גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

הגוזלים פורחים מהקן של וינרוט

אחרי שבחודש החולף נטש את המשרד עו"ד עודד גזית, מצוות הליטיגציה שמקיף את יעקב וינרוט - גם עו"ד ירון קוסטליץ, יד ימינו בתיק ליברמן, יוצא לדרך עצמאית: "יעקב וינרוט הבין את החלטתי, ואנו נפרדים באהבה. זה טבעי - כמו גוזלים שעוזבים את הקן החם כדי להקים להם קן משל עצמם" /

עו"ד ירון קוסטליץ, שהצטרף כשותף למשרד עוה"ד וינרוט לפני כשמונה שנים עוזב את הפירמה ומקים משרד עצמאי. דרכיהם של וינרוט וקוסטליץ נפרדות כחצי שנה אחרי שעו"ד קוסטליץ סייע לבוס שלו, עו"ד-ד"ר יעקב וינרוט, ולעוה"ד גיורא אדרת ונתי שמחוני, להביא לזיכויו המהדהד בבימ"ש השלום בירושלים של שר החוץ אביגדור ליברמן. ליברמן זוכה מהאישומים בפרשת השגריר מבלארוס.

המשרד שמקים קוסטליץ בימים אלה - שימוקם במגדל ב.ס.ר ברמת-גן - יתמקד בייצוג בעבירות צווארון לבן, בליטיגציה אזרחית-מסחרית (לרבות מסים ודיני עבודה), ובליטיגציה מינהלית.

אל קוסטליץ יחבור במשרד החדש עו*ד יואב סגל, שסיים בסוף 2013 את עבודתו במשרד וינרוט, לאחר 12 שנים. סגל עתיד להתמקד בהיבטים האזרחיים של הפירמה החדשה, כאשר לצד הפעילות בתחום הליטיגציה יעסוק גם בצד המסחרי, בעיקר בתחום הנדל*ן.

עו"ד קוסטליץ הוא עורך-הדין השני שעוזב את משרד וינרוט בעת האחרונה. "גלובס" פרסם לפני כשבועיים כי עו"ד עודד גזית פרש מהפירמה, והקים משרד עצמאי בתחום הצווארון הלבן בצוותא עם עו"ד אלירם בקל. לדברי קוסטליץ, מדובר בצירוף מקרים שאין בו כדי להעיד על היחלשות של משרד וינרוט שהוא אחד המשרדים המובילים בארץ בתחום הצווארון הלבן.

קוסטליץ, 38, נחשב לאחד הכוכבים בתחום הצווארון הלבן בארץ. יש לו תארים ראשון ושני במשפטים מאוניברסיטת בר-אילן, שניהם בהצטיינות יתרה. כמו-כן, יש לו תואר שני במינהל עסקים - מימון (MBA; אוניברסיטת בר-אילן), בהצטיינות. בשנים 2005-1999 הוא שימש כעוזר בכיר לפרקליט הצבאי הראשי. הוא שימש כתובע הצבאי במשפטם של חמשת סרבני השירות הצבאי מטעמים פוליטיים, ובמשפטו של סרבן השירות הצבאי יונתן בן-ארצי.

בשנת 2005 הוא הצטרף כשותף למשרד עוה"ד ד"ר י. וינרוט, ומאז ייצג בכמה מהתיקים החשובים והמרכזיים בתחום הצווארון הלבן. בין היתר, קוסטליץ מייצג את איש העסקים מיכאל צ'רנוי בתיק שבו הוא עומד לדין בביהמ"ש המחוזי, בטענה שניסה להשתלט במרמה על חברת בזק; את מנהל מינהל מקרקעי ישראל לשעבר, יעקב אפרתי, המואשם בפרשיית-משנה של משפט הולילנד בחשד שלקח שוחד מאיש העסקים דני דנקנר.

קוסטליץ מייצג גם את סא"ל (במיל') בועז הרפז החשוד בזיוף מסמך ("מסמך גלנט") במטרה להשפיע על מינוי הרמטכ"ל; ואת הרב הראשי לישראל (לשעבר), הרב בקשי דורון. עם לקוחותיו נמנים גם משרד רואי-החשבון קוסט פורר קסירר את גבאי (ארנסט & יאנג ישראל) שאותו הוא מייצב בעניינים מגוונים.

