גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

עו"ד ירון קוסטליץ עוזב את משרד וינרוט ומקים משרד עצמאי

אחרי שבחודש החולף עזב את המשרד עו"ד עודד גזית - גם עו"ד ירון קוסטליץ, יד-ימינו של וינרוט בתיק ליברמן, יוצא לדרך עצמאית: "יעקב וינרוט הבין את החלטתי, ואנו נפרדים באהבה. זה טבעי - כמו גוזלים שעוזבים את הקן"

עו"ד ירון קוסטליץ, שהצטרף כשותף למשרד עורכי הדין יעקב וינרוט לפני כ-8 שנים, עוזב את הפירמה ומקים משרד עורכי דין עצמאי.

דרכיהם של וינרוט וקוסטליץ נפרדות כחצי שנה אחרי שעו"ד קוסטליץ סייע לבוס שלו, עו"ד-ד"ר יעקב וינרוט, ולעורכי הדין גיורא אדרת ונתי שמחוני, להביא לזיכויו המהדהד של שר החוץ אביגדור ליברמן בבית משפט השלום בירושלים. ליברמן זוכה מהאישומים בפרשת השגריר מבלארוס.

המשרד שמקים קוסטליץ בימים אלה - שימוקם במגדל ב.ס.ר ברמת-גן - יתמקד בייצוג בעבירות צווארון לבן, בליטיגציה אזרחית-מסחרית (לרבות מסים ודיני עבודה) ובליטיגציה מינהלית.

אל קוסטליץ יחבור במשרד החדש עו"ד יואב סגל, שסיים בסוף 2013 את עבודתו במשרד וינרוט, לאחר 12 שנים. סגל עתיד להתמקד בהיבטים האזרחיים של הפירמה החדשה, כאשר לצד הפעילות בתחום הליטיגציה יעסוק גם בצד המסחרי, בעיקר בתחום הנדל"ן.

עו"ד קוסטליץ הוא עורך הדין השני שעוזב את משרד וינרוט בעת האחרונה. "גלובס" פרסם לפני כשבועיים כי עו"ד עודד גזית פרש מהפירמה והקים משרד עצמאי בתחום הצווארון הלבן בצוותא עם עו"ד אלירם בקל.

לדברי קוסטליץ, מדובר בצירוף מקרים שאין בו כדי להעיד על היחלשות של משרד וינרוט, שהוא אחד המשרדים המובילים בארץ בתחום הצווארון הלבן.

קוסטליץ, 38, נחשב לאחד הכוכבים בתחום הצווארון הלבן בארץ. יש לו תארים ראשון ושני במשפטים מאוניברסיטת בר-אילן, שניהם בהצטיינות יתרה. כמו כן, יש לו תואר שני במינהל עסקים - מימון (MBA; אוניברסיטת בר-אילן), בהצטיינות.

בשנים 2005-1999 הוא שימש כעוזר בכיר לפרקליט הצבאי הראשי. הוא שימש כתובע הצבאי במשפטם של חמשת סרבני השירות הצבאי מטעמים פוליטיים, ובמשפטו של סרבן השירות הצבאי יונתן בן-ארצי.

בשנת 2005 הוא הצטרף כשותף למשרד עורכי הדין ד"ר יעקב וינרוט, ומאז ייצג בכמה מהתיקים החשובים והמרכזיים בתחום הצווארון הלבן. בין היתר, קוסטליץ מייצג את איש העסקים מיכאל צ'רנוי בתיק שבו הוא עומד לדין בבית המשפט המחוזי, בטענה כי ניסה להשתלט במרמה על חברת בזק; את מנהל מינהל מקרקעי ישראל לשעבר, יעקב אפרתי, המואשם בפרשיית-משנה של משפט הולילנד בחשד שלקח שוחד מאיש העסקים דני דנקנר.

קוסטליץ מייצג גם את סא"ל (במיל') בועז הרפז החשוד בזיוף מסמך ("מסמך גלנט") במטרה להשפיע על מינוי הרמטכ"ל; ואת הרב הראשי לישראל (לשעבר), הרב בקשי דורון.

עם לקוחותיו נמנים גם משרד רואי החשבון קוסט פורר קסירר את גבאי (ארנסט & יאנג ישראל), שאותו הוא מייצב בעניינים מגוונים.

