה וחנות מפעל בראש-פינה. חברת "היי סיין" עצמה הצטרפה להליכי הפירוק כנושה, בטענה כי שתי החברות שבפירוק חייבות לה למעלה ממיליון שקל.

עוד כתבות

יהודה זיסאפל ז''ל וזהר זיסאפל ז''ל / צילום: כדיה לוי, איל יצהר

"לא היו להם יאכטות ומטוסי פאר": לאן פניה של אימפריית ההייטק שהקימו האחים זיסאפל

האחים יהודה וזהר זיסאפל היו מאבות ההייטק המקומי ● הם הלכו לעולמם בתוך פחות משנה והשאירו מאחור את קבוצת רד בינת, הכוללת עשרות חברות ● גלובס שוחח עם מקורבים, בכירים בתעשייה וקולגות, וצלל להיסטוריה ולעתיד של אחת מאימפריות ההייטק הראשונות בישראל: "הם עבדו עד הימים האחרונים, אך לא מינו דור המשך מקצועי שיכול לקחת את זה הלאה"

"מדינה קטנה, הגנה אדירה": בעולם עדיין מתפעלים מישראל

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: נשיא סוריה בשאר אסד מנסה לשדר עסקים כרגיל, איראן ממשיכה לפתח את תוכנית הגרעין, בכירה בריטית קוראת לממלכה ללמוד מירושלים כיצד מפתחים מערך הגנה ראוי, ואונר"א שחלק מאנשיה התגלו כטרוריסטים באה בטענות לישראל ● כותרות העיתונים בעולם

מטבע דני עתיק. האוסף של ברון מוערך בכ-72 מיליון דולר / צילום: Shutterstock, ABARONS

בעשרות מיליוני דולרים: אוסף המטבעות העתיק שעומד למכירה

מתוך חשש לעתיד התרבות הדנית, יצרן החמאה לארס אמיל ברון, שאסף מטבעות, מדליות ושטרות חוב, אסר על מכירתם במשך 100 שנים ● כעת האוסף מותר למכירה, והוא שווה סכום עתק

וול סטריט / צילום: Unsplash, Roberto Júnior

מסחר מסביב לשעון? בוול סטריט שוקלים שינוי קיצוני

בורסת ניו יורק שלחה סקר לסוחרים בנושא מפתיע במיוחד ● על פי דיווח בפייננשל טיימס, הבורסה בדקה מה דעתם על מסחר מסביב לשעון - 24/7, או 24 שעות בשבוע המסחר ● ומי מציע את זה כבר היום?

אילון מאסק, יו''ר טסלה / צילום: Shutterstock

התוצאות בשפל אבל הבטחה אחת של מאסק מלהיבה את המשקיעים

טסלה פרסמה ביום שלישי בלילה את אחד הדוחות הרבעוניים השליליים ביותר שלה בשנים האחרונות, אבל המניה זינקה במסחר המאוחר ב־13% ● הסיבה: ההודעה על ייצור דגם חדש ומוזל החל מ־2025, הרבה יותר מהר מהצפוי ● אבל ייתכן שהפעילות המבטיחה תתגלה כהפסדית בטווח הקצר

וול סטריט / צילום: Unsplash, Chenyu Guan

נעילה מעורבת בוול סטריט; אנבידיה ירדה בכ-3%, טסלה זינקה ב-12%

הנאסד"ק עלה ב-0.2% ● אירופה ננעל בירידות קלות ● מדד הנג סנג עלה ב-2% ● בנק פיקטה: "שוק המניות בארה"ב תלוי ברווחי החברות הגדולות" ● יו"ר UBS: "הבנק אינו גדול מכדי ליפול" ● טסלה פספסה את התחזיות, אך המניה זינקה במסחר המאוחר; תאיץ השקת דגמים מוזלים • דריכות בשוק לקראת דוחות מטא לאחר הנעילה בוול סטריט • בנק אוף אמריקה ממליץ על שתיים מ"שבע המופלאות"