קוסטליץ מלווה את ליברמן באופן אישי משנת 2007 - בשימוע, בבתי-המשפט, ובכל העתירות בבג"ץ שעניינן משך החקירה, ההדלפות מהחקירה; ובעתירות נגד מינויו לשר החוץ ונגד החלטת היועץ המשפטי לממשלה לסגור את התיק המרכזי.

מדוע החלטת לצאת לעצמאות בעת הזו?

קוסטליץ: "לאחר 15 שנים כעו"ד, שש בפרקליטות הצבאית ותשע כשותף במשרד וינרוט - כשבמהלך השנים האחרונות הייתה לי אוטונומיה מוחלטת בטיפול בלקוחות ובתיקים שבהם עסקתי, היה זה רק טבעי שאצא לדרך עצמאית ושאקים משרד עצמאי. המטרה שלי ושל יואב (עו"ד סגל) היא ליצור משרד שיוכל לחלץ לקוחות מסיטואציות לא פשוטות באופן הטוב ביותר".

במבט לאחור על השנים שבהן ייצגת את ליברמן, מה המסקנות שלך מהשתלשלות הפרשה?

"לאחר שקיבלנו את חומר החקירה שנאסף במשך כל השנים הרבות, והתעמקנו בו, מצאנו שבראיות שהמשטרה אספה יש ראיות רבות שמפריכות ושוללות את החשדות נגד ליברמן. לכן חשבתי והאמנתי שהיועץ המשפטי לממשלה יחליט לסגור את תיק החקירה המרכזי. הביקורת שנשמעה בתקשורת על החלטה זו, הייתה לא מוצדקת.

"חשוב מאוד שהמשטרה חוקרת במקום שקיימים חשדות, ולאחר מכן חשוב מאוד גם שהפרקליטות בודקת אם חומר החקירה מצדיק, או לא, העמדה לדין. כחברה, חובה עלינו לעודד שלא בכל מקרה שנפתחה חקירה, יוגש כתב אישום. זה ודאי לא צריך להיות מהלך אוטומטי. רק במקום שבו התובע סבור שהראיות מצדיקות העמדה לדין, הוא יעשה זאת; ולא בגלל תרועות התקשורת".

האם הזיכוי של ליברמן בפרשת השגריר מעיד על כך שהיועמ"ש טעה כשהחליט להעמידו לדין?

"בנוגע לפרשת השגריר, הפרקליטות סברה שיש מקום להעמיד את ליברמן לדין; ואחרי שבית-המשפט התעמק בחומר הראיות, הוא זיכה את ליברמן. זאת התנהלות ראויה במדינה מתוקנת; והעובדה שליברמן זוכה, וטוב שכך, אינה מעידה כי הפרקליטות כשלה. ברור שמבחינתו של הנאשם, עצם העמדתו לדין וכל עינוי הדין הכרוך בכך, הוא נורא ואיום. לכן שומה על הפרקליטות לבחון את עצמה בטרם העמדת אדם לדין פלילי; ואני משוכנע שככלל כך היא עושה".

"יעקב הוא עילוי. המשרד לא מתפורר"

"משרד וינרוט ממש לא מתפורר", ממהר קוסטליץ להרגיע. "לצד יעקב (עו"ד וינרוט) עובדים 15 עורכי-דין מצוינים, שותפים ושכירים. יעקב הוא עילוי, והמשרד ימשיך לפעול כפי שהיה. כחלק מההתפתחות הטבעית של המשרד, מקימים עורכי-דין שהיו במשרד משרדים משל עצמם. זה טבעי - כמו גוזלים שעוזבים את הקן החם כדי להקים להם קן משל עצמם, הגם שהקן הבסיסי הוא מצוין".

לדברי קוסטליץ, "יעקב וינרוט הבין את החלטתי, ואנו נפרדים באהבה. היו לי הזכות והעונג לעבוד לצדו עוד כשהייתי מתמחה שלו לפני 15 שנים, ולאחר מכן, כששבתי למשרד כשותף בשנת 2005".