קוסטליץ מלווה את ליברמן באופן אישי משנת 2007 - בשימוע, בבתי המשפט ובכל העתירות בבג"ץ שעניינן משך החקירה, ההדלפות מהחקירה; ובעתירות נגד מינויו לשר החוץ ונגד החלטת היועץ המשפטי לממשלה לסגור את התיק המרכזי.

- מדוע החלטת לצאת לעצמאות בעת הזו?

קוסטליץ: "לאחר 15 שנים כעורך דין, מתוכן 6 שנים בפרקליטות הצבאית ו-9 שנים כשותף במשרד וינרוט - כשבמהלך השנים האחרונות הייתה לי אוטונומיה מוחלטת בטיפול בלקוחות ובתיקים שבהם עסקתי, היה זה רק טבעי שאצא לדרך עצמאית ושאקים משרד עצמאי. המטרה שלי ושל יואב (עו"ד סגל) היא ליצור משרד שיוכל לחלץ לקוחות מסיטואציות לא פשוטות באופן הטוב ביותר".

- במבט לאחור על השנים שבהן ייצגת את ליברמן, מה המסקנות שלך מהשתלשלות הפרשה?

"לאחר שקיבלנו את חומר החקירה שנאסף במשך כל השנים הרבות, והתעמקנו בו, מצאנו שבראיות שהמשטרה אספה יש ראיות רבות שמפריכות ושוללות את החשדות נגד ליברמן. לכן חשבתי והאמנתי שהיועץ המשפטי לממשלה יחליט לסגור את תיק החקירה המרכזי. הביקורת שנשמעה בתקשורת על החלטה זו הייתה לא מוצדקת.

"חשוב מאוד שהמשטרה חוקרת במקום שקיימים חשדות, ולאחר מכן חשוב מאוד גם שהפרקליטות בודקת אם חומר החקירה מצדיק, או לא, העמדה לדין. כחברה, חובה עלינו לעודד שלא בכל מקרה שנפתחה חקירה, יוגש כתב אישום. זה ודאי לא צריך להיות מהלך אוטומטי. רק במקום שבו התובע סבור כי הראיות מצדיקות העמדה לדין, הוא יעשה זאת; ולא בגלל תרועות התקשורת".

- האם הזיכוי של ליברמן בפרשת השגריר מעיד על כך שהיועמ"ש טעה כשהחליט להעמידו לדין?

"בנוגע לפרשת השגריר, הפרקליטות סברה שיש מקום להעמיד את ליברמן לדין; ואחרי שבית המשפט התעמק בחומר הראיות, הוא זיכה את ליברמן. זאת התנהלות ראויה במדינה מתוקנת; והעובדה שליברמן זוכה, וטוב שכך, אינה מעידה כי הפרקליטות כשלה.

"ברור שמבחינתו של הנאשם, עצם העמדתו לדין וכל עינוי הדין הכרוך בכך, הוא נורא ואיום. לכן שומה על הפרקליטות לבחון את עצמה בטרם העמדת אדם לדין פלילי; ואני משוכנע שככלל כך היא עושה".

"יעקב הוא עילוי. המשרד לא מתפורר"

"משרד וינרוט ממש לא מתפורר", ממהר קוסטליץ להרגיע. "לצד יעקב (עו"ד וינרוט) עובדים 15 עורכי דין מצוינים, שותפים ושכירים. יעקב הוא עילוי, והמשרד ימשיך לפעול כפי שהיה. כחלק מההתפתחות הטבעית של המשרד, מקימים עורכי דין שהיו במשרד משרדים משל עצמם. זה טבעי - כמו גוזלים שעוזבים את הקן החם כדי להקים להם קן משל עצמם, הגם שהקן הבסיסי הוא מצוין".

לדברי קוסטליץ, "יעקב וינרוט הבין את החלטתי, ואנו נפרדים באהבה. היו לי הזכות והעונג לעבוד לצדו עוד כשהייתי מתמחה שלו לפני 15 שנים, ולאחר מכן, כששבתי למשרד כשותף בשנת 2005".

- במה השפיע עליך וינרוט בשנות עבודתך לצדו?