הדולר מתחזק בחדות מול השקל

השקל נחלש בחדות מול המטבעות הזרים. אלו הסיבות

השקל נחלש בחדות הן מול הדולר והן מול האירו ● הכלכלנים הבכירים מסבירים כי מעבר למתיחות הגיאופוליטית מול איראן ולצד ההסלמה בצפון, גם גורמים בינלאומיים תורמים להיחלשות המטבע המקומי

הרש גולדברג פולין

מחאה ספונטנית בירושלים אחרי פרסום הסרטון של הרש החטוף

המוחים יצאו לרחובות בקריאה להחזרת החטופים • מקור ביטחוני: צה"ל מוכן מיד להתחיל במבצע ברפיח • ביידן חתם על סיוע לאוקראינה וישראל בשווי עשרות מיליארדים • שר הביטחון גלנט: מחצית ממפקדי חיזבאללה בדרום לבנון חוסלו, החצי השני מתחבא • פגיעה ישירה בשני בתים באביבים, קרוואן אחד נשרף - אין נפגעים בגוף ● עדכונים שוטפים

אפל. החברה המבטיחה של 2024? / צילום: Shutterstock

"תהיה הפתעת השנה": זו המניה המומלצת ביותר של בנק אוף אמריקה

המכירות נופלות, היא לא נמצאת בשוק הבינה המלאכותית, ומתחילת השנה מנייתה איבדה 10.7% ● למרות הכול, בבנק אוף אמריקה מאמינים שענקית הטכנולוגיה אפל צפויה להתאושש בחצי השני של השנה

אמיר כהנוביץ' / צילום: יח''צ

הכלכלן הבכיר שעשה את המעבר המפתיע של השנה מדבר

אמיר כהנוביץ' הפתיע את שוק ההון בספטמבר כשעזב את חברת הביטוח הגדולה ביותר בישראל, הפניקס, ועבר לסוכנות הענק פרופיט ● בראיון לגלובס הוא מסביר את שינוי הקריירה הדרמטי שעשה, מציע את הפרשנות הייחודית שלו להתנהלות בשוק ההון, ומערער על התחזית של בנק ישראל לגבי הצמיחה של הכלכלה

מייסדי Deci / צילום: יח''צ

דיווח: אנבידיה בדרך לרכוש חברה ישראלית נוספת

חברת הסטארט-אפ דסי (Deci AI), אחת משלוש החברות הישראליות המפתחות מודלים של שפה, הוקמה לפני ארבע שנים בלבד וגייסה עד כה 55 מיליון דולר ● אמש רכשה אנבידיה את ראן איי.איי (Run:AI) הישראלית, בכ-680 מיליון דולר

ח'ליל אל-חיה, בכיר בזרוע המדינית של חמאס שלקח חלק במשא ומתן לעסקה, במהלך ראיון לסוכנות הידיעות AP / צילום: Associated Press, Khalil Hamra

בכיר חמאס ל-AP: חמאס תניח את נשקה אם תקום מדינה פלסטינית

חבר הזרוע המדינית של חמאס, ח'ליל אל-חיה, קרא להקים מדינה פלסטינית בגבולות 67 • דיווח: צה"ל תקף בעומק השטח הלבנוני בבעלבכ • דובר צה"ל: סרטון החטוף מהשבי - קריאה דחופה לפעולה • אחרי פרסום הסרטון: מחאה בירושלים להחזרת החטופים • עדכונים בולטים

שי ג'ינפינג, נשיא סין, עם מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן בבייג'ינג / צילום: Reuters, LEAH MILLIS

סין והמערב: בינתיים ממשיכים לדבר ולחרוק שיניים

מזכיר המדינה האמריקאי מגיע לבייג'ינג עם הפתעה לא נעימה: טיוטת סנקציות על בנקים סיניים, התומכים בתעשיית הנשק הרוסית ● איך לדבר עם סין? איך לחזות את מניעיה ומהלכיה? ומה לעשות במרגליה, ביישומוניה ובסטודנטים שלה? הדמוקרטיות המערביות מוסיפות להתלבט

בועז לוי, מנכ''ל התעשייה האווירית לישראל / צילום: יוסף יהושע

בתעשייה האווירית רוצים לחתוך את הדיבידנד למדינה. הבעיה: הבונוס לעובדים ייתקע

אחרי שיא בהכנסות וזינוק ברווח הנקי, לגלובס נודע שבתעשייה האווירית יבקשו מרשות החברות לנצל את הכסף למחקר ופיתוח ● עד שלא יסוכם הדיבידנד למדינה, גם המענקים לעובדים בהקפאה

עלי רזא אסגארי, שהיה גנרל במשמרות המהפכה ועקבותיו נעלמו ב-2007 / צילום: ויקיפדיה

האיראנים טוענים: בכיר במשמרות המהפכה ערק לארה"ב. ומה הקשר הישראלי?