במה השפיע עליך וינרוט בשנות עבודתך לצדו?

"אציין שני דברים מרכזיים: האחד, תפיסת השור בקרניו. לא 'לברוח' מהבעיות המשפטיות, אלא להתמודד עמן באופן ישיר, ולהתמקד בעיקר ולא בטפל. השני, להכיל את צרותיו של הלקוח, ולהזדהות עם כאבו".

עוד כתבות

אלכס קארפ, מנכ''ל פלנטיר / צילום: ap, Thibault Camus

ענקית ה-AI הייתה אחת מהמניות האהודות בוול סטריט. ואז היא פרסמה דוחות

פלנטיר, אחת החברות הגדולות בתחומי ה־AI, נסקה בשנה האחרונה ביותר מ־175% והפכה לאחת המניות היקרות בוול סטריט ● עד שהגיעו הדוחות שהביאו לצניחה של 15% במניה

ינקי קוינט, מנהל רמ''י ומ''מ מנהל רשות החברות הממשלתיות / צילום: שלומי יוסף

רשות החברות דורשת להקפיא את הליך מינוי מנכ"ל נת"ע

דרישה מאחד מחברי ועדת האיתור לפרוש, גרמה למ"מ רשות החברות ינקי קוינט להקפיא את הליך בחית המנכ"ל "מחשש לתקינות ההליך" ● אך לגלובס נודע כי והבה לא השתתף בניקוד המועמדים ● ומי המועמדים המובילים לתפקיד?

וולבו EX30 TWIN MOTOR / צילום: יח''צ

החל מ-234 אלף שקל: הרכב שמצליח לעורר סערה

רכב הפנאי החשמלי הקומפקטי של וולבו מצליח לשלב ביצועים רציניים מאוד עם טווח נסיעה שימושי ושלדה אירופית ● יש כמה מוזרויות בתא הנוסעים, אך החבילה הכוללת מרשימה מאוד

תא''ל (מיל') פיני יונגמן / צילום: יוסי זמיר

המהנדס שישיא משואה: "טיל בליסטי עם ראש קרב מאיראן יכול לעשות נזק משמעותי"

פיני יונגמן, ראש חטיבת ההגנה האווירית ברפאל, נבחר להשיא משואה ביום העצמאות לאור תרומתו לקו ההגנה מפני איומים אוויריים ● "זה אחד מהרגעים המרגשים בחיי, אני מסתכל על כל מי שהלך איתי" ● בראיון מיוחד לגלובס לרגל בחירתו, הוא מספר על הפעילות האינטנסיבית מאז 7 באוקטובר, מדבר על האיומים האוויריים העתידיים ומסביר למה אינו "מתבשם משיעור היירוטים הגבוה"

עידן עופר, בעלי או.פי.סי אנרגיה / צילומים: סיון פרג', shutterstock, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

שוב מפסיד ברכב החשמלי: עידן עופר מחק עשרות מיליוני שקלים במיזם עמדות טעינה

כעשור לאחר קריסת מיזם הרכב החשמלי בטר פלייס שהוביל עופר, הפחיתה או.פי.סי אנרגיה שבשליטתו כ־44 מיליון שקל מהשקעה שביצעה במניות חברת טעינת הרכב ג'ינרג'י ● זאת לאחר שניסיון להפריד כוחות עם יזם החברה נכשל

דורון טאובמן / צילום: אמנון חורש

זה עורך הדין שייצג את הממשלה בבג"ץ חוק הגיוס

בחודש שעבר אישרה היועמ"שית לממשלה לקבל ייצוג נפרד בבג"ץ חוק הגיוס ● מי שהסכים לקחת את המשימה הוא עו"ד דורון טאובמן, שותף במשרד רם כספי, בעל ניסיון בייצוג בבג"צים המציגים עמדה שמרנית ● בין היתר מייצג טאובמן את הרבנים הראשיים בבג"ץ מתווה הכותל