"אציין שני דברים מרכזיים: האחד - תפיסת השור בקרניו. לא 'לברוח' מהבעיות המשפטיות, אלא להתמודד עמן באופן ישיר, ולהתמקד בעיקר ולא בטפל; השני - להכיל את צרותיו של הלקוח ולהזדהות עם כאבו".

עוד כתבות

אורי ציחור, ראש תחום בלוקצ'יין במחלקת הייטק, טכנולוגיה והון סיכון במשרד עורכי הדין פישר (FBC) / צילום: יונתן בלום

עורך הדין שהכניס את התחום הלוהט לפירמות ענק בישראל

אורי ציחור, ראש תחום בלוקצ'יין במחלקת הייטק והון סיכון במשרד פישר, מלווה חברות קריפטו בעסקאות והנפקות ומסייע להן להכניס מטבעות דיגיטליים לבנקים ● 40 עד 40: נבחרת המנהיגות הצעירה של גלובס  

אילוסטרציה: shutterstock

עזבה את הדירה לפני תום מועד השכירות. האם המשכיר יכול לפדות את צ'ק הביטחון?

השוכרת טענה כי הדירה אינה ראויה למגורים עקב חוסר בידוד ורטיבות, ולכן היא יכולה לעזוב את הדירה ללא התראה מוקדמת ● המשכיר ניסה לפדות את צ'ק העירבון הפתוח על מלוא שכר הדירה לתקופת החוזה ● מה קבע בית המשפט?

בורסת תל אביב / צילום: Shutterstock, MagioreStock

עליות קלות בנעילת הבורסה; נובה טיפסה ב-4%, נייס ב-3%

ההתפתחות הבטחונית בצפון העיבה על הבורסה ● השקל נסחר בתנודתיות מול הדולר ● אלארום זינקה ב-20% ● מאסיבית, יצרנית מדפסות התלת מימד צנחה ב-13% ● דלק חתמה על העסקה לכניסתה של ענקית האנרגיה ENI לאיתקה ● בנק אוף אמריקה ממליץ על שתיים מ"שבע המופלאות"

אמיר כהנוביץ' / צילום: יח''צ

הכלכלן הבכיר שעשה את המעבר המפתיע של השנה מדבר

אמיר כהנוביץ' הפתיע את שוק ההון בספטמבר כשעזב את חברת הביטוח הגדולה ביותר בישראל, הפניקס, ועבר לסוכנות הענק פרופיט ● בראיון לגלובס הוא מסביר את שינוי הקריירה הדרמטי שעשה, מציע את הפרשנות הייחודית שלו להתנהלות בשוק ההון, ומערער על התחזית של בנק ישראל לגבי הצמיחה של הכלכלה

מדד פוטסי הבריטי / צילום: Shutterstock, T. Schneider

מגמה מעורבת באירופה; מניית יוניליוור מטפסת לאחר הדוחות

ההנג סנג עולה ב-0.2% ● החוזים העתידיים בארה"ב יורדים ● מטא פרסמה את תוצאותיה הכספיות והמניה צללה במסחר המאוחר ● בבלומברד אודייר חיוביים לגבי המניות אמריקאיות, בדגש על אנרגיה ושירותים ● עונת הדוחות בוול סטריט תופסת תאוצה: הערב יפרסמו דוחות אלפאבית, מיקרוסופט ואינטל

ח'ליל אל-חיה, בכיר בזרוע המדינית של חמאס שלקח חלק במשא ומתן לעסקה, במהלך ראיון לסוכנות הידיעות AP / צילום: Associated Press, Khalil Hamra

בכיר חמאס ל-AP: חמאס תניח את נשקה אם תקום מדינה פלסטינית

חבר הזרוע המדינית של חמאס, ח'ליל אל-חיה, קרא להקים מדינה פלסטינית בגבולות 67 • דיווח: צה"ל תקף בעומק השטח הלבנוני בבעלבכ • דובר צה"ל: סרטון החטוף מהשבי - קריאה דחופה לפעולה • אחרי פרסום הסרטון: מחאה בירושלים להחזרת החטופים • עדכונים בולטים

השופט בדימוס איתן אורנשטיין, לשעבר נשיא בית המשפט המחוזי תל אביב / צילום: דוברות לשכת עורכי הדין