סוכנות הידיעות איראן אינטרנשיונל מדווחת כי עלי רזא אסגארי, בכיר לשעבר במשמרות המהפכה שעקבותיו נעלמו ב-2007, מתגורר בארה"ב תחת זהות בדויה ● אסגארי נחשב לדמות קרובה מאוד לראש הזרוע הצבאית של חיזבאללה, עימאד מורנייה, שחוסל ב-2008 בסוריה

ריי דליו / צילום: Reuters, Thomas Mukoya

המשקיעים בקרן הגידור המפורסמת לא מרוצים ודורשים את הכסף

משקיעים בקרן של ריי דליו טוענים שהם מתוסכלים מהתשואות בשנים האחרונות ● רבים מהמשקיעים המוסדיים שהשקיעו סכומי כסף גדולים מושכים את כספם ● "יש לנו אכזבה לאורך תקופה ארוכה", מספרת אחת מהמשקיעות בקרן

הפגנה פרו פלסטינית באוני' קולומביה, ניו יורק / צילום: ap, Yuki Iwamura

״אוניברסיטת קולומביה נכנסה ללחץ, הקמפוס נראה כמו בסיס צבאי סגור״

השיעורים בקולומביה שבניו יורק הופסקו עד הודעה חדשה בשל מחאות פרו-פלסטיניות ● סטודנטים יהודים קיבלו המלצה שלא להגיע למקום, ונמנעה כניסתו של פרופ' שי דוידאי לקמפוס ● עומר לובטון-גרנות מבית הספר למדיניות ציבורית: "האוניברסיטה נכנסה ללחץ. הכול מגודר, שוטרים מסביב, כל השערים נעולים, בריקדות, עשרות ניידות ומסוקים באוויר"

מדד פוטסי הבריטי / צילום: Shutterstock, T. Schneider

מגמה מעורבת באירופה; מניית יוניליוור מטפסת לאחר הדוחות

הניקיי צלל בכ-2% ● החוזים העתידיים בארה"ב יורדים ● מטא פרסמה את תוצאותיה הכספיות והמניה צללה במסחר המאוחר ● בבלומברד אודייר חיוביים לגבי המניות אמריקאיות, בדגש על אנרגיה ושירותים ● עונת הדוחות בוול סטריט תופסת תאוצה: הערב יפרסמו דוחות אלפאבית, מיקרוסופט ואינטל

חשיפת הבעלים האמיתיים של חברה בע''מ בזמן גירושים / צילום: Shutterstock

העביר מניות לאחיו ללא תמורה, הגרושה תבעה מחצית. מה קבע ביהמ"ש?

האם מניות החברה שבבעלותו, שהעביר הבעל לאחיו במהלך הנישואים, נעשתה בתום-לב - או שמא מדובר בהעברה פיקטיבית לצורך הברחת החברה מאיזון המשאבים שנערך בין הבעל לאישה בעת הגירושים? בשאלה זאת דן בית המשפט לענייני משפחה בקריות במשך 12 שנה ● מה נפסק בסופו של דבר?

מנכ''ל מקורות עמית לנג ומנכ''ל איגודן דודו מחלב / צילום: מקורות

מקורות ואיגודן יקימו מרכז מחקר וחדשנות לאומי לתחומי המים

המרכז יוקם בחממה הטכנולוגית של איגודן שתוקם באזור ראשון לציון על פני שטח של כ-2 דונם ותכלול מעבדות, חדרי הדרכה וחממת מחקר לחוקרים מהאקדמיה ומהשוק הפרטי