''ספגטי'' טונה. כחולת סנפיר מיוון / צילום: אסף קרלה

אחת המסעדות הטובות בישראל שינתה גישה בגלל המלחמה - ובינתיים, זה כנראה משתלם

מסעדת העילית היפנית איי, שאיבדה טבח בנובה, נסגרה לכמה חודשים ● היא נפתחה מחדש נגישה יותר, תוך שמירה על עומק הטעמים והייחודיות

ג'ו ביידן ובנימין נתניהו / צילום: צילומים: AP, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

איך דחף נתניהו את ביידן אל קצה "הקו האדום" שלו

הפעולה הצבאית ברפיח דחפה את ביידן, ששאף להגיע להפסקת אש של 6 שבועות, לעצור משלוח נשק לישראל ● נשיא ארה"ב חטף ביקורת על ההחלטה מצד אנשי מפלגתו ומצד רפובליקנים ● ובמבט לאחור, נראה שביידן רמז על ההחלטה כבר לפני חודש

היישוב עלי ביהודה ושומרון / צילום: מיכאל יעקובסון

לראשונה: בג"ץ חייב את המשטרה לחקור בנייה לא חוקית ביו"ש

בג"ץ קבע כי על משטרת ישראל לפתוח בחקירה פלילית בגין בנייה לא חוקית במאחז היובל, שנמצא ביישוב עלי ● ההכרעה בעתירה, שהוגשה על־ידי תנועת "שלום עכשיו", נדחתה מאז 2018, עקב הצהרת המדינה כי תוקם יחידת אכיפה ייעודית שתחקור חשדות לבנייה לא חוקית - שהקמתה בסוף בוטלה

''גרניקה'' של פיקאסו, דוגמה לביקורת בדיעבד / צילום: ap, Manu Fernandez

החוקרים שמגלים: איזה תפקיד יש לתרבות במלחמה

ממוזיקה ואופנה ועד שירה ואמנות פלסטית, התרבות הישראלית בחצי השנה האחרונה מתכנסת בתוך עצמה ● חוקרים שדיברנו איתם מתעקשים שבניגוד לאימרה על מוזות בזמן מלחמה, הן לא שותקות, אבל גם לא ביקורתיות ● מה תפקיד האופנה בתיעוד, ומה אפשר ללמוד מסיפורם של משורר אנגלי והציור "גרניקה" על המשמעות שיצירות עשויות לקבל בעתיד?

מתלה עם כביסה בפרוזדור, במלון של מפונים בטבריה / צילום: ap, Ariel Schalit

"חזירות": הצעד החדש של רשות המסים נגד בעלי דירות שהקפיצו מחירים

הכתבה הזו היתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● שכר הדירה שמפוני הצפון מתבקשים לשלם מגיע לעשרות אלפי שקלים בחודש, וברשות המסים תמהים איך אין דיווחים של משכירים שכבר לא עומדים בתקרת הפטור ממס ● מבצע אכיפה ממוקד ינסה לאתר אותם: "חזירות מקוממת"

העצרת הכללית של האו''ם / צילום: Reuters, Eric Thayer

האו"ם אישר חברות לרשות הפלסטינית בארגון


הרשות הפלסטינית למעשה תקבל הכרה דה-פקטו - בלי להיקרא "מדינה" • החברות באו"ם תעניק לרשות זכויות שיבטיחו השתתפות מלאה בפעילות העצרת הכללית • הפלסטינים נכשלו עד כה בעקבות הווטו האמריקני, ועל כן הם לא קיבלו את הזכויות המלאות בדומה לשל מדינות-חברות • ארדן: "נותנים זכויות למדינת טרור עתידית של חמאס"

נשיא טורקיה, ארדואן / צילום: Shutterstock, Mr. Claret Red

ישראל מנעה מארדואן מרחב הכחשה, וטורקיה נסוגה מההקלות בסחר - בינתיים

משרד המסחר הטורקי שלח מכתבים למפעלים בענף הבניין המקומי ועדכן אותם על אישור זמני לחדש את האספקות לישראל - אך הפרסומים בתקשורת הישראלית וההודעה החריפה של שר החוץ ישראל כ"ץ בנושא שברו את הכלים 