אורנשטיין דחה בקשה להתפטר מבוררות המיליונים גרטנר-גרטלר

המיליארדר דן גרטלר ביקש לפסול את השופט בדימוס איתן אורנשטיין מתיק הבוררות בסכסוך עם האחים גרטנר, בנימוק שאורנשטיין סבור כי גרטלר הוא זה שעומד מאחורי חשיפת השיחות שלו עם יו"ר לשכת עוה"ד לשעבר אפי נוה, מהן עולה חשש ליחסי "תן וקח" בין השניים • אורנשטיין, שכבר כתב את פסק הבוררות, דחה את הבקשה

אוהלי המחאה הפרו־פלסטינית באוניברסיטת קולומביה / צילום: Reuters, Caitlin Ochs

הקמפוסים בארה"ב רותחים, ובישראל חוששים מגל חרמות

ההפגנות האנטישמיות והאנטי־ציוניות ברחבי הקמפוסים בארה"ב, ובראשן בקולומביה, הגיעו לשיא עם סגירת שערי האוניברסיטה שבלב מנהטן, וכבר עכשיו הן זולגות מעבר למדשאות והופכות לגל חרמות לא מוצהר על חוקרים ישראלים ● "הממשלה צריכה להתעורר לפני שייווצר פה נזק בלתי הפיך", אומרת פרופ' מלאת שמיר, סגנית נשיא אוניברסיטת ת"א לבינלאומיות

שי ג'ינפינג, נשיא סין, עם מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן בבייג'ינג / צילום: Reuters, LEAH MILLIS

סין והמערב: בינתיים ממשיכים לדבר ולחרוק שיניים

מזכיר המדינה האמריקאי מגיע לבייג'ינג עם הפתעה לא נעימה: טיוטת סנקציות על בנקים סיניים, התומכים בתעשיית הנשק הרוסית ● איך לדבר עם סין? איך לחזות את מניעיה ומהלכיה? ומה לעשות במרגליה, ביישומוניה ובסטודנטים שלה? הדמוקרטיות המערביות מוסיפות להתלבט

רונן דר (מימין) ועמרי גלר, מייסדי Run:AI / צילום: Run:AI

עכשיו זה רשמי: אנבידיה קונה את החברה הישראלית הזו בסכום עתק

אנבידיה הודיעה על רכישת חברת הסטארט-אפ ראן איי.איי (Run:AI), בסכום המוערך בכ-720 מיליון דולר, מתוכם 100 מיליון דולר יוקצו לשימור יזמים ועובדים ● החברה פיתחה מערכת הפעלה למעבדים גרפיים, המשפרת את יעילות פעילותם

מפגינים בארה''ב בעקבות החקיקה נגד טיקטוק / צילום: Reuters, Lenin Nolly

ארה"ב נוקטת צעד דרמטי נגד טיקטוק. אלו המשמעויות

ארה"ב מציבה אולטימטום לאפליקציה החברתית הסינית: להימכר לקונים שיזכו לאישורה - או להפסיק לפעול במדינה ● האם מדינות נוספות יצטרפו לארה"ב, וכיצד תושפע הפעילות בישראל?

הבכירה הבריטית שרוצה להשקיע במערכות הגנה: "תלמדו מישראל"

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: נשיא סוריה בשאר אסד מנסה לשדר עסקים כרגיל, איראן ממשיכה לפתח את תוכנית הגרעין, בכירה בריטית קוראת לממלכה ללמוד מירושלים כיצד מפתחים מערך הגנה ראוי, ואונר"א שחלק מאנשיה התגלו כטרוריסטים באה בטענות לישראל ● כותרות העיתונים בעולם

מטבע דני עתיק. האוסף של ברון מוערך בכ-72 מיליון דולר / צילום: Shutterstock, ABARONS

בעשרות מיליוני דולרים: אוסף המטבעות העתיק שעומד למכירה

מתוך חשש לעתיד התרבות הדנית, יצרן החמאה לארס אמיל ברון, שאסף מטבעות, מדליות ושטרות חוב, אסר על מכירתם במשך 100 שנים ● כעת האוסף מותר למכירה, והוא שווה סכום עתק

רונן דר ועומרי גלר, Run:AI / צילום: Run:AI

החברה הלוהטת בעולם רכשה אותם: הכירו את רונן דר ועמרי גלר

בזמן שהיו דוקטורנטים להנדסת חשמל בתל אביב, הרבה לפני ש-AI הפך לטרנד הלוהט של השווקים, חברו להם יחד עמרי גלר ורונן דר להקמת חברה בתחום - Run:AI ● מי הייתה המשקיעה הראשונה שהביעה בהם אמון, מתי הבינו שבינה מלאכותית תהיה הדבר הבא, ואיך השפיעה עליהם המלחמה ● אתמול החברה נרכשה רשמית ע"י אנבידיה בסכום המוערך בכ-720 מיליון דולר

יהודה זיסאפל ז''ל וזהר זיסאפל ז''ל / צילום: כדיה לוי, איל יצהר

"לא היו להם יאכטות ומטוסי פאר": לאן פניה של אימפריית ההייטק שהקימו האחים זיסאפל

האחים יהודה וזהר זיסאפל היו מאבות ההייטק המקומי ● הם הלכו לעולמם בתוך פחות משנה והשאירו מאחור את קבוצת רד בינת, הכוללת עשרות חברות ● גלובס שוחח עם מקורבים, בכירים בתעשייה וקולגות, וצלל להיסטוריה ולעתיד של אחת מאימפריות ההייטק הראשונות בישראל: "הם עבדו עד הימים האחרונים, אך לא מינו דור המשך מקצועי שיכול לקחת את זה הלאה"

מסילת 431. 6 ק''מ של גשרים / צילום: ענת דניאלי לב

30 ק"מ ב-4 מיליארד שקל: זה יהיה אחד הפרויקטים התקדימיים בישראל

מסילת הרכבת 431, שאמורה לחבר את ערי השפלה ומישור החוף הדרומי עם מודיעין וירושלים, הולכת ונבנית בימים אלה מעל המכוניות הנוסעות בכביש ● האתגרים הטכנולוגיים והמחסור בפועלים מחייבים פתרונות יצירתיים

מתנדבי משלחת של Jewish National Fund USA / צילום: ארגון ג'ואיש נשיונל פאנד ארה''ב

כך הגיעו לישראל משלחות של 3,000 מתנדבים בזמן המלחמה - לא כולם יהודים

ארגון ג'ואיש נשיונל פאנד ארה"ב הוביל 11 משלחות שהתנדבו ביישובים כמו שדרות, ארז, גבולות ואורים ● טלי צור־אבנר, ראש המטה בישראל: "הביקוש גבוה, יש רשימות המתנה" ● ישראל מתגייסת

מייסדי Deci / צילום: יח''צ

דיווח: אנבידיה בדרך לרכוש חברה ישראלית נוספת

חברת הסטארט-אפ דסי (Deci AI), אחת משלוש החברות הישראליות המפתחות מודלים של שפה, הוקמה לפני ארבע שנים בלבד וגייסה עד כה 55 מיליון דולר ● אמש רכשה אנבידיה את ראן איי.איי (Run:AI) הישראלית, בכ-680 מיליון דולר

הפגנה מחוץ לאוניברסיטת קולומביה / צילום: Reuters, Cristina Matuozzi

"אני זועם, זה לא ייאמן מה שקורה באוניברסיטת קולומביה"

כשהמחאות האנטי־ישראליות בקמפוסים בארה"ב רחוקות מלדעוך, חוקרים יהודים וישראלים מאוניברסיטאות העלית מאחדים כוחות כדי להגיב באופן יצירתי בכל הזירות - האקדמית, המשפטית והכלכלית ● "זו חזית כמו כל חזית במלחמה", הם אומרים בשיחות איתם

שכונת אשכול ברובע שדה דב / הדמיה: משרד האדריכלים תכנון נוף

בשווי מעל 100 מיליון שקל: עיריית תל אביב מוכרת מגרש ענק בשדה דב

עיריית תל אביב מוכרת מגרש בן כ-4 דונמים בשכונת אשכול בצפון העיר, ששוויו הוערך בכ־115 מיליון שקל ב־2021 ● רמ"י ומשרד השיכון פרסמו מכרזים להקמת מעל 8,000 יח"ד ברחבי הארץ ● והוועדה הארצית לתכנון ולבנייה אישרה תוכנית ראשונה לפינוי-בינוי בעתלית ● חדשות הנדל"ן