חיילים וחיילות בצבא ברזיל, אפריל 2023 / צילום: ap, Eraldo Peres

בגלל מכתב מחאה? ברזיל משהה עסקה בשווי 145 מיליון דולר עם אלביט

לפי התקשורת המקומית בברזיל, הצבא במדינה החליט על השהיית רכישת 36 תותחי אטמוס מתוצרת אלביט ● המטרה מאחורי הצעד, על פי הדיווחים, היא להצדיק את ההחלטה לבחור באלביט בתור הזוכה במכרז ● סביר להניח כי מכתב מחאה עליו חתמו דמויות ציבוריות ברזילאיות, אמנים ופעילי זכויות אדם, תרם לעיכוב בעסקה

עמית גוטליב / צילום: ענבל מרמרי

"לא צריך להתנצל על זה שאני מרוויח": היו"ר החדש של ארגון הקבלנים בתל אביב בראיון

לתפקיד יו"ר איגוד הקבלנים בתל אביב נכנס עמית גוטליב בתקופה של משבר חמור בענף הבנייה, עם מחסור בכוח אדם וחרם על יבוא מטורקיה ● "אחי ואני באנו לאתר לעשות שפכטל בעצמנו כדי לסיים את הפרויקטים בזמן"

רינת אפרימה, מנכ''לית קימברלי קלארק ישראל / צילום: נירי גתמון

אחרי 7 חודשים עם מ"מ: זו המנכ"לית החדשה של קימברלי קלארק ישראל

אפרימה תחליף את דורון רוזנפלד, סמנכ''ל הכספים, שכיהן כמ"מ מנכ"ל קימברלי קלארק ישראל מאז סוף ספטמבר 2023, לאחר שטל רבן הודיע על פרישה

מרפסות מלון מפונים בקיבוץ גינוסר. ''שבר את המבנה הקהילתי'' / צילום: Associated Press, Ariel Schalit

המחקר שמגלה את עומק הפגיעה במפוני הצפון

סקר של הטכניון, שנערך בקרב 340 תושבים מגבול הצפון, משרטט תמונה עגומה בתחומי התעסוקה והחינוך וגם בפן הנפשי והמשפחתי של מי שפוזרו במאות נקודות ברחבי הארץ ● "המציאות שנוצרה סימנה להם - הממשלה לא מכירה בסיפור שלכם, אפשר בלעדיכם", אומרת פרופ' מירב אהרון–גוטמן

ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

נתניהו על עצירת משלוחי הנשק מארה"ב: "אם נצטרך - נעמוד לבד"

דובר צה"ל עדכן כי שלושה חיילים נפצעו בפיצוץ פיר ממולכד • כמה כלי טיס של חיזבאללה יורטו אחרי שורה של אזעקות בגליל העליון והמערבי: נזק נגרם לבית בשלומי • הבית הלבן מבהיר אחרי ביטול משלוח הנשק: עדיין תומכים במיטוט חמאס - אבל מתנגדים למבצע נרחב ברפיח, ישראל תצטרך לקבל את ההחלטה • כל העדכונים

קיבוץ בארי אחרי הטבח. ''לתעד כשאנחנו עדיין בתוך האירוע'' / צילום: מיטל שטדלר

"יש ערך לכל חומר שנאסף, גם לעדויות ממצלמות הגוף של מחבלי הנוח'בה"

ד"ר רוני מיקל־אריאלי, היסטוריונית שמתמחה בשואה וברצח עם, הבינה היטב את חשיבות התיעוד מיד לאחר 7 באוקטובר, והביאה להקמת הפורום למובילי יוזמות תיעוד במלחמה ● לדבריה "מכחישים יהיו, לא משנה מה נעשה. התיעוד יאפשר לספר את הסיפור שלנו"

הפגנה בירושלים נגד הקו הירוק / צילום: ap, Matt Rourke

התפרעויות נגד הקו הירוק: נזק של מאות מיליוני שקלים וחצי שנה עיכוב

בשבוע שעבר הוצתה מכונת קידוח בפרויקט ההקמה של הרכבת הקלה בבירה ● גורמים המעורבים בפרויקט חושדים כי היא הוצתה על ידי קומץ חרדים שמתנגדים להקמת הקו, וזה לא המקרה הראשון